Gå til innhold
Hundesonen.no

NRK- barneprogram viser folk som tisser i egen munn og spiser spy


QUEST
 Share

Recommended Posts

Merkelige greier. Så merkelig at jeg nesten ikke klarer å ta stilling til det. Altså, jeg vet hva jeg tenker om det, men aner ikke om det er "skadelig" å se slikt for målgruppen.

Jeg regner med at dette ikke er et konsept som NRK har funnet på. Er det ikke varianter av dette som alle disse YouTuberne ala Prebz og Dennis holder på med? Om man ser sånn på det, så er det vel ikke akkurat dette programmet som utgjør det største problemet, men jeg skjønner ingenting av det. All den tid man kan se slikt på nettet så burde vel kanskje statskanalen forsøke å lage alternativer av høy kvalitet, men de er vel muligens redde for å miste målgruppa? Er kanskje et faretegn når jeg satt og koste meg glugg ihjel med Snøfall forrige advent  og senere i fjor ZombieLars, mens nevøene mine heller ville se på folk som slo seg på YouTube...?

Og av og til så lurer jeg på om jeg begynner å bli gammel. Og det har gått fort! Det er ikke mange årene siden jeg følte at jeg hang med (som i å ikke riste på hodet av det i alle fall) på det meste både av humor, ungdomsprogram og ungdoms bruk av sosiale medier, men nå, bare de siste 3-4 åra, dukker det støtt og stadig noe jeg overhodet ikke fatter greia med. Lurer på hvordan man ser på et slikt program om 50 år? Som helt normalt og en viktig del av barns utvikling? De første tegnene på at verdenssamfunnet begynde å gå ad undas? Eller bare en pinlig fase - ala 80-tallets popmusikk, mote og hårsveiser? :D 

Nei, på tide å ta fram Vibeke Sæter i Lekestua, Gulars, Portveien 2 og Labbetuss! Neida, var ikke så begeistret for noen av akkurat de egentlig (så nok alt likevel, var ikke så mye å velge i), men Bompibjørnene, Det var en gang et menneske, Midt i Smørøyet og 1/2 7 det var stas. Og lørdagsbarnetimen med Stjernene forteller, Tordivelen flyr i skumringen og Stompa! Nå hører vel ikke unger på radio lenger heller. Nei, skal slutte å mimre og satser på at det blir folk av dagens unger også :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er favorittprogrammet til poden og alle andre gutter på hans alder og oppover.  

Jeg har faktisk ingen motforestillinger.  Jeg synes det er delvis underholdende selv , men jeg unngår å se det ekleste.  Harmløs moro med folk som driter ut seg selv og ikke andre. Applaus til NRK fra meg. 

Det er SÅ mye bedre enn dette disneychannel opplegget hvor tonen karakterene i mellom er spydig og mobbete.  

Edit : Jeg ser at noen på linken påstår dette er mobbetv.  Jeg anbefaler alle som har meninger om et program til å se minst en episode før de uttaler seg. Det er en grei leveregel liksom :P

Alle utfordringene er frivillige btw og gjøres av programledere.  Det er ingen uskyldige forbipasserende som blir tisset på..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel bare innfunnet meg med at jeg har havnet i kategorien humørløs gammal kjerring :aww: 


Tja, jeg er 21 og ser heller ikke underholdningsverdien i dette. Men det er mulig jeg bare er tidlig ute med å bli en humorløs kjerring også [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Edit : Jeg ser at noen på linken påstår dette er mobbetv.  Jeg anbefaler alle som har meninger om et program til å se minst en episode før de uttaler seg. Det er en grei leveregel liksom :P

Alle utfordringene er frivillige btw og gjøres av programledere.  Det er ingen uskyldige forbipasserende som blir tisset på..

Ellers takk. Jeg ble kvalm nok bare av å lese om det. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mud skrev:

Alle utfordringene er frivillige btw og gjøres av programledere.  Det er ingen uskyldige forbipasserende som blir tisset på..

Det spiller vel liten rolle om dette er frivillig... det er jo bare tøv hele greia liksom. La heller ungene se Pompel og Pilt (hvorfor i all verden feiler fingeren alltid der og trykker på u'en i stedet... :aww:), professor Baltazar og Colargol liksom :aww: 

2 minutter siden, Mackenzie skrev:

Tja, jeg er 21 og ser heller ikke underholdningsverdien i dette. Men det er mulig jeg bare er tidlig ute med å bli en humorløs kjerring også emoji23.png

 

:lol: Velkommen i klubben :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha "Touch me-challenge" med en fremmed. Ha bind for øynene og gjett riktig kroppsdel på minst tre steder på den fremmede. Den fremmede bestemmer de tre kroppsdelene.

Få en fremmed til å gi deg sugemerke på halsen.

Spytt deg selv i ansiktet, bonus for å spytte lagkameraten i ansiktet.

