Gå til innhold
Hundesonen.no

1 februar 2018 efit hos oss :)


Perfect Image
 Share

Recommended Posts

Har efit dødd helt ut? Bare snap og insta samt facebook som gjelder kanskje :P ? Nå har jeg vært flink og satt på alarm så det ble skikkelig efit og ikke bare juks.

 

Dagen startet ganske tidlig med bare meg og eldste våken :)Vi gjør lekser på morgen, så vi står opp ganske tidlig så hun skal rekke det uten stress før bussen går. Vi starter dagen kjempesunne med kakao og krem :P  06.30

Lill Ydse sitt bilde.

07.30 Disse to hadde fått en halvtime i hundegården før det var tid for tur! Hoppetussa min visste hva vi skulle og litt høy på forventninger :P

Lill Ydse sitt bilde.

08.30 Runden vår tar nøyaktig ca en time. Inn i hundegården igjen! Forlatt og grusomt.

Lill Ydse sitt bilde.

09.30 Måtte ta bilde for header i rasegruppen, og de aller fleste ble slik... Bonusbilde av det som ble lagt ut  da :P

Lill Ydse sitt bilde.

 

Lill Ydse sitt bilde.

 

10.30 Endelig var minstemann våken! Vi tar en kjapp runde med grøt. Vanligvis får han spise brødskive selv, men vi hadde det litt travelt idag :)
Lill Ydse sitt bilde.
11.30 
Samboer har lagt seg igjen. Mens jeg ordner hos valper, gir lunsj og gjør meg klar til å dra har septikmannen vært her. Sukk voksen livets kjipe realiteter :P Hater sånne regninger.

Lill Ydse sitt bilde.
12.30 
En tur ut til kuene for å sjekke over de som nærmer seg siste delen av drektigheten og sjekke over vitaminer, mineraler og saltsteiner.
Lill Ydse sitt bilde.

 

13.30 Er å leverer minstemann som skal på date med fadderen sin/nært familiemedlem til ei jente som er like gammel som han. Vi er heldige med et nettverk med tett familie som er nabo og låner gjerne :heart: De har endel forskjellige elghunder, tysk jakterrier, schillerstøver og dunker.

Lill Ydse sitt bilde. 


14.30 
Valpene får være med inn i stallen. Stallen har høner, og det har vi jo hjemme også så det var veldig spennende  :P Bonusbilde! De fikk også en tur først, så de ikke var kjempegiret når jeg satt dem inn i en tom stallboks. Tror Kenzakortis rister seg mens hun går på bilde, noe rart var det ihvertfall :lol:

 

 

Lill Ydse sitt bilde.
Lill Ydse sitt bilde.
15.30 Ferdig trent Mattis. De andre spiser grimen hans konstant på uteplassen... Han skal egentlig ha grime på der, men nå gidder jeg ikke mer etter å ha kjøpt masse grimer på bare en måned :P Denne var en grime samboer hadde kjøpt i feil størrelse, tydelig at full ikke passer- men han mente det kom til å passe så fint så :aww:  Ble bare longering idag, men han ble ganske svett. Så ble en god runde med børste, showshine på man og lugg og, og stå inne og tørke seg. Pånnien har fri :)
Lill Ydse sitt bilde.


16.30. Blir ingen matblogger med disse bildene det er tydelig :P Kom hjem til ferdig middag, og godt var det! Flink samboer. Han hentet minstebarn og mellomste, og hadde allerede gjort neste dags lekse med eldste. Da kan jeg sove litt lenger imorgen :D (ulakkert trebord med unger er ikke lurt... Teflonduken var til vask :P
Lill Ydse sitt bilde.
17.30
De eldste valpene får middag også. De MÅÅÅ rotere i andres skåler selv om de alle har det samme, sukk :P 

Lill Ydse sitt bilde.

18.30 Jeg og ungene har kose/leke tid med valpene før det er natta.

Lill Ydse sitt bilde.
19.30 Samboer legger barn, jeg vasker hos alle valpene.  Det er hva man mest gjør med valper, vasker :D
Lill Ydse sitt bilde.

20.30
Ei mor fra bhg var innom med en blomst for en tjeneste, og vi ble skravlende litt. Hyggelig :)
27331726_10155944860720256_3902188692107
21.30 
Samboer er reist på jobb allerede etter ungene var lagt, så jeg benytter muligheten for et deilig langt avslappende bad med en god lydbok :D

27336765_10155944849765256_7049490241567
22.30
Jeg går igjennom hva som vil bli kalvingene, og litt av hva planen blir nå fremover. Har pepsi max i koppen, men hvis ungene kommer innom så tror de det er kaffe :D Belønne meg selv med lindt etterpå :heart:

Lill Ydse sitt bilde.

