Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs


Guest A...
 Share

Recommended Posts

Hei!

Er det noen her som har en valp mellom 10-20 uker? Hundendin.no tilbyr et gratis valpekurs til 6 heldige valper, 15. mars, kl 18.00-20.00! Send gjerne en melding for mer informasjon eller påmelding her:)

Endret av A...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, simira skrev:

Haha, med hundehviskerfolka? Beklager, jeg vil fraråde enhver som vurderer dette til å holde seg langt unna. Det opplegget der er jo til å grine av.

 

Tror du har misforstått litt her. Kurset er ikke i regi av norsk hundehvisker, vi fokuserer kun på positive metoder. Bruk av straff eller korrigering er ikke en del av hva kurset vårt går ut på:)  

Endret av A...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Amrita said:

Tror du har misforstått litt her. Kurset er ikke i regi av norsk hundehvisker, vi fokuserer kun på positive metoder. Bruk av straff eller korrigering er ikke en del av hva kurset vårt går ut på:)

Hvorfor har da nettsidene en ganske tydelig artikkel om lederskap og mye stoff om hundehviskeren på nettsidene? Også om samarbeid og diverse kurs med hundehviskeren? Det øverste innlegget på facebooksiden deres viser en sak om kurs med hundehviskeren og bilde av en hund med choke-halsbåndet til Cæsar Milan.

Hvem er instruktørene og hvilken bakgrunn/utdanning har isåfall de/dere?

Endret av simira
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått et nytt firbent familiemedlem? Da er det lurt å starte tidlig med oppdragelsen og trene på sosial omgang med hunder og andre mennesker – det vil dere få enormt igjen for senere.

På våre kurs lærer hunden din grunnleggende hverdagslydighet, vi jobber med sosialisering, rutiner og vaner og hvordan man håndterer ulike typer situasjoner. Her får du grunnlaget enten du ønsker deg en velfungerende familiehund eller du vil legge grunnlaget for videre trening, som for eksempel til agility, tricks, frisbee, spor, jakt eller hundesport.

 

Kursene våre inneholder:

  • Sosialisering med andre mennesker og hunder
  • Kontaktøvelser
  • Gå pent i bånd
  • Hustrening, stell og pleie
  • Grunnleggende folkeskikk
  • Hvordan håndtere og løse ordinære valpe utfordringer som biting, napping, hopping
  • Øvelser som innkalling, sitt, bli, dekk
  • Aggresjon, frykt og angstforebygging
  • Miljøtrening – bygge opp erfaringer for valpen
  • Lek og belønningsteknikk
  • Passering
  • Ro trening

I tillegg til mye praktisk trening vil våre eksperter gå nøye gjennom hvordan hunder kommuniserer, atferdsmønster og signaler, slik at du har best mulig forutsetning for å forstå din nye venn.

Kurset inneholder også gratis helsesjekk av valpen din og foredrag med vår veterinær som vil gå gjennom stell og pleie, vanlige helseplager, symptomer man skal se etter og hva man skal gjøre hvis ulykken er ute.

Personlig oppfølging
Du vil få tett oppfølging under hele kurset. Vi har små grupper pr. instruktør slik at alle får den hjelpen og støtten de trenger underveis. Vi vil sørge for at du sitter med den grunnleggende kunnskapen du trenger om både adferd, utstyr og helse for et trygt og godt liv med hunden din.

Når og hvor 
Valpekurset egner seg for valper mellom 10-20 uker. Hos oss går valpekurs over 2 kvelder hvor første kurskveld er onsdag og andre kurskveld er påfølgende mandag. Vi har oppstart på nye kurs hver onsdag.

Kursene holdes innendørs i våre lokaler på Montebello i Oslo.
Velkommen til oss!

 

Dette er en liten beskrivelse av kurset vi skal holde som starter opp i mars. Det gratis valpekurset er et test kurs i forbindelse med kurset vi skal starte opp med i mars:) Om du er i tvil må du gjerne komme innom for en hyggelig prat.

