Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags forberedelser gjør dere før en utstilling?


Lerkefuglen
 Share

Recommended Posts

Nå skal jeg stille whippeten igjen i uka som kommer, og mens jeg gikk gjennom sjekklista i hodet så ble jeg litt nysgjerrig.. Hva slags forberedelser gjør dere andre her inne før en utstilling? Det er jo noe som varierer veldig etter rase har jeg skjønt :) Har dere noe som er spesielt for deres rase som _må_ gjøres? Hvor lenge før vasker dere hunden? Vasker dere dem i det hele tatt?

Her i huset så har jeg bare fôret litt ekstra en stund siden jeg synes han har vært litt tynn, ellers så børster vi tennene nøye, klipper klør, vasker hunden en dag eller to før og børster som en gal for å prøve å kvitte oss med mest mulig løse hår :D Og så trimmer jeg kanskje "kantene" bittelitt med en liten saks, tuppen av halen og eventuelle hår som stikker ut bakpå lårene osv., ikke at det egentlig er nødvendig men jeg synes kanskje han ser litt ekstra kjekk og velstelt ut da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huske nummerlapp, holder til nummerlapp, vaksinasjonsbok, utstillingsbånd og godbiter så er mye gjort
Jeg pleier å vaske de og blåse de noen dager før. Helst ikke dagen før. Nå på vinteren hvor de holder seg rene og pene kan det godt være en uke før eller mer. Ser over klørne og klipper hvis det trengs (men aldri dagen før utstillingen), enkelte har tøfler nå på vinteren da hårene slites så dårlig på snø kontra grus så da har det hendt 2 ganger totalt at jeg har stusset litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bader gjerne noe dager i forveien, dagen før hvis sølete, klipper negler og eventuelt rengjør tenner. Faller det mye hår går jeg gjerne over med en børste, men hun er ikke av typen som røyter så ofte. 

Ellers printer jeg ut startnummer, finner frem alt utstillings-stash jeg har i hundebagen og ordner gjerne noe mat til meg selv. Jeg liker ha med vannskål, vannflaske til hver av oss og en klut som jeg kan dra over pelsen. Vaksinasjonskort, utstillingsline, godbiter, hundeposer, noe å ligge på/et teppe til frøkna og en stol til meg :) Og selvfølgelig dekken etter været. Jeg hadde en gang i tiden et sammenleggbart stoffbur som jeg har savnet i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker ned utstillingsbånd, nummerlappholder, startnummer, pass og stamtavle, vannskål, teppe og stol og mat til meg. Koker kyllingfilet til bikkja. Er det forferdelig gjørmete/dårlig vær så pleier jeg ta med et lite håndkle som jeg kan tørke av det verste fra hunden :) 

ellers ingen andre forberedelser mtp hunden. De får bad når de trenger bad, ikke fordi vi skal på utstilling. Klørne klippes til vanlig tid osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...