Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts, igjen...

Recommended Posts

Her gru-gleder vi oss til Crufts! Noen andre her inne som skal dit og stille hund?

Og så lurer jeg på - når ca. kommer det info i posten, nummerlapp etc.? Snakket med en som så det pleide å komme i slutten av januar men det er jo en stund siden... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi var der og det gikk strålende! Gullungen ble nummer fire i sin klasse ("Reserve"), handlet av min 15 år gamle sønn - han handler mye hund men synes det var superstas å gå med egen hund på "the green carpet". Vi hadde ikke ventet noe plassering så det var kjempegøy!! Håper å få muligheten til å vise egen hund der igjen :)

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
29 minutes ago, Blomdterflor said:

Vi var der og det gikk strålende! Gullungen ble nummer fire i sin klasse ("Reserve"), handlet av min 15 år gamle sønn - han handler mye hund men synes det var superstas å gå med egen hund på "the green carpet". Vi hadde ikke ventet noe plassering så det var kjempegøy!! Håper å få muligheten til å vise egen hund der igjen :)

Gratulerer! 
Så artig :)

Hvordan reiste dere dit med hunden?
Jeg skal nok ikke stille på crufts selv, men vurderer å ta med hund til UK i fremtiden (og besøke Crufts får jeg gjøre uten hund pga min rase og hva de foretrekker på crufts kontra ellers i verden ikke helt er likt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Beklager sent svar! :)

Tusen takk, det var virkelig supergøy. Anbefales for alle som har mulighet!

Vi kjørte nedover med egen bil, ønsker ikke å ha hund på fly. Kjørte Sverige-Danmark-Tyskland-Belgia-Frankrike-England. Det gikk kjempebra! 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har reservert en KP 😍 Gleder meg veldig til den kommer nordover Mojave Ghost Hann, 2017
    • De blir ikke lei seg, som en hund, om du ikke kjæler med dem. Tror de foretrekker å ikke bli håndtert så mye. En plastboks er også et terrarium, eller mer korrekt sagt et vivarium (vivarium betyr at det inneholder et dyr, terrarium inneholder ofte kun planter). Slanger bryr seg ikke om veggene er av glass eller plast. Etterhvert som de vokser, vil de få større plastbokser. Glass-vivarium er mer er «display», og man må være nøye med innredningen for at slangene skal føle seg trygge, da det fort blir for åpent
    • Synes at det kryr av miniatyrhunder. Kanskje det er hva folk kjøper istedenfor store hunder?  
    • Jeg tror BC har tatt over for mye av det de andre rasene tradisjonelt ble brukt til ja. Det er BC for alle penga i både LP og AG hvert fall, evt. sheltie i de mindre klassene. Kanskje hakket mer variert i bruks? I IPO er nok de mer "vanlige" brukshundene fortsatt gjeldende. Det er vel i hovedsak schäfer og malle, en del rottiser og en og annen dobermann. 
    • Ja, men nå klipper jeg ikke over nerven da. Og det blør ikke fra mine hunders klør. Nå finnes det veldig lite belegg for å tro at hunder med korte klør har smerter. Det du presenterer er ren synsing. Det som derimot ikke er synsing er at FOR lange klør kan gi smerter, være direkte skadelig og til sjenanse for hunden.  Jeg starter fra jeg får valpen i hus med å holde klørne korte, så korte som mulig. Og ja, jeg legger "æren" min i det, for jeg har sett hvor plagsomt og sjenerende lange klør kan være. Men nei, jeg klipper ikke så blodet spruter, allikevel klarer jeg å holde klørne korte med gode klipperutiner fra dag én. Verre er det ikke. Hadde klørne på mine hunder vært dritlange, så hadde jeg naturligvis ikke klippet dem like korte som på bildet, hvis det innebar at jeg måtte kutte nerver og blodårer.  Jeg kan ikke ta utgangspunkt i det jeg ikke vet noe om. Men jeg kan ta et utgangspunkt i det som faktisk er et kjent problem for mange, svært mange, hunder. 
  • Nylig opprettede emner