Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar


mokken
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*

Det var allerede 7 minus her. Så når jeg uansett måtte kle på meg et ekstra lag med klær for å lufte Sjef så kunne jeg like gjerne gå en kort tur, men lengre enn tissetur. Og nå er jeg stiv i ansiktet og iskald på fingrene til tross for hansker. 

Sjef syns det var kjempegøy, og var enda mer på tilbudssiden når vi gikk. Hvis jeg sakket ned farten senket han rumpa ørlite grann sånn at han var klar til å sette seg ned om jeg stoppet. :P 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

2 hours ago, Rocket said:

 Takk for svar! Og han synes det fungerer bra? Ingen problemer med nav ifht økonomi? 

Tusen takk for svar! Ja jeg kjenner jo mye på dette, men som du sier så vil det jo gi den roen som jeg trenger til å faktisk komme meg på bena og bli frisk nok til å forhåpentligvis kunne jobbe i hvert fall litt. 

Han synes det fungerer bra ja :) Han har alltid vært flink økonomisk og har ikke møtt noen problemer med NAV mtp. økonomi. Eneste JEG synes er litt dumt, er at får litt lite lønn fra arb.giver. Men han er nok litt konfliktsky, så han er nok ikke typen som snakker høyest om det uansett. Men så lenge han er fornøyd, så er vel det viktigst :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute er det -17 og synker stadig, inne er det 14,6 grader. Varmeovnen står på 25 grader og jeg tør ikke skru den opp mer, jeg har tint dørlåsen med varmtvann i pose så jeg fikk låst døra, og jeg fryser på tross av tre pledd, ulljakke og kakao i koppen. Vurderer faktisk å bare legge meg selv om det er alt for tidlig, det er varmt under dyna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutes ago, Symra&Pippin said:

- 14 her, og det skal bli - 16 i løpet av natta. Nå vurderer jeg å gjøre som min litt i overkant økonomiske x, nemlig lukke dører og holde det varmt bare på peisestue, kjøkken og et soverom. Gamle trehus har nå sin ... sjarm.

Vi lukker dører til stuaom natta, hundene er på kjøkkenet og der og på vaskerommet står det på varme, så de holder varmen greit. Yngre men skrekkelig trekkfullt hus her og, spesielt stua. Medfører iskald stue om morran da, men bedre det enn at hele 1.etasje er iskaldt og hundene fryser på seg lungebetennelse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, *Kat84* said:

50 kg? :o
Da er han jo større enn Sjef til og med. Han er bare 47 :P 

Synes slike søte små chihuahuar som dette er de peneste jeg da. :wub: 

Jeg har en teori om at han falt ned i en gryte med styrkedrikk da han var liten. :aww: 

Er så vant med størrelsen at jeg ikke føler at han er så stor, men Nevø har krympet siden jeg fikk Fetter da. :lol: 

  • Like 1
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Valentina<3 skrev:

Ny på forumet, så akkurat nå driver jeg å kikker meg rundt, og leser litt her og der om hundehold. 

Har nystekt kake, kun fordi at det er tirsdag og drittvær ute :D

Velkommen :D Kake hørtes veldig greit ut :D 

Har jeg sittet og laget diverse statistikker for cert og championat og antall hunder ditt-og-datt til årsmøtet. Ikke at jeg har det travelt liksom, men siden jeg like vel ikke hadde noe annet å gjøre i kveld, så passet det jo greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Valentina<3 said:

Ny på forumet, så akkurat nå driver jeg å kikker meg rundt, og leser litt her og der om hundehold. 

