Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Tonje skrev:

Der sier du noe, men dette er jeg helt grønn på; i hvilken form tenker du det er best å gi det? 

Tranebærkapsler er gull:ahappy: 
Silma fikk UVI forrige fredag (selvsagt på ettermiddagen) og jeg orket ikke mase på sjefen, så da kjøpte jeg tranebærkapsler på apoteket gav henne dobbel dose første dag og så har jeg gitt henne en kapsel morgen og kveld den siste uka. Hun var mye bedre allerede på lørdagsmorgenen og jeg tror det var mer eller mindre borte på søndag.
Men siden det er 15-20 kuldegrader store deler av døgnet, og hun er en tispevalp som er mye ute, så kommer jeg til å fortsette med tranebær forebyggende noen dager til, i allefall til den verste kulden gir seg litt. 

Pakker kapselen inn i litt leverpostei og gir det. (selv om hun er så matvrak at hun sikkert hadde inhalert den om jeg hadde "mistet" den på gulvet også:aww::lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

27 minutter siden, Kaisen skrev:

 

 

Det står på forsiden at det er 20% på alt fra brit. Så tipper de har feilmerket med 80%..men det står også at kampanjen bare varer til fredag 02.03 kl 10.00 :blink:


Huh, så rart.. Sto 80% på produkta tidligare i dag, men 20% no.. Men 80% må ha vore rett. Bestilte til 80% torsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, maysofie skrev:

Akutt lyst å gå rally med Keo igjen, dog feilkalkulert nårtid påmeldingsfristen er, så da var det bare å glemme :lol: 

De neste stevnene er i Drammen Hundepark, det er uaktuelt med sære kladden :P 

Send en mail. Jeg fikk meldt på Mjøndalen to uker etter pm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltposter litt jeg, det er jo ingen andre våkne... :P

..... 

Hvordan får man et storcert på utstilling og hvordan vet man at man har fått det? Hva er forkortelsen på Nkk min side? Hvorfor finner jeg ikke svaret på dette. :D Fikk beskjed i går på face om at de store certa fikk man på Nkk sine utstillinger som ikke er int eller Nordic, men alle er det?! Komplett forvirring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Dobbeltposter litt jeg, det er jo ingen andre våkne... :P

... 

Hvordan får man et storcert på utstilling og hvordan vet man at man har fått det? Hva er forkortelsen på Nkk min side? Hvorfor finner jeg ikke svaret på dette. :D Fikk beskjed i går på face om at de store certa fikk man på Nkk sine utstillinger som ikke er int eller Nordic, men alle er det?! Komplett forvirring. 

Jeg er våken :D

Storcert er på alle NKK som er int eller nordic :) Så dvs alle.

Endret av Stine
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Jeg er våken :D

Storcert er på alle NKK som er int eller nordic :) Så dvs alle.

Takk! Men hvordan vet man at man har fått det? Sier de storcert? Står det det under siden til hunden min på Nkk? Hva skal til før de deler det ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Takk! Men hvordan vet man at man har fått det? Sier de storcert? Står det det under siden til hunden min på Nkk? Hva skal til før de deler det ut? 

Ringsekretæren sier du har fått det, og viser vel et kort med nasjonal fargene på? (Litt usikker på den, sist noen av mine fikk cert så brukte de fortsatt tøybånd) også står det på nettet der de legger ut kritikkene:) Kommer på dogweb og.

Først må hunden få CK, så må den bli beste plasserte (trenger ikke bli plassert engang i beste tispe/hannhund) som ikke er champion eller full certet. Det er akkurat som vanlig cert, bare på en NKK utstilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg våknet og trodde det var tåke ute. Viste seg heldigvis å bare være overskyet og grått, så da kan jeg gå langtur langt utenfor sti likevel i dag :P Lever står på kok, så når den er ferdig så skal jeg få på turklær og komme meg ut. Og så satser jeg på at det har kommet litt sol til den tid. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, mushi said:

Takk! Men hvordan vet man at man har fått det? Sier de storcert? Står det det under siden til hunden min på Nkk? Hva skal til før de deler det ut? 

De sier ikke storcert, de sier cert. Man vet det er storcert fordi det er mottatt på en NKK-utstilling. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kontakter man om man vil ha rådgivning ifht skatteregler i Norge, når man ikke ønsker å kontakte bank eller stat? Kan et revisorfirma hjelpe, ev: hva annet heter det i Norge? Kan et vanlig økonomifirma hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen- lang tur unnagjort. Nå skal vi på butikken, så skal jeg slappe av.

