Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

Just now, Siri said:

og jeg har opplevd å ikke greie og gjøre en skikkelig avtale slik at jeg aldri fikk møtt dem jeg skulle møte :lol: Det VAR ikke alltid det gikk bra liksom :lol: Ikke at vi dævva av det, men... :lol: Og jeg har navigert etter sola fordi jeg hadde kjørt meg bort i Stockholm (før GPS'ens tid) :lol: Men jeg tenker at vi BURDE kjede oss mer faktisk. Vi burde kjede oss mye mer, for da tror jeg kanskje vi ville satt større pris på de små ting i hverdagen også... :D 

:D 

Du leser meg kanskje litt vel bokstavlig. Jada, vi både kjørte og gikk oss bort, men det var nå bare sånn det var. Det var ikke noe alternativ. I motsetning til om man kommer i en slik situasjon i dag, har glemt mobilen og friker helt ut over hvor dum man kunne være. Vi, som du sier, dævva ikke av det og det gikk bra stort sett bestandig. NAFs veibok var gull å ha i hanskerommet. Men Stockholm, eller for den saks skyld Oslo uten GPS i dag ... :o Joda, det gjør meg svett ... :D

Det siste du sier, om å kjede seg mer, tror jeg er spikeren på hodet! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tillien skrev:

:D 

Du leser meg kanskje litt vel bokstavlig. Jada, vi både kjørte og gikk oss bort, men det var nå bare sånn det var. Det var ikke noe alternativ. I motsetning til om man kommer i en slik situasjon i dag, har glemt mobilen og friker helt ut over hvor dum man kunne være. Vi, som du sier, dævva ikke av det og det gikk bra stort sett bestandig. NAFs veibok var gull å ha i hanskerommet. Men Stockholm, eller for den saks skyld Oslo uten GPS i dag ... :o Joda, det gjør meg svett ... :D

Jeg skjønte egentlig hva du mente altså, men jeg bare har det med å ta sånt litt vel  mye ut i helt konkrete ting som detter ned i hodet mitt :lol: Jeg blir dritsvett bare av tanken på å finne fram i en by uten GPS (med mindre jeg er lommekjent). Og jeg skal innrømme at jeg freaket rimelig ut i fjor da jeg mista mobilen i skiløypa og virkelig oppdaget hvor mye man faktisk bruker den til praktiske ting... som å betale togbilletter, betale p-avgift, logge inn på hjemmekontorsystemet på jobben, logge inn i banken, motta pin-koder for både det ene og andre... :o 

... jeg fikk forresten NAFs veibok i posten her om dagen :D 

Akkurat nå, tillien skrev:

Det siste du sier, om å kjede seg mer, tror jeg er spikeren på hodet! :)

:ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det igjen... Veltet fórtønnen i ettermiddag når jeg skulle løfte den opp på hyllen, gjett om Lykke var glad da :P Fikk stoppet henne etter litt men jeg tror ikke hun trenger kveldsmat i dag. :aww:

Etter litt sofahvile ble det en bitteliten fjelltur, deilig! 

 

Endret av mokken
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer så mye i livet mitt akkurat nå at jeg blir gjennomsvett bare av å tenke på det. 

MEN - i helgen er det besøk hos oppdretter i Danmark, gleder oss sååå masse :D Blir vondt å reise fra bikkjene, de må ha pass tre netter selv om vi egentlig skal være borte en natt, da vi reiser tidlig og kommer sent hjem. Tre sovinger uten verdens beste boffer :hmm: Men jeg overlever nok, også blir det jo hunde- og valpekos på søndag :D Blir godt å få tankene over på noe annet mens jeg har verdens beste mennesker som passer dyra. Tror ikke det er en ting som ikke er planlagt ned til minste detalj :lol: 

