Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

Dette ble bra dag :) Fikk gjort unna husarbeidet i morrest og så kom ei venninne for å gå tur i skogen. Deretter hadde to av tre hunder time hos kiropets. Twist hadde et par låsninger bak i ryggen, men var ellers fin :) Nå har jeg sliten hund, men er skikkelig rastløs selv. Får ta ut energien på klesvasken som må henges opp da. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

Er glad slike lange dager ikke er normalen.. var hjemme halv seks nå i kveld, etter å ha startet kl sju i morges. Og da har jeg bare sittet i et møte liksom :aww: Nå har jeg gumlet spaghetti med et kokt egg, så får vi hute oss ut på sparktur tror jeg. Hundene fikk bare lek og litt lp-trening på den nybrøyta gårdsplassen i går, så de får få litt mer fysisk fostring i dag :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Er glad slike lange dager ikke er normalen.. var hjemme halv seks nå i kveld, etter å ha startet kl sju i morges. Og da har jeg bare sittet i et møte liksom :aww: Nå har jeg gumlet spaghetti med et kokt egg, så får vi hute oss ut på sparktur tror jeg. Hundene fikk bare lek og litt lp-trening på den nybrøyta gårdsplassen i går, så de får få litt mer fysisk fostring i dag :ahappy:

Pleier du ha med hundene på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snoffe skrev:

Ikke første gang han har tjuvparring(er) for å si det sånn :lol:

 

Det er vel tjuvparringer i FL hvert år og hos de fleste kjørere virker det som :P

Nina Skramstad tapte vel ganske mye på det et år hvis jeg ikke husker feil. 

Det er jo helt naturlig. Kjønnsdriften er sterkere enn det meste annet hos de fleste dyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Pleier du ha med hundene på jobb?

Normalt sett ikke. Om jeg VET det blir en lang dag, så tar jeg dem med om det ikke er alt for kaldt eller varmt. I dag ante jeg ikke at det ble en så lang dag - og det er det verste jeg vet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
56 minutter siden, Ingvild SF skrev:

Det er et såkalt grønt tak, sannsynligvis med planter fra bergknappslekten. Formålet med et slikt tak er at det forsinker og bruker regnvann som faller på taket. Det avlaster avløpsnettet, og reduserer oversvømmelser fra overvann. I tillegg kan slike tak forlenge takets levetid, avkjøle huset på sommerstid (sammenlignet med tradisjonelle tak), og isolere mot kulden om vinteren. Det er et av overvannstiltakene som noen kommuner satser på for å håndtere økt nedbør i fremtiden (klimaendringer). Det går også an å anlegge regnbed og fordrøyningsbassenger, bruke gjennomtrengelig belegningsstein, og sette regntønner under takrennens utløp.

Stilig! Jeg trodde det var frø og pollinering som hadde gjort det jeg :lol:

 

Gubben er blitt tett igjen, så han kjøpte nesespray med eukalyptus. Hans reaksjon var lesing, noen utbrudd med åååååhr, ææææhr, og woooh! :teehe:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Er glad slike lange dager ikke er normalen.. var hjemme halv seks nå i kveld, etter å ha startet kl sju i morges. Og da har jeg bare sittet i et møte liksom :aww: Nå har jeg gumlet spaghetti med et kokt egg, så får vi hute oss ut på sparktur tror jeg. Hundene fikk bare lek og litt lp-trening på den nybrøyta gårdsplassen i går, så de får få litt mer fysisk fostring i dag :ahappy:

Det var middagen sin det :lol: 

Jeg er stappmett - torsketunger og blomkålpure :ahappy:  

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også maratondag på jobb i dag, 10 timers arbeidsdag + kjøring 2 timer (1 time hver veg) altså totalt 12 timer borte fra hus og hjem. Jaja. Var mye å gjøre, fikk plutselig geysir ut av et rør (sjøvann under høyt trykk). Artig å jobbe med gutta boys. Mindre artig at det er bare 5 grader ute, og regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Det er vel tjuvparringer i FL hvert år og hos de fleste kjørere virker det som :P

Nina Skramstad tapte vel ganske mye på det et år hvis jeg ikke husker feil. 

Det er jo helt naturlig. Kjønnsdriften er sterkere enn det meste annet hos de fleste dyr :)

Ikke veldig unormalt nei :P Tunheim er så vandt med det at han tar det ganske greit (ikke vits i å stresse over noe sånt liksom :aww: ) og så ender det opp med bli veldig gode historier rundt bålet senere :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Hadde også maratondag på jobb i dag, 10 timers arbeidsdag + kjøring 2 timer (1 time hver veg) altså totalt 12 timer borte fra hus og hjem. Jaja. Var mye å gjøre, fikk plutselig geysir ut av et rør (sjøvann under høyt trykk). Artig å jobbe med gutta boys. Mindre artig at det er bare 5 grader ute, og regn.

