Gå til innhold
Hundesonen.no

Har satt på øyevipper for 100 000,-....


Recommended Posts

https://www.vgtv.no/video/148960/har-satt-paa-oeyevipper-for-100-000-kroner

 

Jaha...ja hva skal man si?  Disse 'damene' sier de får sponset mye av behandlingene de gjennomgår. Jeg må jo si at jeg er en smule nysgjerrig på hvem det er som sponser toskeskapet.. Hvor mange unge jenter har faktisk slike plastmennesker som ideal? Slike som disse fyrer opp under alle mine fordommer mot tanketomme sminkedukker, det innrømmer jeg glatt. 

Jeg blir jo selvsagt  nysgjerrig også; hva er og hvor gikk det galt, når unge ( nåja..mange godt voksne også) mennesker mener at slike plastdukker er idealer? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bare sånn for å få det klart, mener du altså at de to ser ut som mislykkede barbiedukker? I så fall føler jeg at jeg må få sagt at de fremstår for meg som veldig representative for de fleste jentene

Trist at det har gått så langt noen føler slikt må til for å ha det bra med seg selv. Akkurat her gjelder det pengeforbruket, det er jo ikke snakk om noe inngrep sånn sett. Men jeg synes også at det e

Jeg har sett hele serien og oppfatter ikke jentene som ts gjør. Jeg synes de virker jordnære og som skikkelige jenter. De er i full jobb begge to, trener og er med venner. Altså det jeg betegner som e

Akkurat nå, Smartingen skrev:

Har du sett serien om de? Synes den var ganske bra jeg, fikk inntrykk av at de var allrighte damer.

Synes ikke man skal se ned på noen bare fordi de synes noe annet er fint enn hva du synes.

Nei, jeg har nok ikke sett en slik serie.. Jeg hadde aldri hørt om disse to, før jeg snublet over dem i dag da jeg var på VGTV. Jeg har vel kanskje også vanskelig for å mene at noen som bruker pels fra pelsdyrsfarming er 'ålreite' folk.

Jeg legger overhodet ikke skjul på at jeg har fordommer mot diverse plastdukker, det jeg har sett og hørt fra den kanten minsker ikke akkurat mine tendenser i så måte heller..:P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Nei, jeg har nok ikke sett en slik serie.. Jeg hadde aldri hørt om disse to, før jeg snublet over dem i dag da jeg var på VGTV. Jeg har vel kanskje også vanskelig for å mene at noen som bruker pels fra pelsdyrsfarming er 'ålreite' folk.

Jeg legger overhodet ikke skjul på at jeg har fordommer mot diverse plastdukker, det jeg har sett og hørt fra den kanten minsker ikke akkurat mine tendenser i så måte heller..:P

https://tv.nrk.no/serie/vita-og-wanda

Red: Det jeg som regel "reagerer" på er grunnen til at mange blir så ekstreme på utseende. Og grunnen er ofte lav selvtillit og hele pakka. For meg blir det så fjernt, for jeg er ikke i den situasjonen og har heller ikke vært. Men det er så fryktelig trist at noen må gå langt/har det så ille. Fryktelig trist.

Derfor vil jeg ikke dømme disse "plastdukkene", på samme måte som jeg ikke vil dømme en ufør som ser ut som har verdens deiligste hverdag med fri og for eksempel hundetrening. De ligger ting bak som man ikke vet noe om, og dermed ikke behøver å uttale seg om.

Endret av Smartingen
La til noe
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Smartingen skrev:

Jeg kikket på programoversikten i denne serien og tror dessverre ikke at jeg gidder å kaste bort tid på bekymringer over neseplastikk og puppejobber..:sleep:

 

(Smartingen tillegg under) 

"Derfor vil jeg ikke dømme disse "plastdukkene", på samme måte som jeg ikke vil dømme en ufør som ser ut som har verdens deiligste hverdag med fri og for eksempel hundetrening. De ligger ting bak som man ikke vet noe om, og dermed ikke behøver å uttale seg om."( sitat slutt )

 

Nå blir uføre for meg noe helt annet og ikke sammenlignbart etter mitt syn da. Mulig det ligger noe bak annet enn eh..'liten skostørrelse' ..:P Men..lav selvtillit unnskylder for meg likevel ikke bruk av farmet pels..

