Gå til innhold
Hundesonen.no

Tispe med valper tisser inne

Recommended Posts

Hei

har en tispe som nå har 8 uker gamle valper. De siste tre dagene har hun tisset inne. Hun har vært husren i 4 år og har alltid vært flink til å si i fra når hun må ut. De to første gangene var det på natten ,hun sover vanligvis i bur men sover på gangen med valpene nå så ikke like lett å få med seg at hun må ut på natten ( hun pleier vanligvis ikke måtte ut på natten) og i dag hadde hun plutselig tisset på stuegulvet .. begge steder er steder hvor valpene har tisset tidligere.. kan dette være forvirring over at valpene tisser over alt? Eller er det muligens noe annet galt her? Noen som har erfaring med dette ? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 hours ago, enna said:

Sjekk hos veterinær om hun har fått urinvegsinfeksjon.

Skal til veterinær på mandag for vaksine og chipping av valper så får se om jeg klarer å få til en urinprøve og ta det i samme slengen. Uten at jeg helt skjønner hvordan jeg skal få til å ta en prøve av henne da :huh: 

håper nesten dette er en uvi for det er jo enkelt og greit i såfall, en hund som plutselig begynner å tisse inne ( har jo ikke vært noe mer enn en gang om dagen men likevel ) er noe frustrerende :hmm:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
10 minutes ago, Eliza said:

Skal til veterinær på mandag for vaksine og chipping av valper så får se om jeg klarer å få til en urinprøve og ta det i samme slengen. Uten at jeg helt skjønner hvordan jeg skal få til å ta en prøve av henne da :huh: 

Luft henne og ta med en øse. (kjøkken-øse). Idet hun setter seg ned stikk øsen under henne, og vips har du urin samlet opp. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, enna said:

Luft henne og ta med en øse. (kjøkken-øse). Idet hun setter seg ned stikk øsen under henne, og vips har du urin samlet opp. 

Ah, hadde det bare vært så vel. Tispa mi løfter opp bakbeina og går på forbeina og tisser samtidig .. dvs hun huker ikke ned for å tisse:hmm: er en pomeranian i tillegg så hjelpes meg skal bli et morsomt syn dette :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Akkurat nå, Eliza skrev:

Ah, hadde det bare vært så vel. Tispa mi løfter opp bakbeina og går på forbeina og tisser samtidig .. dvs hun huker ikke ned for å tisse:hmm: er en pomeranian i tillegg så hjelpes meg skal bli et morsomt syn dette :blink:

Jeg har også hatt en slik hund som gikk på frambeina når hun tisset. :) Prøv med en liten og litt dyp tallerken/asjett. Husk bare at den må være helt ren, vask den med rent vann først og tørk av. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blondie fikk bli med på treningskonkurransen til klubben i går. Det var så gøy å gå med henne igjen 😁 Hun så kjempe glad ut for at hun fikk gå agility. Vi løp av banen da vi var ferdig med agilityløpet og utenfor banen stod det en vippe. Jeg tror Blondie trodde vi enda holdt på med løpet, for hun løp bort og tok vippen 😂 I agilityløpet fikk vi en feil i slalåm, og vi fikk et par feil i slalåm i hoppeløpet også. Så da vet vi hva vi skal trene på før hun skal få starte i seniorklassen på neste konkurranse.  Tidi disket begge løp. I agilityløpet disket hun fordi jeg ville trene henne på at hun skulle hoppe hinder selv om jeg tok blindbytte ved hinderet. Jeg husker ikke helt hva mer som gikk galt. Slalåmen gikk sikkert galt, hun hadde feltfeil på stigen, men mønet og vippen var veldig bra! I hoppløpet tok hun en tunell istedenfor slalåmen 😂 Ellers mye bra i hoppløpet syns jeg 😊  
    • Ser for meg at dette er noe man må jobbe med og prøve seg frem på, som alt annet.  Hvis dere har mulighet til å verne for bråk, vind, og farer på en forsvarlig måte, og samtidig kan vende hunden til det gradvis og kan holde øye med hvordan det har det er det vel ingen ting som står i veien. Det siste er kanskje et nøkkelpunkt, da - jeg har ikke peiling på MC, men de hjelmene jeg har lånt når jeg sitter bakpå er ganske skjermende, men det vet dere tusen ganger bedre enn meg! Prøv - lytt til hunden og fornuften - mange gjør det jo med stort hell 
    • Finingen  trist å høre at han har hatt litt tilbakefall
    • Nå er jeg også blitt student! Det er mange år siden jeg studerte sist, så jeg er veldig spent på hvordan det blir å komme inn i det å lære, lese faglitteratur på engelsk og alt det der. Jeg tar biologisk psykologi i høst, første steg på veien for å få fullført bachelorgraden min i psykologi. Om dere har noen tips til studieteknikk, tanker om å være voksen student og andre tips, så tar jeg hjertelig i mot dem! Jeg vet jo ikke hvordan jeg lærer nå som voksen. Det jeg kjenner foreløpig er at motivasjonen er en annen og roen rundt hvilket fag/studie jeg skal ta er også en annen. Jeg føler meg ikke like mye som en hodløs høns som jeg gjorde da jeg startet på Universitetet første gang. Konsentrasjonsevnen min er heller ikke som den var en gang, men jeg håper den kan trenes opp. Spent og glad!
    • Ja, bor ca midt mellom Bergen og Voss, så en times tid fra Voss. Min mors side stammer fra området i nærheten av Hanguren 😊
  • Nylig opprettede emner