Gå til innhold
Hundesonen.no

RAW CHICKEN LINKED TO PARALYSIS IN DOGS


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

Har noen hørt om lignende tilfeller i Norden? Er nevnte bakterie tilstede i Nordisk kyllingproduksjon?

"....Dr le Chevoir says the bacteria Campylobacter is now considered a triggering agent in up to 40 per cent of GBS patients. It is present in undercooked chicken, unpasteurised milk products and contaminated water."

https://pursuit.unimelb.edu.au/articles/raw-chicken-linked-to-paralysis-in-dogs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Kanskje den her er litt oppklarende?
https://forskning.no/bakterier-sykdommer-dyresykdommer-veterinaermedisin/2008/11/fakta-om-campylobacteriose-og

Vi har et litt annet klima enn australia og vi har en veldig god matsikkerhet. 

Ja jeg hadde en magefølelse på dette med klima. Men man tenker jo litt når man driver med bla råforing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Ja jeg hadde en magefølelse på dette med klima. Men man tenker jo litt når man driver med bla råforing. 

Generelt er jeg ganske stolt av Norsk matsikkerhet og hvor flinke vi er med testing og konsekvenser av resultatene. Men jeg tror at om man råforer så må man være veldig nøye med hygiene. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo også tillegge at desto mer jeg leser om matsikkerhet og antibiotikaresistens bla desto mer paranoid blir jeg. Litt OT, men jeg er feks alltid bekymret for om det som går til hundemat blir testet like strengt som det som går til mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...