Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Tøfflus skrev:

Nunu, jeg er da ikke atal, jeg bare påpeker brudd på lover og regler og gjør oppmerksom på feil oppfatning av ting og tang ;) Men kanskje KLAPP IGJEN ikke er helt korrekt måte å be folk lytte og lære på?

Heeeelt innafor, spør du meg..:sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

Dagnes to hjertesukk...
1.Jeg tok med Nova ut på tur langs elva her. Av fornuft slipper jeg henne ikke der jeg ikke har god oversikt, mtp andre folk og hunder. Klokt. Rundt en sving kom en utagerende og bjeffende liten sak - dvergpuddel. Uten eier. Den bråka verre i retning Nova.
Nova lot seg gire opp og ble stokk døv - hun er jo vant til at man leker med slike små puddelgreier. Men kom seg ikke frem til saken fordi jeg holdt i kort kobbel.  ETT slag med poten hennes er nok til å ta livet av en dvergpuddel, så holdt henne ned i sitt til eier av saken kom og fikk taua han inn. Hun hadde en hund til, mulig cairn, med. De bjeffa seg forbi oss. Nova forholdt seg rolig sålenge jeg tvang henne til å holde seg i sitt. 
Jeg lurer på hva dama hadde gjort om min også hadde vært løs og svart på sakens invitasjon om "bråk". :wacko:

2.Hvorfor vil folk kjøpe hund etter farge? Jeg produserer ikke etter fargebestilling.... :blink:

Nå skal jeg lage middag. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 minutter siden, enna skrev:

Dagnes to hjertesukk...
1.Jeg tok med Nova ut på tur langs elva her. Av fornuft slipper jeg henne ikke der jeg ikke har god oversikt, mtp andre folk og hunder. Klokt. Rundt en sving kom en utagerende og bjeffende liten sak - dvergpuddel. Uten eier. Den bråka verre i retning Nova.
Nova lot seg gire opp og ble stokk døv - hun er jo vant til at man leker med slike små puddelgreier. Men kom seg ikke frem til saken fordi jeg holdt i kort kobbel.  ETT slag med poten hennes er nok til å ta livet av en dvergpuddel, så holdt henne ned i sitt til eier av saken kom og fikk taua han inn. Hun hadde en hund til, mulig cairn, med. De bjeffa seg forbi oss. Nova forholdt seg rolig sålenge jeg tvang henne til å holde seg i sitt. 
Jeg lurer på hva dama hadde gjort om min også hadde vært løs og svart på sakens invitasjon om "bråk". :wacko:

2.Hvorfor vil folk kjøpe hund etter farge? Jeg produserer ikke etter fargebestilling... :blink:

Nå skal jeg lage middag. 

Det er frustrerende mange uten kontroll som slipper små og mellomstore løs. Og så er det selvfølgelig de av oss med "store og farlige" hunder som får skylda om noe går galt eller holder på å gå galt. For deres små er jo bare søte, og skader jo ingen. 
Selv om de er små kan de være ute av kontroll og regelrett ufordragelige. Ser ikke ut til at de det gjelder forstår det. 

Og fargebestilling er visstnok ikke så uvanlig. Jeg synes jeg ser spørsmål om hvor man finner oppdrettere på både ene og andre feilfargen i diverse raser i diverse facebookgrupper. Så at oppdrettere får den slags henvendelser alt for ofte er ikke så sjokkerende. Det er en kjapp og grei måte å luke ut valpekjøpere på i det minste hvis det er eneste kriteriet de har til en eventuell valp. 

 

Vår med over 5 grader i skyggen var uvant! I helt vanlig tempo var jeg helt gjennomsvett plutselig. Men det er jo bare positivt. Da er det vår :D Og så overser jeg glatt det faktum at det er meldt frost gjennom hele påsken. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, *Kat84* said:

Det er frustrerende mange uten kontroll som slipper små og mellomstore løs. Og så er det selvfølgelig de av oss med "store og farlige" hunder som får skylda om noe går galt eller holder på å gå galt. For deres små er jo bare søte, og skader jo ingen. 
Selv om de er små kan de være ute av kontroll og regelrett ufordragelige. Ser ikke ut til at de det gjelder forstår det. 

Og fargebestilling er visstnok ikke så uvanlig. Jeg synes jeg ser spørsmål om hvor man finner oppdrettere på både ene og andre feilfargen i diverse raser i diverse facebookgrupper. Så at oppdrettere får den slags henvendelser alt for ofte er ikke så sjokkerende. Det er en kjapp og grei måte å luke ut valpekjøpere på i det minste hvis det er eneste kriteriet de har til en eventuell valp. 