Fått time til å fikse varmeapparatet i teslaen. Det er så latterlig at jeg ikke har ord. Den spyr ut iskald luft på passasjersiden, skrur vi det av dogger det på vinduene så den må stå på også. Delen var i Moss, så vi måtte komme tilbake etter litt slik at de fikk delen til verkstedet i Drammen. Nå fikk vi time. 25 juni :lol::lol::lol: Det kunne de nesten bare spart seg for, da er poenget liksom litt borte. 14 grader i bilen er jo så digg :sleep: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
2 timer siden, enna skrev:

Det ble ekstraordinært lang jobbdag pga noen plutselige pålegg fra oven som kom i dag formiddag. Altså fra de over mine sjefer. De ba om det umulige, så og si. Vi kom et stykke på veg og greidde deler av det umulige, til tross for altfor få ansatte og altfor lite utstyr. 
Og for de som mener man skal ansette flere i helsevesenet: Der finnes ikke folk! Vi sliter med å få fylt de få stillingene vi har. Altfor mange syke, skrøpelige og eldre, og altfor få i arbeidsfør alder til å fylle alle oppgavene. Dette er et samfunnsproblem, der alle må på banen, inkludert alle som har mulighet til å bidra med noen form for frivillighet. 

Jeg måtte for min del forlate en interessant fagdag - der jeg (heldigvis) rakk å høre på Stein Husebø - for å hjelpe til med å løse oppgavene som vi fikk servert som pålegg i dag morres. 

Nå er jeg litt sliten etter nesten 10 timer på jobb. 

For meg som må jakte vakter og står rett foran fagbrevet så stoppet det opp. Fordi at jeg må fortsette å jakte vakter det er tross alt lønna jeg kan leve av og ja jeg trenger en full jobb og et sosialt liv. Noe som blir utrolig vanskelig når en må stå på pinne for å få tilfeldige vakter og bare får deltidsstillinger. Det er assistent til helsearbeidere. Statusen ville nok vært større hvis det var en rimelig mulighet til å få fast stilling som hadde litt størrelse. i yrket da blir det jo bedre vilkår for å få inn flere i yrket. Jeg trives godt i yrket og ser det er mange fine ting en får gjort innenfor helsesektoren. Min erfaring er fra kommunal sektor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Pringlen skrev:

Innenfor en del ridehesttyper avler man hestetyper, og ikke raser. Feks sportsponni, varmblod osv. Men, er som du sier, avhengig av at hingsten er godkjent for avl i rasetypen. Enkelte raser er også åpen for partbreed. feks welsh partbreed. Men man er fortsatt avhengig av godkjente dyr for avlen.

Hestetype var begrepet jeg lette etter, ja:lol: 

 

19 timer siden, tillien skrev:

Akkurat nå sitter jeg og mimrer. For de yngre her inne, evt en repetisjon for de som trenger det: Tenk deg en verden uten datamaskiner, nettbrett eller smarttelefoner. Ikke noen DVD- eller videospiller. Man snakket ikke i telefonen sosialt, om det ikke var slekt eller venner utenbys fra. Man gikk over gata til nabogutten eller -jenta. Kun 1 kanal på TV og 1 kanal på radio. NRK sto for begge. Ukens høydepunkt var når Donald (eller annet favorittblad) kom i butikken hver tirsdag, det var lørdagens barne-TV (som var lengre og bedre en de daglige) og det var lørdagsbarnetimen på radio. Det var ikke noe mer som ble servert. Det var selvsagt bibliotek, leker, kort og- brettspill, bøker og den store leke, møte og herjeplassen «ute», men det er en annen historie.

Hver lørdag klokken 17 laget jeg og lillebroren min en hule av tepper, paraplyer og puter på rommet mitt. Vinduene ble dekket til, radioen ble slått på og inni hulen satt vi musestille en hel time. I stummende mørke. Det var lørdagsbarnetimen. Først var det litt om dette og hint. Vi skulle feks hjelpe til med å redde verden ved å måle pH i lokale bekker og vann og sende resultatene inn. Med brev, selvsagt. Målebeger og pH-papir ble sendt gratis til alle som meldte seg på. Påmelding pr brev, selvsagt. Det var fryktelig spennende og lærerikt. Men høydepunktet var uansett hørespillet. Hvert hørespill gikk over flere uker. Det var «Stompa», «Tordivelen flyr i skumringen», «Skatten på sjørøverøya» og mye mer. Men det som virkelig brant seg fast var «Stjernene forteller». Et hørespill som tok for seg stjernebildene og historier fra gresk mytologi knyttet til dette. Det var guder, helter og monstre. Fryktelig spennende!

