Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

Guest Mira2.0

Jeg er lei av løpetid. Er på dag 10. Fikk tak i en truse til frøkna, den er selvfølgelig ikke stor nok. Tester andre løsninger, nå valser hun rundt i en ofret ullstrømpebukse som hun prøver å få av når hun tror seg usett. Vasker gulv til den store gullmedalje, prøver å overse sofaen, hele huset lukter. Noen som har noen gode tips før jeg tørner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

Ikke for å forsvare sinkene i trafikken, jeg blir også himla irritert på dem, men altså: En av de aller første gangene jeg kjørte bil etter oppkjøring måtte jeg kjøre 20 mil i tett snøvær og nullføre (måtte hente en person som hadde kjørt seg i grøfta og levert bilen på verksted). Jeg var livredd! Kjørte kjempesakte samtidig som jeg var dødsflau over køen som ble lengre og lengre bak meg. Hver gang jeg plutselig så en busslomme eller noe slikt der jeg kunne svingt inn så tenkte jeg at ikke søren om jeg tør å bremse ned hardt nok til at jeg får svingt inn der, da kommer jeg til å snurre rundt. Og hvordan kunne jeg i det hele tatt få bremsa ned med førti tonn trailer 20 cm bak meg?

Jeg prøver å huske denne kjøreturen hver gang jeg planlegger å kvele en sinke. :aww:

 

Endret av Symra&Pippin
  • Like 4
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mira2.0 skrev:

Jeg er lei av løpetid. Er på dag 10. Fikk tak i en truse til frøkna, den er selvfølgelig ikke stor nok. Tester andre løsninger, nå valser hun rundt i en ofret ullstrømpebukse som hun prøver å få av når hun tror seg usett. Vasker gulv til den store gullmedalje, prøver å overse sofaen, hele huset lukter. Noen som har noen gode tips før jeg tørner? 

Å huff, du har fått en sånn en :P (flashback til årene med dogo) Nei, ingen andre råd enn vaskefille og prøve å finne tolmodighet man ikke visste at fantes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
Akkurat nå, Pringlen skrev:

Å huff, du har fått en sånn en :P (flashback til årene med dogo) Nei, ingen andre råd enn vaskefille og prøve å finne tolmodighet man ikke visste at fantes...

 

Det er helt forferdelig, kan ikke huske at det var sånn med de andre tispene jeg har hatt. Det er riktignok så lenge siden at en del kan være fortrengt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mira2.0 skrev:

 

Det er helt forferdelig, kan ikke huske at det var sånn med de andre tispene jeg har hatt. Det er riktignok så lenge siden at en del kan være fortrengt :P 

Du må ha en tispetruse som er stor nok, den typen som heter Trine er den eneste som sitter skikkelig. Kjøp flere truser, de må vaskes! Legg et skikkelig bind nedi. Hvis hunden klarer å få den av seg må du ta en omgang gaffateip rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Du må ha en tispetruse som er stor nok, den typen som heter Trine er den eneste som sitter skikkelig. Kjøp flere truser, de må vaskes! Legg et skikkelig bind nedi. Hvis hunden klarer å få den av seg må du ta en omgang gaffateip rundt.

Her jeg bor er det trøblete å få tak i noe, det meste må bestilles på nett. Hvor får jeg kjøpt den trusa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mira2.0 skrev:

 

Det er helt forferdelig, kan ikke huske at det var sånn med de andre tispene jeg har hatt. Det er riktignok så lenge siden at en del kan være fortrengt :P 

Nei, det er ikke normalt heller. De fleste blør lite, og vasker opp det lille som kommer. Akkurat nå har jeg tre med løpetid, og merker ikke stort til det (bortsett fra at de to feriegjestene mine, som begge er hanner, sutrer litt innimellom)  Men ja, ekstremvarianter finnes. Dogoen jeg hadde, blødde som et menneske, og vel så det. Men, faktisk ble det noe mindre med åra. Det som ikke ble bedre var at hun var mer desperat enn noen hanhund jeg har hatt. Trolig skyldtes hele greia litt feilslåtte hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Vi fant en serie som heter The Tick på Amazon Prime. En ny superhelt faktisk! :P 

Jeg fikk vel ikke mindre lyst til å denge flåtten med hammer av å se på den. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pringlen skrev:

Nei, det er ikke normalt heller. De fleste blør lite, og vasker opp det lille som kommer. Akkurat nå har jeg tre med løpetid, og merker ikke stort til det (bortsett fra at de to feriegjestene mine, som begge er hanner, sutrer litt innimellom)  Men ja, ekstremvarianter finnes. Dogoen jeg hadde, blødde som et menneske, og vel så det. Men, faktisk ble det noe mindre med åra. Det som ikke ble bedre var at hun var mer desperat enn noen hanhund jeg har hatt. Trolig skyldtes hele greia litt feilslåtte hormoner.

Merker også lte til løpetidene, annet en noen blodflekker her og der, der tispene har ligget. 