 

Endret av QUEST
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett hele serien og oppfatter ikke jentene som ts gjør. Jeg synes de virker jordnære og som skikkelige jenter. De er i full jobb begge to, trener og er med venner. Altså det jeg betegner som et normalt liv. 

At de har tatt et par operasjoner her og der, gjør ikke at jeg ser ned på dem for det. Hvis folk har behov for å ta plastiske operasjoner, så må de vel få lov til det. Dessuten finnes det folk som er 10 ganger verre enn de to jentene der... 

Anbefaler at man ser HELE serien, før man uttaler seg... :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5. mars 2018 at 10:18 AM, Kangerlussuaq skrev:

100,000 er da ikke mer enn hva enkelte bruker på hundeutstilling i året (alle utgifter inkludert)... Just saying.

Det har du selvsagt rett i men det var egentlig ikke pengebruken som var poenget mitt her. Det var at den slags plastmennesker blir ansett som idealer for mange

1 time siden, Mardina skrev:

Jeg har sett hele serien og oppfatter ikke jentene som ts gjør. Jeg synes de virker jordnære og som skikkelige jenter. De er i full jobb begge to, trener og er med venner. Altså det jeg betegner som et normalt liv. 

At de har tatt et par operasjoner her og der, gjør ikke at jeg ser ned på dem for det. Hvis folk har behov for å ta plastiske operasjoner, så må de vel få lov til det. Dessuten finnes det folk som er 10 ganger verre enn de to jentene der... 

Anbefaler at man ser HELE serien, før man uttaler seg... :)

Vi har nok litt ulik definisjon på hva 'jordnær' er men.. :P

Se hele serien.. Ehm..i mange tilfeller er det nok å lukte på melka for å finne ut om den er sur..man behøver ikke drikke hele pakken for å konstatere det..:P

46 minutter siden, Teserere skrev:

Noen bruker penger på utseende, noen på tobakk, noen på god mat og vin, andre reiser masse. Hver sin smak :) 

 

Som sagt, det er ikke pengebruken jeg reagerer på her. Har folk råd ( eller blir sponset) så får de bruke pengene sine på hva de vil, selv om jeg skulle mene at det var tåpelig :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, QUEST said:

 Det har du selvsagt rett i men det var egentlig ikke pengebruken som var poenget mitt her. Det var at den slags plastmennesker blir ansett som idealer for mange

Vi har nok litt ulik definisjon på hva 'jordnær' er men.. :P

Se hele serien.. Ehm..i mange tilfeller er det nok å lukte på melka for å finne ut om den er sur..man behøver ikke drikke hele pakken for å konstatere det..:P

Som sagt, det er ikke pengebruken jeg reagerer på her. Har folk råd ( eller blir sponset) så får de bruke pengene sine på hva de vil, selv om jeg skulle mene at det var tåpelig :) 

Hvis du fikk et dårlig inntrykk av dem ,bare på det ene lille klippet du så, så er det ikke rart at du framstår som forhånddømmende av jentene. Jeg anbefaler at du ser mer en bare et 10 min klipp, før du dømmer dem. Så forstår du kankje  litt mer av hvorfor de er som de er :) 

Eller er det sånn at du danner deg et helhetsinntrykk av folk, bare ved å se en filmsnutt i 10 min og så vet du det meste om vedkommende? :) 

Endret av Mardina
  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mardina skrev:

Hvis du fikk et dårlig inntrykk av dem ,bare på det ene lille klippet du så, så er det ikke rart at du framstår som forhånddømmende av jentene. Jeg anbefaler at du ser mer en bare et 10 min klipp, før du dømmer dem. Så forstår du kankje  litt mer av hvorfor de er som de er :) 

Eller er det sånn at du danner deg et helhetsinntrykk av folk, bare ved å se en filmsnutt i 10 min og så vet du det meste om vedkommende? :) 