Jeg har tenkt fryktelig mye på den serien i voksen alder, den gjorde virkelig inntrykk. Fant den omsider til blodpris som lydbok for noen år siden, men syntes det ble dyrt. Så fant jeg plutselig hele serien liggende på nrk.no her om dagen, og nå har jeg snart hørt alle episodene. Selvsagt er det ikke det samme som voksen, og skuespillerne høres mye teitere ut enn jeg husker. På skikkelig NRK-nynorsk til og med. Men jeg har virkelig kost meg og tenkt på en tid som fryktelig fort var forbi. Bare et par år etter dette hørespillet fikk jeg min første datamaskin, vi fikk videospiller, kabel-TV, P2 og TV2. Under ti år etter logget jeg på internett for første gang, og fikk e-postadresse, mobiltelefon ... og så ble verden aldri den samme igjen. En konstant informasjonsflyt, et konstant opplevd krav om å være tilgjengelig, en konstant strøm av verdens fandenskap, dilemma, lokalpolitikk, storpolitikk, nye produkter og tjenester som man på et eller annet vis må ta stilling til. Og krangling på hundesonen :D (det har blitt mye bedre!). Jeg er egentlig usikker på om jeg har fått det noe bedre når det kommer til stykket, på tross av alle mulighetene - hvor hadde hundeholdet mitt vært uten internett for eksempel? Jeg er også egentlig usikker på om vi som art er skrudd sammen til å håndtere alt dette - jeg håper det.

Uansett, for spesielt interesserte, her finnes hørespillet: https://radio.nrk.no/serie/stjernene-forteller-serie-1

Lurer på om det funker på barn fremdeles?

PS Lørdagsbarnetimen fortsatte helt fram til 2010, men da var over 90% av lytterne voksne.

 

Jeg er veldig delt på dette, jeg elsker teknologien og tilgangen vi har på internett, underholdning og informasjon. Men samtidig så blir jeg helt matt av alle som overhodet ikke greier å eksistere uten å ha mobilen oppi trynet. 
Jeg har en helt ok Samsung smarttelefon, men hverken jeg eller gubben har mobildata, så vi har kun internett på telefonen når vi er hjemme eller pålogget gratis wi-fi på trygge steder. Og det er helt bevisst, for vi ser ikke poenget med å være online overalt. 
Trenger vi å kommunisere med noen når vi er borte, så ringer vi, eller sender sms. 
Men jeg ser jo at vi hører til det absolutte mindretall. Blir så trist når jeg ser foreldre ute med ungene, de styrer med telefonen mer enn de ser på (og leker med) ungene. 

Men som sagt, jeg er veldig glad for internett:ahappy: Jeg har både bærbar pc, ipad og smarttelefon,  og jeg bruker alle flittig. Men tiden med junior er hellig, og jeg er meget bevisst på bruken mens han er våken.

Jeg husker med gru hvor kjipt det var å være syk før den digitale tidsalder, kun to kanaler, (husker godt da tv2 kom, det var en åpenbaring!) og ellers måtte vi se på vhs eller lese bøker og tegneserier. Tiden går litt fortere  når man kan ligge i senga/sofaen og surfe på nett:aww:
Nå var (og er)  jo jeg og søsteren min lesehester, så vi trålte oss gjennom "alt" på biblioteket, var på fornavn med biblotekaren, og han pleide å holde av nye bøker til oss dersom han mente vi kom til å like dem:lol: 
Ellers lekte vi mye ute, trente kaninene våre, gikk tur og trente med nabobikkjene, og jeg og venninna mi stelte også hver vår shetlandsponni. Så vi var i grunn ikke så mye inne. 
 

