Gå til innhold
Hundesonen.no

NRK- barneprogram viser folk som tisser i egen munn og spiser spy


QUEST
 Share

Recommended Posts

Jeg har sett tre episoder nå, og jeg er ikke imponert. Jeg synes ikke noe om dette, og jeg kan lett se for meg 8-10 åringer som skal herme til en hvis grad. Jeg står enda inne for at jeg synes ikke dette er underholdning, og jeg synes ikke dette er noe godt påvirkning for barn. Jeg -vil- ikke at barna mine skal se på denne slags type underholdning, og jeg skjønner at de kan i sitt umodne sinn synes dette er kjempemorsomt (vel, er jo en grunn til at jackass slår til hos voksne :P ) men dette er skikkelig smakløst. Nei, de trenger ikke å like skomakergata og alt annet jeg så på når jeg var liten (men jeg juger ikke når jeg sier at jeg synes det er umåtelig koselig når vi ser på dyrene fra hjorteparken sammen :P ) og ja verden samt underholdningen går fremover, men dette er ikke hva jeg vil kalle underholdning og det er nesten verre at de formidler dette til barn på en barnslig måte for å gjøre det ok.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ This.

Èn ting er at det finst flust av andre kanaler slikt blir vist på - jeg er jo ikke naiv, vet at barna lett finner samme type innhold på hauevis av youtubevideoer, men hvorfor skal NRK synke til det nivået? Er det dette lisenspengene mine går til liksom:blink: 

Også blir det jo en forskjell på å aktivt søke opp den type innhold (som i seg selv ekskluderer de yngste), versus å få det servert under barneTV. Jeg hadde hvertfall blitt rimelig paff, selv om joda, det er foreldres ansvar å sjekke hva slags innhold barna får med seg. Men bare tanken på at man skal trenge å måtte sjekke om NRKs barneTV viser mennesker som tisser i sin egen munn eller steker omelett av eget spy for så å spise det, det blir rimelig bisart for meg.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Marie skrev:

@Mud

Hva er det som er så bra med programmet at du tror vi ville likt det om vi bare hadde sett det?

 

Jeg sier ikke at det er så bra , Jeg sier at det ikke er så ille som dere tror... Jeg forstår helt oppriktig ikke at dere kan synes dette programmet er ille i mens mye annet er greit. Jeg håper og tror historien om feks Askepott ville lagd mye større debatt om den kom nå. Den er strengt tatt helt drøy .. Men ville veier er bare uskyldig  fjas. 

8 timer siden, jaktlykke skrev:

Morsomt. Det er altså 2 stk foreldre som har klagd... De Gud hvet hvor mange tusen andre foreldre som faktisk har sett programmet uten førprogramerte fordommer fra ågidamegkoret har ikke klagd. Dette er grunnen til at barn ofte trenger fedre i livet sitt for å få balansert virkeligheten litt. 

Jeg er vel den eneste her inne som har sett serien med blanke ark også?

Men selvfølgelig: Det er mye lettere å mene noe om noe man egentlig ikke vet noe om ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mud said:

Jeg håper og tror historien om feks Askepott ville lagd mye større debatt om den kom nå. Den er strengt tatt helt drøy .. 

Jeg ville heller latt barnet mitt se askepott enn å bli introdusert til det som egentlig klassifiseres som voksne seksuelle fetisjer i en alder av 5-10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fysj og æsj... Et sted går grensa.. Blir kvalm bare av å lese det der jeg og, ikke f*** om jeg ville sett på det. Å vise barn at det er greit å gjøre ekle ting for å "være kul" (hva er egentlig målet med å gjøre sånne ting uansett?? hva oppnår man?) er for meg helt høl i huet. Hvorfor ikke lage noe som er lærerikt og nyttig istedet for å ha "barnejackass" gående rundt på riksdekkende TV? At NRK i det hele tatt tillater det er jo helt kørka etter min mening.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Jeg ville heller latt barnet mitt se askepott enn å bli introdusert til det som egentlig klassifiseres som voksne seksuelle fetisjer i en alder av 5-10 år.

