Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

I dag har jeg vært på full frontsjekk. Siden mamma døde som følge av brystkreft med spredning nylig og jeg har hatt litt murring i brystet så sendte legen meg til full sjekk med mammografi og UL, selv om ingen kjente noen antydning til kuler. Noen cyster, som ikke er uvanlig, men ingen antydning til uregelmessigheter. Godt å ha det ute av verden!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

Akkurat nå, Line skrev:

I dag har jeg vært på full frontsjekk. Siden mamma døde som følge av brystkreft med spredning nylig og jeg har hatt litt murring i brystet så sendte legen meg til full sjekk med mammografi og UL, selv om ingen kjente noen antydning til kuler. Noen cyster, som ikke er uvanlig, men ingen antydning til uregelmessigheter. Godt å ha det ute av verden!

:console: kondolerer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

I dag har jeg vært på full frontsjekk. Siden mamma døde som følge av brystkreft med spredning nylig og jeg har hatt litt murring i brystet så sendte legen meg til full sjekk med mammografi og UL, selv om ingen kjente noen antydning til kuler. Noen cyster, som ikke er uvanlig, men ingen antydning til uregelmessigheter. Godt å ha det ute av verden!

Betryggende å få sjekket ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Siri skrev:

Ergo: vanskelig... 

 

Nå synes jeg du er vanskelig :aww: 

:lol: 

 

1 time siden, Siri skrev:

Jeg kjenner flere med Bechterews som lever helt fint med det. Trening og aktivitet har vel vært en gjenganger for å holde sykdommen litt i sjakk. Medisinsk er det sikkert også en utvikling - på samme måte som med MS. Da jeg fikk MS var det tre medisiner på markedet som virket sånn ca 30%. Nå er det masse forskjellige medisiner som fungerer utmerket for veldig mange :) 

Det er betryggende å høre at du har sett det selv :)  
Akkurat nå når jeg måtte ha hjelp til å reise meg opp fra en stol på butikken til og med fordi jeg trengte pause i handlingen så føltes det ikke så veldig kult. Og ikke så det så veldig lyst ut heller om det der skal bli verre. 

Men så har jeg ikke andre typer smertestillende enn paracet heller enn så lenge, så det kan jo egentlig bare bli bedre. :) 

1 time siden, WelshenNemi skrev:

Ja det er det. Min mor har det, tror min bror, og flere andre litt lenger ute. Mener hun ikke får noe medisin. Har vært utredet når jeg var en del yngre, men fant ingenting.  Var "utredet" igjen for noen år siden, og da sa de "oj.. vi ser du har hatt mye vondt!", Men de kom ikke med en konklusjon i brevet til legen, så da må jeg ta det på nytt siden det er så lenge siden :no:

Siden jeg har ME så kan jeg jo ikke trene heller, så blir gøy hvis det er noe sånt :sheldon:

Ja, du har virkelig fått fullt opp med både det ene og det andre du da :blink: 
Får ikke håpe det er utslag for din del. Får håpe det er derfor det aldri ble oppgitt noe konklusjon. *krysse fingre* 

 

9 minutter siden, Line skrev:

I dag har jeg vært på full frontsjekk. Siden mamma døde som følge av brystkreft med spredning nylig og jeg har hatt litt murring i brystet så sendte legen meg til full sjekk med mammografi og UL, selv om ingen kjente noen antydning til kuler. Noen cyster, som ikke er uvanlig, men ingen antydning til uregelmessigheter. Godt å ha det ute av verden!

Så bra at du sjekker selv uten noen umiddelbare tegn :) 
Nå kan du føle deg trygg en stund til. :hug: 


Vi er nesten akkurat kommet hjem etter å ha handlet. Det i seg selv var jo en prøvelse. Så når jeg måtte ha hjelp til å komme meg opp av stolen jeg satte meg ned på, så kom gubben bort til meg med et par sko han fant. Dyre sko som var på tilbud av et veldig godt merke. 
De bestemte han at jeg skulle prøve, for jeg må jo ha noe som er bedre enn hva jeg har. Så går det bedre enn hva jeg har vært redd for når jeg skal jobbe et par dager i samme butikken. 
Han er nå fin og omtenksom han der. :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har influensaen inntatt hjemmet. Takk til eksen for smitte! Nå håper jeg bare på at forskningen stemmer og at menn faktisk blir sykere av influensa av kvinner. Han har vært hjemme i en uke, med høy feber i mange dager. Jeg orker ikke gjøre det samme...

og nå innser jeg at jeg ikke har hverken ibux eller paracet i hus.