Bæsj utendørs mens lagkameraten ser på og livekommenterer som en sportsreporter. Bonus: Bæsj fra en grein i et tre, minst 1 meter over bakken.

Rør en fremmed til tårer, og slikk av tårene.

Bytt alle klærne dine, bortsett fra truse/underbukse/boxer med en fremmed. Ta før/etter-bilde som bevis.

Ta bilde av deg selv i kun undertøy og selg bildet til en fremmed for minst 20 kr

Utgi deg for å gjøre en undersøkelse og få svar fra minst fem ukjente på hvor og hvordan de liker å onanere.

Klipp av hestehalen til en fremmed. Bonus: Lag extensions på lagkameratene med håret.

Gi deg selv "paper cut" mellom alle tærne på en fot (det må vises at det er et tydelig rødt kutt). Bonus: Gjør det mellom alle fingrene på en hånd i tillegg.

Sitt i en gummibåt på vann, med redingsvest, og få den til å synke. Du må oppholde deg i båten helt til den er helt forsvunnet under vann. Bonus: Synk sammen med en fremmed.

Spør en fremmed om han/hun vil på date med deg: Bonus: Vedkommende sier "Ja".

Stikk en banan i eksospotta til en av motstanderbilene. Dobbel poengsum for begge motstanderbilene.

Spis alle ingrediensene til en omelett rå, kast dem opp i en bolle, stek en omelett av oppkastet og spis opp igjen.

 

Her er en del av utfordringene.. At en del av disse kan være direkte farlige hvis de utføres av barn/unge er vel ikke så nøye kanskje...:huh:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Siri skrev:

Det spiller vel liten rolle om dette er frivillig... det er jo bare tøv hele greia liksom. La heller ungene se Pompel og Pilt (hvorfor i all verden feiler fingeren alltid der og trykker på u'en i stedet... :aww:), professor Baltazar og Colargol liksom :aww: 

:lol: Velkommen i klubben :D 

Jeg er rimelig sikker på at gamlisene var sjokkert over og negative til  vår barne-tv når vi var små også :P

Jeg skal ærlig innrømme at jeg dømmer alle som er medlem i sånne Få Skomakergata tilbake - grupper på fb rimelig hardt :P 

Barndommen deres er over.  Den kommer ikke tilbake.  Og den oppvoksende generasjon  er anderledes. Takk gud.  Hvis ikke hadde verden sluttet å utvikle seg. 

@QUEST du bør for guds skyld ikke se Barn ingen adgang.  Eller newton.  Der er det mye farligere ting :innocent:

Poden har sett det siden han var 3 år og han har fortsatt ikke sprengt huset. Det har ingen andre barn heller så vidt jeg vet. Jeg tror muligens de har foreldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Mud skrev:

Jeg er rimelig sikker på at gamlisene var sjokkert over og negative til  vår barne-tv når vi var små også :P

Det tror jeg faktisk ikke de var. 

Sitat

Barndommen deres er over.  Den kommer ikke tilbake.  Og den oppvoksende generasjon  er anderledes. Takk gud.  Hvis ikke hadde verden sluttet å utvikle seg. 

Det er helt greit å være annerledes, men man trenger ikke å holde på slik som beskrevet over for det. Det er mange andre måter å være annerledes på... Jeg spør fortsatt: Hva er poenget? 

Sitat

@QUEST du bør for guds skyld ikke se Barn ingen adgang.  Eller newton.  Der er det mye farligere ting :innocent:

Poden har sett det siden han var 3 år og han har fortsatt ikke sprengt huset. Det har ingen andre barn heller så vidt jeg vet. Jeg tror muligens de har foreldre...

For du har selvsagt full kontroll på hva han vil komme til å gjøre på fritida når han frigjør seg fra mamma og ikke lenger kanskje synes det er så stas å ligge i telt og fiske... 

Men jeg innser jo nok en gang at jeg lever i en helt annen virkelighet enn deg. Og det er IKKE fordi jeg ikke har barn, for å si det sånn. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
16 timer siden, Siri skrev:

Atte hæhhhh? Pompel og Pilt blir liksom ... ehhhh... barnetv i forhold. Grøss så unødvendig å sende, enten det er for barn eller voksne. Hva er greia liksom? Er det morsomt? Skal unger LÆRE noe av det? 

 

2 timer siden, Siri skrev:

Det spiller vel liten rolle om dette er frivillig... det er jo bare tøv hele greia liksom. La heller ungene se Pompel og Pilt (hvorfor i all verden feiler fingeren alltid der og trykker på u'en i stedet... :aww:), professor Baltazar og Colargol liksom :aww: 

:lol: Velkommen i klubben :D 

Det har vel vært mer debatt om Pompel og Pilt opp gjennom enn det dette noen gang kommer bli. Just saying. :) 

 

Det er enn så lenge foreldrenes ansvar hva barna ser på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Det tror jeg faktisk ikke de var. 

Det er helt greit å være annerledes, men man trenger ikke å holde på slik som beskrevet over for det. Det er mange andre måter å være annerledes på... Jeg spør fortsatt: Hva er poenget? 