11 timer siden, Siri skrev:

Den ble helt utmerket :D Tusen takk :D 

Herlig!!!

Det med telefonsnakking var muligens en jentegreie - jeg satt faktisk og snakket med bestevenninna mi (som bodde ca 100 m unna) på telefonen hver dag :lol: Jeg husker fortsatt telefonnummeret :lol:  Og jeg hadde samtaler som gjerne var både tre og fire timer lange med min første oppdretter :lol: Det var nok før jeg fikk telefonvegring... :aww: 

Jeg husker fortsatt telefonnummeret hjem til bestevenninna mi, nummeret til mormor, og nummeret til jobben til mamma. Men jeg husker fortsatt ikke helt nummeret til gubben:aww:  Har jo bare bodd sammen i snart 14 år...:aww:

  • Like 2
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..disse annonsørene her på sonen er helt talentløse.. Nå har de sendt meg ørtogførti  gjentagelser på pervomannen og bli 15 år yngre på 15 minutter.. En slags maske tydeligvis,som minner sterkt om sånn skolelim som vi brukte på skolen og yndet å smøre utover håndflatene, vente til det tørket og dra det av. Veldig populær beskjeftigelse i formingstimene..:P Såe..siden jeg er gnien på den slags utskeielser, så er jeg fristet til å prøve med omtalte lim..tipper resultatet blir minst like bra og billigere..:sleep: 

MEN..til poenget, altså..de sender en masse reklame som jeg har null interesse av men når de for en gangs skyld kommer med noe ehem..interessant, DA gjentar de den ikke..Ennå jeg lot meg friste til  å søke opp Fitness factory på nettet håp om flere sånne annonser..:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, QUEST skrev:

Jammen for en gangs skyld så VILLE jeg jo faktisk se en reklame mer enn en gang.,:P

Da fortsetter du å gå innpå den siden, og så følger du nøye med her. 
Og når det ikke kommer opp flere ganger så ordner du AdBlock ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Dobbelpost plutselig men... 

Jeg prøvde å hjelpe deg her. Jeg gikk inn på mobilen, og håpet på å finne denne fantastiske illustrasjonen. Jeg skulle ta screenshot å greier. 

Men så var det bare reklame for Noroff og Biltema. Det blir kanskje ikke helt det samme. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, QUEST skrev:

I mangel på flere annonser fra Fitness Factory..:innocent:

image.jpg

Da var det virkelig feil med de reklamene jeg fant. 
De som var der var tydeligvis både for unge, og for barberte til din smak :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Da var det virkelig feil med de reklamene jeg fant. 
De som var der var tydeligvis både for unge, og for barberte til din smak :P 

Ja her skal det ikke være noe metroseksuelle greier altså, 2 meter, viking, langt hår og skjegg er greia her..:D

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, QUEST skrev:

Ja her skal det ikke være noe metroseksuelle greier altså, 2 meter, viking, langt hår og skjegg er greia her..:D

Jeg skjønner du har et ganske snevert utvalg på mannefronten i likhet med hundefronten i og med det ikke er noe man ser hver dag på gata :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, QUEST skrev:

Altså..disse annonsørene her på sonen er helt talentløse.. Nå har de sendt meg ørtogførti  gjentagelser på pervomannen og bli 15 år yngre på 15 minutter.. En slags maske tydeligvis,som minner sterkt om sånn skolelim som vi brukte på skolen og yndet å smøre utover håndflatene, vente til det tørket og dra det av. Veldig populær beskjeftigelse i formingstimene..:P Såe..siden jeg er gnien på den slags utskeielser, så er jeg fristet til å prøve med omtalte lim..tipper resultatet blir minst like bra og billigere..:sleep: 

MEN..til poenget, altså..de sender en masse reklame som jeg har null interesse av men når de for en gangs skyld kommer med noe ehem..interessant, DA gjentar de den ikke..Ennå jeg lot meg friste til  å søke opp Fitness factory på nettet håp om flere sånne annonser..:whistle:

Kan du ta bilde og legge ut her, når du tester "lim-maske"? :D

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...