Tror det blir varm kakao og sofakrok til jeg kan legge meg, så får jeg se om jeg er i stand til å gå på jobb i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet smerter i øret og svelg, og kom frem til at det ikke er noe poeng i å dra til lege, har alle symptomer på virushalsbetennelse + forkjølelse + begynnende mellomørebetennelse - ingenting å gjøre noe mer. Stod at ved behandling så forkortes foreløpet av mellomørebetennelse med hele 6-8 timer. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Nå synes jeg du er vanskelig :aww: 

:lol: 

Jeg er da ALDRI vanskelig :aww: Aldri... 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Det er betryggende å høre at du har sett det selv :)  
Akkurat nå når jeg måtte ha hjelp til å reise meg opp fra en stol på butikken til og med fordi jeg trengte pause i handlingen så føltes det ikke så veldig kult. Og ikke så det så veldig lyst ut heller om det der skal bli verre. 

Men så har jeg ikke andre typer smertestillende enn paracet heller enn så lenge, så det kan jo egentlig bare bli bedre. :) 

Det er jo ikke veldig kult å få en diagnose, men samtidig kan den åpne mange dører du ikke visste at fantes. Du får forklaringer på masse, og du kan få behandling som forhåpentligvis lindrer plagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smålig panikk etter å ha spist sjokolade og godteri hver dag den siste uken. Så i dag ble det jordbær og blåbær med vaniljekesam:lol:

Og snart håper jeg at jeg kan konkludere med at bikkja tåler kanin. Fått det daglig i 14 dager, og det er ingen tegn til reaksjon. Tidligere har reaksjonen kommet innen de første 14 dagene. Har fortsatt noen godbiter igjen, men det lover godt! Neste ut er laks. Fant meatlove pølser på den ene dyrebutikken. De hadde av hest også, så det blir kanskje den neste gang, bare for å plage familien:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

 

Og snart håper jeg at jeg kan konkludere med at bikkja tåler kanin. Fått det daglig i 14 dager, og det er ingen tegn til reaksjon. Tidligere har reaksjonen kommet innen de første 14 dagene. Har fortsatt noen godbiter igjen, men det lover godt! Neste ut er laks. Fant meatlove pølser på den ene dyrebutikken. De hadde av hest også, så det blir kanskje den neste gang, bare for å plage familien:D

Hurra!! :ahappy: og ja, går for hest :innocent:

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å se på resultatene fra Crufts i dag, pappa'n til Silma ble beste hannhund, og farmora ble beste tispe og BIR:D
Kjempegøy for oppdretter og eier som kommer til England og rasker med seg både BIR og BIM på en slik utstilling:D

Og se så fin valp jeg har:wub:

28870500_1621015081286969_48059742914176

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

@Tonje Hva er problemet med touran? Hvis han er interissert i bil og vil at det skal se bra ut så er touran lett sak å fikse for at det skal se litt bedre ut enn sånn typisk familiebil :aww: Vår touran er senket, har store felger, sorte ruter og ellers er andre detaljer på bilen lakkert sort. Enkel sak å chippe også, så et svært pluss at den går godt :D 

...og nå blir vi snart elbil-eiere også. Man trenger vel 4 biler og en atv når man er 2 stk? :lol: Spent på hvordan elbilen blir seende ut etter et par mnd! Vi har en halvveis plan for hvordan den skal bli for å skille seg ut :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Hvordan I huleste kan en bedrift som postnord overleve? Fikk sms at pakken var levert i postkassen min. Ble ikke overrasket over at postkassen var tom! :sint_01:

Postnord henger pakkene utenpå postkassa hvis de ikke får plass inni. Superseriøst firma.

Endret av Symra&Pippin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Da har influensaen inntatt hjemmet. Takk til eksen for smitte! Nå håper jeg bare på at forskningen stemmer og at menn faktisk blir sykere av influensa av kvinner. Han har vært hjemme i en uke, med høy feber i mange dager. Jeg orker ikke gjøre det samme...

og nå innser jeg at jeg ikke har hverken ibux eller paracet i hus.

Tror det blir varm kakao og sofakrok til jeg kan legge meg, så får jeg se om jeg er i stand til å gå på jobb i morgen tidlig.

