Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Mardina skrev:

Da blir du nok enda mer bundet hvis dere skaffer katt i tillegg. Hvis du overhodet ikke stoler på at andre kan ta vare på dyra dine... :)

Nei vet du, det er så mye rart der ute. Søsteren min leverte kattene sine på pensjonat for noen år siden. Når hun hentet de var 3 av de fulle i sår og tynne som fy, og den siste var gravid. Jeg tror det finnes mange flinke og greie folk der ute, men jeg vil ikke ta sjansen:P

2 timer siden, QUEST skrev:

Har dere familie/venner i nærområdet? I så fall kunne kanskje de komme innom daglig å mate katten, hvis dere bare er borte en uke av gangen? :) 

Ikke sånn i direkte nærområdet nei.. eller faren min jobber her. vi har venner som bor her, men det er de vi reiser med:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

1 time siden, Stine skrev:

Idag har vært en sånn kvalmt bra påskedag... :sleep:

Den beste faktisk :ahappy: 

Herregud den prinsessa altså. Hun måtte selvsagt ha med seg tyggebeinet sitt ut på lufterunde ute på jordet her. Halvveis fant hun ut at det var lurt å grave det ned i snøen, så hun stod godt ute i djupsnøen med rumpa i været og gravde, la ned beinet og dyttet snø over. Så kikket hun opp, så bort på Willy som stod 40 meter bortenfor og bare glodde ut i lufta, kikket på beinets gravsted, kikket på Willy igjen, så tilbake på gravstedet... og sånn stod hun ganske lenge og vurderte - men konkluderte tydeligvis med at nei, beinet var ikke trygt for Willy, så da fikk hun heller ta det med seg hjem igjen :lol: Hun er tidvis litt søt :wub:

  • Like 4
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 timer siden, QUEST skrev:

Det er jo egentlig en interessant 'problemstilling' det med fargevalg..tenker jeg :) 

Jeg har jo selv satt meg på liste i en rase der det forekommer 3 ulike godkjente farger. Den ene utgår uten tvil, da jeg ikke kan forlike meg med merle i noen rase, overhodet. Av de to gjenstående fargene har jeg en klar preferanse og ønsker helst en  hund i denne fargen. I mitt tilfelle er det jo ikke slik at jeg har snakket med oppdretter og ytret ønske om at jeg vil ha en valp, bare den er i den riktige fargen da.. Jeg har jo klare ønsker både på type og mentalitet. Eller sagt på en annen måte; jeg kjøper ingenlunde den første tilgjengelige hvalpen i den fargen, fargen er 'toppen på kransekaken' for å si det slik. 

Så da kunne det jo vært interessant å høre hva både du og andre hadde tenkt om en hvalpekjøper som meg da, mtp at jeg har en klar preferanse for farge? :) 

Jeg tror de fleste vet hvilken/hvilke farger de liker aller best jeg. Hvis man da ikke driver med bruks og er dønn fokusert på noe annet. At farge kommer langt ned på lista over egenskaper hos en hund er en helt annen ting.

4 timer siden, enna skrev:

Det er lov å ha en klar preferanse. Men jeg kan ikke LOVE den fargen. Og forklarer da hvorfor. Om alt annet klaffer, og fargen er rett, så helt topp for alle. Om alt annet klaffer, men feil farge, får kjøper vurdere selv - enten kjøpe "feil farge" eller trekke seg som kjøper.

Det må da høres helt greit og logisk ut for de fleste. 

Sitat

 
Og jeg har på lista folk som har fargepreferanser. Men som setter det nederst på lista. Og som ellers fyller mine "krav" til en valpekjøper.  Det viktigste er at alle er inneforstått med premissene for en avtale om kjøp/salg. Jeg har en del krav, som kjøpere må forplikte seg til: aktivitet - de må være aktive fra før, ikke bare ØNSKE Å BLI aktive. De må forplikte seg til HD-rtg og MH (og får da trekk i pris). 
De som bare vil ha en hund i en spesiell farge, uten noen andre tanker om den hunden enn farge og utstilling, blir høflig avvist med beskjed om at da er jeg nok ikke riktig oppdretter. 