For du har selvsagt full kontroll på hva han vil komme til å gjøre på fritida når han frigjør seg fra mamma og ikke lenger kanskje synes det er så stas å ligge i telt og fiske... 

Men jeg innser jo nok en gang at jeg lever i en helt annen virkelighet enn deg. Og det er IKKE fordi jeg ikke har barn, for å si det sånn. 

Du vet at det har vært kraftige kontroverser rundt alt fra Jon blund i Skomakergata til den kroppen serien til Trond Viggo , sant ? Sånn veldig mye mer enn om Ville veier ?

Jeg synes det er flott at vi har en statskanal som tar de yngre på alvor.  Enten det er med opplysningsprogrammer med en spennende vri eller med NRK sin egen youtubekanal (flippklipp , som ville veier er et av programmene til), hvis ikke hadde de fleste barna falt fra for lengst. 

Unger nå til dags vil ikke se det samme som vi så. Selv ikke oldingen min , som faktisk har sett en del på Pompel og pilt, hadde giddet å se særlig lenge på det jeg så på som liten. Det eneste han ser på av barne-tv er faktisk newton og ville veier. 

Så da kan egentlig vi voksne bare føle og tenke så mye vi orker rundt det. 

At ikke en kjeft reagerer på måten folk snakker til hverandre i feks serien Jenter, men henger seg opp i noen moro-stunt i ville veier sier alt om hva som er galt i den voksne generasjonen forøvrig  :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kåre Lise skrev:

Det har vel vært mer debatt om Pompel og Pilt opp gjennom enn det dette noen gang kommer bli. Just saying. :) 

Poenget er vel ikke at det er debatt om et program... poenget er vel hva innholdet i programmet faktisk er. 

36 minutter siden, Mud skrev:

Du vet at det har vært kraftige kontroverser rundt alt fra Jon blund i Skomakergata til den kroppen serien til Trond Viggo , sant ? Sånn veldig mye mer enn om Ville veier ?

Se over... 

36 minutter siden, Mud skrev:

Jeg synes det er flott at vi har en statskanal som tar de yngre på alvor.  Enten det er med opplysningsprogrammer med en spennende vri eller med NRK sin egen youtubekanal (flippklipp , som ville veier er et av programmene til), hvis ikke hadde de fleste barna falt fra for lengst. 

Unger nå til dags vil ikke se det samme som vi så. Selv ikke oldingen min , som faktisk har sett en del på Pompel og pilt, hadde giddet å se særlig lenge på det jeg så på som liten. Det eneste han ser på av barne-tv er faktisk newton og ville veier. 

Så da kan egentlig vi voksne bare føle og tenke så mye vi orker rundt det. 

At ikke en kjeft reagerer på måten folk snakker til hverandre i feks serien Jenter, men henger seg opp i noen moro-stunt i ville veier sier alt om hva som er galt i den voksne generasjonen forøvrig  :innocent:

Men er virkelig poenget at ungene skal se så mye på TV? Så vidt jeg kan komme på, så så ikke unger på TV så himla mye før - og barnetv var et tilbud, ikke noe NRK skulle fange seere med. 

For min del er det ikke så interessant hva det har vært debatt om mht ulike program, jeg reagerer på innholdet i DETTE programmet. Som for meg framstår som fullstendig tåpelig. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Siri skrev:

Poenget er vel ikke at det er debatt om et program... poenget er vel hva innholdet i programmet faktisk er. 

Se over... 

Men er virkelig poenget at ungene skal se så mye på TV? Så vidt jeg kan komme på, så så ikke unger på TV så himla mye før - og barnetv var et tilbud, ikke noe NRK skulle fange seere med. 

For min del er det ikke så interessant hva det har vært debatt om mht ulike program, jeg reagerer på innholdet i DETTE programmet. Som for meg framstår som fullstendig tåpelig. 

Jeg skjønner ikke hva du vil frem til må jeg innrømme. 

Er det noe poeng at noen ser på TV? Barne-tv er fortsatt et tilbud , forskjellen er at det er konkuranse i mellom flere medier... Hvor mye skjermtid barna har styres av foreldrene, ikke av tilbudet. 

Og siden ingen her inne ( inkl meg ) er i målgruppen og ingen uskyldige lider  så er det å synes så veldig mye om humoren i programmet enda tåpeligere enn programmet. Og det legger virkelig vekt på å være tåpelig :P 

Kan det ikke få lov til å være det da ?

Jeg hadde heller ønsket at guttungen og vennene hans drakk sitt eget tiss på skøy enn å lage intriger og oppføre seg nedlatende og mobbete  slik unger lærer på andre barne-tv program...

Heldigvis er det stort sett en kollektiv enighet i foreldregruppa om å boikotte disney-channel.. Ikke Ville Veier. Jeg tror det er en av grunnene til at det er et ekstremt godt miljø i barnegruppa.  

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...