Det har faktisk vært forsket ( som så meget annet) på hvor lang tid man bruker på å danne seg et inntrykk av fremmede mennesker og det er snakk om sekunder, ikke minutter :) 

Riktignok heter det at 'you shouldn't judge a book by its cover' eller noe i den dur men erfaring tilsier at det i mange tilfeller ikke stemmer.. Hvis man fremstår som en mislykket Barbiedukke, så sier det ofte noe om innholdet..:P

Jeg kjenner til en del slike 'dukker' ( av begge kjønn) og jeg må dessverre melde at de ikke er av den typen som man kan ha meningsfulle diskusjoner med.. Nå skal jeg selvfølgelig ikke påstå at det derved gjelder absolutt alle plastdukker men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, QUEST said:

Det har faktisk vært forsket ( som så meget annet) på hvor lang tid man bruker på å danne seg et inntrykk av fremmede mennesker og det er snakk om sekunder, ikke minutter :) 

Riktignok heter det at 'you shouldn't judge a book by its cover' eller noe i den dur men erfaring tilsier at det i mange tilfeller ikke stemmer.. Hvis man fremstår som en mislykket Barbiedukke, så sier det ofte noe om innholdet..:P

Jeg kjenner til en del slike 'dukker' ( av begge kjønn) og jeg må dessverre melde at de ikke er av den typen som man kan ha meningsfulle diskusjoner med.. Nå skal jeg selvfølgelig ikke påstå at det derved gjelder absolutt alle plastdukker men..

Bare sånn for å få det klart, mener du altså at de to ser ut som mislykkede barbiedukker?
I så fall føler jeg at jeg må få sagt at de fremstår for meg som veldig representative for de fleste jentene i dagens samfunn, så da er det dumt du dømmer personlighet og intelligens på bakgrunn av det. Greit nok at du syns det er trist - for ja, selvfølgelig hadde det vært fint om alle bare kunne vært komfortable med hvordan man ser ut naturlig. Men det er helt mulig å ha både fake vipper, hår og negler - og kanskje til og med en neseoperasjon, og likevel være normalt oppegående eller til og med i stand til å delta i meningsfulle diskusjoner. Og ja, jeg ser du skriver du ikke påstår det gjelder alle, men dersom disse jentene er det du bruker som eksempel på mislykket barbiedukke, så tyder det jo på at du likevel dømmer relativt mange - for de skiller seg ikke nevneverdig ut fra noen av jentene jeg kjenner eller har i min vennekrets. 

Jeg mener ikke å kristisere deg personlig her nå, men jeg kjenner jeg irriterer meg litt over all kritikken rettet mot alle som ikke er 100% naturlig. Folk får gjøre som de vil. Hadde jeg hatt penger "til overs" eller fått behandlinger sponsa hadde jeg lett gått for både vippe-extensions og falske negler. Restylane kunne jeg gjerne tenke meg også, og jeg kunne egentlig fortsatt ganske lenge. Og om jeg plutselig sitter her en dag med plastikk både her og der (har faktisk hatt både vippextensions og gelnegler tidligere forresten), tar jo ikke det bort fra at jeg også er tidenes boknerd, at jeg også er et jakt og friluftslivs-menneske, eller at Finansredaksjonen er min mest spilte podkast, liksom. Man MÅ ikke bare bry seg om rosa og glitter og enhjørninger fordi man tilfeldigvis også liker volumvipper og lange negler.

Det går ann å være "plastikk" og likevel ha flere tanker i huet, heldigvis :)  

Endret av Mackenzie
  • Like 14
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mackenzie skrev:

Jeg mener ikke å kristisere deg personlig her nå, men jeg kjenner jeg irriterer meg litt over all kritikken rettet mot alle som ikke er 100% naturlig. Folk får gjøre som de vil. Hadde jeg hatt penger "til overs" eller fått behandlinger sponsa hadde jeg lett gått for både vippe-extensions og falske negler. Restylane kunne jeg gjerne tenke meg også, og jeg kunne egentlig fortsatt ganske lenge. Og om jeg plutselig sitter her en dag med plastikk både her og der (har faktisk hatt både vippextensions og gelnegler tidligere forresten), tar jo ikke det bort fra at jeg også er tidenes boknerd, at jeg også er et jakt og friluftslivs-menneske, eller at Finansredaksjonen er min mest spilte podkast, liksom. Man MÅ ikke bare bry seg om rosa og glitter og enhjørninger fordi man tilfeldigvis også liker volumvipper og lange negler.