Førstegangs hundekjøpere har vel ofte ikke tenkt så mye på hvordan man presenterer sin hundeinteresse for en oppdretter. Tror nok folk kan bli fine hundefolk likevel. Men jeg ville nok også valgt som deg hvis jeg hadde mange valpekjøpere å velge blant. Den første gangen jeg ringte til en oppdretter klarte jeg å spørre både om pris og pelstype, men glemte å spørre om gemytt og helse på linjene. :icon_redface:

3 timer siden, Raksha skrev:

Nå skal jeg inrømme at begge gutta mine er valgt med fargepreferanser :lol:  Kasko så ønsket jeg meg veldig svart og hvit basenji, og det gikk fint (var to kull samtidig) for var noen andre som ikke hadde fargepreferanse som kunne ta en rød og hvit istedenfor. :lol:  Lupin vel, det var enten han eller ingen :aww: 

Men neste hund vingler jeg så innmari med favoritt, så der overlater jeg absolutt alt av farge til tilfeldigheter og oppdretter. Riktig valp har riktig farge uansett :wub:   Nevnte jeg at jeg er valpesyk? 

 

Jeg har også tanker om farger på beardis. Hvis det kullet jeg venter på skulle bestå av bare valper med fawn farge dør jeg litt, de er så blasse, både i pels og farger ellers (lys beige snute!). Tipper det er mindre enn en milliontedels sjanse for at det skjer da, om det i det hele tatt er mulig, begge foreldre og alle besteforeldre er svarte. :P

Endret av Symra&Pippin
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
15 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Førstegangs hundekjøpere har vel ofte ikke tenkt så mye på hvordan man presenterer sin hundeinteresse for en oppdretter. Tror nok folk kan bli fine hundefolk likevel. Men jeg ville nok også valgt som deg hvis jeg hadde mange valpekjøpere å velge blant. Den første gangen jeg ringte til en oppdretter klarte jeg å spørre både om pris og pelstype, men glemte å spørre om gemytt og helse på linjene. :icon_redface:

Vi har vel alle vært der at vi skal være glad for at det ble noe hund på oss i det hele tatt! :lol: 
Takk og pris for at internettet kom og ble en naturlig del av husholdningen slik at man kunne lese seg litt opp før man skulle begi seg ut på den jakten igjen. :icon_redface: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, QUEST skrev:

Det er jo egentlig en interessant 'problemstilling' det med fargevalg..tenker jeg :) 

Jeg har jo selv satt meg på liste i en rase der det forekommer 3 ulike godkjente farger. Den ene utgår uten tvil, da jeg ikke kan forlike meg med merle i noen rase, overhodet. Av de to gjenstående fargene har jeg en klar preferanse og ønsker helst en  hund i denne fargen. I mitt tilfelle er det jo ikke slik at jeg har snakket med oppdretter og ytret ønske om at jeg vil ha en valp, bare den er i den riktige fargen da.. Jeg har jo klare ønsker både på type og mentalitet. Eller sagt på en annen måte; jeg kjøper ingenlunde den første tilgjengelige hvalpen i den fargen, fargen er 'toppen på kransekaken' for å si det slik. 

