Gå til innhold
Hundesonen.no

Kunne du tenkt deg å bo ett sted det var evig vinter?


QUEST
 Share

Recommended Posts

Jeg har nettopp kommet inn fra tur. Vinteren viser seg fra sin beste side, minusgrader, oppholdsvær og strålende sol :) Snøen er kritthvit, tørr og fin. 

Jeg kom til å tenke på at hvis været var slik hver eneste dag, da kunne jeg nesten tenkt meg å bo ett slikt sted, der det var evig vinter. Eneste ulempen jeg ser, er at man  ikke kommer seg ut i terrenget( utenfor løypa) uten ski eller truger. 

Så..hvis været var slik jeg skisserte over her, kunne du bodd et sted med evig vinter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ikke ****

Nei! Kunne tenkt meg å bo et sted hvor det ALDRI var vinter

Aldri i livet!! Hadde det blitt dommedag ala "The day after tomorrow" så hadde jeg stilt meg ute i kun underøy for å bli drept fortest mulig  

Guest *Kat84*

Jeg tror man må være ekstremt glad i vintersport, ha polarhunder, eller være født et slikt sted for å ha et genuint ønske om det, så et klart nei her :P 

Men jeg kunne godt tenkt meg å ha bedre vintre enn hva vi har her, og det er derfor vi har booket juleferie på høyfjellshotell i år allerede :P 

Og så kunne jeg veldig gjerne tenkt meg bedre sommer enn hva vi har her også. Og varmere vår. Og en mer stabil høst med mindre stormer og mindre pøsregn. 
Egentlig kunne jeg tenkt meg å bo hvor som helst, bare ikke midt i evig vinter og åpenbart vestlandet :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den dagen det snør i hel***e :D Før det kommer det ikke på frågan!

Jeg er ikke glad i verken kulde eller varme, jeg liker høst best, jeg. Eller for å beskrive perfekt vær for meg: Varmt nok til at jeg kan gå med lite klær, men ikke så varmt at jeg føler meg stekt eller kokt. Så 18-20 grader og overskya er flott, eller litt kjøligere med sol. Det verste med kulde er alle de fordømte klærne jeg må kave på meg, og det blir sånt et forbanna tiltak bare å gå til postkassa. Blir det ned på 10 minus eller kaldere, så fryser innholdet i nesa mi, og leppene stikker. Da er det ikke det granne gøy å være ute, og sånn sett er det veldig kjekt med en liten hund som ikke synes det er artig overhodet med så mye klær som er nødvendig for henne når det blir så kaldt, så da kan jeg bli inne med god samvittighet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dager som dette, med sol fra skyfri himmel, nysnø og passe kaldt liker jeg vinteren bedre enn sommeren. Så ja, med forbehold om slike forhold 365 dager i året :P Siden det er heller urealistisk, så er jeg egentlig glad i alle de fire årstidene, og er glad jeg bor sånn at jeg får oppleve alle fire :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært veldig praktisk :D Reine hunder, mange artige måter å få trent dem på, vakre omgivelser, lite skitt i heimen... Men det måtte være en del forutsetninger som var oppfylt ja. Stabilt snøføre og temperaturer på mellom 3-10 minus, sol og vindstille :D 

... men jeg liker jo alle årstider, jeg da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Nå er jeg drittlei. Lei av å ikke kunne gå på småstiene inni skogen. Lei av skientusiaster som tar over alle turområder hvor man kan gå uten truger. Lei av å kle på meg så sykt mye. Lei av å fryse. Lei av det forbanna mørket som gjør at halve dagen bare føles ut som en lang kveld. Lei av at håret mitt floker seg noe inni ******* pga skjerf og tjukke gensere. Lei av tørr hud og statisk hår. Lei av potesokker. lei av vanskelige parkeringsforhold. lei av å skrape is. Lei av å ikke kunne trene i klubben jeg er medlem i fordi banen er snølagt. Lei av at hundene får vondt i potene sine av veisaltet. Lei av snøklumper.

 

 Ja... Vinteren er vakker, men trenger ikke være så lang! Hadde aldri trodd det, men jeg savner bittelitt å bo på vestlandet hvor man kan gå inni skogen hele året på barmark. Ville heller hatt evig sommer en evig vinter,men likerjo de 4 årstidene godt alle sammen. Men synes vinteren blir for lang altså. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og bikkjene elsker kalde, klare vintre, men vi koser oss jo veldig på fotturer i fjellet også. Liker alle årstider egentlig :) Men en lang, fin vinter er absolutt supert! Men foretrekker å slippe veldig varme sommerdager. Holder med maks 20 grader, helst lavere temperaturer :P

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Orca skrev:

Aldri. Nå er jeg drittlei. Lei av å ikke kunne gå på småstiene inni skogen. Lei av skientusiaster som tar over alle turområder hvor man kan gå uten truger. Lei av å kle på meg så sykt mye. Lei av å fryse. Lei av det forbanna mørket som gjør at halve dagen bare føles ut som en lang kveld. Lei av at håret mitt floker seg noe inni ******* pga skjerf og tjukke gensere. Lei av tørr hud og statisk hår. Lei av potesokker. lei av vanskelige parkeringsforhold. lei av å skrape is. Lei av å ikke kunne trene i klubben jeg er medlem i fordi banen er snølagt. Lei av at hundene får vondt i potene sine av veisaltet. Lei av snøklumper.

What she^ said!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Orca skrev:

Lei av potesokker.

Jeg også! Hilsen Ariel

1 minutt siden, Orca skrev:

Vinteren er vakker 

Fin på bilde, som mamma pleier å si :P 

Eneste grunnen til at jeg fortsatt bor der jeg bor er at jeg ikke er overbegeistret for varme somre heller. 12-13 grader holder lenge for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vinteren er som den har vært i år elsker jeg den, men kunne aldri bodd et sted med bare vinter. Både fordi jeg sliter mer med helsen på vinteren og at jeg fryser så mye at jeg alltid må gå med enormt mye klær på noe som faktisk er litt slitsomt i lengden :P liker alle årstider så godt jeg :) hver med sin sjarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...