Det går ann å være "plastikk" og likevel ha flere tanker i huet, heldigvis :)  

Og jeg må bare spørre: Hvorfor? Hvorfor vil du ha vipper som er milevis unna noe noen kunne ha hatt fra naturens side? Jeg mener, det kan jo ikke være for å få penere øyne, for de synes jo ikke når vippene blir så lange. Og penere generelt, vel, man blir kanskje et penere "verk" i noens øyne, men ikke et penere menneske, for sånn som disse to jentene har vippene sine er ikke menneskelig. Så da lurer jeg på hva som er motivasjonen for å gjøre slike ekstreme ting, hva oppnår man som man ikke kunne oppnådd uten?
---
Hele Sonen er sjelden enig om noe, men en ting stort sett alle er enige om er at om man ikke liker utseendet på hunden, så endrer man innstilling, man endrer ikke bikkja. Hvorfor skal mennesker behandle seg selv så mye dårligere enn det? Jeg får helt vondt, jeg, for når man føler man må går til det skrittet at man risikerer livet for en bittelitt smalere nese (i det fleste tilfeller ser ingen forskjellen på den nye og den gamle), større pupper eller hva det nå enn er, så må man ha det ganske vondt med seg selv. Og jeg er av den oppfatning at man ikke fikser en treg harddisk ved å kjøpe et lekkert tårn. Man løser problemet der det sitter, hvilket i dette tilfellet er snakk om hodet. Unntak er selvfølgelig misdannelser eller skader, som også som regel hemmer funksjon.

Og før noen mener jeg ikke veit hva jeg snakker om: Jeg har begge håndbakene, deler av ansiktet og andre steder på kroppen dekket av arr etter brannskade som barn. Mulig det er derfor det plager meg ekstra at folk er villige til å risikere livet for noe så ubetydelig som strammere hud, smalere nese og alt annet legger seg under kniven for unødvendig. Jeg har hatt to plastiske operasjonen etter fylte 1 år. Begge innebar transplantering av hud for å forsøke å rette opp lille- og ringfinger på høyrehånda mi, som begge var så arrete på innsiden av de lå limt til håndflata mi. Jeg opererte dem en gang da jeg var barn, og en gang som voksen. Den siste gangen var hovedsaklig preventiv, for å forebygge best mulig problemer senere i livet. Jeg fikk komplikasjoner etter den siste operasjonen, transplantatet festa seg ikke. Hvordan folk kan gjennomføre slike operasjoner for noe trivielt er for meg fullstendig ufattelig.

Og penger. Jada, folk kan bruke penga sine på det de vil, men mange setter seg i gjeld for denne galskapen. Og jeg klarer ikke la være å la meg provosere når det er så mange både her i landet og resten av verden som sliter med å ha råd til å gi unga sine frokost. At noen bruker like på hundeutstilling, vel, det ville ikke jeg gjort, men det gir jo i det fleste tilfeller noe meningsfylt som sosial omgang, reising og opplevelser. Å bruke 100 000 på å lime plastbiter i fleisen gir ingen meningsfylt retur, bortsett fra kanskje om man setter pris på å se mest mulig falsk ut, minst mulig ut som et menneske, og oppmerksomheten som freaks* jo gjerne fører med seg. Om så er tilfelle, så er vi tilbake til det som bør fikses mellom øra ;) 

* the word "freak" is commonly used to refer to a person with something strikingly unusual about their appearance, ref wikipedia.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er like sjukt hvor innmari mye folk skal legge seg oppi hva andre syns er pent og ikke. Hvis det disse to gjør gir dem bedre selvtillit og gjør at DE føler seg bedre i SEG SELV så værsågod liksom. 
Misforstå meg rett her - ønsker såklart ikke at det skal oppfordres til eller settes som et ideal, men hvis man er godt informert og godt nok gjennomtenkt så greier jeg ikke å se problemet. Man må bare forstå at det ikke er en quick-fix uansett om man gjør noe eller ei.

