Gå til innhold
Hundesonen.no

Alternativ til iPhone 6s


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Hvis det er et poeng at den ikke skal være så altfor stor (6s er jo av de mindre, selv om alt er relativt) så hadde jeg personlig heller kjøpt Sony Xperia XZ1 Compact. Den er en femhundrelapp billigere og et par år nyere teknologi (skjønner kkke hvordan Apple kan ta slike priser som de gjør!) og vanntett (noe du muligens ikke vet at du trenger før det er for sent). Bra kamera. En veldig morsom slowmotionfunksjon grunnet video med 960 bilder/sekund. Personlig foretrekker jeg Android langt foran iOS, og Sonyen har siste Android.

Er du alt inne i Apple-universet og ønsker å fortsette med det så kjøp 6s. Det er en bra telefon.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel familie og bekjente som nå sverger til Huawei, alle tidligere vært gjennom både Sony og Samsung. Ser ut som fine telefoner, men mangler WiFi-tale deriblant. Ellers aner jeg ikke hvordan de er i bruk.

Selv har jeg hatt iPhone siden smarttelefoner ble en greie, og holder meg til det ettersom jeg ikke blir komfortabel med Android. Har per i dag iPhone 6 på gående på andre året, digger den så absolutt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Huawei p10 og er veldig fornøyd :)Enkel og lite dill. Elsker hvordan de har programmert "home"-knappen. Et trykk for tilbake, hold inne for å legge alt i bakgrunnen, sveip sidelengs på knappen for appbehandling, sveip opp for å søke. :)  Ligger på 4.300 kr (3.200 med binding hos Telia). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt iphone i et halvår, mye samsung og har nå hadd huawei siden helga (min telefon er på reperasjon siden den døde når det ble veldig kaldt ute å ikke ville på igjen før den fikk varme..!). 

Iphone har jeg ikke mye til overs for, de er jo også overpriset til de grader. Huawei har jeg OK inntrykk av, men har jo ikke hadd merket spesielt lenge. 

Samsung begynner jo også å bli ganske overpriset, men knakende gode telefoner. Sjekk ut A-serien, de er rimligere og gode telefoner! Jeg liker ikke disse svære telefonene, så jeg har A3, den er ikke så stor, mer normal størrelse. Huaweien jeg låner nå er en god del større enn a3, å for stor for min smak.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Nå har jeg hatt iPhone i 5 år, samme telefon, så jeg er jo naturlig nok godt fornøyd med det. Hvis ikke hadde jeg byttet den ut før :P Men noen konkrete tips er det jo her jeg kan ta en kikk på. Takk :) 

Her kan du lese tester av mobiler du vurderer :) Lurt å sjekke datoen på testen. Jeg ville aldri ha kjøpt en mobil hvor det er over halvannet år siden den ble lansert.

https://www.tek.no/tester/mobiltelefon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, mushi skrev:

Jeg ville aldri ha kjøpt en mobil hvor det er over halvannet år siden den ble lansert.

Hvorfor ikke? Jeg har gjort det flere ganger og er veldig fornøyd. Telefonen har vært veldig god men prisen har stupt til noe mer fornuftig. 

Siste telefon før den jeg har nå kjøpt jeg halvannet-to år etter landsering, telefonen var eksklusiv da den kom. Broren min kjøpte den ved landsering/ikke lenge etter å betalte 7500,- jeg betalte 3000,-. 

Så jeg, på andre siden, anbefaler å kjøp "eldre" modeller (men mindre de har alt for mye penger å sløse på telefon). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Jeg har gjort det flere ganger og er veldig fornøyd. Telefonen har vært veldig god men prisen har stupt til noe mer fornuftig. 
Siste telefon før den jeg har nå kjøpt jeg halvannet-to år etter landsering, telefonen var eksklusiv da den kom. Broren min kjøpte den ved landsering/ikke lenge etter å betalte 7500,- jeg betalte 3000,-. 
Så jeg, på andre siden, anbefaler å kjøp "eldre" modeller (men mindre de har alt for mye penger å sløse på telefon). 
Det er ikke ukjent at det slutter å komme oppdateringer av os etter en viss tid samt at oppdateringer gjør telefonen tregere. Kjøper du en telefon som er 2.5 år gammel vil der fortere bli treg og virke gammel enn en som var nylansert da du kjøpte den.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Det er ikke ukjent at det slutter å komme oppdateringer av os etter en viss tid samt at oppdateringer gjør telefonen tregere. Kjøper du en telefon som er 2.5 år gammel vil der fortere bli treg og virke gammel enn en som var nylansert da du kjøpte den.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Jeg vet ikke hva os er?