Men den dogo'en din fikk mg til å tenke på den GDtispa med løpetid jeg så en gang for mange år siden..stor, rå og blodig dryppende karbonade var min første tanke..:pinch: Det var vel omtrent da jeg fullstendig slo fra meg tanken på GD..:P

 

 

 

..og nei..! Jeg er ikke interessert i damer fra  Fillipinene heller..:sleep:

Endret av QUEST
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Ikke for å forsvare sinkene i trafikken, jeg blir også himla irritert på dem, men altså: En av de aller første gangene jeg kjørte bil etter oppkjøring måtte jeg kjøre 20 mil i tett snøvær og nullføre (måtte hente en person som hadde kjørt seg i grøfta og levert bilen på verksted). Jeg var livredd! Kjørte kjempesakte samtidig som jeg var dødsflau over køen som ble lengre og lengre bak meg. Hver gang jeg plutselig så en busslomme eller noe slikt der jeg kunne svingt inn så tenkte jeg at ikke søren om jeg tør å bremse ned hardt nok til at jeg får svingt inn der, da kommer jeg til å snurre rundt. Og hvordan kunne jeg i det hele tatt få bremsa ned med førti tonn trailer 20 cm bak meg?

Jeg prøver å huske denne kjøreturen hver gang jeg planlegger å kvele en sinke. :aww:

 

Det er lov å kjøre pent på dårlig føre, og det er veldig lurt å ikke bråbremse og hive seg inn på en lomme! Det holdt på å gå gæli over Filefjell her for litt siden, en som ikke var komfortabel med å kjøre på snøføre gjorde det der rett foran meg... Jeg ligger aldri nærme på snøføre, så jeg oppfordret på ingen måte at denne bilisten skulle gjøre det der. Det kom også en trailer imot men jeg fikk signalisert at her går det snart til ******* så han fikk bremsa ned. Det gikk akkurat, men 11 tonn bremser ikke like fort på snø som en personbil. Heldigvis var jeg tom og har gode dekk, men da brukte jeg tuta og hadde mest lyst til å hoppe ut av bilen og filleriste kjerringa. Hun skulle jo sikkert bare være snill og sleppe meg forbi, men det er lov å bruke nepe Litt!

Vi har sitti ute i sola og lest bok :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her merkes løpetiden. Hos den ene kjønnsforvirra som ennå ikke har fått løpetid. Ho er helt surrete, har glemt helt hvorvidt hun er tispe eller hannhund. Hormoner surrer hjernen til grøt. 

De MED løpetid merker jeg lite til, annet enn litt tregere reaksjon på innkalling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Djeez :lol: Hva slags rase har de?

 

1 time siden, Line skrev:

Gjetter enten muskelhund eller chi :aww: 

 

1 time siden, Stine skrev:

Det er min ville gjetning og :lol:

Hvorfor chi?
Er det mye bråk innen den rasen?
Tror jammen i meg jeg må parkere meg i nærheten av chi ringen neste gang jeg er på utstilling :)

De har Bullterrier

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Justisia skrev:

 

 

Hvorfor chi?
Er det mye bråk innen den rasen?
Tror jammen i meg jeg må parkere meg i nærheten av chi ringen neste gang jeg er på utstilling :)

De har Bullterrier

Aner ikke, ser bare for meg at chi eiere kan være litt dramaqueens :lol:

Jeg tippa Rottis, men Bullterrier er jo ikke så langt fra :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Aner ikke, ser bare for meg at chi eiere kan være litt dramaqueens :lol:

Jeg tippa Rottis, men Bullterrier er jo ikke så langt fra :sleep:

Den ene har jo hatt Rottweiler så ... :P

  • Like 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Når du er like bevegelig som ei gammal kjerring så hadde det kanskje vært å foretrekke å være hest. Eller hund. 

Mannfolket var ikke helt enig i det. Med så brutalt ærlig og streng veterinær hadde jeg visstnok vært kremert for lenge siden, og det ville han ikke ha noe av. :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Lurer på hvorfor jeg blir så mye mer stolt når jeg har måket snø og sjauet ved enn når jeg har vasket alle gulvene og laget middag? Er det fordi tradisjonelle mannejobber er mest verd?  a014.gif

Men mannfolk blir jo fryktelige stolte når de har støvsugd eller vasket gulv :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Stine skrev:

Men mannfolk blir jo fryktelige stolte når de har støvsugd eller vasket gulv :lol:

Men det kan jo like godt komme av at mannfolk ofte er litt enkle. 

Er det mulighet for ros og belønning så blir de stolt og ivrige bare av forventningen av det. Litt som hunder! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Men det kan jo like godt komme av at mannfolk ofte er litt enkle. 

Er det mulighet for ros og belønning så blir de stolt og ivrige bare av forventningen av det. Litt som hunder! :lol: 

Du sier noe der :lol: Jeg bruker faktisk klikk og belønning :sleep: Apropo litt enkle dyr...

20180304_152750.jpg

  • Like 4
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Men mannfolk blir jo fryktelige stolte når de har støvsugd eller vasket gulv :lol:

Sant! :lol:

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Men det kan jo like godt komme av at mannfolk ofte er litt enkle. 

Er det mulighet for ros og belønning så blir de stolt og ivrige bare av forventningen av det. Litt som hunder! :lol: 

:lol:

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man hjemme igjen etter en trivelig helg i Oslo sammen med venner. Spiste på The Thief på Tjuvholmen, og det var fryktelig oppskrytt. Maten smakte godt, men stusselig servering og rotete servering. I går var vi på Wallmans og det var veldig bra. God mat og bra show, så det var toppers. I tillegg så har alt, bortsett fra drikke, vært gratis. Sånn er det når man har en mann som bor mye på hotell med jobben og tjener opp hotelpoeng :ahappy:

Nå skal jeg hente Supra, som har vært hos eks’n og sikkert blitt fryktelig bortskjemt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...