Gå til innhold
Hundesonen.no

DNA-testing


Recommended Posts

DNA-test for nattblindhet (RPE65) - Laboklin (spytt) og Optigen (blod) (husker ikke pris).
DNA-profil - Laboklin på den ene og en lab i Spania for den andre - begge spyttprøver (husker fortsatt ikke pris, men den spanske var nok vesentlig lavere i pris enn Laboklin). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt Laboklin/Optigen for CEA/CH, CL, TNS og IGS. Undret på om der var noen andre anerkjente laber som kunne vært hakket billigere? :) 

Optigen har selvsagt pakketilbud, men CEA/CH er ‘dyrt’. Må ha CEA/CH, TNS og helst også MDR1, kunne i tillegg vært morro å fått en status på B-lokus, border collie.

Noen som har prøvd seg på DNA-profil gjennom typ MyDogDNA eller andre (som husker navnet :lol:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet via Embark. Relativt dyr test $179, men første gang får man rabatt på $20 om du kontakter dem. 
Da fikk jeg testa for en haug med helse, også CEA, MDR1, i tillegg farge (E, K, A, D, B). TNS er jeg ikke sikker på, siden jeg ikke har BC.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Justisia skrev:

Jeg har testet via Embark. Relativt dyr test $179, men første gang får man rabatt på $20 om du kontakter dem. 
Da fikk jeg testa for en haug med helse, også CEA, MDR1, i tillegg farge (E, K, A, D, B). TNS er jeg ikke sikker på, siden jeg ikke har BC.

Full DNA-profil da?

Skal titte om de har tilgjengelig TNS, det er den viktigste for vår del, ettersom farfar er bærer :) 

Var det forøvrig dem du hadde fått BB på en brun hund av? 

Endret av maysofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...