Har nystekt kake, kun fordi at det er tirsdag og drittvær ute :D

Velkommen :) 

4åringen min spurte i dag tidlig om vi kan lage kake, så det hoppet kakeingredienser ned i handlevogna vår i dag :aww:  Når barnet har gode ideer så. Vet ikke helt når jeg skal lage den da, men jeg kan hvertfall :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Rocket skrev:

Så har psykologen tatt opp uføretrygd som et alternativ til jeg er friskere. Jeg ser jo at det har mange fordeler akkurat nå, jeg får ro til å finne utav ting og få beina skikkelig under meg før jeg i fremtiden kan forsøke og jobbe enten ved side av trygden eller etterhvert kanskje(forhåpentligvis) istedenfor. Jeg vil kunne få lån, som igjen gjør bosituasjonen min bedre. Jeg vil økonomisk sett ha mer å rutte med på ung ufør enn på aap minstesats. Potensielt vil det få meg raskere i stabil jobb enn om nav skal pushe meg i arbeidstiltak for tidlig slik som har skjedd flere ganger nå. 

 

Samtidig kjenner jeg på at det er en stoooooor hårete kamel å svelge å skulle bli uføretrygdet. Jeg VIL jo jobbe, helst igår, men helsa tillater det ikke enda. Mitt største problem er å begrense meg selv i tilfriskningsprosessen. Flink pike syndrom og sånn. 

Noen her som har jobbet ved side  av uføretrygd eller som har gått fra ufør til kun jobb som kanskje kan dele litt erfaringer med meg? Enten her eller på Pm? Eller andre som har tanker rundt det? Setter pris på alle innspill. ?

 

Jeg skjønner tankegangen din, men tro meg, det er mye bedre å få økonomi på stell og ta deg tid til å roe ned uten å stresse med meldekort, fikse ideer fra nav, arbeidstiltak og whatnot. 
Jeg har vært 80% ufør (lege og nav mente 100%, men jeg ville bare ha 70%. de snek til en ekstra 10%:lol:) i 10-11 år, og har vært syk og mer eller mindre arbeidsufør siden jeg var 15. 
Var heldig og fikk tiltak på verdens beste sted, og jeg fikk fast jobb der etter kort tid.
Så jeg har 80% uføregrad, og jobber 30%. Lønna er elendig, så jeg kunne nok ha jobbet vesentlig mer mtp inntektsgrense, men jeg har ikke mer kapasitet. 

Man har et visst "fribeløp" man kan tjene ved siden av uførepensjonen, det vil også stå i papirene hvor mye du kan tjene uten avkorting av pensjonen. Husk å få ung ufør-tillegg, det prøvde de å nekte meg, så ble en runde med klaging og trussel om advokat før de bråsnudde i vedtaket.

Med uføretrygd får du jo ta opp lån, og en mer stabil og trygg økonomi. Du får også honnørkort som gir deg honnørrabatt på kollektivtransport som buss, tog, og noen flyruter hos Widerøe.

5 timer siden, Artemis skrev:

Hils på lommeschäferen min. ??

26646268988_8d5836a569_b.jpg

 Mon tro om redningschihuahua hadde vært noe neste gang? ?

Bitteliten og veldig søt gutt:wub:

Denne vakre hoppeloppa er 1 år i dag:D

18447322_1343549682366845_80363842634597
Sååå søt valp:aww::lol:

Og nå:
28472115_1611671765554634_40377620251637

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
10 minutter siden, Artemis skrev:

Jeg har en teori om at han falt ned i en gryte med styrkedrikk da han var liten. :aww: 

Er så vant med størrelsen at jeg ikke føler at han er så stor, men Nevø har krympet siden jeg fikk Fetter da. :lol: 

:lol:

Det er rart hvor fort man blir vant til størrelsen. Man merker ikke at de vokser en gang for det går så fort :lol:

 

18 minutter siden, Valentina<3 skrev:

Ny på forumet, så akkurat nå driver jeg å kikker meg rundt, og leser litt her og der om hundehold. 

