Gå til innhold
Hundesonen.no

Morsomme triks å lære hunden


mirrycat
 Share

Recommended Posts

Jeg har lært hunden min sitt, ligg, bli, rull rundt, gi labb i handa, gi labb på foten og high five. Jeg begynner å klare å få henne til å sitte bamse ved å si "Kan du si please?" da jeg ikke kom på noe bedre kommando, men ser ut til at det funker!

Er det noen som har noen tips om andre triks å lære hunden? Har veldig lyst å lære henne å smile, altså å vise tennene, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne :icon_redface: noen som har tips der?

Jeg har en 1 år gammel Yorkie,  som er veldig smart og lærer VELDIG fort :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, Anette skrev:

Hvor stor er du?

Forskjell på forpart og bakpart på target

 

Hopp bakover stå

Løp og legg deg i esken

Stikk ut tunga

Hoppe av vegg

:P

ooosv

Mye gøy i de videoene der! ? Har du noe form for tips om hvordan man kan lære de bort? Kan man forresten starte å bruke klikker selv om man ikke har brukt det før? Virker som en god metode for å få hunden til å forstå fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, mirrycat said:

 

Mye gøy i de videoene der! ? Har du noe form for tips om hvordan man kan lære de bort? Kan man forresten starte å bruke klikker selv om man ikke har brukt det før? Virker som en god metode for å få hunden til å forstå fort?

For å ta ibruk klikkeren anbefaler jeg at du tar 10 godbiter og en klikker, så tar du klikk -> lever godbit, klikk -> lever godbit 10 ganger. Ta et par runder med det også forstår hunden at klikk = godbit og at du kan begynne å bruke klikkeren :)

Valpis er hovedsakelig shapet (dvs hun prøver og finner på ting og jeg klikker for det jeg liker/mot målet jeg vil ha). 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kuleste jeg ser er småhunder eller andre utypiske raser (raser som ikke er kjent for å brukes i lydighetskonkurranser) som utfører øvelsene fra lydighetskonkurranseprogrammene :D 

Jeg følger en fyr på insta og Facebook som driver konkurranselydighet med border colliene sine, men han har også 1 eller 2 chihuahuaer, og lærer dem akkurat det samme som de store, og det er SÅ fett og se på! Alt fra fri ved fot, til apportering over hinder, til neseprøver... Så begynn gjerne med å lære fri ved fot! På plass og fri ved fot, og bakpartskontroll :) Kanskje ikke det letteste å lære inn om man er helt fersk, men er jo noe dere kan ta etterhvert hvertfall :) Søk på videoer av kassemetoden (innlæring av utgangsstilling/på plass) og bakpartskontroll :)

Han fyren sin side heter GuleKule Lydighet :) Smelter totalt av chihuahuafilmene han poster! Alt foregår på miniatyrskala!

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Orca skrev:

Det kuleste jeg ser er småhunder eller andre utypiske raser (raser som ikke er kjent for å brukes i lydighetskonkurranser) som utfører øvelsene fra lydighetskonkurranseprogrammene :D 

Jeg følger en fyr på insta og Facebook som driver konkurranselydighet med border colliene sine, men han har også 1 eller 2 chihuahuaer, og lærer dem akkurat det samme som de store, og det er SÅ fett og se på! Alt fra fri ved fot, til apportering over hinder, til neseprøver... Så begynn gjerne med å lære fri ved fot! På plass og fri ved fot, og bakpartskontroll :) Kanskje ikke det letteste å lære inn om man er helt fersk, men er jo noe dere kan ta etterhvert hvertfall :) Søk på videoer av kassemetoden (innlæring av utgangsstilling/på plass) og bakpartskontroll :)

Han fyren sin side heter GuleKule Lydighet eller GuleKule Dogs på instagram :) Smelter totalt av chihuahuafilmene han poster! Alt foregår på miniatyrskala!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Så mange morsomme triks! :D 

Min første innskytelse var å begynne å lære inn å vise hvor stor. Mulig jeg må ha større takhøyde her da, han er jo litt lengre enn gubben når han strekker seg helt ut. :lol: 

Triks jeg har lært inn er rygg, high five, forskjell på høyre og venstre, spill død, og gå oppi ting (esker f.eks). 

Det er mye morsomt du kan finne i Sonens julekalender også. Det ligger under treningsutfordringer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...