Så da kunne det jo vært interessant å høre hva både du og andre hadde tenkt om en hvalpekjøper som meg da, mtp at jeg har en klar preferanse for farge? :) 

Det kunne ikke falt meg inn heller å kjøpe en hund jeg synes har stygg farge. Jeg har samme fargepreferanser som deg på den rasen, der er det er kun 2 aktuelle farger for meg. Når man kjøper en hund for de neste 10-15 årene så synes jo jeg det er greit at utsende er til å leve med. Om jeg må vente lengre pga disse preferansene så er jo det mitt problem :)

Edit: mener da hunder som er ment som turkompis/familiehund. Når det kommer til brukshund er jeg mindre firkantet :P

 

 

Endret av mokken
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vaffeldagen i dag, og som den vaffelelskeren jeg er så måtte jeg slå sammen en røre :aww:

Skal la middagen synke litt før jeg starter å steke. I mellomtiden glor jeg på kjekke menn på tv :aww: Satt på Troja, trengte noe litt hjernedødt :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetter :wub: 

Jeg ryddet akkurat i kassen med hundeleker og utstyr. Da stod Fetter brått der med et fårete uttrykk, for han ble skikkelig glad da han oppdaget en ball han ikke hadde sett på en stund og lurte på om han kunne få lov til å ta den. :lol:  :wub: 

 

  • Like 7
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Symra&Pippin said:

 

Jeg tror de fleste vet hvilken/hvilke farger de liker aller best jeg. Hvis man da ikke driver med bruks og er dønn fokusert på noe annet. At farge kommer langt ned på lista over egenskaper hos en hund er en helt annen ting.

Det må da høres helt greit og logisk ut for de fleste. 

Førstegangs hundekjøpere har vel ofte ikke tenkt så mye på hvordan man presenterer sin hundeinteresse for en oppdretter. Tror nok folk kan bli fine hundefolk likevel. Men jeg ville nok også valgt som deg hvis jeg hadde mange valpekjøpere å velge blant. Den første gangen jeg ringte til en oppdretter klarte jeg å spørre både om pris og pelstype, men glemte å spørre om gemytt og helse på linjene. :icon_redface:

Jeg har også tanker om farger på beardis. Hvis det kullet jeg venter på skulle bestå av bare valper med fawn farge dør jeg litt, de er så blasse, både i pels og farger ellers (lys beige snute!). Tipper det er mindre enn en milliontedels sjanse for at det skjer da, om det i det hele tatt er mulig, begge foreldre og alle besteforeldre er svarte. :P

Det er helt forståelig at førstegangs hunde-eiere ikke helt "vet" hvordan presentere seg best mulig. (Og i så måte må jeg si at en av de som får stå på venteliste er en som presenterte seg aller dårligst av alle i starten, men jeg likte hva jeg fant ut både "mellom linjene" og etterhvert). Men når jeg forklarer (høflig) at jeg ikke kan selge hund etter farge, og hvorfor, og de fremdeles tviholder på at farge er det viktigste (og dette har forresten stort sett ikke vært førstegangs-eiere...) så vil jeg ikke ha dem som valpekjøpere. Kjemien må stemme mellom meg og kjøperne. På samme måte som jeg alltid har kjent at kjemien må stemme mellom meg som kjøper og ev oppdretter jeg kjøper fra. Jeg glemmer ikke en gang jeg ringte en oppdretter for å høre mer om hundene på de linjene, og jeg spurte om der hadde vært noen syke hunder noen gang; -som svar ble jeg skjelt ut med beskjed om at kjøpere som spurte etter slikt ville hun nå ikke ha! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skåret opp og behandlet 40 reimer, festet 40 spenner på disse reimene, med to niter på hver spenne, laget 4 hull til nitene på hver av disse 40 reimene, og 1 hull til selve spenna, og så laget to spennehull på hver av disse reimene. Det er mange reimer, spenner, hull og niter. :aww:  Og har limt alle reimene på skinna,  og sydd fast på 9 av de ferdigekjøpte skinna, skal sy fast reimene på de siste 11 skinna i morgen tenker jeg.  Må ha en liten pause fra spenner, niter og hull :lol: Alt dette siden tirsdag. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Raksha said:

Nå har jeg skåret opp og behandlet 40 reimer, festet 40 spenner på disse reimene, med to niter på hver spenne, laget 4 hull til nitene på hver av disse 40 reimene, og 1 hull til selve spenna, og så laget to spennehull på hver av disse reimene. Det er mange reimer, spenner, hull og niter. :aww:  Og har limt alle reimene på skinna,  og sydd fast på 9 av de ferdigekjøpte skinna, skal sy fast reimene på de siste 11 skinna i morgen tenker jeg.  Må ha en liten pause fra spenner, niter og hull :lol: Alt dette siden tirsdag. 