Du får holde deg unna eksen, så slipper du unna mange problemer :P

Neida, joda... Neida :P

  • Like 2
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

@Tonje Hva er problemet med touran? Hvis han er interissert i bil og vil at det skal se bra ut så er touran lett sak å fikse for at det skal se litt bedre ut enn sånn typisk familiebil :aww: Vår touran er senket, har store felger, sorte ruter og ellers er andre detaljer på bilen lakkert sort. Enkel sak å chippe også, så et svært pluss at den går godt :D 

...og nå blir vi snart elbil-eiere også. Man trenger vel 4 biler og en atv når man er 2 stk? :lol: Spent på hvordan elbilen blir seende ut etter et par mnd! Vi har en halvveis plan for hvordan den skal bli for å skille seg ut :whistle: 

Han er ikke så nøye på styling og den biten, men han har hørt at den er dyr å fikse og at delene er dyre. Også har han et lite ønske om at jeg skal gi etter for å kjøpe en Hiace eller noe sånt svært som vi egentlig ikke trenger:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
10 minutter siden, Siri skrev:

Det er jo ikke veldig kult å få en diagnose, men samtidig kan den åpne mange dører du ikke visste at fantes. Du får forklaringer på masse, og du kan få behandling som forhåpentligvis lindrer plagene. 

Ja det er helt sant. Det er mye som plutselig gir mening mtp at fastlegen egentlih ikke var så veldig i tvil. 

Og så lenge behandling består av mer en  noe smertestillende og noe som kanskje kan dempe betennelse, slik som var eneste tilbudet jeg fikk for snart 20 år siden for å teste, så er det kanskje ikke så galt likevel. :)

Mitt største dilemma er jo hvor lenge jeg klarer å ha hund. For det er jo ikke andre alternativer på den fronten jeg vil ha, men jeg må jo være aktiv så... 

Nei, jeg er fortsatt ikke vanskelig! :lol: 

Akkurat nå, Annik skrev:

Du får holde deg unna eksen, så slipper du unna mange problemer :P

Neida, joda... Neida :P

:lol:

God bedring @Pixie. Du får krysse fingrene for at det med at mannfolk blir sykere stemmer. Passende straff for å ha smittet deg det. :P

 

Endret av *Kat84*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Christine skrev:

@Tonje Hva er problemet med touran? Hvis han er interissert i bil og vil at det skal se bra ut så er touran lett sak å fikse for at det skal se litt bedre ut enn sånn typisk familiebil :aww: Vår touran er senket, har store felger, sorte ruter og ellers er andre detaljer på bilen lakkert sort. Enkel sak å chippe også, så et svært pluss at den går godt :D 

...og nå blir vi snart elbil-eiere også. Man trenger vel 4 biler og en atv når man er 2 stk? :lol: Spent på hvordan elbilen blir seende ut etter et par mnd! Vi har en halvveis plan for hvordan den skal bli for å skille seg ut :whistle: 

Hvilken el-bil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tonje skrev:

Han er ikke så nøye på styling og den biten, men han har hørt at den er dyr å fikse og at delene er dyre. Også har han et lite ønske om at jeg skal gi etter for å kjøpe en Hiace eller noe sånt svært som vi egentlig ikke trenger:rolleyes:

Og DER fikk mannen en stor stjerne. Det er kanskje ikke HAN som er problemet i denne familien.. :aww: 
Du vet - han vil nok ha en bil som går på vegen og ikke står på verksted, han. Fornuftig fyr :D 

4 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ja det er helt sant. Det er mye som plutselig gir mening mtp at fastlegen egentlih ikke var så veldig i tvil. 

Ja, brikkene faller gjerne på plass når man får en slik diagnose. 

4 minutter siden, *Kat84* skrev:

Og så lenge behandling består av mer en  noe smertestillende og noe som kanskje kan dempe betennelse, slik som var eneste tilbudet jeg fikk for snart 20 år siden for å teste, så er det kanskje ikke så galt likevel. :)

Mitt største dilemma er jo hvor lenge jeg klarer å ha hund. For det er jo ikke andre alternativer på den fronten jeg vil ha, men jeg må jo være aktiv så... 

Du må ikke ta sorgene på forskudd. Om du greier å holde deg i aktivitet så mye som du allerede gjør nå, så går det nok fint. Du får i hvert fall satse på det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag til nå, så er jeg halvveis i denne praksisperioden også. Gruer meg veldig til midtevaluering imorgen, da.. Har vel aldri hatt så lite kontroll i praksis tidligere, føler meg bare i veien. Er jo på MR, og det er mye fysikk som skal forstås, og mye anatomi som skal kunnes. Og når jeg er usikker og føler meg i veien så blir jeg fort litt passiv, og tør ikke være så frempå. Og jeg vet at jeg er kjempedårlig til å stille spørsmål, men det er vanskelig å gjøre noe med når jeg ikke klarer å komme på noe å spørre om hele tiden.