Har nystekt kake, kun fordi at det er tirsdag og drittvær ute :D

Velkommen hit til oss :)

Jeg har hatt skikkelig lyst på kake eller sjokolade i hele dag. Bare litt til nå så kan jeg legge meg, og forhåpentligvis ha klart å stå i mot fristelsen :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rocket skrev:

Så har psykologen tatt opp uføretrygd som et alternativ til jeg er friskere. Jeg ser jo at det har mange fordeler akkurat nå, jeg får ro til å finne utav ting og få beina skikkelig under meg før jeg i fremtiden kan forsøke og jobbe enten ved side av trygden eller etterhvert kanskje(forhåpentligvis) istedenfor. Jeg vil kunne få lån, som igjen gjør bosituasjonen min bedre. Jeg vil økonomisk sett ha mer å rutte med på ung ufør enn på aap minstesats. Potensielt vil det få meg raskere i stabil jobb enn om nav skal pushe meg i arbeidstiltak for tidlig slik som har skjedd flere ganger nå. 

 

Samtidig kjenner jeg på at det er en stoooooor hårete kamel å svelge å skulle bli uføretrygdet. Jeg VIL jo jobbe, helst igår, men helsa tillater det ikke enda. Mitt største problem er å begrense meg selv i tilfriskningsprosessen. Flink pike syndrom og sånn. 

Noen her som har jobbet ved side  av uføretrygd eller som har gått fra ufør til kun jobb som kanskje kan dele litt erfaringer med meg? Enten her eller på Pm? Eller andre som har tanker rundt det? Setter pris på alle innspill. ?

 

 

Skjønner godt hvordan du har det.. Sånn var det for meg og. Selv om den økonomiske situasjonen i realiteten ble det samme så ble det mer trygghet for meg, og jeg slapp å levere meldekort hele tiden. Likevel var jeg skikkelig deppa når jeg fikk 100% ufør før jul. Det høres j**** utakknemlig ut, for vi er faktisk sykt heldig som bor i et land der vi ikke blir satt på gata når helsen krangler. Jeg har så lyst til å jobbe, og har prøvd flere ganger, men det går ikke. Uansett så tenker jeg at nå som jeg har fått ufør så kan jeg slappe av og fokusere på å hvile nok og ikke stresse med hva jeg skal gjøre og bli. Etterhvert håper jeg at jeg har blitt så god på å ta det med ro og følge kroppen at jeg kan klare å jobbe om så bare 20 eller 30%. Prøv å se på det som en mulighet til å fokusere på helsen, og til å bli så bra at du kanskje etterhvert kan klare å jobbe. Det er mye mer åpent med uføretrygd nå enn det var før. Det er ikke for alltid, det er bare så lenge du vil måtte trenge det, og det er faktisk å få en gullbillett levert i hånden når situasjonen er som den er :flowers:

Endret av Midas
Skriveleif
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Kveldsturen ble veldig kort siden Symra begynte å halte veldig pga kalde tottelotter. Vi har booties, men de er så glatte på snø og is at hun får ikke til å gå i dem. Kanskje vi må kjøpe piggbooties?

Jeg har fleecesokker til mine, de er ikke glatte:) de har faktisk god fotfeste i alt føre unntatt speilholke.
Hvilket materiale er Symra sine lagd av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Jeg har fleecesokker til mine, de er ikke glatte:) de har faktisk god fotfeste i alt føre unntatt speilholke.
Hvilket materiale er Symra sine lagd av?

Jeg må kjøpe noe sånt. Symra sine er av et glatt, syntetisk stoff. Skinnimitasjon eller noe sånt. Sydd av en beardisdame jeg kjenner.

Endret av Symra&Pippin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg må kjøpe noe sånt. Symra sine er av et glatt, syntetisk stoff. Skinnimitasjon eller noe sånt. Sydd av en beardisdame jeg kjenner.

Ja det skjønner jeg blir glatt:)  Jeg kjøper fra Oona's Hundeutstyr, hun syr på mål, så alle mine har i hver sine farger:ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Valentina<3 skrev:

Ny på forumet, så akkurat nå driver jeg å kikker meg rundt, og leser litt her og der om hundehold. 