 

Ha ha -ble svimmel av å lese...  :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra skremmer meg med jevne mellomrom på denne måten: Jeg sitter i sofaen og tror at det ullteppet som ligger rett innenfor symsranden er Symra som sover. Så hører jeg plutselig noen som labber over gulvet på den andre stua! :|

  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

Det er helt forståelig at førstegangs hunde-eiere ikke helt "vet" hvordan presentere seg best mulig. (Og i så måte må jeg si at en av de som får stå på venteliste er en som presenterte seg aller dårligst av alle i starten, men jeg likte hva jeg fant ut både "mellom linjene" og etterhvert). Men når jeg forklarer (høflig) at jeg ikke kan selge hund etter farge, og hvorfor, og de fremdeles tviholder på at farge er det viktigste (og dette har forresten stort sett ikke vært førstegangs-eiere...) så vil jeg ikke ha dem som valpekjøpere. Kjemien må stemme mellom meg og kjøperne. På samme måte som jeg alltid har kjent at kjemien må stemme mellom meg som kjøper og ev oppdretter jeg kjøper fra. Jeg glemmer ikke en gang jeg ringte en oppdretter for å høre mer om hundene på de linjene, og jeg spurte om der hadde vært noen syke hunder noen gang; -som svar ble jeg skjelt ut med beskjed om at kjøpere som spurte etter slikt ville hun nå ikke ha! 

 

Kjenner meg så igjen i de innleggene du skriver. Fikk så mange merkelige forespørsler på kullet mitt nå. En var fast bestemt på at hn skulle ha den I den valpen. Jeg forklarte pent hvorfor jeg ikke reserverte valper på tidlig tidspunkt, bl.a fordi jeg skulle beholde selv. Men at hn var velkommen på besøk for å prate og se. Men vedkommende var kun interessert i det hvis De kunne tinge valpen på forhånd. Hadde hatt flere hunder tidligere, og skulle ha den fordi den lignet på den forrige! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Symra skremmer meg med jevne mellomrom på denne måten: Jeg sitter i sofaen og tror at det ullteppet som ligger rett innenfor symsranden er Symra som sover. Så hører jeg plutselig noen som labber over gulvet på den andre stua! :|

:lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lola Pagola skrev:

Nå har jeg bestemt at jeg og Casper skal på smellerkurs! Han er ti år nå og har ikke gått ett eneste kurs før ? men har da blitt en ganske lydig og allright hund likevel da ? tenker smeller kan være passende for ham, det er jo ikke så fysisk krevende. Nå må jeg melde meg på da, men så nære har jeg iallefall aldri vært å gå kurs før :P

Så gøy! Jeg har vurdert det med 8åringen, men etter operasjonen har jeg inntrykk av at nesen ikke helt fungerer så bra, godbitsøk tar veldig lang tid, å han liker aller best å bruke syn. Men kanskje dette er akkurat hva som behøves for å trene opp snuten igjen? Smeller er jo absolutt en hundesport jeg har lyst å bli bedre kjent med:ahappy:

12 timer siden, Kaisen skrev:

Det er nok det samboer også er redd for. Ikke at vi reiser så mye, men i hvertfall 1 uke hver sommer, og den uka vil han ikke gi opp. Pensjonat vil bli uaktuelt av samme grunn som at vi ikke sender hunden på kennel. Jeg har trust issues og vil ikke overlate dyret mitt til noen jeg ikke kjenner:lol:

