Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Det er mulig at dette har blitt diskutert et annet sted, fant ikke noe gjennom rask skumlesing. Hvis alle "liker" blir summert sammen så blir vi liksom rangert på en slags popularitetsskala. Jeg ser ingen praktisk nytte av det, tvert imot kan jeg tenke meg en og annen negativ konsekvens. Trenger vi dette? Er det eventuelt mulig å fjerne fra den nye versjonen av forumet?

Endret av Symra&Pippin
  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Det er mulig at dette har blitt diskutert et annet sted, fant ikke noe gjennom rask skumlesing. Hvis alle "liker" blir summert sammen så blir vi liksom rangert på en slags popularitetsskala. Jeg ser ingen praktisk nytte av det, tvert imot kan jeg tenke meg en og annen negativ konsekvens. Trenger vi dette? Er det eventuelt mulig å fjerne fra den nye versjonen av forumet?

Av nysgjerrighet; Hvilke negative konsekvenser kunne det tenkes og ha? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Av nysgjerrighet; Hvilke negative konsekvenser kunne det tenkes og ha? :) 

Jeg liker ingen former for rangering av mennesker, det er nå en ting. En annen ting er at hvis folk synes det er viktig å få mange "liker" så vil det kanskje påvirke det som skjer på forumet, hva vi snakker om, hvordan vi ordlegger oss. Kanskje vil folk klikke på folk de liker, ikke innlegg de liker. Osv. Jeg synes kort sagt at det bringer forumet i feil retning og jeg kan ikke forstå annet enn at det er fullstendig meningsløst.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Symra&Pippin said:

Jeg liker ingen former for rangering av mennesker, det er nå en ting. En annen ting er at hvis folk synes det er viktig å få mange "liker" så vil det kanskje påvirke det som skjer på forumet, hva vi snakker om, hvordan vi ordlegger oss. Kanskje vil folk klikke på folk de liker, ikke innlegg de liker. Osv. Jeg synes kort sagt at det bringer forumet i feil retning og jeg kan ikke forstå annet enn at det er fullstendig meningsløst.

De ble telt før også men ikke vist, for du har 27455 poeng :P 

Skal høre med @RAH om det kan skjules :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:

De ble telt før også men ikke vist, for du har 27455 poeng :P 

Skal høre med @RAH om det kan skjules :)

Bra. Og ja, jeg er så populær at jeg blir starstruck av å se meg i speilet! (Eller kan det skyldes at jeg har hengt på dette forumet siden rett etter 2 verdenskrig?)

  • Like 1
  • Haha 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg liker ingen former for rangering av mennesker, det er nå en ting. En annen ting er at hvis folk synes det er viktig å få mange "liker" så vil det kanskje påvirke det som skjer på forumet, hva vi snakker om, hvordan vi ordlegger oss. Kanskje vil folk klikke på folk de liker, ikke innlegg de liker. Osv. Jeg synes kort sagt at det bringer forumet i feil retning og jeg kan ikke forstå annet enn at det er fullstendig meningsløst.

Hm..hvis man nå skulle være opptatt å få mange 'Likes' som mulig , så kan jeg ikke se annet enn at det ville være positivt, forutsatt at det har den 'virkning' som du skisserer over her? Hvis jeg nå skulle være opptatt å få flest mulig Liker, så ville jeg antagelig ordlegge meg 'snillere' enn ellers? Kaller jeg mine motdebattanter for ingorante tosker f.eks, vil jeg neppe høste så mange 'Likes'? :)  

Jeg kan ikke helt s hvordan man skulle unngå at noen trykker 'Liker' på personer istedenfor innhold  om man fjernet  poengene? Da må man i så fall fjerne Likerfunksjonen totalt, for det vil uansett fremkomme i hvert enkelt innlegg hvor mange Likes det har fått. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Hvorfor skal det skjules? Er det den almenne oppfatning hos forumets medlemmer at poengene bør skjules? 

Skal undersøke om det kan skjules. Har for meg fryktelig lite å si, vi har da stjerne og post count fra før - så det har jo lite å si tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Bra. Og ja, jeg er så populær at jeg blir starstruck av å se meg i speilet! (Eller kan det skyldes at jeg har hengt på dette forumet siden rett etter 2 verdenskrig?)

Det har antagelig en enklere forklaring en som så..:D Tar jeg ikke feil så har du startet AN tråden flere ganger? :ahappy: Altså, det var ikke meningen å 'ribbe deg' for poeng men jeg innbiller meg at det er en sammenheng der ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Det har antagelig en enklere forklaring en som så..:D Tar jeg ikke feil så har du startet AN tråden flere ganger? :ahappy: Altså, det var ikke meningen å 'ribbe deg' for poeng men jeg innbiller meg at det er en sammenheng der ja. 

Ja, det er mulig, jeg vet ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det ha noen mening å telle dette så bør to ting skje. For det første bør ikke AN-tråden telles. Den står for majoriteten av likes til de som deltar der og man kan jo få 50 likes bare for å si at man ikke har bakt brød i dag, liksom. For det andre burde antall likes ikke bare summeres, men deles på antall poster man har.

Nå vet jeg ikke om det gir noen mening å sette en slik score uansett, men slik det er nå er det ganske meningsløst synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0

Jeg er på et annet forum som har samme opplegg som her og som har hatt det lenge. Omdømmepoeng er en ting ingen tenker over, eller bryr seg om. Så for min del kan det være som det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Omdømmepoeng kunne jo vært en fin ting hadde det bare ikke vært basert på en helt tafatt "liker" funksjon som bare blir misbrukt her på forumet. 

Fjern hele skiten når det likevel bare er venners venner knapp. 

Kvaliteten på innlegg bør være innholdet ikke at man trykker liker på innleggene til de man kakler med i AN. 

 

21 hours ago, QUEST said:

Jeg kan ikke helt s hvordan man skulle unngå at noen trykker 'Liker' på personer istedenfor innhold  om man fjernet  poengene? Da må man i så fall fjerne Likerfunksjonen totalt, for det vil uansett fremkomme i hvert enkelt innlegg hvor mange Likes det har fått. 

 

Hvis brukerne har så liten tiltro til egne skriveferdigheter att de absolutt må ha bekreftelse på egne innlegg så kan jo en begynnelse være å kalle det noen annet enn "liker". For å tydeliggjøre at det er noe helt annet man vurderer når man trykker på knappen enn bare "liker" som er blitt totalt meningsløst og utvannet. Innlegg på forum bør vurderes utelukkende på kvalitet og da kan det kreves att men tenker seg litt om før men klikker løs.

"Liker" kunne med fordel vært forbeholdt AN. Ikke motsatt. 

 

/minner om multiquote - admin anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...