 

Vår med over 5 grader i skyggen var uvant! I helt vanlig tempo var jeg helt gjennomsvett plutselig. Men det er jo bare positivt. Da er det vår :D Og så overser jeg glatt det faktum at det er meldt frost gjennom hele påsken. :aww:

 

Ja, må vel bare leve med det. Både utagerende småhunder og fargefokus  :P 
Har allerede flere på lista som er langt over gjennomsnittet hundekyndige og aktive:), så de som bare går etter farge siles ubarmhjertig bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, enna skrev:


Har allerede flere på lista som er langt over gjennomsnittet hundekyndige og aktive:), så de som bare går etter farge siles ubarmhjertig bort. 

Det er jo egentlig en interessant 'problemstilling' det med fargevalg..tenker jeg :) 

Jeg har jo selv satt meg på liste i en rase der det forekommer 3 ulike godkjente farger. Den ene utgår uten tvil, da jeg ikke kan forlike meg med merle i noen rase, overhodet. Av de to gjenstående fargene har jeg en klar preferanse og ønsker helst en  hund i denne fargen. I mitt tilfelle er det jo ikke slik at jeg har snakket med oppdretter og ytret ønske om at jeg vil ha en valp, bare den er i den riktige fargen da.. Jeg har jo klare ønsker både på type og mentalitet. Eller sagt på en annen måte; jeg kjøper ingenlunde den første tilgjengelige hvalpen i den fargen, fargen er 'toppen på kransekaken' for å si det slik. 

Så da kunne det jo vært interessant å høre hva både du og andre hadde tenkt om en hvalpekjøper som meg da, mtp at jeg har en klar preferanse for farge? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Det er jo egentlig en interessant 'problemstilling' det med fargevalg..tenker jeg :) 

Jeg har jo selv satt meg på liste i en rase der det forekommer 3 ulike godkjente farger. Den ene utgår uten tvil, da jeg ikke kan forlike meg med merle i noen rase, overhodet. Av de to gjenstående fargene har jeg en klar preferanse og ønsker helst en  hund i denne fargen. I mitt tilfelle er det jo ikke slik at jeg har snakket med oppdretter og ytret ønske om at jeg vil ha en valp, bare den er i den riktige fargen da.. Jeg har jo klare ønsker både på type og mentalitet. Eller sagt på en annen måte; jeg kjøper ingenlunde den første tilgjengelige hvalpen i den fargen, fargen er 'toppen på kransekaken' for å si det slik. 

Så da kunne det jo vært interessant å høre hva både du og andre hadde tenkt om en hvalpekjøper som meg da, mtp at jeg har en klar preferanse for farge? :) 

Det er lov å ha en klar preferanse. Men jeg kan ikke LOVE den fargen. Og forklarer da hvorfor. Om alt annet klaffer, og fargen er rett, så helt topp for alle. Om alt annet klaffer, men feil farge, får kjøper vurdere selv - enten kjøpe "feil farge" eller trekke seg som kjøper. 
Og jeg har på lista folk som har fargepreferanser. Men som setter det nederst på lista. Og som ellers fyller mine "krav" til en valpekjøper.  Det viktigste er at alle er inneforstått med premissene for en avtale om kjøp/salg. Jeg har en del krav, som kjøpere må forplikte seg til: aktivitet - de må være aktive fra før, ikke bare ØNSKE Å BLI aktive. De må forplikte seg til HD-rtg og MH (og får da trekk i pris). 
De som bare vil ha en hund i en spesiell farge, uten noen andre tanker om den hunden enn farge og utstilling, blir høflig avvist med beskjed om at da er jeg nok ikke riktig oppdretter. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg landet i sofaen etter en litt kaotisk tur med jentene. Bris er høyløpsk og har dermed bare en ting i hodet, så hun trakk som et uvær. Zoe er vimsevalp som knøt seg fast i beina mine ørten ganger. Og så har hun blitt veldig nysgjerrig på biler, så da vi møtte en som skulle motsatt vei av oss gikk hun inn i beina mine for å følge med på hvor den skulle. Endte med at jeg tråkka på ikke mindre enn to labber, båndet surra seg inn både bein og staver (går med staver for å avlaste bekken, føler meg 300 år gammel :lol: ) - og Bris hjalp ikke til ved å stupe fremover for å lukte på en spesiell flekk akkurat utenfor rekkevidde. Djisus, vi må ha vært litt av et syn. :lol: 

Siste del av turen var kos da, bortsett fra den råtne snøen et par steder. Gleder meg til det er helt bart gitt ... 