Hadde jeg hatt råd hadde både nese, ører, hårlinje, pupper, kjeve og øyenbryn fått seg en omgang. IQen min hadde ikke plutselig forsvunnet sammen med nesebrusken liksom. Bakgrunnen for min misnøye med meg selv henger i stooor grad sammen med akkurat det samme som hos disse nydelige tvillingene. Og det har f*** ikke du eller noen andre noe med å legge seg oppi ts. Å bare glemme ting du misliker er ganske umulig når man til stadighet ser det i speilet. Og jeg tror ikke overhodet at jeg kan være den eneste som har et føkka selvbilde av andre grunner enn bloggere/reklame/modeller.

I tillegg er de veldig åpne om hva de gjør hvor overfladiske de er mtp seg selv - hvorfor kan hår/tatovering/piercing være en hobby, men ikke noe annet med kroppen? Trodde voksne folk greide å se forbi utseende, men blir jo til stadighet minnet på bl.a. på facebook, forum og andre kommentarfelt at det ikke alltid er tilfelle forråsirresånn.
 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippeextensions er for min del på linje med mascara. Nei, en trenger ingen av delene, men for min egen del føler jeg meg litt freshere med, selvom jeg i det daglige - hjemme med små barn - ikke har noen av delene. 

Har hatt vippeextensions kanskje 3-4 ganger, og var helt topp å føle seg fresh uten noe sminke. Kunne stå opp og gå rett på jobb i stedet for å stå opp og ta på mascara, og måtte ta den av om kvelden.

Jeg har jo også da tatovert brynene, noe som jeg ser på som en av mine beste investeringer. 

:) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Vippeextensions er for min del på linje med mascara. Nei, en trenger ingen av delene, men for min egen del føler jeg meg litt freshere med, selvom jeg i det daglige - hjemme med små barn - ikke har noen av delene. 

Har hatt vippeextensions kanskje 3-4 ganger, og var helt topp å føle seg fresh uten noe sminke. Kunne stå opp og gå rett på jobb i stedet for å stå opp og ta på mascara, og måtte ta den av om kvelden.

Jeg har jo også da tatovert brynene, noe som jeg ser på som en av mine beste investeringer. 

:) 

Kunne tenke meg det samme, Brynene og vippene mine er helt lyse og komplett usynlige (og folk uten øyenbryn ser fader meg mer freak ut (@Lene_S) enn vipper som er litt lengre enn man kan få naturlig), og jeg er totalt lei av å sminke meg hver eneste dag. Lei av å ikke kunne klø i øyet eller ved øyenbrynene. Om jeg få hadde brukt permanent svartfarge på bryna så er det så få hårstrå (naturlig!!) at jeg uansett må fylle inn for å få noe som helst liv i ansiktet. 

 

"Folk burde gå uten sminke oftere!" *kommer på jobb uten sminke* "Er du syk, du ser ikke helt bra ut?" :nesevis:

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Akkurat nå, Khela skrev:

Kunne tenke meg det samme, Brynene og vippene mine er helt lyse og komplett usynlige (og folk uten øyenbryn ser fader meg mer freak ut (@Lene_S) enn vipper som er litt lengre enn man kan få naturlig), og jeg er totalt lei av å sminke meg hver eneste dag. Lei av å ikke kunne klø i øyet eller ved øyenbrynene. Om jeg få hadde brukt permanent svartfarge på bryna så er det så få hårstrå (naturlig!!) at jeg uansett må fylle inn for å få noe som helst liv i ansiktet. 

