Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp i bil på vinter


Dufus
 Share

Recommended Posts

Det er mye snakk om hund i bil på varme dager, men ved hvor mange grader sånn ca mener dere grensen går for å la en valp ligge i bilen med tanke på kulde? Tenker at valpen vår skal få være med meg på jobb før den er klar til å være hjemme alene. Enkelte dager vil den kunne være innendørs sammen med meg mens jeg er på jobb, mens andre dager må den være i bilen. Når den er i bilen vil jeg ha mulighet til å lufte den hver time hvis det er behov for det, og den kommer til å ligge på saueskinn i bilburet.

Endret av Dufus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min valp på 11 uker liggende den siste uken toppen 2 timer i bilen alene. Det hadde sikkert gått bra med lengre, men jeg har ikke hatt behov for det. Her har det vært ned mot -25. Hun har stort bur med varmeflaske under vetbed i ene enden. Kun vetbed i andre og stort ullpledd. På 2 timer rekker ikke bilen å bli skikkelig kald heller, og valpen er god og varm (og fornærmende trøtt "kommer dere tilbake allerede nå?" :lol:). Dette er collie langhår, og i bilen har hun ikke ligget ved varmeflasken, men jeg synes det er ok at hun har muligheten. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken hund tenker jeg er ganske relevant. Ellers finnes det jo en del tiltak man kan gjøre, min fryser relativt lett for hun er i ro, selv med godt underlag og et dekken, men varmeflasker under teppet gjør stor forskjell på de kalde dagene. Og de holder relativt lenge. Et par-tre timer i ned til minus 15 går bra med varmeflasker pluss ull i bunn og dekken(evt flere lag ved behov). Pluss at bilen er som regel gjennomvarm før jeg parkerer. Blir jo fort kaldere, men det hjelper en del. Har opp lufting så det ikke skal bli så rått og fuktig inne i bilen. Går også og dekke buret delvis med noe for å holde noen grader varmere der inne ved hjelp av hundens egen kroppsvarme. Har du tilgang på strøm kan du jo se på muligheten for en webasto på de kaldeste dagene. 

 

Edit, men hadde jeg hatt mulighet så hadde jeg heller hatt hunden inne, i bur om så. 

Endret av Malamuten
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tervueren har vært med på jobb i bil fra han var 10 uker. Har brukt kupevarmer når jeg har hatt mulighet til det, men har ellers hatt to, tre ullpledd han ligger på og om det har vært ti minus eller kaldere har jeg latt bilen stå og gå når jeg har luftet (ca 20 min hver andre, tredje time). Han har ikke virket kald, og det har vært nesten 20 minus noen dager. Har ikke kunnet hatt noe over buret eller på han, for han liker å tygge på ting :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere! Er en labrador det er snakk om. Begynner å bli mildere her, men noen minusgrader er det. Kommer til å ha ham på kontoret sammen med meg så ofte det går, og de fleste dager er jeg ute og kjører litt slik at bilen blir varmet opp igjen. Er det dager det absolutt ikke går å ha ham med inn og det er for kaldt til å ligge i bilen får han heller være med foreldrene mine. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...