Har nystekt kake, kun fordi at det er tirsdag og drittvær ute :D

Velkommen :ahappy:

Men må helt ærlig si at jeg syntes det er rimelig frekt å lage kake uten å dele med meg :aww::lol:

Hilsen kakemonsteret :aww:

 

9 minutter siden, Midas skrev:

 

Skjønner godt hvordan du har det.. Sånn var det for meg og. Selv om den økonomiske situasjonen i realiteten ble det samme så ble det mer trygghet for meg, og jeg slapp å levere meldekort hele tiden. Likevel var jeg skikkelig deppa når jeg fikk 100% ufør før jul. Det høres j**** utakknemlig ut, for vi er faktisk sykt heldig som bor i et land der vi ikke blir satt på gata når helsen krangler. Jeg har så lyst til å jobbe, og har prøvd flere ganger, men det går ikke. Uansett så tenker jeg at nå som jeg har fått ufør så kan jeg slappe av og fokusere på å hvile nok og ikke stresse med hva jeg skal gjøre og bli. Etterhvert håper jeg at jeg har blitt så god på å ta det med ro og følge kroppen at jeg kan klare å jobbe om så bare 20 eller 30%. Prøv å se på det som en mulighet til å fokusere på helsen, og til å bli så bra at du kanskje etterhvert kan klare å jobbe. Det er mye mer åpent med uføretrygd nå enn det var før. Det er ikke for alltid, det er bare så lenge du vil måtte trenge det, og det er faktisk å få en gullbillett levert i hånden når situasjonen er som den er :flowers:

Jeg trodde også jeg kom til å bare føle lettelse og hadde planer om å "sprette champagnen", men jeg fikk meg en ordentlig mental breakdown. Tok et år før jeg klarte å mentalt hente meg inn. For selvom jeg ønsket å få stabilitet økonomisk og slutt på maset til nav, så var det også en strek i regningen om at nå var jeg ordentlig syk på den måte.

Men nå er det bare godt. Godt å ha fred og ro, og litt bedre økonomi. Samt at jeg vet at blir jeg bedre så kan jeg jobbe. Det er en god følelse, og samtidig så vet jeg at begynner jeg å jobbe, men blir dårlig igjen etter noen år så har jeg uføren å gå tilbake til. 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Ja det skjønner jeg blir glatt:)  Jeg kjøper fra Oona's Hundeutstyr, hun syr på mål, så alle mine har i hver sine farger:ahappy: 

De jeg har har vært mest brukt til lufting på regnvåte utstillingsdager, det funker de bra til. Takk for tips, Oonas skal sjekkes ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Kveldsturen ble veldig kort siden Symra begynte å halte veldig pga kalde tottelotter. Vi har booties, men de er så glatte på snø og is at hun får ikke til å gå i dem. Kanskje vi må kjøpe piggbooties?

Det hadde vært heftig :D 

Stien ute på jordet har delvis forflytta seg (tråkker skikkelig gjennom om man går der det ser ut som stien går) og delvis blåst igjen (og det er ganske godt gjort, siden den har vært temmelig dyp - stien altså). Og Yasmine har forsøkt å grave ned tyggebeinet sitt ute i snøen... hun jobbet veldig med et hull ett sted, men det var visst ikke bra nok, så hun tok med beinet og lagde et nytt hull. Det var visst riktig sted :ahappy: 

... men nå gleder jeg meg til å legge meg i nyvasket sengetøy, med ny bok (litt trist at den forrige er utlest, men den glemmer jeg nok når jeg starter på den nye nå). 

Endret av Siri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det hadde vært heftig :D

Ikke sant? :D

 

Akkurat nå, Siri skrev:

 

 

Stien ute på jordet har delvis forflytta seg (tråkker skikkelig gjennom om man går der det ser ut som stien går) og delvis blåst igjen (og det er ganske godt gjort, siden den har vært temmelig dyp - stien altså). Og Yasmine har forsøkt å grave ned tyggebeinet sitt ute i snøen... hun jobbet veldig med et hull ett sted, men det var visst ikke bra nok, så hun tok med beinet og lagde et nytt hull. Det var visst riktig sted :ahappy: 

Søteste lille Yasmine. 

Jeg tror vi trekker opp til soverommet vårt. Der har varmen stått på i hele dag og døra vært lukket. Kanskje litt mer innbydende å legge seg enn i går, da var det 10 grader der. :|

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...