 

"Folk burde gå uten sminke oftere!" *kommer på jobb uten sminke* "Er du syk, du ser ikke helt bra ut?" :nesevis:

Jeg jobber på en barneskole. Jeg sminker meg litt hver dag, men har et par ganger kommet på jobb uten sminke. Det er alltid veldig moro, for alle ungene lurer på hvorfor jeg ser så annerledes ut. Hva som er galt med ansiktet mitt. De største syns det er rart at jeg tør å komme på jobb uten sminke. "Mamma hadde aldri gjort det!" "Mamma hadde dratt hjem igjen og tatt på sminke og heller kommet for sent". Å glemme sminke er et fint utgangspunkt for samtaler med 6./7. klassejenter :lol: Og jeg sminker meg veldig lite, men når man er lys, så utgjør mascara mye :lol: Men jeg får jo ikke kommentarer fordi jeg ikke har sminke. Hadde jeg aldri brukt sminke hadde ingen barn reagert. Det de reagerer på er at jeg ikke ser ut som jeg pleier. Er det så rart at folk syns det er rart at du ser annerledes ut enn du pleier? Du har jo allerede gitt dem et helt annet inntrykk av utseende ditt. Nå skal man selvfølgelig ikke være frekk uansett da. Men når de er vant til å se deg mye brunere, så er det ikke sikkert man tenker over hvor mye av det som er sminke. Da lurer folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det var et trangsynt innlegg det. Slike innlegg gjør at jeg mister totalt respekt for hva folk sier. Man trenger ikke mye mellom ørene for å skjønne at noen trenger det lille ekstra for å føle seg vel nok til å komme seg gjennom dagen. Eller så enkelt som å ha en annen hobby enn seg selv. 

Hilsen hun som har bæresjal til barnet sitt for noen titalls tusen, 3 store hunder i blokkleilighet og som knapt bruker sminke i det hele tatt. For noen er bæresjal hobbyen min heeelt på trynet, og skjønner ikke vitsen. Eller det at jeg har store hunder i blokkleilighet er helt ubegripelig. Folk har forskjellig syn på livet, og forskjellige hobbyer, det må man respektere. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun mascara i grunn. I tillegg er jeg opptatt av å ha lange, velstelte negler :D Ellers er jeg ikke så opptatt av å være fjong og fin 24/7 :)

Men om folk har lyst å sminke seg masse før de går ut av døren, så skal de få lov til det :D Folk må få ta sine egne valg på det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Men når de er vant til å se deg mye brunere, så er det ikke sikkert man tenker over hvor mye av det som er sminke. Da lurer folk.

Snakker om bryn/vipper her - hudsminken er like bleik som den faktiske huden :lol:

Edit:
Litt morsomt forøvrig; skulle sitte sminkemodell på eksamen for ei venninne, og måtte møte opp uten så mye som litt hudkrem engang. Dette var i Oslo, så tok det som en liten tur. Ankommer dag 1 normalt sminket, tilbringer dag 1, 2 og 3 normalt sminket med venninne og roomien/klassevenninnen hennes, møter opp sminkeløs med på skolen deres på dag 4, og roomien kommer mot meg for å hilse på meg fordi hun ikke kjente meg igjen uten bryn og vipper :lol::lol::lol:

Endret av Khela
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går nesten aldri med sminke (hvertfall ikke på sommeren når jeg er på elva hver dag). Så jeg blir "ertet" om jeg sminker meg, da lurer folk på hvem jeg prøver å imponere :lol:

La folk gjøre som de vil. Jeg syns ikke noe om det, og ser ikke poenget. Det betyr ikke at de føler det samme. Det må de få lov til. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Khela skrev:

Syns det er like sjukt hvor innmari mye folk skal legge seg oppi hva andre syns er pent og ikke. Hvis det disse to gjør gir dem bedre selvtillit og gjør at DE føler seg bedre i SEG SELV så værsågod liksom. 
Misforstå meg rett her - ønsker såklart ikke at det skal oppfordres til eller settes som et ideal, men hvis man er godt informert og godt nok gjennomtenkt så greier jeg ikke å se problemet. Man må bare forstå at det ikke er en quick-fix uansett om man gjør noe eller ei.

