Gå til innhold
Hundesonen.no

GRØSS og GRU! tråden ( film/bøker)


QUEST
 Share

Recommended Posts

Flere her som liker thrillere, skrekk og grøssere? :ahappy:  Det finnes jo en overflod av filmer i disse sjangerne men mye er mest skremmende mtp på hvor elendige de er, enn selve handlingen. Enten er de så enkle at man skjønner greia før filmen har kommet ordentlig i gang, eller så er hovedpersonen ( og gjerne da en kvinne) fullstendig blottet for selvoppholdelsesdrift.. F.eks; enslig kvinne bor langt uti skauen. Kommer hjem, ser alle lys er avslått og døren står på gløtt..Hva gjør de fleste normale da? Snur bilen, stikker defra fort sam f..n, ville jeg tro..men neida, ikke 'vår' heltinne.. Hun går ut av bilen, går inn i huset ( der strømmen gjerne er frakoblet..) tusler ned i kjelleren eller opp på loftet, der busemannen selvfølgelig venter..og her mister jeg interessen for hele filmen, for så kørka er det bare ikke lov å være..:blink:

Så, mine damer og herrer her på sonen, har dere forslag til gode filmer her? :) Har sett en masse og ærlig talt,mde fleste er ikke noe å rope hurra for, hverken på den ene eller andre måten..

Endret her og la til bøker også, siden forslag til gode krimbøker aldri er feil :) 

Endret av QUEST
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det gjelder strengt tatt ikke bare disse enslige kvinnene som bor langt til skogs heller... det gjelder politimannhelten eller heltinnen også... de skal ALLTID gjøre ting på egen hånd, uten å ha sørge

Forøvrig helt i tråd med det som ble snakket om tidligere - skrekkfilm "klisjeer" som tildels ødelegger filmen   https://www.filmweb.no/filmnytt/article1192943.ece

Neee.  Ikke særlig skummel og når man får se "det skumle" så blir det  bare latterlig.  Ikke noe for meg i alle fall     Da anbefaler jeg heller den danske Nattevagten fra 1994 der Nikolaj C

Akkurat nå, QUEST skrev:

eller så er hovedpersonen ( og gjerne da en kvinne) fullstendig blottet for selvoppholdelsesdrift.. F.eks; enslig kvinne bor langt uti skauen. Kommer hjem, ser alle lys er avslått og døren står på gløtt..Hva gjør de fleste normale da? Snur bilen, stikker defra fort sam f..n, ville jeg tro..men neida, ikke 'vår' heltinne.. Hun går ut av bilen, går inn i huset ( der strømmen gjerne er frakoblet..) tusler ned i kjelleren eller opp på loftet, der busemannen selvfølgelig venter..og her mister jeg interessen for hele filmen, for så kørka er det bare ikke lov å være..:blink:

Det gjelder strengt tatt ikke bare disse enslige kvinnene som bor langt til skogs heller... det gjelder politimannhelten eller heltinnen også... de skal ALLTID gjøre ting på egen hånd, uten å ha sørget for backup fra sine kolleger, evt har selvsagt alltid mobiltelefonen mistet strømmen, eller det er ikke dekning der de er... også regner det. ALLTID :aww: OK - dette er i bøkene jeg leser da, jeg ser strengt tatt ikke film :aww: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et opphold på skrekkfilm fronten siden jeg var mørkredd i mine yngre dager, men etter noen år som nattevakt på et gammelt hotell så er den redselen borte.

Så jeg har sett hele 2 skrekkfilmer i det siste, den nye IT, ikke fullt så skummel som den gamle jeg så når jeg var 12-13 år :lol: Men det ble litt puteholding for det :sleep: Også har jeg sett den mye Norske "Hjemsøkt" så den kun fordi det er filmet på mine forrige trakter, den gikk litt mer psykisk inn på meg siden det er faktisk noe som kan skje, litt traust i starten men tok seg opp etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Siri skrev:

Det gjelder strengt tatt ikke bare disse enslige kvinnene som bor langt til skogs heller... det gjelder politimannhelten eller heltinnen også... de skal ALLTID gjøre ting på egen hånd, uten å ha sørget for backup fra sine kolleger, evt har selvsagt alltid mobiltelefonen mistet strømmen, eller det er ikke dekning der de er... også regner det. ALLTID :aww: OK - dette er i bøkene jeg leser da, jeg ser strengt tatt ikke film :aww: 

Haha! Du har helt rett, har lagt merke til det samme selv. Jeg er forøvrig  en stor konsument av krimbøker også , mye bedre utvalg på den fronten, når det kommer til kvalitet. 