23.30
Vi pleier å ta kontorarbeid på gården på kvelden når han er på jobb. Han har på øreklokker på jobb og jeg benytter da anledningen til å gå igjennom de neste dagers gjøremål. Dette gjør vi hver kveld, da dagene forandrer seg raskt men så vet vi alltid hva planene er, og hva man forventer. Så legges alt inn på appen min familie fra telenor, elsker den appen! (sjokoladen spist opp hehe) 

Lill Ydse sitt bilde.

Så har jeg siden da lekt med de langhåra, vasket enda litt mer, forberedt til besøk imorgen tidlig, laget matpakker til ungene, sjekket kyrna en runde og nå er klar for natta!

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn wow nå, og når jeg ser på når du har snappen. Dere har hunder, hester, gårdsdyr, kids og alt mulig, dagene går i ett, men virker jo som at dere har full kontroll, godt samarbeid med alt og alle og jeg blir enda mer wow. Jeg elsker tanken på et travelt liv med barn og gård og hunder, men kapitulerer i sofaen om jeg må gjøre noe 3 kvelder på rad ... Uansett, kjempekjekk EFIT og når du har snappen og snapper fra hverdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Snøfrost skrev:

Tenkte på EFIT jeg også, men kom ikke lenger enn til bilde 1 som uansett ble tatt for seint, så eh... 
 

Veldig artig å få følge din dag :) 
 

Jeg er ofte sånn jeg også, satt alarm på tlf hver time den 1 hehe. Takk :)

15 timer siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

Morro og se at lekene er i bruk :)

Valpene er kjempefornøyde! 

16 timer siden, Smartingen skrev:

Jeg er litt sånn wow nå, og når jeg ser på når du har snappen. Dere har hunder, hester, gårdsdyr, kids og alt mulig, dagene går i ett, men virker jo som at dere har full kontroll, godt samarbeid med alt og alle og jeg blir enda mer wow. Jeg elsker tanken på et travelt liv med barn og gård og hunder, men kapitulerer i sofaen om jeg må gjøre noe 3 kvelder på rad ... Uansett, kjempekjekk EFIT og når du har snappen og snapper fra hverdagen!

Å så koselig sagt! Planlegging er alfa og omega hjemme hos oss, samt å måtte tilpasse oss om ting ikke går som planlagt- Noe det sjeldent gjør! Men en ting om gangen, så løser det meste seg :D Men når det er sagt, så merker jeg at det er på de travle dagene jeg får gjort noe! Jeg har innimellom et par ganger i mnd dager jeg har FRI... Men jeg får ikke gjort noe og føler meg nesten mer sliten på kvelden da liksom, av å ikke gjøre noe.

16 timer siden, Raksha skrev:

Så fin efit! :D Og dæven, stå opp og gjøre lekser FØR skolen :o Imponert!

 

Vi fant ut etter litt tid at det fungerte best for oss :) Rett etter skolen trenger hun som regel utetid, etter en hel dag på skolepulten. Hender vi tar med leselekser ut da, det er god motivasjon :) Og siden hun ikke går på sfo tar vi det igjen på fritidsaktiviteter, så da er det på morgen :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Perfect Image said:

 

Vi fant ut etter litt tid at det fungerte best for oss :) Rett etter skolen trenger hun som regel utetid, etter en hel dag på skolepulten. Hender vi tar med leselekser ut da, det er god motivasjon :) Og siden hun ikke går på sfo tar vi det igjen på fritidsaktiviteter, så da er det på morgen :D

Er jo genial løsning da, om man er morgenmenneske :lol:  Håper ikke mi finner ut at det er beste tidspunktet, for hun har foreldre som knapt ved hva de heter før 12... :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Så gøy å se! Mange fine bilder. Så skikkelig idyllisk ut! Men for en lang dag, er det slik hver dag?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette var en rimelig rolig dag egentlig, da dyrene ikke trengte nytt strø, ingen kalv kom og foringshekkene var fulle. Og ingen unger hadde aktivitet på kvelden :P  Men blir litt mye kjøring nå som hestene ikke står hjemme, og det misliker jeg veldig. Når de kommer hjem i vår så kommer det til å hjelpe på :) Men jeg kunne sikkert lagt meg litt tidligere, tatt kontorarbeid i badekaret feks. Men jeg er VELDIG glad i alenetiden min på kvelden :P 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3.2.2018 at 1:15 PM, Mardina said:

Ikke glemt EFIT, men det skjer så utrolig lite interessant i livet mitt, at jeg vil ikke kjede dere andre med en kjedelig EFIT... :P 

Gøy med efit uansett! Så kanskje vi skal skjerpe oss og bli med vi og? 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...