Hadde jeg hatt råd hadde både nese, ører, hårlinje, pupper, kjeve og øyenbryn fått seg en omgang. IQen min hadde ikke plutselig forsvunnet sammen med nesebrusken liksom. Bakgrunnen for min misnøye med meg selv henger i stooor grad sammen med akkurat det samme som hos disse nydelige tvillingene. Og det har f*** ikke du eller noen andre noe med å legge seg oppi ts. Å bare glemme ting du misliker er ganske umulig når man til stadighet ser det i speilet. Og jeg tror ikke overhodet at jeg kan være den eneste som har et føkka selvbilde av andre grunner enn bloggere/reklame/modeller.

I tillegg er de veldig åpne om hva de gjør hvor overfladiske de er mtp seg selv - hvorfor kan hår/tatovering/piercing være en hobby, men ikke noe annet med kroppen? Trodde voksne folk greide å se forbi utseende, men blir jo til stadighet minnet på bl.a. på facebook, forum og andre kommentarfelt at det ikke alltid er tilfelle forråsirresånn.
 

Både du og flere andre i tråden misset poenget. Det er ikke pengebruken jeg setter fokus på her, det er hvorvidt slike freaks for å bruke Lene_S ' uttrykk bør være et ideal for unge jenter. Hva folk vil bruke penger på, så lenge det er ders egne ( eller de blir sponset ) er ikke mitt problem, selv om jeg kan syns det er helt fjernt å bruke flere tusen på en veske f.eks. 

Selvsagt får folk sminke seg og operere seg aå mye de vil men det er nok ingen tvil om at for en ikke helt ubetydelig del så sitter nok problemet ikke først og fremst utenpå, men mellom ørene..Mao burde de nok hatt annen hjelp enn av en kirurg..

Sminke kan være riktig pent det, hvis den som sminker seg forstår at sminke ( og her går alt som man fester 'utenpå' som sminke, løsnegler, løsvipper o.s.v) har mange likheter med parfyme.. Det er slett ikke slik at 'jo mer jo bedre' ofte er det tvert om eller moderasjon som gjelder for å få et pent resultat. Og det er vel det mange av disse etterstreber? Et resultat som ser pent ut? Nå er jo selvsagt 'pent' en noe subjektiv opplevelse men når det blir slike mengder at 'folk flest' reagerer og syns det ser bare freaky ut, så har man vel  ikke helt oppnådd hva man var ute etter? :) 

12 timer siden, Wachita skrev:

Wow, det var et trangsynt innlegg det. Slike innlegg gjør at jeg mister totalt respekt for hva folk sier. Man trenger ikke mye mellom ørene for å skjønne at noen trenger det lille ekstra for å føle seg vel nok til å komme seg gjennom dagen. Eller så enkelt som å ha en annen hobby enn seg selv. 

Hilsen hun som har bæresjal til barnet sitt for noen titalls tusen, 3 store hunder i blokkleilighet og som knapt bruker sminke i det hele tatt. For noen er bæresjal hobbyen min heeelt på trynet, og skjønner ikke vitsen. Eller det at jeg har store hunder i blokkleilighet er helt ubegripelig. Folk har forskjellig syn på livet, og forskjellige hobbyer, det må man respektere. 

Som nevnt ovenfor..så lenge det er snakk om 'det lille ekstra' så ja, sminke kan utvilsomt forbedre utseendet vesentlig, ingen tvil om det! Når det derimot set ut som om du har brukt hele sminkeskrinet på en gang , brukt en stortupe med brunkrem  og kjøpt en økonomipakke med løsvipper og bruker hele pakka ..Da ser det ikke pent ut lengre, da ser det bare freaky ut.

Igjen, det er ikke pengebruken det er snakk om her, ikke i det hele tatt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, QUEST skrev:

Tja, jeg tror jeg sier 'takk i lige måde'.. Men det var da et lite meningsfullt innlegg i en debatt..

Tjanei, det tror jeg nok ikke du trenger. Innlegget ble postet 2 min før bussen til jobb gikk, og jeg kjenner uansett det at jeg vet ikke helt om jeg orker å diskutere noe som helst ang utseende med deg ut i fra det du har skrevet hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...