10 minutter siden, Stine skrev:

Jeg har hatt et opphold på skrekkfilm fronten siden jeg var mørkredd i mine yngre dager, men etter noen år som nattevakt på et gammelt hotell så er den redselen borte.

Så jeg har sett hele 2 skrekkfilmer i det siste, den nye IT, ikke fullt så skummel som den gamle jeg så når jeg var 12-13 år :lol: Men det ble litt puteholding for det :sleep: Også har jeg sett den mye Norske "Hjemsøkt" så den kun fordi det er filmet på mine forrige trakter, den gikk litt mer psykisk inn på meg siden det er faktisk noe som kan skje, litt traust i starten men tok seg opp etterhvert!

Jaha,,så den var brukbar altså? 'Hjemsøkt'? :) Jeg er veldig skeptisk til norskprodusert film, etter 50tallet syns jeg det meste er ræl.. 

Endret av QUEST
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Haha! Du har helt rett, har lagt merke til det samme selv. Jeg er forøvrig  en stor konsument av krimbøker også , mye bedre utvalg på den fronten, når det kommer til kvalitet. 

Jeg er jo krimbokjunkie... Det er mye bra på den fronten - særlig av norske og nordiske forfattere. Synes jeg da... :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QUEST skrev:

Haha! Du har helt rett, har lagt merke til det samme selv. Jeg er forøvrig  en stor konsument av krimbøker også , mye bedre utvalg på den fronten, når det kommer til kvalitet. 

Jaha,,så den var brukbar altså? 'Hjemsøkt'? :) Jeg er veldig skeptisk til norskprodusert film, etter 50tallet syns jeg det meste er ræl.. 

Den er helt ok å se for å krysse den av lista. Problemet mitt med norske filmer er at jeg ser etter "kjente" steder og irriterer meg når de kjører feil vei :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg er jo krimbokjunkie... Det er mye bra på den fronten - særlig av norske og nordiske forfattere. Synes jeg da... :D 

Norske krimforfattere er noe helt annet da :) Har nettopp startet på en bok av Jørgen Brekke som virker lovende :) 

Akkurat nå, Stine skrev:

Den er helt ok å se for å krysse den av lista. Problemet mitt med norske filmer er at jeg ser etter "kjente" steder og irriterer meg når de kjører feil vei :whistle:

Hehe..jeg også irriterer meg over 'dumme' feil i filmer og bøker. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å advare mot filmer her og? I såfall styr unna The open house. Starter kjempefint, som en god skrekkfilm, litt teite ting som de gjør, men "god" skummel stemning i filmen og mange løse tråder man ønsker svar på. 

Så. Blir de lei, dreper hovedpersonene og avslutter filmen. The end.  WTF?! Makan til waste. :aww: Måtte inn på imdb.com og sjekke anmeldelser for å se at ikke det var jeg som hadde blunka på et kritisk øyeblikk, men neida, den ER sånn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 timer siden, Siri skrev:

Det gjelder strengt tatt ikke bare disse enslige kvinnene som bor langt til skogs heller... det gjelder politimannhelten eller heltinnen også... de skal ALLTID gjøre ting på egen hånd, uten å ha sørget for backup fra sine kolleger, evt har selvsagt alltid mobiltelefonen mistet strømmen, eller det er ikke dekning der de er... også regner det. ALLTID :aww: OK - dette er i bøkene jeg leser da, jeg ser strengt tatt ikke film :aww: 

Eller så ringer mobilen akkurat i et kritisk øyeblikk, og så blir helten angrepet fordi psychoen finner ham/henne pga det. Selvfølgelig så overlever de det angrepet. :aww: 

4 timer siden, Siri skrev:

Jeg er jo krimbokjunkie... Det er mye bra på den fronten - særlig av norske og nordiske forfattere. Synes jeg da... :D 

Kepler :heart: 

 

52 minutter siden, Raksha skrev:

Lov å advare mot filmer her og? I såfall styr unna The open house. Starter kjempefint, som en god skrekkfilm, litt teite ting som de gjør, men "god" skummel stemning i filmen og mange løse tråder man ønsker svar på. 

Så. Blir de lei, dreper hovedpersonene og avslutter filmen. The end.  WTF?! Makan til waste. :aww: Måtte inn på imdb.com og sjekke anmeldelser for å se at ikke det var jeg som hadde blunka på et kritisk øyeblikk, men neida, den ER sånn.

