Gå til innhold
Hundesonen.no

Manglende kontroll på bakbein etter sterilisering


pippin
 Share

Recommended Posts

Bikkjene til min kjærestes mor ble sterilisert på mandag. Det er altså 5 dager siden. Vi har merket at den yngste av de beveger seg rart med bakparten.  Det er som om hun ikke har helt kontroll på bakbeina. Når hun går så sjangler hun litt med de og hun bruker de ikke normalt. Tærne vrir seg litt og beinstillingen er skeiv. Når hun går og stopper så retter hun ikke opp beina som normalt. 

Jeg har hørt og lest at noen hunder kan reagere på anestesi og får nerveplager av dette eller av injeksjonene selv.  Jeg bare lurte på om noen har hatt erfaring med dette? Da jeg jobbet på veterinærkontoret så hadde jeg ikke hørt om dette. Kan det også være noe som har skjedd under operasjonen tror dere?  Buken er jo ikke relatert til motorikken i beina.

Det er snakk om en malteser på 6 mnder, alt for ungt for sterilisering,  men her i Korea er hundehold noe helt annet enn hva vi er vandt til hjemme i Norge. Hunden er tilbake hos veterinæren nå og skal være der til de får sett på det. Har lest om flere hunder og katter som har reagert slik og disse har kommet seg etter tid, så vi må vel bare vente og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/17/2018 at 9:18 PM, Nathalie98 said:

Kan ikke så mye om det, men det første jeg tenker på er om den kan ha fått en blodpropp eller noe? Hatt en med prolaps, og det hørtes også ganske likt ut, men det passer jo ikke sammen med operasjon...

Hmmmm høres jo veldig merkelig ut da. Jeg aner ikke.

19 hours ago, roxie88 said:

Nerveskade? Hvordan går det nå?

Mest sannsynlig basert på måten hun går på og beveger beina på. Hva det kan kommer av er usikkert enda. Hun er fortsatt hos veterinæren. Ikke hørt noe oppdateringer på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...