Du tuller? Det er voksne som har skofetisjer også .. skal vi skjerme barna for sko da eller ? For meg er det helt ubegripelig at man klarer å koble dette til en seksuell fetisj, men man har vel forskjellige koblinger... 

Men igjen: Jeg vil mye heller at barnet mitt ser humoren i folk som driter ut seg selv, enn de som driter ut andre.  

 

Edit: Jeg skjønner at vi ikke blir enige uansett. De fleste foreldre til barn i målgruppa er åpenbart enige med meg og jeg vet at de fleste vennene til poden ser programmet. Flere av foreldrene jobber med barn.  Jepp, deler av programmet er ekkelt, men det er liksom litt av greia som underholder ungene.. 

At det er mulig å ikke ville la barn se på dette av frykt for at de blir påvirket , men allikevel ikke ha noen problemer med typiske prinsessehistorier er for meg  helt merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

 

Men igjen: Jeg vil mye heller at barnet mitt ser humoren i folk som driter ut seg selv, enn de som driter ut andre.  

Hvorfor må de utsettes for program hvor noen driter seg ut, overhode? Å lære at det er kult å gjøre ekle ting? Det er da virkelig ikke normalt å drikke eget piss og spise eget spy. At dette sees på som underholdning for barn er for meg helt uforståelig.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Hvorfor må de utsettes for program hvor noen driter seg ut, overhode? Å lære at det er kult å gjøre ekle ting? Det er da virkelig ikke normalt å drikke eget piss og spise eget spy. At dette sees på som underholdning for barn er for meg helt uforståelig.

Men hva er det som er så farlig med programmet ? Annet enn at folk synes det er ekkelt? Barn liker ekkelt. Spesielt guttebarn..

Vi leser Demontannlegen nå, Ask digger den fordi den er skummel OG veldig ekkel. Hadde de elementene vært fjernet hadde ikke boka vært en bestselger.  

Hvis man tror man kan styre hva barn liker når de kommer i en viss alder så er man naiv..

Hvis man virkelig innbiller seg at man kan holde ungene unna YouTube etc når de når skolealder er man farlig naiv... 

Det er i det minste greit å prøve å se litt saklig og gjennomtenkt på ting før man prøver å styre barna etter sine egne preferanser. Spesielt når det er totalt harmløse ting..  

Igjen   : helt utrolig at dette programmet skaper reaksjoner fordi fruene synes det er ekkelt (!) i mens det at barna i flere år har kunnet lære hvordan de med enkle hjelpemidler sprenger huset ikke har vakt noen reaksjoner.. :huh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Mud said:

Du tuller? Det er voksne som har skofetisjer også .. skal vi skjerme barna for sko da eller ? For meg er det helt ubegripelig at man klarer å koble dette til en seksuell fetisj, men man har vel forskjellige koblinger... 

Sko er en normal del av hverdagen. Å leke med avføring og nedverdigelse i form av ekshibisjon, drikking av tiss, spising av spy, spytting i ansikt/spytte i munnen til andre, håndtering av avføring, promping i andres ansikt - slikt er ikke normalt. Det er voksne fetisjer som folk holder innenfor andre rammer enn "underholdning for barn".

Her er en video som belyser problemet (på en humoristisk måte) som har oppstått rundt denne kategorien videoer på youtube:

 

Mer info om ElsaGate fra Reddit:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Mud skrev:

Men hva er det som er så farlig med programmet ? Annet enn at folk synes det er ekkelt? Barn liker ekkelt. Spesielt guttebarn..

Vi leser Demontannlegen nå, Ask digger den fordi den er skummel OG veldig ekkel. Hadde de elementene vært fjernet hadde ikke boka vært en bestselger.  

Hvis man tror man kan styre hva barn liker når de kommer i en viss alder så er man naiv..

Hvis man virkelig innbiller seg at man kan holde ungene unna YouTube etc når de når skolealder er man farlig naiv... 