Tenkte først gaysir.no, men innså vel kjapt at det var en vannfontene du mente... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, mushi said:

Tenkte først gaysir.no, men innså vel kjapt at det var en vannfontene du mente... 

Var ikke homofile menn under trykk som kom ut av det røret nei :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Ikke veldig unormalt nei :P Tunheim er så vandt med det at han tar det ganske greit (ikke vits i å stresse over noe sånt liksom :aww: ) og så ender det opp med bli veldig gode historier rundt bålet senere :lol:

 

Han har jo en smule erfaring på godt og vondt kan man si :P

Jeg heiet jo opprinnelig veldig på Brennodden, siden det er tjukke slekta til Toddy (Vi fniste litt når det ble sagt at de alltid har gode hunder ved starten, men rett skal være rett : Brennodden har ikke AVLET Toddy.. bare opphavet hans :P )

Nå som han har falt fra er jeg usikker. Jeg er jo blodfan av Dallas Seavey, men det hadde vært gøy om en normann slo han. At han ikke er på hjemmebane spiller ingen rolle, fyren er fortsatt i en egen klasse.  

Thomas Wærner er så gøy å følge på Facebook at jeg har begynt å heie på han.  

Hanna Lyrek er min lille heltinne. Jeg håper og tror hun går et godt løp helt til mål og at hun troner i toppen om noen år. Tøffe jenta!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AussieAllTheWay skrev:

Og da lurer jeg på...

Hva gjør de med alle tjuvparringene? eller resultatet av de? Neste generasjon lages best UNDER løp liksom? ;)

Noen får leve og noen får ikke, kommer nok litt an på hvor mange kull man har planlagt det året og litt sånn.

I noen tilfeller så setter man abortsprøyte, men det er vel stort sett hvis parringen kræsjer med et løp og den hunden er viktig i spannet.

 

Og bare for å ha sagt det. Det er ikke noe jeg nødvendigvis støtter, men dette er hva jeg har erfart skjer.

Endret av Snoffe
La til noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AussieAllTheWay skrev:

Og da lurer jeg på...

Hva gjør de med alle tjuvparringene? eller resultatet av de? Neste generasjon lages best UNDER løp liksom? ;)

Det kommer vel an på hvor lur parringen var? Jeg vet at det har blitt lagd kull under Finnmarksløpet, men jeg regner med det er blitt gitt noen abortsprøyter også. De er stort sett litt over gjennomsnittet opptatt av å avle gode bikkjer disse kjørerene, så de lar det neppe fødes kull de ikke har troen på ;)

Det må være utrolig kjipt å få tjuvparring med heng sånn akkurat når du er i en konkurranse du har trent mot i et år og det dreier seg om sekunder..  Tunheim var så langt i tet at han gjerne kunne ha flere tjuvparringer og allikevel vinne som en konkurrent påpekte, men ofte er det få minutter som skiller mot mål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Gubben er blitt tett igjen, så han kjøpte nesespray med eukalyptus. Hans reaksjon var lesing, noen utbrudd med åååååhr, ææææhr, og woooh! :teehe:

:teehe:Også filmet du ikke???? :lol: 

1 time siden, Line skrev:

Det var middagen sin det :lol: 

Besteste som er, jo :D Med en god dæsj smør, selvsagt :D 

1 time siden, Line skrev:

Jeg er stappmett - torsketunger og blomkålpure :ahappy:  

Du snakket om middag??? :lol: 

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Hadde også maratondag på jobb i dag, 10 timers arbeidsdag + kjøring 2 timer (1 time hver veg) altså totalt 12 timer borte fra hus og hjem. Jaja. Var mye å gjøre, fikk plutselig geysir ut av et rør (sjøvann under høyt trykk). Artig å jobbe med gutta boys. Mindre artig at det er bare 5 grader ute, og regn.