 

Den filmen så vi for et par uker siden, og den var så bra! Helt til slutten. Jeg håper at det betyr at det er en større historie som kommer frem i en oppfølger. Selv om oppfølgere sjelden er noe bra. :aww: 


Jeg er med i en Facebook gruppe som heter Skrekkfilm ja takk. Der var det mange som mente at It Follows var fantastisk bra. Men den falt ikke akkurat i smak nei :P Men klart; der mener de at filmer som The Thing, La den rette komme inn, osv er fantastiske høydare. Det er hva jeg kaller komedier, rett og slett fordi det blir komisk. :P 
Det var sikkert bra på den tiden det kom ut, men det er litt verre nå med bedre effekter, og bedre produksjon. Så lenge det ikke blir for mye av den slags. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, *Kat84* said:

Den filmen så vi for et par uker siden, og den var så bra! Helt til slutten. Jeg håper at det betyr at det er en større historie som kommer frem i en oppfølger. Selv om oppfølgere sjelden er noe bra. :aww: 

Jeg BLE så skuffa at jeg vet ikke om jeg vil se noen eventuell oppfølger. Rett og slett fornærma. :lol:  Man TULLER ikke med skrekkfilmer! :aww:  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Raksha skrev:

Jeg BLE så skuffa at jeg vet ikke om jeg vil se noen eventuell oppfølger. Rett og slett fornærma. :lol:  Man TULLER ikke med skrekkfilmer! :aww:  

 

For min del er det eneste måten de kan få littegrann tilgivelse på. :aww: 
Men jeg håper at flere tar til seg den oppskriften. Det var rett og slett litt forfriskende å se en film som faktisk var bra, og som gjorde at man bare stirret på skjermen. Det er ikke ofte skjer! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, *Kat84* said:

For min del er det eneste måten de kan få littegrann tilgivelse på. :aww: 
Men jeg håper at flere tar til seg den oppskriften. Det var rett og slett litt forfriskende å se en film som faktisk var bra, og som gjorde at man bare stirret på skjermen. Det er ikke ofte skjer! :D 

Var det som var så irriterende, den starte så bra. Noen teite feil og sånt da, men litt må man jo regne med. :aww:  Og så ødelegger de så ettertrykkelig. Grumpf! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, *Kat84* skrev:

Eller så ringer mobilen akkurat i et kritisk øyeblikk, og så blir helten angrepet fordi psychoen finner ham/henne pga det. Selvfølgelig så overlever de det angrepet. :aww: 

Omtrent sånn :aww: 

51 minutter siden, *Kat84* skrev:

Kepler :heart: 

Har selvsagt lest alle de bøkene :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker skrekkfilmer som kødder med huet. Sånne som viser hva egentlig ålreite folk er i stand til når situasjonen blir ekstrem. Som The Shining. Som Saw-serien (selv om den hesten ble sparka litt vel mange ganger). Type klassisk skrekkfilm med dum blondine som løper opp trappa i stedet for ut døra er bare irriterende, og litt komiske, ikke skumle. Zombier, spøkelser og demoner er ikke det granne skummelt. Men de som minner meg på hva jeg selv kan være i stand til å gjøre enten mot meg selv eller andre om jeg blir pusha på "rett" måte, de er skumle på ordentlig. Det må være realistist om jeg skal bli revet med. Altså, ikke at situasjonen kanskje er kjempesannsynlig, men noe som kan skje (er fortsatt overraska over at ingen har forsøkt å kopiere Jigsaw, med mindre jeg har missa noe). Og det må først og fremst handle om psykologi, det må føkke med knollen, fremfor bare blod og gørr. Dessverre så er det mye mer av blod, gørr, og spøkelser, men hvis noen vet om noen gode filmer i kategorien jeg liker, så hyl ut titler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker skrekkfilmer og blir sjelden skremt av noen dem... Men om jeg skal si en film som skremte meg og satte en støkk i meg, så må det være "The human centipede"... :barfy:Det er sjelden jeg lar meg affisere av skrekkfilmer og jeg så begge filmene, med relativt kort mellomrom. Det ble med den ene gangen og selv om jeg har filmene på DVD, så tror jeg ikke at jeg kommer til å se dem igjen med det første... 

