Gå til innhold
Hundesonen.no

Sunny er ikke frisk!


Recommended Posts

Skal til dyrlegen kl 13:45, men kjenner jeg er nervøs og lurer på om noen kanskje har vært borti lignende og kan fortelle?

I går hadde Sunny & Penny en liten krasj, Penny er meget livlig og det så ut som Sunny ble dyttet i bordet. Hun pep litt, og når jeg tok henne på bryst/mage pep hun enda mer. Jeg la merke til at hun virket oppblåst og stram rundt mage/buk, men er vanskelig siden hun er en god kilo overvektig. Etter dette skjedde har hun ikke hoppet opp i sofaen, hun ligger i sengen sin. Dette er svært uvanlig, som kinesere fleste vil hun helst ligge oppi meg konstant! Hun skjelver litt og virker virkelig ikke god. Når jeg tok henne på magen tidligere i dag pep hun, men når jeg gjorde det senere gjorde hun ikke det. Datteren min fikk besøk for litt siden, da ble hun litt livligere, hilste på besøket og gikk litt rundt. Tok henne med ut, hun både tisset og bæsjet. Etterpå spiste hun litt mat. Men så la hun seg i senga si, vil fremdeles ikke opp i sofaen. Hun har ingen utflod eller vond lukt. Har ikke merket blod etter løpetid, men er ganske sikker på hun hadde løpetid i januar. Da var hun svært hoven, og hun & Penny parret hverandre mye. Hun stilte seg også opp for andre hunder på tur. 

Noen som har vært borti lignende?

 

edit: må legge til at hun er matvrak til vanlig, spiser alt mat hun kommer over, men nå spiste hun kun en bitteliten mengde.  

Endret av frk-franzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Drikker hun mer enn normalt? Livmorbetennelse kan være lukket (altså uten utflod) i så fall er det fort til veterinær.

Nei, hun drikker ikke noe særlig nå. Hva hun gjorde før hun ble slapp la jeg dessverre ikke merke til. Dyrlegen nevnte at de ville utelukke livmorbetennelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal be om ultralyd. Har hørt veldig mye skryt om klinikken vi skal til, så jeg tror de skal finne utav det :) 

Hun er virkelig ikke seg selv. Men det kan jo hende om er forstoppet på et vis selv om hun har avføring? Det kan jo hende dytten ikke var så hard i seg selv, men at hun hadde vondt fra før. Rett før dette skjedde fikk de bein, og da ville ikke Sunny sette seg på kommando. Og hun setter seg vanligvis klask ned om hun får noe ;) Hun har forøvrig ikke rørt beinet heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo selvsagt være gass el i magen, men da er det litt rart å ha helt normal avføring. Jeg er litt hysterisk for livmorbetennelse, etter å ha mistet to hunder på det (de var gamle, altså) Det som ikke stemmer i så fall er veskeinntak. Men ville absolutt ikke ventet med undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, jeg kjenner også på det. Følger med henne som en hauk, at hun puster. Hun ligger rolig og ‘slapper av’, noe hun er glad i for all del :) Men hun pleier å sprette inn på kjøkken når jeg går inn der, og gjerne finne en plastskål og ødelegge osv. Hun ble 5 år denne mnd så gammel er hun ikke, men hun er jo en voksen dame :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du skal til dyrlegen i dag. Hvis det er lukket livmorbetennelse haster det . Da må hunden opereres. Jeg har selv hatt enn14 år gammel tispe som ble operert og den livmora var stor.. Det gikk bra med hunden etter operasjonen. :) Ikke alle drikker mye i forbindelse med livmorbetennelse, så man skal ikke se seg 'blind' på akkurat det. 

Lykke til hos dyrlegen og så må vi få høre hva de fant ut :) 

Endret av QUEST
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrlegen trodde hun hadde fått en karamell i forbindelse med krasjen med Penny. Magen var fin og myk, ingen feber. Fikk sprøyte med smertestillende og tabletter med hjem :) Skal ringe i morgen og oppdatere de, da burde formen være betydelig bedre. 

Hun hadde patellaluksasjon grad 1 på begge knær. Det overrasker meg litt, hun har blitt testet fri tidligere... er det noe som kan utvikle seg gradvis? 

Endret av frk-franzen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, frk-franzen skrev:

Hun hadde patellaluksasjon grad 1 på begge knær. Det overrasker meg litt, hun har blitt testet fri tidligere... er det noe som kan utvikle seg gradvis? 

Ja, det kan det.
Min utviklet det. Var sjekket fri da hun var ett år, og fikk grad 1 da hun var to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
16 timer siden, frk-franzen skrev:

Dyrlegen trodde hun hadde fått en karamell i forbindelse med krasjen med Penny. Magen var fin og myk, ingen feber. Fikk sprøyte med smertestillende og tabletter med hjem :) Skal ringe i morgen og oppdatere de, da burde formen være betydelig bedre. 

Hun hadde patellaluksasjon grad 1 på begge knær. Det overrasker meg litt, hun har blitt testet fri tidligere... er det noe som kan utvikle seg gradvis? 

Så flott at det ikke var noe alvorlig :) 

Angående PL så kan det utvikle seg ja. Det har jeg fått smertelig erfare. Ved 2 års alderen ble papillonen testet fri for PL. Når han var 5 år gammel hadde han ikke kneskåler igjen over hodet, og det var kun beinstumpene som gnisset mot hverandre. :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...