Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar


mokken
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Siri said:

Å ha et skikkelig system for det, tror jeg er alfa og omega for å få det til å fungere faktisk. Har man ikke plass, eller mulighet til å ha en god ordning inne, så vil det fungere dårlig. Det er ikke optimalt her heller, men jeg har i hvert fall et skap der jeg kan ha matavfall - og en beholder for restavfall som står inne. Papir står i gangen, plastsekken henger på en knagg bak ytterdøra ute - også har vi glass/metall i en egen dunk som også står bak ytterdøra ute

Helt klart systemet det skorter på her, ja. Har en plan om å lage ordentlig system etterhvert - tror vi kan få til på vaskerommet til plast, papir og metall/glass. Det er vanvittige mengder plast som kastes! Det bare har en tendens til å havne langt bak i prioriteringslista. :icon_redface: Fant noen fine poseholdere på jula av papp, som tar søppelposer/papirposer - men kosta en formue å få dem tilsendt. Så må finne på noe annet lurt. Je elsker å lage systemer - men er avhengig av at de fungerer skikkelig for å gidde å holde dem vedlike. :icon_redface:

 

I dag er en skitdag egentlig, bare verk og vondt i hele meg. Skal ut til dyra en liten tur og se at alt er bra, og så tror jeg det blir en fin liten rund pille og legge seg og forhåpentligvis sove lenge i morgen og. Møkkakropp. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

Akkurat nå, Raksha skrev:

Helt klart systemet det skorter på her, ja. Har en plan om å lage ordentlig system etterhvert - tror vi kan få til på vaskerommet til plast, papir og metall/glass. Det er vanvittige mengder plast som kastes! Det bare har en tendens til å havne langt bak i prioriteringslista. :icon_redface: Fant noen fine poseholdere på jula av papp, som tar søppelposer/papirposer - men kosta en formue å få dem tilsendt. Så må finne på noe annet lurt. Je elsker å lage systemer - men er avhengig av at de fungerer skikkelig for å gidde å holde dem vedlike. :icon_redface:

 

I dag er en skitdag egentlig, bare verk og vondt i hele meg. Skal ut til dyra en liten tur og se at alt er bra, og så tror jeg det blir en fin liten rund pille og legge seg og forhåpentligvis sove lenge i morgen og. Møkkakropp. 

 

 

 

Jeg bor 10 minutter gåtur unna Jula. Jeg kan helt sikkert stikke bort for å handle og sende i posten til deg, om det er et alternativ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Annik said:

Jeg bor 10 minutter gåtur unna Jula. Jeg kan helt sikkert stikke bort for å handle og sende i posten til deg, om det er et alternativ :P

Hmmm kaaan være et alternativ, men de koster 20 kr stk, og må sendes som norgespakke, så blir jo litt heftig :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Helt klart systemet det skorter på her, ja. Har en plan om å lage ordentlig system etterhvert - tror vi kan få til på vaskerommet til plast, papir og metall/glass. Det er vanvittige mengder plast som kastes! Det bare har en tendens til å havne langt bak i prioriteringslista. :icon_redface: Fant noen fine poseholdere på jula av papp, som tar søppelposer/papirposer - men kosta en formue å få dem tilsendt. Så må finne på noe annet lurt. Je elsker å lage systemer - men er avhengig av at de fungerer skikkelig for å gidde å holde dem vedlike. :icon_redface:

Høres ut som meg, det der... går ofte lenge og bare tenker og gnur på ting jeg BURDE fått gjort, også tar det 10 min å få fiksa det når jeg først tar meg selv i nakken og GJØR det... men det kan ta både 3 og 4 år før jeg tar meg selv i nakken liksom :aww: 

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Høres ut som meg, det der... går ofte lenge og bare tenker og gnur på ting jeg BURDE fått gjort, også tar det 10 min å få fiksa det når jeg først tar meg selv i nakken og GJØR det... men det kan ta både 3 og 4 år før jeg tar meg selv i nakken liksom :aww: 

Det er så ***** irriterende! :lol:  Og jeg bor sammen med en som er ENDA verre enn meg... Er et mirakel at noe blir gjort her :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Hmmm kaaan være et alternativ, men de koster 20 kr stk, og må sendes som norgespakke, så blir jo litt heftig :lol: 

 

Ja, man må kanskje kjøpe «noen» for å rettferdiggjøre frakta da :lol:

eventuelt andre ting i tillegg! Bare å si ifra, så stikker jeg på shopping iallfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Annik said:

Ja, man må kanskje kjøpe «noen» for å rettferdiggjøre frakta da :lol:

eventuelt andre ting i tillegg! Bare å si ifra, så stikker jeg på shopping iallfall :D

Tusen takk :D Koster over 500kr å få dem levert her for de må gå på hjemlevering eller noe sånt tull. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Det er så ***** irriterende! :lol:  Og jeg bor sammen med en som er ENDA verre enn meg... Er et mirakel at noe blir gjort her :lol: 

Det ER det :lol: Jeg er jo også superimponert over meg selv når jeg får gjort slike "handy"-ting :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Det ER det :lol: Jeg er jo også superimponert over meg selv når jeg får gjort slike "handy"-ting :lol: 

Jeg har en hylle liggende i gangen, som har ligget der en mnd eller to, den skal skrus opp på toalettet oppe... Tro når den kommer opp. :aww:  Men åååh det er digg når man endelig får gjort sånt ja :D