Ellers er nok min favoritt film i den sjangeren; "The exorsist" :) Og da må det være originalen fra 70-tallet(?) :D

Ellers så har jeg egentlig ikke sett så mange skrekkfilmer, så tar gjerne imot tips... :D Gjerne noe som samboer også kan se sammen med meg. Han er ikke så glad i de ekstreme skrekkfilmene, hvis han må se dem alene. Så da må vi finne noe som ikke er så veldig ekstremt :D

Endret av Mardina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Siri skrev:

Har selvsagt lest alle de bøkene :aww: 

Jeg hadde ikke forventet annet fra deg :P 

 

Akkurat nå, Mardina skrev:

Jeg liker skrekkfilmer og blir sjelden skremt av noen dem... Men om jeg skal si en film som skremte meg og satte en støkk i meg, så må det være "The human centipede"... :barfy:Det er sjelden jeg lar meg affisere av skrekkfilmer og jeg så begge filmene, med relativt kort mellomrom. Det ble med den ene gangen og selv om jeg har filmene på DVD, så tror jeg ikke at jeg kommer til å se dem igjen med det første... 

Vi har sett begge to, og jeg syntes de bare var ekle. Ikke skumle, men magen vrengte seg av åpenbare grunner litt uti filmene. :o 

Akkurat nå, Mardina skrev:

Ellers er nok min favoritt film i den sjangeren; "The exorsist" :) Og da må det være originalen fra 70-tallet(?) :D

 

Det er absolutt en udiskutabel klassiker :D 
Alle disse "Exorcism of..." filmene når den ikke til anklene en gang. 

 

Det absolutt verste vi har hatt i spilleren var A Serbian Film. Den ble forbudt samme dagen som vi fikk den tilsendt fra Lovefilm (som ble kjøpt opp av Amazon eller noe sånn). Jeg kunne fint vært uten den opplevelsen for å si det slik, og vi klarte ikke å se den ferdig en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lene_S skrev:

Jeg liker skrekkfilmer som kødder med huet. Sånne som viser hva egentlig ålreite folk er i stand til når situasjonen blir ekstrem. Som The Shining. Som Saw-serien (selv om den hesten ble sparka litt vel mange ganger). Type klassisk skrekkfilm med dum blondine som løper opp trappa i stedet for ut døra er bare irriterende, og litt komiske, ikke skumle. Zombier, spøkelser og demoner er ikke det granne skummelt. Men de som minner meg på hva jeg selv kan være i stand til å gjøre enten mot meg selv eller andre om jeg blir pusha på "rett" måte, de er skumle på ordentlig. Det må være realistist om jeg skal bli revet med. Altså, ikke at situasjonen kanskje er kjempesannsynlig, men noe som kan skje (er fortsatt overraska over at ingen har forsøkt å kopiere Jigsaw, med mindre jeg har missa noe). Og det må først og fremst handle om psykologi, det må føkke med knollen, fremfor bare blod og gørr. Dessverre så er det mye mer av blod, gørr, og spøkelser, men hvis noen vet om noen gode filmer i kategorien jeg liker, så hyl ut titler. 

Ikke helt hva du tenker på kanskje, men har du sett The purge? De filmene ser jeg på med en viss grøss, da jeg faktisk tror at handlingen i filmene kunne vært reell enkelte steder i verden og det er en skitskremmende tanke. 

Endret av Tonje
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, yurij skrev:

The Grudge og The Ring !  Klarer egentlig ikke å se sånt :/ 

 

10 timer siden, Pringlen skrev:

The ring er jo gøy :lol: Meeen, må innrømme at jeg feiga ut på The grudge... 

Hehe..sorry men de er jo ikke spesiellt skumle engang..:P

 

For de som ikke har lest noe av Yrsa Sigurdsdottir, så vil jeg virkelig anbefale hennes bøker! :) 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

For de som ikke har lest noe av Yrsa Sigurdsdottir, så vil jeg virkelig anbefale hennes bøker! :) 

Hun føyer seg inn i rekka av gode, nordiske krimforfattere ja! Der minte du meg på at jeg må få lest flere av hennes bøker :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, QUEST skrev:

For de som ikke har lest noe av Yrsa Sigurdsdottir, så vil jeg virkelig anbefale hennes bøker! :) 

Kriminalbøkene, eller barnebøkene? :lol: 

Neida, takk for tips :D Har ikke hørt om henne før, men det skal definitivt sjekkes ut. Så snart jeg er ferdig med bibelen som gubben kaller det. 
Det kom noe så teit som fulltidsjobb i veien, så jeg har ikke hatt tid til å lese ferdig IT enda. Og etter det står The Shining på lista :D 
Bøkene er definitivt bedre enn filmene. Så da var det på tide. :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...