Det er i det minste greit å prøve å se litt saklig og gjennomtenkt på ting før man prøver å styre barna etter sine egne preferanser. Spesielt når det er totalt harmløse ting..  

Igjen   : helt utrolig at dette programmet skaper reaksjoner fordi fruene synes det er ekkelt (!) i mens det at barna i flere år har kunnet lære hvordan de med enkle hjelpemidler sprenger huset ikke har vakt noen reaksjoner.. :huh:

 

Jeg husker at jeg som barn også fniste av og syntes bæsj- og prompehumor var moro, men det er langt i fra det til å fremstille det å drikke urin og spytte folk i fjeset på barne-tv som noe normalt. Jeg synes ikke det er greit, men jeg har respekt for at andre kan mene noe annet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ha "Touch me-challenge" med en fremmed. Ha bind for øynene og gjett riktig kroppsdel på minst tre steder på den fremmede. Den fremmede bestemmer de tre kroppsdelene.

Få en fremmed til å gi deg sugemerke på halsen.

Rør en fremmed til tårer, og slikk av tårene.

Utgi deg for å gjøre en undersøkelse og få svar fra minst fem ukjente på hvor og hvordan de liker å onanere.

 

Ta bilde av deg selv i kun undertøy og selg bildet til en fremmed for minst 20 kr.

 

@Mud; du spurte vel hva som var så farlig med disse utfordringene? Dette programmet /kanalen har en målgruppe mellom 2-12 år. Det er ikke utenkelig at barn vil kopiere en del av disse utfordringene og da ikke nødvendigvis med like gamle barn..  Flere av disse utfordringene er av rimelig seksuell karakter og jeg ville i alle fall ikke likt det ( for å si det pent..) hvis mitt barn hadde tatt bilde av seg selv i undertøyet og solgt det til fremmede. Her er det noe som er veldig galt, skal jeg legge all godvilje til så kan jeg i beste fall karakterisere det som fullstendig tankeløst av produsentene. 

Edit; Hvis man ønsker å oppleve russetiden på nytt så får man gjøre det på privat initativ, ikke kamuflere det som underholdning for barn og få rikskanalen til å betale for toskeskapen 

 

 

 

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QUEST skrev:

 

Ha "Touch me-challenge" med en fremmed. Ha bind for øynene og gjett riktig kroppsdel på minst tre steder på den fremmede. Den fremmede bestemmer de tre kroppsdelene.

Få en fremmed til å gi deg sugemerke på halsen.

Rør en fremmed til tårer, og slikk av tårene.

Utgi deg for å gjøre en undersøkelse og få svar fra minst fem ukjente på hvor og hvordan de liker å onanere.

 

Ta bilde av deg selv i kun undertøy og selg bildet til en fremmed for minst 20 kr.

 

@Mud; du spurte vel hva som var så farlig med disse utfordringene? Dette programmet /kanalen har en målgruppe mellom 2-12 år. Det er ikke utenkelig at barn vil kopiere en del av disse utfordringene og da ikke nødvendigvis med like gamle barn..  Flere av disse utfordringene er av rimelig seksuell karakter og jeg ville i alle fall ikke likt det ( for å si det pent..) hvis mitt barn hadde tatt bilde av seg selv i undertøyet og solgt det til fremmede. Her er det noe som er veldig galt, skal jeg legge all godvilje til så kan jeg i beste fall karakterisere det som fullstendig tankeløst av produsentene. 

Edit; Hvis man ønsker å oppleve russetiden på nytt så får man gjøre det på privat initativ, ikke kamuflere det som underholdning for barn og få rikskanalen til å betale for toskeskapen 

 

 

 

 

Det med å ta bilde av seg selv i undertøyet har jeg ikke fått med meg. Enten har det vært i et program poden ikke har sett eller så er det en av utfordringene som ikke har blitt utført. Jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde reagert på den jeg også .