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mors produksjon i dag. Hun er i midten av 70-årene, råsprek, går på fjellet (bratt terreng) flere ganger per uke. Jeg har tigga til meg - hun skal legge av til meg og ta med neste gang hun kommer. 
28947571_1641028975974606_4734200530367133991_o.thumb.jpg.8735da1b8465b197f6fecb73b293b734.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, QUEST said:

Det er jo egentlig en interessant 'problemstilling' det med fargevalg..tenker jeg :) 

Jeg har jo selv satt meg på liste i en rase der det forekommer 3 ulike godkjente farger. Den ene utgår uten tvil, da jeg ikke kan forlike meg med merle i noen rase, overhodet. Av de to gjenstående fargene har jeg en klar preferanse og ønsker helst en  hund i denne fargen. I mitt tilfelle er det jo ikke slik at jeg har snakket med oppdretter og ytret ønske om at jeg vil ha en valp, bare den er i den riktige fargen da.. Jeg har jo klare ønsker både på type og mentalitet. Eller sagt på en annen måte; jeg kjøper ingenlunde den første tilgjengelige hvalpen i den fargen, fargen er 'toppen på kransekaken' for å si det slik. 

Så da kunne det jo vært interessant å høre hva både du og andre hadde tenkt om en hvalpekjøper som meg da, mtp at jeg har en klar preferanse for farge? :) 

Nå skal jeg inrømme at begge gutta mine er valgt med fargepreferanser :lol:  Kasko så ønsket jeg meg veldig svart og hvit basenji, og det gikk fint (var to kull samtidig) for var noen andre som ikke hadde fargepreferanse som kunne ta en rød og hvit istedenfor. :lol:  Lupin vel, det var enten han eller ingen :aww: 

Men neste hund vingler jeg så innmari med favoritt, så der overlater jeg absolutt alt av farge til tilfeldigheter og oppdretter. Riktig valp har riktig farge uansett :wub:   Nevnte jeg at jeg er valpesyk? 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Nå skal jeg inrømme at begge gutta mine er valgt med fargepreferanser :lol:  Kasko så ønsket jeg meg veldig svart og hvit basenji, og det gikk fint (var to kull samtidig) for var noen andre som ikke hadde fargepreferanse som kunne ta en rød og hvit istedenfor. :lol:  Lupin vel, det var enten han eller ingen :aww: 

Men neste hund vingler jeg så innmari med favoritt, så der overlater jeg absolutt alt av farge til tilfeldigheter og oppdretter. Riktig valp har riktig farge uansett :wub:   Nevnte jeg at jeg er valpesyk? 

 

Mnja..det har muligens skint bittelitt igjennom i enkelte innlegg fra deg, at du er en smule hvalpesyk..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Annik skrev:

Den er kjøpt på kappahl, men det er ganske lenge siden, så tror ikke de selger den lengre :P

Åh dumt... var på barneavdelingen nylig og så den ikke da så... jeg får holde øynene oppe, prikkemotiv kommer vel med jevne mellomrom ?

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere jeg blir tilgitt av samboer hvis jeg skaffer meg katt?:innocent: innerst inne så vil han ha katt selv. Bitte litt i hvertfall. Men han har ikke lyst å gi opp reising og sånn, og vi har ingen som kan passe katten, og det er uaktuelt å sende på pensjonat.

Men det er enklere å be om tilgivelse enn tillatelse, sant?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Tror dere jeg blir tilgitt av samboer hvis jeg skaffer meg katt?:innocent: innerst inne så vil han ha katt selv. Bitte litt i hvertfall. Men han har ikke lyst å gi opp reising og sånn, og vi har ingen som kan passe katten, og det er uaktuelt å sende på pensjonat.

Men det er enklere å be om tilgivelse enn tillatelse, sant?:D

Jeg føler meg fryktelig bundet av katten i ferier. Veldig glad i han, men jeg ser frem til at han ikke er her mer. Du er voksen - dere blir enige! Hvorfor er ikke pensjonat aktuelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoj har fått leke med flere søsken, noen halvsøsken og mora si i dag og sover nå veldig godt. Det var håpløst å skille han fra den andre hannhunden når de ikke sto i ro så flaks jeg fikk med rett valp hjem:P.

Leverte han hjemme og dro på tur med Felix og Blaze etterpå. Felix ville være med selv om samboer var hjemme, fremskritt! Han våkner visst til liv med våren han. 

Nå skal vi kose oss med serier og film resten av kvelden :)

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mushi skrev:

Jeg føler meg fryktelig bundet av katten i ferier. Veldig glad i han, men jeg ser frem til at han ikke er her mer. Du er voksen - dere blir enige! Hvorfor er ikke pensjonat aktuelt? 