Åååå, når jeg leser sånt blir jeg minnet om hvor glad jeg er for at jeg ikke lenger bruker en time til og fra jobb... Det var skikkelig hat de 14 årene jeg holdt på sånn. I dag hadde jeg bare 10 min hver vei :D 

51 minutter siden, Mud skrev:

Jeg heiet jo opprinnelig veldig på Brennodden, siden det er tjukke slekta til Toddy (Vi fniste litt når det ble sagt at de alltid har gode hunder ved starten, men rett skal være rett : Brennodden har ikke AVLET Toddy.. bare opphavet hans :P )

Ganske OT, men det der minner meg om alle slike wannabe-oppdrettere som TROR de skal ble den nye Stjerneoppdretteren bare fordi de kjøper inn og/eller bruker hunder fra NÅVÆRENDE stjerneoppdretter... Det er sjelden drømmen om stjerneoppdrettet slår til har jeg sett. Det er liksom ikke bare å bruke det man tror er gode hunder og mikse sammen, man skal liksom VITE hva man mikser sammen også :D 

Har vi vært på sparktur igjen, og jeg tror at jeg må investere i nye ski til sparken min. De er nok litt vel sandslipt nå :aww: Det glir dårlig selv på perfekt sparkføre som det var i dag :) Men herregud for galskap når vi skal avgårde. Jeg håper nabo'n var borte :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

 

Ganske OT, men det der minner meg om alle slike wannabe-oppdrettere som TROR de skal ble den nye Stjerneoppdretteren bare fordi de kjøper inn og/eller bruker hunder fra NÅVÆRENDE stjerneoppdretter... Det er sjelden drømmen om stjerneoppdrettet slår til har jeg sett. Det er liksom ikke bare å bruke det man tror er gode hunder og mikse sammen, man skal liksom VITE hva man mikser sammen også :D 

 

Og det er grunnen til at jeg legger vekt på å velge oppdretter i stedet for å velge noe som helst annet. Jeg innser nemlig mine begrensninger når det gjelder kunnskaper om linjer og kombinasjoner. Selv om jeg vet hva jeg synes er pent og hva som ser funksjonelt ut. :aww:

Nå går vi oss en kveldstur, i følge Symra. Nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og hoppsann. Nå har jeg en nyklippet Prima... og jeg skvetter hver gang jeg ser henne. Hvis ho nå ikke får gulsløyfa...Så må jeg se på den klippa bikkja mi for ingenting:)

Elsker valpetida, elsker å begynne på blanke ark. Bare valpekos, ikke noe press og stress og prestasjoner. Bare valpen sitter så dåner man jo:wub: Valpemage:wub:

Sitter og ser på tid for hjem,og kjenner det hadde vært deilig at noen bare kom å gjorde noe sånt  i huset mitt.

Og jeg har desverre fått dilla på Camp Kulinaris... det er jo bare tragisk tv, men jeg klarer ikke å la være å se. Åh jeg blir så irritert på visse der inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Og det er grunnen til at jeg legger vekt på å velge oppdretter i stedet for å velge noe som helst annet. Jeg innser nemlig mine begrensninger når det gjelder kunnskaper om linjer og kombinasjoner. Selv om jeg vet hva jeg synes er pent og hva som ser funksjonelt ut. :aww:

Høres fornuftig ut :D Det er liksom min strategi også :D 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Nå går vi oss en kveldstur, i følge Symra. Nå.

God tur, Symra :D 

Akkurat nå, Line skrev:

Spagetti er godt det, men med et kokt egg? :P 

Ja? Kjempegodt... sånn porsjert vet du - med myk plomme :D 

Akkurat nå, Line skrev:

Torsketunger er jo en delikatesse!!

Skeptisk... :aww: 

Kjenner at tur til Oslo i morgen egentlig passer dårlig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

:teehe:Også filmet du ikke???? :lol: 

:lol:

Han lurte seg ut på badet og gjorde det. Han hadde nok en anelse om en viss underholdningsverdi mtp eukalyptus :P

Akkurat nå, Siri skrev:

Har vi vært på sparktur igjen, og jeg tror at jeg må investere i nye ski til sparken min. De er nok litt vel sandslipt nå :aww: Det glir dårlig selv på perfekt sparkføre som det var i dag :) Men herregud for galskap når vi skal avgårde. Jeg håper nabo'n var borte :aww: 

Naboen er nok så vant med det at han tenker nok ikke mer over akkurat det :aww:

 

Fredag ser ut til å bli travel. Jeg skal hente hundemat på slakteri, og det må gjøres litt utpå dagen. Og selvfølgelig fikk jeg plutselig 3 timer ekstra jobb og skal starte 15. 

Så da blir det kjapp tur hjem og få ut kassene med mat, bytte klær, jobbe, og så pakke mat i dagsporsjoner og fryse. 

Og uansett hvor vondt det måtte bli etter å ha holdt på med pakkingen må jeg opp tidlig og mot flyplassen lørdag morgen. 

Søndag har jeg fri da! Inntil videre :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...