Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke( n) hunderase(r) ligner du på? :D OBS ; egenskaper ikke eksteriør


QUEST
 Share

Recommended Posts

Ja som overskriften sier, hvilke(n) rase( r) hadde du bestått av, hvis du var hund? Igjen, det er ikke eksteriøret vi snakker om her men rasenes egenskaper :ahappy:

@*Kat84*; mente jeg kunne ligne på beauceron , hvilket jeg ikke er uenig i men ved nærmere ettertanke er det nok en god dose basenji i meg også..bl.a så er jeg absolutt mest omgjengelig med motsatt kjønn, eller foretrekker motsatt kjønns selskap :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Jeg tror det er en fordel om den rasen ikke finnes...

*dauer* :D Just det samme har jeg tenkt om 'min' rase..:P

For å si det slik; det hadde vært en krevende rase for spesiellt interesserte..absolutt ikke noe  for førstegangseiere..

Endret av QUEST
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

*dauer* :D Just det samme har jeg tenkt om 'min' rase..:P

For å si det slik; det hadde vært en krevende rase for spesiellt interesserte..absolutt ikke noe  for førstegangseiere..

Er ikke noe jeg ville hatt i hus i hvertfall. Svært varierende arbeidslyst, ustabilt gemytt, elendig helse. Tja... 

  • Haha 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville ha vært en blanding mellom engelsk bulldog, en terrier av noe slag, en eller annen obskur rase ingen har hørt om, og en pit bull.
- EB fordi jeg ikke har verdens beste helse. Kunne ha valgt andre raser, men selv om oppgaven spesifiserte "ikke utseende", så ligner jeg fysisk på bulldogens bygning. I hvert fall litt (jeg mangler musklene). Jeg har all vekta fra hoftekammen og opp, null rompe å snakke om, og tynne bein. Jeg ser ut som en ball med to pinner som stikker ut nederst :P 
- Er sta som er terrier.
- Er også sær og går mine egne veier, så noe snåle greier må inn i blandingen.
- Og så er jeg snillest mot andre arter enn min egen, så derav pit'n (innser at pit også er terrier, men jeg er såpass mye terrier, tror jeg, at to må til). Har jeg lavt blodsukker, og i tillegg må lage mat, er jeg direkte mannevond.

Altså, jeg fatter ikke hvordan kona har holdt ut med meg i 20 år :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseendemessig er det nok engelsk bulldog.

Jeg jobber hardt og lenge når jeg må men er vanskelig å få ut av sofaen ellers, jeg er en merkelig blanding av sosial og tilbaketrukket, jeg er sta på noen områder og veldig ettergivende på andre. Jeg hater konflikter, strekker meg lenger enn det er sunt for å gjøre andre glade, og bryr meg ikke om meg selv. Helsa er ikke noe å avle på, ikke gemyttet heller. Men jeg er lojal og beskyttende når det kommer til de jeg er glad i, jeg stiller alltid opp og nåde den som gjør en jeg bryr meg om noe vondt. Jeg tar det desto hardere når jeg gjør noen jeg bryr meg om vondt, og tilgir aldri meg selv for noe. Jeg kunne gjerne gått i hi og sovet meg gjennom vinteren, høst og vår er mine årstider og jeg elsker torden, å sitte under teppet og se på regnet, lukta av røsslyng, og de menneskene jeg er glad i. 

Så jeg tror jeg må være en skikkelig gatemix...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok havnet bak låven både på grunn av dårlig helse og ustabilt gemytt :P Så jeg burde jo absolutt ikke avles på. Men så var det den selvinnsikten da. Jeg vet ærlig talt ikke om det finnes hunder som er så til tider grumpy som meg, det er derfor jeg liker hunder så godt :D 
 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok vært en skikkelig kjøter av ukjent opphav