Men  det med tiss og bæsj ( som faktisk er det folk reagerer på ) ser jeg ikke faren med. JEG synes det er dritekkelt, men jeg er ikke i målgruppen. Å blande den delen  opp mot seksualitet sier mer om de som gjør den koblingen enn programmet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Det med å ta bilde av seg selv i undertøyet har jeg ikke fått med meg. Enten har det vært i et program poden ikke har sett eller så er det en av utfordringene som ikke har blitt utført. Jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde reagert på den jeg også .

Men  det med tiss og bæsj ( som faktisk er det folk reagerer på ) ser jeg ikke faren med. JEG synes det er dritekkelt, men jeg er ikke i målgruppen. Å blande den delen  opp mot seksualitet sier mer om de som gjør den koblingen enn programmet. 

 

At 'tiss/bærsj/promp' er morsomt for en del i en viss periode i barndommen unnslår jeg ikke. For egen del syns jeg vel det er noe tåpelig at voksne skal gå ned på det nivået i noe som skal være et barneprogram men det er ikke det jeg reagerer på først og fremst. At en del av disse utfordringene har klar seksuell karakter eller kan oppfattes på den måten av de som blir utsatt for det, er ikke til å komme bort fra. Som allerede nevnt, man har vel ingen garanti for at barn som ser denne og lignende program ikke vil prøve dette i praksis og da er det ikke uten betydning hvem ( som i hvor gamle) de 'prøver' seg på. 

Forøvrig reagerer jeg også på 'rør en fremmed til tårer og slikk av tårene etterpå' , det er veldig feil i mine øyne, på mange plan..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
1 time siden, QUEST skrev:

 

Dette programmet /kanalen har en målgruppe mellom 2-12 år.

 

Programmet har

Aldersgrense:

Anbefalt de over 12 år

https://tv.nrk.no/serie/ville-veier/MSUB01025017/sesong-4/episode-10

 

Men det er jo klart en utfordring for smarttelefonsurfende foreldre å ikke kunne parkere de <12 foran skjermen uten å måtte ta ansvar for hva de ser på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kåre Lise skrev:

Programmet har

Aldersgrense:

Anbefalt de over 12 år

https://tv.nrk.no/serie/ville-veier/MSUB01025017/sesong-4/episode-10

 

Men det er jo klart en utfordring for smarttelefonsurfende foreldre å ikke kunne parkere de <12 foran skjermen uten å måtte ta ansvar for hva de ser på. 

Jeg går ut fra at alle foreldre fotfølger sine barn til de er minimum 16? Skal barna på besøk til en venn så følger foreldrene med og sitter og følger med på hva de foretar seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mud skrev:

Jeg sier ikke at det er så bra , Jeg sier at det ikke er så ille som dere tror... Jeg forstår helt oppriktig ikke at dere kan synes dette programmet er ille i mens mye annet er greit. Jeg håper og tror historien om feks Askepott ville lagd mye større debatt om den kom nå. Den er strengt tatt helt drøy .. Men ville veier er bare uskyldig  fjas. 

 

Jeg har ikke sagt det er ille jeg. :)

Jeg spurte hva som var bra siden du syntes vi skulle se på/ gi det en sjanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Akkurat nå, QUEST skrev:

Jeg går ut fra at alle foreldre fotfølger sine barn til de er minimum 16? Skal barna på besøk til en venn så følger foreldrene med og sitter og følger med på hva de foretar seg? 

Jeg tar det som en selvfølge at da avtaler man med vennens foreldre så lenge barna er under en viss alder. 

Det er en skummel utvikling du bare bekrefter når du viser til foreldreness viktigste rolle som å fraskrive seg alt ansvar for egne avkoms oppvekst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kåre Lise skrev:

Jeg tar det som en selvfølge at da avtaler man med vennens foreldre så lenge barna er under en viss alder. 

Det er en skummel utvikling du bare bekrefter når du viser til foreldreness viktigste rolle som å fraskrive seg alt ansvar for egne avkoms oppvekst. 