Det er nok det samboer også er redd for. Ikke at vi reiser så mye, men i hvertfall 1 uke hver sommer, og den uka vil han ikke gi opp. Pensjonat vil bli uaktuelt av samme grunn som at vi ikke sender hunden på kennel. Jeg har trust issues og vil ikke overlate dyret mitt til noen jeg ikke kjenner:lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Det er nok det samboer også er redd for. Ikke at vi reiser så mye, men i hvertfall 1 uke hver sommer, og den uka vil han ikke gi opp. Pensjonat vil bli uaktuelt av samme grunn som at vi ikke sender hunden på kennel. Jeg har trust issues og vil ikke overlate dyret mitt til noen jeg ikke kjenner:lol:

Har dere familie/venner i nærområdet? I så fall kunne kanskje de komme innom daglig å mate katten, hvis dere bare er borte en uke av gangen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

Det er nok det samboer også er redd for. Ikke at vi reiser så mye, men i hvertfall 1 uke hver sommer, og den uka vil han ikke gi opp. Pensjonat vil bli uaktuelt av samme grunn som at vi ikke sender hunden på kennel. Jeg har trust issues og vil ikke overlate dyret mitt til noen jeg ikke kjenner:lol:

Da blir du nok enda mer bundet hvis dere skaffer katt i tillegg. Hvis du overhodet ikke stoler på at andre kan ta vare på dyra dine... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
37 minutter siden, Kaisen skrev:

Tror dere jeg blir tilgitt av samboer hvis jeg skaffer meg katt?:innocent: innerst inne så vil han ha katt selv. Bitte litt i hvertfall. Men han har ikke lyst å gi opp reising og sånn, og vi har ingen som kan passe katten, og det er uaktuelt å sende på pensjonat.

Men det er enklere å be om tilgivelse enn tillatelse, sant?:D

Jeg har droppet det å ha katt siden jeg ikke kan belaste naboer og det er en time å kjøre til nærmeste kattepensjonat. Da er det for meg enklere med hund siden de kan puttes i bilen når jeg reiser på tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestemt at jeg og Casper skal på smellerkurs! Han er ti år nå og har ikke gått ett eneste kurs før ? men har da blitt en ganske lydig og allright hund likevel da ? tenker smeller kan være passende for ham, det er jo ikke så fysisk krevende. Nå må jeg melde meg på da, men så nære har jeg iallefall aldri vært å gå kurs før :P

  • Like 7
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, Lola Pagola said:

Nå har jeg bestemt at jeg og Casper skal på smellerkurs! Han er ti år nå og har ikke gått ett eneste kurs før ? men har da blitt en ganske lydig og allright hund likevel da ? tenker smeller kan være passende for ham, det er jo ikke så fysisk krevende. Nå må jeg melde meg på da, men så nære har jeg iallefall aldri vært å gå kurs før :P

:o ! Faktisk har ingen av gutta mine vært på kurs heller, og ikke en eneste fellestrening eller noe sånt :o  Tror jeg har gått på kurs med samtlige hunder før så det var litt rart å tenke på. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, QUEST skrev:

Det er jo egentlig en interessant 'problemstilling' det med fargevalg..tenker jeg :) 

Jeg har jo selv satt meg på liste i en rase der det forekommer 3 ulike godkjente farger. Den ene utgår uten tvil, da jeg ikke kan forlike meg med merle i noen rase, overhodet. Av de to gjenstående fargene har jeg en klar preferanse og ønsker helst en  hund i denne fargen. I mitt tilfelle er det jo ikke slik at jeg har snakket med oppdretter og ytret ønske om at jeg vil ha en valp, bare den er i den riktige fargen da.. Jeg har jo klare ønsker både på type og mentalitet. Eller sagt på en annen måte; jeg kjøper ingenlunde den første tilgjengelige hvalpen i den fargen, fargen er 'toppen på kransekaken' for å si det slik. 

Så da kunne det jo vært interessant å høre hva både du og andre hadde tenkt om en hvalpekjøper som meg da, mtp at jeg har en klar preferanse for farge? :) 

Fant du virkelig en rase som passet kriteriene dine? :o 

:lol:  


Angående å ha en preferanse for farge så var det kun B/T som var aktuelt for meg. Harlequin utgikk pga årsak til fargen, og fordi en harlequin får et helt annet uttrykk og blir for meg feil. 
Vanligvis er det jo ikke noe problem å få tak i en B/T hann, men akkurat når jeg var på let var det veldig komplisert. For eksempel var det i ett kull B/T tisper, og harlequin hanner. I det neste kullet jeg var interessert i var det kun 1 B/T hann, men den var uten sporene. Så det er egentlig enkelt, bare ikke for meg :P 

Nå har jeg hatt et par timer på jobb på flyplassen. På vei hjem var all vårfølelse borte. Plutselig kjørte jeg inn i en vegg av høljregn, og det var mørkeblå og skittengrå skyer. Våren var fin da så lenge den varte. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...