Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

Just now, AussieAllTheWay said:

Nei- jeg regner med jeg solgte de? Slik som jeg gjør med valpekullene :lol: Litt usikker på om jeg beholdt en av de selv, men tror det, for husker jeg lette gjennom de etter ei jente...

:lol: !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

Just now, Kaja said:

Noen som kunne tenkte seg å ta over en Rottweilertispe? Enten for en periode eller for alltid? 

Pm meg for mer info :) 

Pm'er deg - har ei venninne som leter etter hund. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

På siste avgangen i dag var det noen som hadde med seg en liten valp. 
Denne gangen hadde de gått for blanding av 4 forskjellige raser, for da blir de så friske at! 
Renrasede blir nemlig avlet på en helt spesiell måte de som kun fokuserer på at hundene skal være av en viss størrelse, og en viss type pels, og bestemte farger. Det blir bare problemer utav å bestemme hvordan hunder skal se ut visstnok, fremfor å la naturen gjør det som er best. :P 
De hadde hatt golden, schäfer, og bc tidligere, og alle hadde hatt problemer med allergier, og bein, og det som verre var. Ja... Kjøper man de rasene fra noen som ikke avler seriøst så ber man jo om problemer... 

Men valpen var søt da! :) 


Nå var det helt fantastisk å være hjemme. Kaffen er snart klar, og jeg må fullføre en bestilling av reklamemateriell og skrive rapport for i dag. 
Og når det er enda mindre slaps skal Sjef få en god tur. 
Ganske praktisk at den typiske vestlandsvinteren ikke drar sånn ut da. Her får vi ferdig slaps, så sparer vi oss for en hel dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Snusmumrikk skrev:

Hvem er broren din? 

Simen Bækken :ahappy: Enkel å finne; ligger helt til slutt :P Første gang på lange FL. Kjører kjempeforsiktig for å komme seg gjennom hele, glad og fornøyd. Folk som har lyst til å følge med kan melde seg inn i gruppa vår på fb; https://www.facebook.com/groups/teamaastjernetshusky/ 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Khela said:

Simen Bækken :ahappy: Enkel å finne; ligger helt til slutt :P Første gang på lange FL. Kjører kjempeforsiktig for å komme seg gjennom hele, glad og fornøyd. Folk som har lyst til å følge med kan melde seg inn i gruppa vår på fb; https://www.facebook.com/groups/teamaastjernetshusky/ 

Er Pontiér med enda tro? jeg glemmer åfølge med på sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, WelshenNemi said:

Har ikke tid til influensa nå :no:

:hug: 

 

Ferdig oppe.  Da gjenstår det overflaterydding på kjøkken og stue. Skal bare sitte bittelitt. De er ca 45 min unna... Det går ikke det :lol:  Neida, de får tåle  at det ikke er strøkent her. Men siden de skal lage middag så kan jeg jo rydde frem kjøkkenbenken skikkelig liksom. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha vært på et hundekurs i dag. Det er avlyst pga sykdom og hun måtte til dyrlegen med hunden sin. Det virker som vi ikke få igjen denne dagen, men heller kan komme på gratis drop-in i 14 dager. Er dette vanlig? Synes det var dårlig. Jeg har tilgang til innetrening et annet sted (dette kurset er ute) og tidene hun har åpen trening passer ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
55 minutter siden, Khela skrev:

Simen Bækken :ahappy: Enkel å finne; ligger helt til slutt :P Første gang på lange FL. Kjører kjempeforsiktig for å komme seg gjennom hele, glad og fornøyd. Folk som har lyst til å følge med kan melde seg inn i gruppa vår på fb; https://www.facebook.com/groups/teamaastjernetshusky/ 

Å gøy det er bror din, ja han skilte seg ut fort men håper han får en fin fin tur og premien for sisteplassen. Det er jo flere som har brutt pga diare på både menneske og hunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Må få tømt hele kjelleren i løpet av uka. Det vil si tre boder, en kjellerstue og et vaskerom. 

Det blir stas...

MEN det er fint at de endelig skal fikse vannskaden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønningsdag er liksom ikke noe å rope hurra over når man får mindre enn beregnet:sleep: men man får gjøre det beste ut av det, så i skrivende stund holder jeg på med matplan før jeg skal ut å ukeshandle litt senere. Må gå i middagstråden å luske litt tror jeg. Er SÅ matlei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
12 minutter siden, mushi skrev:

Jeg skulle ha vært på et hundekurs i dag. Det er avlyst pga sykdom og hun måtte til dyrlegen med hunden sin. Det virker som vi ikke få igjen denne dagen, men heller kan komme på gratis drop-in i 14 dager. Er dette vanlig? Synes det var dårlig. Jeg har tilgang til innetrening et annet sted (dette kurset er ute) og tidene hun har åpen trening passer ikke for meg.

