Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennelhoste og ro


Recommended Posts

Jeg misstenker at twist kan ha fått kennelhoste. Aldri hatt det på egne hunder før, men et kjapt googlesøk sa at det ikke behandles annet enn med ro og hvile. Spørsmålet er hva som legges i det? Dumt spørsmål sikkert, men er det meningen jeg skal holde han helt i ro eller er rolige turer i bånd ok? Ser an formen hans, været og temperaturen selvsagt, men i hvor stor grad begrenser dere hundene deres når de har kennelhoste? I dag har han virket slapp og sovet hele dagen, men før jeg hørte han hoste nå, tenktd jeg bare at han var sliten etter skitur i går. Da reagerte jeg på at han ble fryktelig fort sliten, men fordi vi går ekstremt lite på ski tenkte jeg han bare har dårlig kondis...nå som det virker som han kanskje er syk får jeg skikkelig dårlig samvittighet for skituren i går, men da viste han jo ingen andre symptomer enn at han raskt ble sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en runde her før jul. Våre fikk surre rundt som vanlig inne og i hagen. Men nødvendigvis null jakt og mosjonsturer. Og så leste jeg at honning skulle være fint for hals og hoste, så de fikk slikke på en kopp med honning 1-2 g om dagen. Mulig det var innbildning, men så ut som det lindret hosten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandler det som om jeg selv er forkjøla, ser an formen til hunden og tar det derfra :) ingen jakt eller mosjonsturer, som Pringlen nevner, men jeg har gått normale "hverdagsturer" langs veien osv. Nå har ikke mine blitt veldig dårlige av det da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...