PS: ang utstilling- er det mulig å kjøpe gul sløyfe??(siden det går med rød og rosa mener jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Debbie skrev:

God morgen- lang tur unnagjort. Nå skal vi på butikken, så skal jeg slappe av.

PS: ang utstilling- er det mulig å kjøpe gul sløyfe??(siden det går med rød og rosa mener jeg)

Det finnes jo VG rosetter å få kjøpt på små utstillinger, så det kan være at det er mulig å få tak i de gule også hos enkelte. 
Men det er jo hver enkelt klubb som bestemmer det, så det er ikke noen garanti. Og det er bare et par ganger jeg har lagt merke til at VG har vært til salgs. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, *Kat84* skrev:

Det finnes jo VG rosetter å få kjøpt på små utstillinger, så det kan være at det er mulig å få tak i de gule også hos enkelte. 
Men det er jo hver enkelt klubb som bestemmer det, så det er ikke noen garanti. Og det er bare et par ganger jeg har lagt merke til at VG har vært til salgs. 

 

Jeg har alltid fått blå når jeg har fått det uten problemer. Men håper NKK har gule også... for får jeg gulsøyfa så skal den på veggen:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Debbie said:

Jeg har alltid fått blå når jeg har fått det uten problemer. Men håper NKK har gule også... for får jeg gulsøyfa så skal den på veggen:)

De har ikke i nettbutikken i alle fall (sjekket nettopp), men de har VG. De burde jo egentlig ha den gule også, ganske mange som er veldig fornøyd med gult. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

De sier ikke storcert, de sier cert. Man vet det er storcert fordi det er mottatt på en NKK-utstilling. 

Nå er jeg med! Vanskelig å skjønne disse reglene. Så når hunden min fikk nordisk cert og cert på Nkk bø betyr det at han har et storcert og trenger kun to vanlige cert (hvor et er etter fylte 2 år) før han er nuch? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, mushi said:

Nå er jeg med! Vanskelig å skjønne disse reglene. Så når hunden min fikk nordisk cert og cert på Nkk bø betyr det at han har et storcert og trenger kun to vanlige cert (hvor et er etter fylte 2 år) før han er nuch? 

Det stemmer. Han kan ta ett cert til før fylte to, og så ett cert etter fylte to. Om disse er storcert eller småcert spiller ingen rolle.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Snøfrost skrev:

De har ikke i nettbutikken i alle fall (sjekket nettopp), men de har VG. De burde jo egentlig ha den gule også, ganske mange som er veldig fornøyd med gult. :) 

Søren. Ja ja... er  jo ikke sikkert vi får gult en gang... og grønt har de garantert ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på skitur med ei venninne og terven hennes, 15 km ble det. :) Etterpå stakk vi innom et loppemarked og fant akkurat det vi var ute etter begge to.  Loppis er gøy. :)

Nå venter jeg på at paraceten skal virke og har egentlig ikke andre planer enn sofa resten av dagen :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Grattis @Stine !! :D  

2 timer siden, Debbie skrev:

Søren. Ja ja... er  jo ikke sikkert vi får gult en gang... og grønt har de garantert ikke..

Men trenger du gult når du allerede har blått da? Eller har jeg misforstått ut fra de tidligere postene i dag...? 
Hvis det er utstillingskravet for en bruks eller LP tittel du tenker på, så er det vel minimum gult som er kravet. Så da har du det jo i boks. :) 

 

Vi har hatt et par timer i marka i dag. Eller.. halvannen time i marka omtrent, og så tok jeg en litt feil vinkel når jeg skulle gå mot vannet igjen og endte opp på en landevei i stedet. Så da ble det en halvtime med veikant mot bilen i tillegg. :aww: 
Hvis det er noe jeg ikke kan skryte på meg så er det å ha innebygget GPS. :whistle: 
Men Sjef er uansett fornøyd etter å ha fått løpe i ulendt terreng for første gang på alt for lenge og ligger og sover godt nå :)  

For meg startet dagen med stiv rygg og ømme skuldre. Og det ble ikke bedre utover dagen akkurat. 
Men etter kort tid på tur så ble det mye bedre. Jeg liker ikke utsiktene for fremtidig evne til å være fjellgeit for å si det slik. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hosta i HELE natt... Sånn i 11tiden i dag tidlig slutta jeg å hoste konstant, fikk bygd opp med nok puter.  Men da måtte Bonden ut så barnet har kjedet seg noe grusomt idag og. I morgen skal vi heldigvis besøke barnehageveninne så hun får utfoldet seg selv skikkelig. :D

 I kveld tror jeg at jeg angriper cosylanflaska som står i skapet, solvipekten er omtrent like effektiv som saft. Kjøpe meg bronkyl på mandag, pleier å fungere bra på meg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...