Telefonene som har kommet de siste 5-6 årene er så utrolig tekniske og gode at det skal relativt mye til før man kan si at telefonen er "gammel og treg". 

Hvorfor betale for noe som ser mer fancy ut? Med større mer upraktiske skjermer? 

Telefonen jeg kjøpte for 4 år siden er forøvrig like rask som den jeg kjøpte for et halvår siden. 

Den nye iphone kostet mer enn bilen min når den kom, er ikke det galskap? Ekspertene sa til å med (ref. tvsendinger) at den ikke var var pengene. Det var heller ikke så mye nytt, å det nye ikke spesielt praktisk. Å få de noe raskere er vell omtrent umulig(?). 

Vica versa, du får noen veldig gode telefonen til fornuftige priser om man ikke kjøper det nyeste på markedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva os er?
Telefonene som har kommet de siste 5-6 årene er så utrolig tekniske og gode at det skal relativt mye til før man kan si at telefonen er "gammel og treg". 
Hvorfor betale for noe som ser mer fancy ut? Med større mer upraktiske skjermer? 
Telefonen jeg kjøpte for 4 år siden er forøvrig like rask som den jeg kjøpte for et halvår siden. 
Den nye iphone kostet mer enn bilen min når den kom, er ikke det galskap? Ekspertene sa til å med (ref. tvsendinger) at den ikke var var pengene. Det var heller ikke så mye nytt, å det nye ikke spesielt praktisk. Å få de noe raskere er vell omtrent umulig(?). 
Vica versa, du får noen veldig gode telefonen til fornuftige priser om man ikke kjøper det nyeste på markedet. 
Os = operativsystem.
Svaret ditt tilsier at du bare trenger "en telefon". Jeg er opptatt av andre ting og velger derfor å ikke kjøpe en eldre telefon. Men det er mine behov og krav!

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Os = operativsystem.
Svaret ditt tilsier at du bare trenger "en telefon". Jeg er opptatt av andre ting og velger derfor å ikke kjøpe en eldre telefon. Men det er mine behov og krav!

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Nei, jeg vil ikke ha "bare en telefon". Jeg vil ha en rask telefon som kan håndtere mye data, god skjermoppløsning, godt kamera. Jeg har mange apper og mye bilder, så jeg behøver en telefon som ikke setter ned farten av den grunn. 

Brukten er jo forskjell, noen trenger jo omtrent bare til å ringe å sende meldinger. Men for min del bruker jeg telefonen til det meste, og har omtrent tatt over PCens oppgaver. 

..men noen har jo drøssevis med penger å sløse bort på noe de tror er bedre. Det får jo være deres valg :lol: Det er jo også mye trender med at man skal ha det nyeste. 

Å forresten, ikke hadd noen problemer med at noe har blitt tregere av nye oppdatering på halvannet år gammel telefon. (..men jeg tenker litt wtf, ett og et halvt år, er det gammelt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ikke ha "bare en telefon". Jeg vil ha en rask telefon som kan håndtere mye data, god skjermoppløsning, godt kamera. Jeg har mange apper og mye bilder, så jeg behøver en telefon som ikke setter ned farten av den grunn. 
Brukten er jo forskjell, noen trenger jo omtrent bare til å ringe å sende meldinger. Men for min del bruker jeg telefonen til det meste, og har omtrent tatt over PCens oppgaver. 
..men noen har jo drøssevis med penger å sløse bort på noe de tror er bedre. Det får jo være deres valg [emoji38] Det er jo også mye trender med at man skal ha det nyeste. 
Å forresten, ikke hadd noen problemer med at noe har blitt tregere av nye oppdatering på halvannet år gammel telefon. (..men jeg tenker litt wtf, ett og et halvt år, er det gammelt?)
Det er ikke snakk om at telefonen er treg når den er 1.5 år. Kjøper du en 1.5 år gammel telefon som du har i 2 år blir den 3.5 år gammel totalt. Den vil da være merkbart tregere enn en som var ny da du kjøpte den og du har hatt i 2 år og kostet det samme...