 
Endret av A...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lese helt greit. Det står absolutt ingenting på nettsiden om utelukkende positiv trening, derimot står det mye om samarbeid med den norske hundehviskeren. Og ingenting om bakgrunnen til instruktørene.

Jeg kommer gjerne innom for å se denne "sonetreningen" og andre nyoppfunne metoder i praksis, men jeg vil ikke anbefale noen jeg kjenner å utsette sine egne hunder for det.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Amrita skrev:
Har dere fått et nytt firbent familiemedlem? Da er det lurt å starte tidlig med oppdragelsen og trene på sosial omgang med hunder og andre mennesker – det vil dere få enormt igjen for senere.

På våre kurs lærer hunden din grunnleggende hverdagslydighet, vi jobber med sosialisering, rutiner og vaner og hvordan man håndterer ulike typer situasjoner. Her får du grunnlaget enten du ønsker deg en velfungerende familiehund eller du vil legge grunnlaget for videre trening, som for eksempel til agility, tricks, frisbee, spor, jakt eller hundesport.

 

Kursene våre inneholder:

  • Sosialisering med andre mennesker og hunder
  • Kontaktøvelser
  • Gå pent i bånd
  • Hustrening, stell og pleie
  • Grunnleggende folkeskikk
  • Hvordan håndtere og løse ordinære valpe utfordringer som biting, napping, hopping
  • Øvelser som innkalling, sitt, bli, dekk
  • Aggresjon, frykt og angstforebygging
  • Miljøtrening – bygge opp erfaringer for valpen
  • Lek og belønningsteknikk
  • Passering
  • Ro trening

I tillegg til mye praktisk trening vil våre eksperter gå nøye gjennom hvordan hunder kommuniserer, atferdsmønster og signaler, slik at du har best mulig forutsetning for å forstå din nye venn.

Kurset inneholder også gratis helsesjekk av valpen din og foredrag med vår veterinær som vil gå gjennom stell og pleie, vanlige helseplager, symptomer man skal se etter og hva man skal gjøre hvis ulykken er ute.

Personlig oppfølging
Du vil få tett oppfølging under hele kurset. Vi har små grupper pr. instruktør slik at alle får den hjelpen og støtten de trenger underveis. Vi vil sørge for at du sitter med den grunnleggende kunnskapen du trenger om både adferd, utstyr og helse for et trygt og godt liv med hunden din.

Når og hvor 
Valpekurset egner seg for valper mellom 10-20 uker. Hos oss går valpekurs over 2 kvelder hvor første kurskveld er onsdag og andre kurskveld er påfølgende mandag. Vi har oppstart på nye kurs hver onsdag.

Kursene holdes innendørs i våre lokaler på Montebello i Oslo.
Velkommen til oss!

 

Dette er en liten beskrivelse av kurset vi skal holde som starter opp i mars. Det gratis valpekurset er et test kurs i forbindelse med kurset vi skal starte opp med i mars:) Om du er i tvil må du gjerne komme innom for en hyggelig prat.

Jeg lurer veldig på hvordan dere skal rekke igjennom alt dette på 2x2 timer, med 5 hunder på hver instruktør? Og 1900 kroner for 4(!) timer med valpekurs? Det 400 kroner mer enn hva jeg betaler for et 12 timers helgekurs i spesialsøk! 

Det er også veldig merkelig at det ikke finnes informasjon om hvem "vi" er.. 

Endret av Ozzy
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, simira skrev:

Hvorfor har da nettsidene en ganske tydelig artikkel om lederskap og mye stoff om hundehviskeren på nettsidene? Også om samarbeid og diverse kurs med hundehviskeren? Det øverste innlegget på facebooksiden deres viser en sak om kurs med hundehviskeren og bilde av en hund med choke-halsbåndet til Cæsar Milan.

Hvem er instruktørene og hvilken bakgrunn/utdanning har isåfall de/dere?