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kun restavfall og papp når vi flyttet til rogaland. Så etterhvert kom matavfall også, og nå sist plast. Jeg savner glass/metall, for jeg er altfor lat til å gidde reise til en sorteringsstasjon å hive det, så det går i restavfallet her. (Samme er pappa og kona svjv, som jeg altså bor hos)
Er så innprenta med sortering nå at det bare er fryktelig rart å ikke sortere. :P Både her og i leiligheten jeg og xen bodde i så hadde vi skap under vasken med 4 bossbøtter. Plast fylles sykt fort opp, restavfall er vel det, det er aller minst av hos oss. Pappa har laget et eget stativ til den store plastposen i garasjen, så vi slipper ha den inne. Glass samles også ute ved siden av panteflasker, men aner ikke om de bare havner i restavfallet eller om han faktisk kjører innom en plass med det. Ja også har vi sånn farlig materiale bossbøtte som jeg tror blir henta en gang eller to i året? Til batterier og sånt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper veldig å klippe papp opp i småbiter. Det har jeg blitt flink til å gjennomføre faktisk. Og eggekartonger og slikt kan man trampe flate. Det er mye jeg ikke er flink til her i verden, men på søppelsortering er jeg nesten litt kjempeflink.

Men nå var det vel sovetid igjen tror jeg. I morgen må vi få gått en skikkelig tur, snø eller ikke snø.

Endret av Symra&Pippin
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler bare for å  få sagt at jeg ikke venter på at gubben skal skru opp den hylla på toalettet, for det klarer jeg utmerket godt selv. Det gjør desverre ikke at det blir gjort så veldig fort uansett da :lol: Men skylder i det minste ikke på han. :) 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 minutter siden, Raksha skrev:

Føler bare for å  få sagt at jeg ikke venter på at gubben skal skru opp den hylla på toalettet, for det klarer jeg utmerket godt selv. Det gjør desverre ikke at det blir gjort så veldig fort uansett da :lol: Men skylder i det minste ikke på han. :) 

 

 

Det er merkelig hvordan tiden bare forsvinner. Jeg har enda ikke løst den gåten :blink:

 

Det har vært en lang filmkveld. Perfekt lørdag med andre ord :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, *Kat84* said:

Det er merkelig hvordan tiden bare forsvinner. Jeg har enda ikke løst den gåten :blink:

 

Det har vært en lang filmkveld. Perfekt lørdag med andre ord :D

 

Haha nei tiden flyr,  spesielt med barn i hus. Fatter og begriper ikke hva jeg brukte tiden på før barn :lol: 

 

Bonden begynner å bli syk, igjen :( Liker dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det en gang sortering av matavfall, oppi vemmelige brune papirposer og slike ting som brukte kaffefiltre og potetskall gjorde at det alltid gikk hull i bunnen. Legg til sjelden henting samt lite matavfall med unntak av kaffefiltre(vi har jo hunder tross alt, samt at vi kaster sjeldent mat) så var det bare megakvalmt, spesielt om sommeren. Nå går matavfall i restavfall men vi har kildesortering på plast, glass&metall og papir.  Og det er helt uproblematisk - men så har vi plass til det da. Papir samler vi i Coop- eller Plantasje-papirposer (kjøper alltid en gjeng av dem når vi tilfeldigvis er innom), og forøvrig har vi jo Ikea kjøkken så i skapet under vasken er det 3 søppelbøtter, ett til hvert slag.

Igår hadde vi fri, var på laaaang skitur. Idag har jeg ingen armer, bare  noen sånne sleng-greier som hendene er festet på. Ingen gangsperr eller slitne bein, men jeg har bare absurd slappe armer.. Jeg testet våre nye truger idag, de var forsåvidt helt suverene, men jeg har problemer med å huske å skreve nok når jeg går med dem! Så staver er definitivt påkrevd, og jeg er ikke sikker på jeg tør bruke dem på tur alene med bisker i bånd, hvor særlig den ene ser på det som sin livsoppgave å trekke som den verste weightpulleren (Strider gutter jobber uansett de, trekksele - ja men da trekker vi!)  Bånd, trekkende hund, staver og truger + kjempedyp snø som er vanskelig å komme seg opp av skulle man dette - høres risky ut simpelthen.. 

Endret av TonjeM
Trykkleifer...og det er sånn autocorrect her jo!
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
9 timer siden, Raksha skrev:

Haha nei tiden flyr,  spesielt med barn i hus. Fatter og begriper ikke hva jeg brukte tiden på før barn :lol: 

 

Bonden begynner å bli syk, igjen :( Liker dårlig. 

Nei, en dag uten unger i hus og du får nesten angst over hva du skal bruke tiden til :P 

Og god bedring til bonden :) 


I dag har oppdretter time hos veterinær. Så da er det bare til å vente spent på resultatet. På en måte. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen skulle være interessert, så kan jeg opplyse om at det er ikke lurt å la V&Hpølser ligge for lenge i romtemperatur..:sleep: Pølsa ble avglemt og jeg tenkte at jaja, jeg gir den i morgen tidlig da heller.  Som tenkt så gjort.. Da jeg tok opp pølsa fra vasken la jeg merke til at den var like stram å ta på som en facelifta vestkantsfrue. Litt betenkt ble jeg men jeg tok den med ut ( heldigvis..) holdt den på strak arm og stakk kniven i den. 'Boff' sa det og massen sto i været som den rene kjøttfarse -geysiren...:blink: *note to self, tin i kjøleskapet heretter..* 

Endret av QUEST
  • Like 1
  • Haha 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...