Resursforsvar til tusen, sosial med de jeg liker, hyggelig med de jeg må, ellers foretrekker jeg folk på såpass god avstand at jeg ikke må forholde meg til dem. En god dose av både vakt og vokt av typen "Draco dormien nunquam titillandus". Glad i mat, tidvis lat men rastløs, arbeidsom med rett motivasjon. Sta, egen og selvstendig. Helsa er vel ellers sånn passe grei (har ingen spesifikke plager). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Reservert mot fremmede, beskyttende for "flokken" min, og jeg foretrekker de jeg har enten laget eller valgt selv. :aww: 
Fremstår som vennlig innstilt, og ikke truende før jeg har behov for det. Heldigvis ikke ofte jeg må smelle neven i bordet og si i fra. Det blir ikke nødvendigvis pent :whistle: 

Foretrekker å gjøre det som passer meg, og om mulig så finner jeg en måte jeg heller kan gjøre det som passer meg. Skal man se an hundeår vil jeg påstå at jeg har hatt god helse. Jeg nærmer meg vel 150 år eller noe i hundeverden, så litt vondter her og der begynner å bli obligatorisk :P 

Jeg er vel litt beauceron og litt terrier. :P Kanskje ikke den beste miksen, men jeg er i hvert fall under kontroll. Det tok sin tid, men...  :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, *Kat84* said:

 

Jeg er vel litt beauceron og litt terrier. :P Kanskje ikke den beste miksen, men jeg er i hvert fall under kontroll. Det tok sin tid, men...  :aww: 

Omtrent det jeg tenkte om meg selv da jeg så denne tråden:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfrost skrev:

Jeg hadde nok vært en skikkelig kjøter av ukjent opphav

Resursforsvar til tusen, sosial med de jeg liker, hyggelig med de jeg må, ellers foretrekker jeg folk på såpass god avstand at jeg ikke må forholde meg til dem. En god dose av både vakt og vokt av typen "Draco dormien nunquam titillandus". Glad i mat, tidvis lat men rastløs, arbeidsom med rett motivasjon. Sta, egen og selvstendig. Helsa er vel ellers sånn passe grei (har ingen spesifikke plager). 

Tror vi er av samme rase :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel si at jeg er blanding av golden- og labradorretriever. Golden: rolig, sedat, godslig og snill, hjelpsom. Men kan bite hvis jeg blir provosert. Labrador: glad i mat, godt humør.

Men så må jeg visst blande inn en rase med vannskrekk. For jeg innser at jeg er vannhund med minus som fortegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens en type reservert mynde av noe slag. 

Er noe reservert mot fremmede, kresen i matveien, liker ikke dårlig vær, liker å slappe av og kose meg, men liker også å være ute på tur. Trenger ikke mye mentalstimuli og fysisk trim for å trives.  Liker best å henge med likesinnede, og er konfliktsky.

Endret av Djervekvinnen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde vært en Alaska huskey med helsen til en engelsk bulldog :aww:

I utgangspunktet veldig aktiv, alltid klar for å jobbe fysisk, enkel og grei men kan være kreativ, liker å ha folk rundt meg, men har ikke behov for å være sosial hele tiden. 

Så har vi helsebiten, jeg hadde nok vært avlivet for mange år siden hadde jeg vært hund for å si det sånn  :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snoffe skrev:

Tror jeg hadde vært en Alaska huskey med helsen til en engelsk bulldog :aww:

I utgangspunktet veldig aktiv, alltid klar for å jobbe fysisk, enkel og grei men kan være kreativ, liker å ha folk rundt meg, men har ikke behov for å være sosial hele tiden. 

Så har vi helsebiten, jeg hadde nok vært avlivet for mange år siden hadde jeg vært hund for å si det sånn  :aww:

Tror vi er fra samme kull :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært avlivet for lengst pga fysisk helse...

Men mentalt:
Masse energi/stress, snill og blid (husker ikke sist jeg var sint), overdrevent sosial og glad i folk, positiv, redd alt mulig og generelt veldig pinglete. Hadde definitivt hatt sep.angst bare basert på at jeg er skikkelig husredd :lol: 

Så det jeg beskriver er egentlig en blanding av gutta mine... Banzai har et tonn av energi, han er den snilleste hunden på jord og er hypersosial på grensa til slitsom og er generelt bare blid og positiv til alt.
Ori er snill og glad i de han kjenner, men redd og pinglete og han har sepangst.

 :lol::lol: 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...