Siden jeg er nysgjerrig, sjekket jeg. Samme mannen som driver (drev?) norsk hundehvisker, er med i hundendin sitt AS. 

https://www.proff.no/selskap/norsk-hundehvisker-vlars-olsen/oslo/personlig-tjenesteyting/IGJ394Z06Y9/

https://www.proff.no/selskap/hundendin.no-as/oslo/-/Z0IWTNVK/

https://mob.180.no/firmavis/21655543976071.htm

 

Endret av Ozzy
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

qqq; det er i følge forumets regler ikke tillatt å slette egne innlegg.

At man sletter reklame for kurs så snart noen stiller spørsmål, virker i tillegg lite seriøst.. Da fremstår det lett som om man ikke kan/vil svare på spørsmål..

Beklager, ønsker bare å slette hele innlegget da jeg føler det hele ble misforstått. Har satt tilbake alle innlegg fra tidligere som de var:)

Endret av A...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, qqq skrev:

Beklager, ønsker bare å slette hele innlegget da jeg føler det hele ble misforstått.

Det setter firmaet i langt dårligere lys ved å slette og la vær å svare. Når dere ikke greier og rettferdiggjøre prisene deres selv, hvorfor skal noen gidde å betale det samme for 2x2 timer hos dere, når de får 6x2 timer hos andre? 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, qqq said:

Takk, det som dere snakker om angår ikke valpekurset jeg snakker om. Valpe kurset er beskrevet ovenfor. Vi samarbeider ikke med hundevisker fra TV og vi har ikke de metodene i kurset vårt.

Jeg snakker ikke om hundehviskeren fra TV, men de som kaller seg den norske hundehviskeren, og som har oppfunnet denne sonetreningen. Jeg har ikke observert det selv, men kjenner folk som har det, og det var ikke særlig positivt for hundene. Det må gå an å si litt om hvordan dere jobber med hundene, om det brukes klikker, godbiter, lek, og hvordan dere jobber.

På hverdagslydighetskurset lister dere opp nettopp denne sonetreningen som en del av kurset, og av facebooksiden og kursoversikten er det tydelig at dere samarbeider med den såkalte norske hundehviskeren. Som @Ozzy også er inne på er en minst en av de involvert i eierskapet.

Så da står jeg igjen med spørsmålet, bruker dere faktisk utelukkende positiv forsterkning, hvem er instruktørene og hvilken utdanning/bakgrunn har de? Erfaringsmessig sier dette mye om hvilke metoder instruktørene bruker. Særlig dette med bakgrunn og utdanning mener jeg er ekstra viktig for valpekurs, da det ofte er uerfarne eiere som faktisk trenger mer hjelp enn mer erfarne hundefolk.

Endret av simira
  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, qqq skrev:

Takk, det som dere snakker om angår ikke valpekurset jeg snakker om. Valpe kurset er beskrevet ovenfor. Vi samarbeider ikke med hundevisker fra TV og vi har ikke de metodene i kurset vårt.

Nå snakker ikke vi om hundehvisker fra TV, men norsk hundehvisker. Noe som bør være opplagt siden han er styremedlem 

Svarte samtidig som @simiragitt :P

Endret av Ozzy
  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Med fare for å reklamere mer for disse... se denne muntre gjengen som kaster seg etter godbitene på kurs hos hundendin.no - i regi av nettopp de som tidligere har lansert seg som den norske hundehviskeren (men ikke har noe med metodene til den amerikanske hundehviskeren å gjøre, altså).

 

  • Confused 1
  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

Med fare for å reklamere mer for disse... se denne muntre gjengen som kaster seg etter godbitene på kurs hos hundendin.no - i regi av nettopp de som tidligere har lansert seg som den norske hundehviskeren (men ikke har noe med metodene til den amerikanske hundehviskeren å gjøre, altså).

*klipp film*

 

Samtlige hunder i strupebånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...