Det høres jo fint ut i teorien men hvor lett er en slik total kontroll på hva barna ser på TV i praksis? Hadde jeg hatt barn i den aldersgruppen må jeg bare innrømme at jeg hadde trodd at NRK for barn/unge var 'safe'. 

Jeg støtter ikke at foreldre skal fraskrive seg alt ansvar, på ingen måte. Dog er det muligens noe naivt av meg å tro at den statseide TVkanalen NRK burde kunne ansees som trygg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Akkurat nå, QUEST skrev:

Det høres jo fint ut i teorien men hvor lett er en slik total kontroll på hva barna ser på TV i praksis? Hadde jeg hatt barn i den aldersgruppen må jeg bare innrømme at jeg hadde trodd at NRK for barn/unge var 'safe'. 

Jeg støtter ikke at foreldre skal fraskrive seg alt ansvar, på ingen måte. Dog er det muligens noe naivt av meg å tro at den statseide TVkanalen NRK burde kunne ansees som trygg.. 

Sånn har det alltid vært. Før i tida så barna på barnaTV, så var det halv-sju osv for de større barna og nyhetene for de voksne. Hørte aldri dette jammeret dengang om at man måtte følge med på barna. At NRK Super  er en egen barnekanal burde ikke være synonomt med den ansvarsfraskrivelsen det er å plassere barna foran skjermen uten å følge med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kåre Lise skrev:

Sånn har det alltid vært. Før i tida så barna på barnaTV, så var det halv-sju osv for de større barna og nyhetene for de voksne. Hørte aldri dette jammeret dengang om at man måtte følge med på barna. At NRK Super  er en egen barnekanal burde ikke være synonomt med den ansvarsfraskrivelsen det er å plassere barna foran skjermen uten å følge med. 

Mulig at det ikke var så mye 'jammer' tidligere fordi det ikke var samme type 'underholdning' som ble presentert? Det stemmer forresten ikke helt, det var endel 'jammer' i forbindelse med Trond-Viggos serie 'Kroppen vår' men det var vel helst fra den noe religiøst forharmede kanten.. 

Som allerede nevnt, det var nok naivt av meg ( og muligens flere?) å tro at NRK leverte noe mer kvalitetsikrede programmer, om man  skal si det så,  enn mange andre. Jeg hadde faktisk forventet at man skulle kunne la sitt barn se på programmer fra NRK , beregnet for barn uten 'screening ' først i motsetning til endel andre steder. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
1 time siden, QUEST skrev:

Mulig at det ikke var så mye 'jammer' tidligere fordi det ikke var samme type 'underholdning' som ble presentert? Det stemmer forresten ikke helt, det var endel 'jammer' i forbindelse med Trond-Viggos serie 'Kroppen vår' men det var vel helst fra den noe religiøst forharmede kanten.. 

 

 

 

Jammer i denne sammenheng så tenkte jeg ikke på innhold men det at man må kunne forholde seg til hvem aldersgrupper som ser på hva til enhver tid. 

Sitat

Som allerede nevnt, det var nok naivt av meg ( og muligens flere?) å tro at NRK leverte noe mer kvalitetsikrede programmer, om man  skal si det så,  enn mange andre. Jeg hadde faktisk forventet at man skulle kunne la sitt barn se på programmer fra NRK , beregnet for barn uten 'screening ' først i motsetning til endel andre steder. 

Bare fordi det er for barn så er det vel ikke unnlatt muligheten for å kunne ha aldersgrupper? Akkurat som det er på kino så er det forskjellige aldersgrenser, det er ikke så sort/hvit som enten barn eller voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Kåre Lise skrev:

Jammer i denne sammenheng så tenkte jeg ikke på innhold men det at man må kunne forholde seg til hvem aldersgrupper som ser på hva til enhver tid. 

Bare fordi det er for barn så er det vel ikke unnlatt muligheten for å kunne ha aldersgrupper? Akkurat som det er på kino så er det forskjellige aldersgrenser, det er ikke så sort/hvit som enten barn eller voksen. 