Uansett om du og resten av kursdeltakerne får tilbud om drop in timer så får dere jo ikke det dere har betalt for. 
Og det er jo disse tidene som har passet deg. Jeg ville krevd å få pengene tilbake. Det virker som en veldig uproff måte å gå frem på. 


Jeg begynner å nærme meg klar for å gå tur. Må bare drikke litt kaffe til... Sjef er fornøyd med å ha få lekt i snø, så han klager ikke akkurat. Eller rettere sagt er det et par flekker med snø nå. Men det teller på denne kanten. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, lijenta skrev:

Å gøy det er bror din, ja han skilte seg ut fort men håper han får en fin fin tur og premien for sisteplassen. Det er jo flere som har brutt pga diare på både menneske og hunder

En liten handlertabbe gjorde at første hund måtte tas ut litt tidligere enn kunne vært nødvendig dessverre. Men bror er ved kjempegodt mot og hviler mye på sporet for han vil ha flest mulig og friskest mulig hunder i mål :heart: I tillegg har det vært litt variabel matlyst dessverre, og sporene der nord er ganske harde siden det ikke har snødd så mye på lenge, og det nye som har kommet ligger som løs sukkersnø på hard såle. Dette blir muligens siste gangen han kjører Finnmark, så han er nok ekstra forsiktig. Hverken to- eller firbeinte har vist tegn til noe sykdom heldigvis, alle er friske og raske - om enn litt trøtte :lol::D

  • Like 1
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Khela said:

En liten handlertabbe gjorde at første hund måtte tas ut litt tidligere enn kunne vært nødvendig dessverre. Men bror er ved kjempegodt mot og hviler mye på sporet for han vil ha flest mulig og friskest mulig hunder i mål :heart: I tillegg har det vært litt variabel matlyst dessverre, og sporene der nord er ganske harde siden det ikke har snødd så mye på lenge, og det nye som har kommet ligger som løs sukkersnø på hard såle. Dette blir muligens siste gangen han kjører Finnmark, så han er nok ekstra forsiktig. Hverken to- eller firbeinte har vist tegn til noe sykdom heldigvis, alle er friske og raske - om enn litt trøtte :lol::D

Hvorfor siste gang? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Khela skrev:

En liten handlertabbe gjorde at første hund måtte tas ut litt tidligere enn kunne vært nødvendig dessverre. Men bror er ved kjempegodt mot og hviler mye på sporet for han vil ha flest mulig og friskest mulig hunder i mål :heart: I tillegg har det vært litt variabel matlyst dessverre, og sporene der nord er ganske harde siden det ikke har snødd så mye på lenge, og det nye som har kommet ligger som løs sukkersnø på hard såle. Dette blir muligens siste gangen han kjører Finnmark, så han er nok ekstra forsiktig. Hverken to- eller firbeinte har vist tegn til noe sykdom heldigvis, alle er friske og raske - om enn litt trøtte :lol::D

Hehe trøtte ja, har tenkt på det flere ganger i helga med så liten søvn som dem får hele uka. 

Men godt dem holder helsa og slipper unna. Har løype med sukkerstrø på ja da regner jeg med det sliter endel i forhold til hanled blandt anent

Ønsker han fortsatt lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaja skrev:

Hvorfor siste gang? :o

Tid og økonomi bl.a., han vil nok ha mer tid til andre ting, bl.a. mer datter-tid :) Fortsetter med hundekjøring men i mindre skala bare- datter Pernille er vel teamets nye håp om noen år ;) 

 

Akkurat nå, lijenta skrev:

Hehe trøtte ja, har tenkt på det flere ganger i helga med så liten søvn som dem får hele uka. 

Men godt dem holder helsa og slipper unna. Har løype med sukkerstrø på ja da regner jeg med det sliter endel i forhold til hanled blandt anent

Ønsker han fortsatt lykke til

Hehe, ja. De får seg en god hvil nå, det gjør nok godt for både kropp og sinn :) Sukkersnøen er ukul ja,  de to han har satt ut har vært for å spare håndledd. Han siste hadde ikke lyst til å sitte i sleden når han skulle få hvile der, så da fikk han heller slappe av og kose seg med handlerne resten av turen :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan og hoppsann, det er mandag san...

Jeg fikk ny varmtvannsbereder, nå er det gått to timer hvor lang tid tar det før jeg kan forvente varmt vann?

Prima fikk ny dress idag, ho var rasende fornøyd

image.thumb.png.cf390740bba600da7d11cf92ce876a16.png

  • Like 5
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Endelig har jeg klart å gå tur på normalt vis igjen, og det føltes utrolig deilig! 

Jeg la merke til en interessant bod underveis. Selv om jeg har gått der mange ganger før så har jeg ikke lagt merke til det før i dag. 
Det er jo ikke bare gress på taket på den hytta, det er jo antydninger til en bitteliten utmark oppå der! 

20180311_145111.thumb.jpg.5ac11da47b87b13f1f23859fabdec743.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...