Vil egentlig bare hjem til gubben min... Trenger en å klemme på. Veldigvis får jeg hvertfall klemme på Gira i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 minutter siden, Siri skrev:

Du må ikke ta sorgene på forskudd. Om du greier å holde deg i aktivitet så mye som du allerede gjør nå, så går det nok fint. Du får i hvert fall satse på det :D 

Ja 10-15 km på tur daglig bør vel holde ting smidig :P 

Men jeg hadde jo planer om å ha hund til jeg blir 70, og det skjer jo kanskje ikke. :blink: Selv om jeg bare skal ha en av gangen da. Med unntak av et overlapp her og der. :whistle:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

En dag til nå, så er jeg halvveis i denne praksisperioden også. Gruer meg veldig til midtevaluering imorgen, da.. Har vel aldri hatt så lite kontroll i praksis tidligere, føler meg bare i veien. Er jo på MR, og det er mye fysikk som skal forstås, og mye anatomi som skal kunnes. Og når jeg er usikker og føler meg i veien så blir jeg fort litt passiv, og tør ikke være så frempå. Og jeg vet at jeg er kjempedårlig til å stille spørsmål, men det er vanskelig å gjøre noe med når jeg ikke klarer å komme på noe å spørre om hele tiden.

Vil egentlig bare hjem til gubben min... Trenger en å klemme på. Veldigvis får jeg hvertfall klemme på Gira i helga!

Det der er mitt største problem også faktisk. Jeg ANER ikke hva jeg lurer på og skal spørre om. Håper det går bra for deg i morgen :) 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Ja 10-15 km på tur daglig bør vel holde ting smidig :P 

Det - og litt god fysioterapi - burde vel hjelpe. Sammen med litt adekvate medisiner kanskje :) 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Men jeg hadde jo planer om å ha hund til jeg blir 70, og det skjer jo kanskje ikke. :blink: Selv om jeg bare skal ha en av gangen da. Med unntak av et overlapp her og der. :whistle:

Joda, som sagt: ikke ta sorgene på forskudd. Kanskje er du ikke engang interessert i å ha ei diger bikkje når du er 70... kanskje du heller har blitt hun derre gale gullfiskdama vøtt :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Siri skrev:

Og DER fikk mannen en stor stjerne. Det er kanskje ikke HAN som er problemet i denne familien.. :aww: 
Du vet - han vil nok ha en bil som går på vegen og ikke står på verksted, han. Fornuftig fyr :D 

Ja, brikkene faller gjerne på plass når man får en slik diagnose. 

Altså, vi har riktignok tre hunder nå, men det er ikke 3 nuffer vi har liksom og det er begrensa hvor mange år det blir tre her. Jeg skjønner ikke hva vi skal med all den plassen :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 minutter siden, laikamor skrev:

En dag til nå, så er jeg halvveis i denne praksisperioden også. Gruer meg veldig til midtevaluering imorgen, da.. Har vel aldri hatt så lite kontroll i praksis tidligere, føler meg bare i veien. Er jo på MR, og det er mye fysikk som skal forstås, og mye anatomi som skal kunnes. Og når jeg er usikker og føler meg i veien så blir jeg fort litt passiv, og tør ikke være så frempå. Og jeg vet at jeg er kjempedårlig til å stille spørsmål, men det er vanskelig å gjøre noe med når jeg ikke klarer å komme på noe å spørre om hele tiden.

Vil egentlig bare hjem til gubben min... Trenger en å klemme på. Veldigvis får jeg hvertfall klemme på Gira i helga!

Det der kan jeg kjenne meg igjen i. Håper det går bra i morgen. Og om du føler noe er uriktig så si i fra, og forklar litt hvordan det er når du står midt oppi situasjonen. 

Lykke til :)

 

Akkurat nå, Siri skrev:

 

Det - og litt god fysioterapi - burde vel hjelpe. Sammen med litt adekvate medisiner kanskje :) 

Vi får se hva som blir planen videre når blodprøver og bilder er ferdig analysert. :)

Akkurat nå, Siri skrev:

Joda, som sagt: ikke ta sorgene på forskudd. Kanskje er du ikke engang interessert i å ha ei diger bikkje når du er 70... kanskje du heller har blitt hun derre gale gullfiskdama vøtt :aww: 

Gullfisk! :lol:

Da går jeg heller tilbake til å drive Kennel Knerten. 100% overlevende avkom, og man vet nøyaktig hva resulatet av avlen blir. 

Pinnedyr er enkle sånn sett. Problemet oppstår når egg overses, og det finner man ut først når det kryper en haug med små kvister på veggen! :teehe:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...