Å følge aldersgrenser / anbefalinger er en ting. Men er "ta bilde av deg i undertøy, og selg til en fremmed" bra underholdning for en 13 åring, da?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2018 at 10:45 AM, Mud skrev:

Edit : Jeg ser at noen på linken påstår dette er mobbetv.  Jeg anbefaler alle som har meninger om et program til å se minst en episode før de uttaler seg. Det er en grei leveregel liksom :P

Alle utfordringene er frivillige btw og gjøres av programledere.  Det er ingen uskyldige forbipasserende som blir tisset på..

 

I den listen @QUEST la ut, er det mange av utfordringene som drar inn fremmede. Det står riktignok ikke bestandig om deltakelsen det er frivillig fra de fleste utfordringene, men den ene sier at man skal late som man utfører en undersøkelse, og skal få vite hvor og når folk onanerer. Punkt 1: Den seksuelle undertonene kan liksom ikke bortforklares her. Punkt 2: Jeg er langt fra noen puritaner, jeg har null problemer med at unger vet hva onanering er, og hvordan det gjøres. Faktisk, jo tidligere de vet om muligheten, jo bedre, tenker jeg. Men, det er ikke noe de skal snakke med fremmede om, spesielt ikke fremmede som fort kan være i en annen aldersgruppe. Punkt 3: Dette kan faktisk regnes inn under kategorien "forsøk på å drite ut noen", da det gjøres på falske premisser.

På 7.2.2018 at 3:57 PM, Mud skrev:

Jeg synes det er flott at vi har en statskanal som tar de yngre på alvor.  Enten det er med opplysningsprogrammer med en spennende vri eller med NRK sin egen youtubekanal (flippklipp , som ville veier er et av programmene til), hvis ikke hadde de fleste barna falt fra for lengst. 

Unger nå til dags vil ikke se det samme som vi så. Selv ikke oldingen min , som faktisk har sett en del på Pompel og pilt, hadde giddet å se særlig lenge på det jeg så på som liten. Det eneste han ser på av barne-tv er faktisk newton og ville veier. 

Så da kan egentlig vi voksne bare føle og tenke så mye vi orker rundt det. 

Helt greit at unger nå ikke vil se på det samme som vi gjorde. Vi ville heller ikke se på det samme som foreldrene våre, stort sett. Men det er nå en gang sånn at voksne bestemmer hva som går på TV, selv barne-TV, og med god grunn. Bare fordi barn har lyst til å se noe, betyr det ikke at det er noe de faktisk burde se. Om poden din har lyst til å se på porno eller Saw-filmene, så regner (håper, i hvert fall) jeg med at du sier pent "nei, det må du vente med til du blir eldre". Av samme grunn som at dette ikke blir vist i barnetv-tid på NRK. 
Greia er den, at barn ser på det de har muligheten til å se på. Har de ikke muligheten til å se noe, så ser de på noe annet. Eller lar være, noe som er et helt legitimt alternativ. Var enkelte serier på barne-TV jeg ikke likte, og de lot jeg bare være å se på. Barna klarer seg faktisk helt fint uten programmer som dette. De hadde faktisk kost seg glugg i hjel med Donald og Portveien den dag i dag, om det var det som gikk på TV. Det er voksne som gir dem muligheten til å velge noe annet, få øynene opp for andre alternativer, om du vil, og som dermed legger alle føringene for hva barna liker og dermed ser på.

På 8.2.2018 at 8:03 AM, Mud skrev:

Men igjen: Jeg vil mye heller at barnet mitt ser humoren i folk som driter ut seg selv, enn de som driter ut andre.  

Hvorfor må noen drite seg ut? Jeg synes ikke det er så fryktelig mye bedre leksjon til ungene å drite seg selv ut enn å drite ut andre. Barn og ungdom sliter nok med dårlig selvfølelse om dagen som de gjør, om ikke de skal få beskjed om at man må gjøre ekstreme ting mot seg selv for å bli kjent og populær. Det er selvdestruktivt, og dermed akkurat like ødeleggende som å drite ut andre.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...