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, maysofie said:

Endel familie og bekjente som nå sverger til Huawei, alle tidligere vært gjennom både Sony og Samsung. Ser ut som fine telefoner, men mangler WiFi-tale deriblant. Ellers aner jeg ikke hvordan de er i bruk.

Selv har jeg hatt iPhone siden smarttelefoner ble en greie, og holder meg til det ettersom jeg ikke blir komfortabel med Android. Har per i dag iPhone 6 på gående på andre året, digger den så absolutt! :) 

 

6 hours ago, mushi said:

Jeg har Huawei p10 og er veldig fornøyd :)Enkel og lite dill. Elsker hvordan de har programmert "home"-knappen. Et trykk for tilbake, hold inne for å legge alt i bakgrunnen, sveip sidelengs på knappen for appbehandling, sveip opp for å søke. :)  Ligger på 4.300 kr (3.200 med binding hos Telia). 

Henger meg på disse to og kan varmt anbefale Huawei :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mushi skrev:

Det er ikke snakk om at telefonen er treg når den er 1.5 år. Kjøper du en 1.5 år gammel telefon som du har i 2 år blir den 3.5 år gammel totalt. Den vil da være merkbart tregere enn en som var ny da du kjøpte den og du har hatt i 2 år og kostet det samme...

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Bare for å presisere mener jeg en 1,5 år gammel modell, ikke 1,5 år gammel brukt telefon (for det er en vesentlig forskjell).

Om du hadde kjøpt deg en 1,5 år gammel modell som du har hadd i 1,5 år. Svarer du at telefonen din er 3 år? 

 

Edit: jeg henger ikke helt med hvor de kostet det samme?

Uansett, vi får heller være enig om å være uenig. :) Jeg anbefaler ikke å kjøpe det nyeste. Andre anbefaler det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iPhone 6s. Den er vel et par år gammel og jeg er veldig fornøyd fortsatt. Hadde så klart gjerne ville hatt en nyere modell, men klarer meg veldig fint LED denne i flere år til. Jeg prøvde å skifte fra iPhone til Samsung forrige gang, men klarte ikke å venne meg til menyer og apper og slikt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fra 5s til 7 da den var nyeste modell, veldig fornøyd :) Kunne ikke falt meg å kjøpe noe annet, kan ikke fordra android (jeg har prøvd), og kan skrive under på det @mushi sier om at om du kjøper en av de eldre lanseringene virker de fort gamle. Snakker av erfaring, da jeg var så fornøyd med 5s (jeg har så små hender at den var mer enn stor nok) at jeg valgte å gå for den en gang til etter jeg mistet den første i do (jepp :P), men et par oppdateringer senere var den relativt ubrukelig. Eller, kanskje ikke ubrukelig, men man merket den hang bak de nyere for å si det sånn. Så da tar jeg heller en mobil som egentlig er for stor for hendene mine, haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt iPhone i mange år nå og er skikkelig sur på apple :P Jeg har iPhone 6 nå, som er 3 år gammel, og den ble nesten over natta treigere da den ble 2 år. Den bruker et par minutter på å åpne snap og andre bildeapper, og den henger seg opp til stadighet. Det er også noe tull med autokorrekt så når jeg surfer og skal skrive på nett så blir det stort sett noe tull. Den er så irriterende nå at jeg blir sprø. Jeg har mac (supergammel og treig den og) og iPad (samme greia), så derfor har jeg sverget til iPhone fremfor andre modeller. Hvis jeg ikke hadde det ville jeg byttet, for å betale så hinsides mye penger for en mobil som maks fungerer godt i 2-2,5 år synes jeg er hverken miljøvennlig eller økonomisk. Jeg har ingen gode forslag til alternativ, men må si du er veldig heldig hvis din har vart i 5 år. Har du oppdatert den? Min ser helt ny ut da jeg har tatt veldig godt vare på den, og har ikke en ripe, og da er det utrolig irriterende og måtte bruke så mye penger på ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...