Gå til innhold
Hundesonen.no

Svømming.


Aea
 Share

Recommended Posts

Hvordan kan hunder som er glad i å svømme feks. Vannhunder og retrievere svømme mens det er båndtvang? Må de da svømme med bånd da? Er ikke dette fryktelig farlig for hunden om den surrer beina sine eller surrer seg fast? Litt dumt om man får bot bare fordi hunden svømmer uten bånd og det er vell nettopp i sommerhalvåret som er best å svømme i. Går ikke ann å svømme i isen om vinteren. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker flytende langline, laget med polypropylentau fra Biltema og rustfri krok, på den ene min, festet i sele. Den andre svømmer løs, hun har riktignok en solid innkalling og ikke vist interesse for fugl.

Mine får ikke vase og svømme bare for å være i vannet på egenhånd - enten så svømmer jeg sammen med dem eller så kaster jeg ting å hente. Om vi bare vanntrasker, så bruker jeg vanlig bånd. Slik har jeg deres fulle fokus hele tiden, samt kan lese dem selv. Line eller ei, så har vi respekt for vilt, kommer der fugl eller annet i nærheten så hankes dem inn med det samme, unngår å bade i typiske reirområder/-miljø.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...