Det er ikke mulig å låne bort hus/leilighet til kattepuser da? Enten noen som vil ha en liten ferie i en annen by selv, ellers til noen som bare ønsker å bytte stue? Vi har ofte gjort det, å single venner er gode til slikt:innocent:

Ang.fargepreferanser har jeg hittil aldri hatt noen, men pelslengde er noe jeg kjenner jeg er mer kresen på. Har valgt bort raser pga av de rett og slett har for lite pels å kose med:icon_redface: Å jeg må innrømme at på noen raser er det helt klart noen farger som jeg synes er penere enn andre, å hadde den rette valpen hatt den rette fargen hadde det absolutt hvert er stort pluss, men hadde nok aldri valgt valp etter farge. 

Kjenner det er så mye tyngre å stå opp idag nå som det er så mørkt ute igjen. Nå vil jeg har skikkelig vår, helst sommer til november igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Pixie skrev:

Jeg kunne hatt påskeferie nå, men meldte meg til jobb mandag til onsdag. Nå angrer jeg bittelitt... Og bare for å gjøre ting enda bedre? Det snør igjen:gaah:

Det er lov å klage når det snør i en vårmåned. :aww:

 

Nå sitter jeg på et busstopp og skal fly rundt med nettbrettet mitt i 6-7 timer. 

Skulle egentlig vært ferdig for denne måneden etter det, men så trengte de meg på flyplassen også de neste 3 dagene. Så ferien er tydeligvis avlyst. I hvert fall utsatt :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Jeg kunne hatt påskeferie nå, men meldte meg til jobb mandag til onsdag. Nå angrer jeg bittelitt... Og bare for å gjøre ting enda bedre? Det snør igjen:gaah:

Trodde det var vanlig å jobbe halve uka, jeg har alltid gjort det. Jobbet overtid hele helga også. Og må jobbe en dag eller to på de røde dagene. Tror jeg har valgt feil yrke. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Trodde det var vanlig å jobbe halve uka, jeg har alltid gjort det. Jobbet overtid hele helga også. Og må jobbe en dag eller to på de røde dagene. Tror jeg har valgt feil yrke. :lol:

Der jeg jobber er det åpent mandag og tirsdag vanlig dag, og til kl 12 på onsdag. Selv har jeg tatt fri på onsdagen. Har feriefølelsen allerede, så litt kjedelig å måtte gå på jobb idag kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Slik blir du kvitt magefettet, jeg mistet 17 kg/23d 'lover en ivrig annonsør her på sonen.. Imponerende må jeg jo si,selv  om jeg heller til den oppfatning at 'mister' man 17 kg  bare 23 dager, så må det dreie seg om en amputasjon, intet mindre.. :P

 

 

Såkalte designerdrugs er visstnok in for tiden. Jeg må jo si at produsentene av disse pillene har misset et stort og helt sikkert innbringende marked.. Hvor mange av oss kunne f.eks ikke tenkt seg en 'Lyst til å gjøre husarbeid' pille? Drop en pille, vent 15 minutter og du får en umotståelig lyst til å hive deg over husarbeidet! Jeg kunne i alle fall trengt en slik nå..:sleep:

Endret av QUEST
  • Like 2
  • Haha 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
53 minutter siden, QUEST skrev:

Såkalte designerdrugs er visstnok in for tiden. Jeg må jo si at produsentene av disse pillene har misset et stort og helt sikkert innbringende marked.. Hvor mange av oss kunne f.eks ikke tenkt seg en 'Lyst til å gjøre husarbeid' pille? Drop en pille, vent 15 minutter og du får en umotståelig lyst til å hive deg over husarbeidet! Jeg kunne i alle fall trengt en slik nå..:sleep:

Kanskje en slik pille allerede har vært under vurdering,  og så oppdaget de at det finnes ikke en pille i verden som kan gjøre husarbeid lystbetont? :P

 

Endret av *Kat84*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...