Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg tror @Betty har rare dasslokk i huset sitt. :aww:

Ikke så lurt å sovne på sofaen når man er frossen, blir ikke varmere av det, liksom. Nå har jeg drukket en kopp kakao, så nå begynner det å hjelpe. 

:lol: Du skulle bare visst!! 

 

@Krutsi så bra! :lol: Og mine hadde/har ikke så utprega dasslokk, men jeg kan nesten ikke henge ut andre heller. *flire* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betty skrev:

:lol: Du skulle bare visst!! 

 

@Krutsi så bra! :lol: Og mine hadde/har ikke så utprega dasslokk, men jeg kan nesten ikke henge ut andre heller. *flire* 

Jeg trengte ikke bilder engang.. :lol: 

Mine hunder hadde ikke så avrundet kanter da, men samme funksjon tipper jeg :lol: 

5773E13F-3C7A-4E8F-83D6-4C075D17AE71.thumb.jpeg.7258bfd1319c6eddde0628811c59c489.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser "salazars revenge", men prestasjonene til Depp har tapt seg veldig syns jeg ... :icon_confused:

Skal egentlig på skitur med en gjeng i morgen, men Twist har knapt spist på tre dager...om han ikke spiser i morgen tidlig tror jeg vi blir hjemme. Syns ikke noe om å presse han hardt fysisk med såpass sparsomt energiinntak som han har hatt de siste dagene. SPIS da hund, for pokker :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Debbie said:

Jeg lurer på noe. Jeg har netflix,men chromecast knappen er vekk???

og jeg synes Mesterenes Mester er koselig,men det er jo alltid så opplagt hvem som skal ut...

Du bare chromecaster øverst som om du skal ta hele tabben, så havner bare netflix på tven :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 timer siden, Wilhelmina skrev:

Kan noen fornuftige mennesker fortelle meg hvorfor jeg ikke trenger en sånn? :whistle:

https://bamsesbollar.se/bestallningsvaror/ryska-figuriner/

Jeg kan ikke hjelpe deg, for jeg har litt problemer med å argumentere mot både det ene og det andre der selv. :aww: 

2 timer siden, enna skrev:

Spark eller beauceron? :P

Jeg tar en av dem i hvert fall. Hvilken kommer nok ikke som et sjokk :P 


Det ble en god tur i dag. Deilig med sol i ansiktet :D 
Jeg gikk forbi en barnehage, og det er jo alltid morsomt! En gutt der hadde så lyst til å hilse på Sjef. Han fikk ikke til gjennom gjerdet, så han foreslo at Sjef bare kunne komme over. Han var jo så stor at han kunne jo bare løfte labbene godt :lol: 
Jeg sa at det var kanskje ikke så god ide, for det er nok ikke lov å ha hunder der inne. Men det gjorde jo ingenting, for han gutten mente nemlig helt bestemt at Sjef stod å smilte :lol: 
Men han ser faktisk ut som han går rundt å smiler av og til :P 

Jeg har prøvd å belønne ham for å hoppe inn i bilen også i dag. Først fordi han stod å snuste på bagasjerommet uten problem, og etterpå lot jeg ham ta en bit banan av kanten der. Og utrolig nok så tok han faktisk i mot en stor bananbit når han hadde hoppet inni! :o 
At jeg ikke har sett det før at det er bananer som er løsningen her! :P Det finnes kanskje håp om å få ham rehabilitert for den skrekken likevel da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det sånn at når jeg skal storhandle, virkelig være hakket før doomsdaypreppers - så går jeg fullstendig tom for ideer om hva jeg skal ha...!  Fader så irriterende. :aww: 

Yep - jeg prøver å skrive handleliste...

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Akkurat det kunne jeg stått ute i -11 grader for i en time også :D 

Ikke sant? Det var egentlig veldig ok. Jeg liker sånne folk som stiller opp på sånt. Med godt humør og iskalde føtter! :lol:

Ole Herman Sveian sitt bilde.

Kjerringa i rosa lue til venstre.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Hvorfor er det sånn at når jeg skal storhandle, virkelig være hakket før doomsdaypreppers - så går jeg fullstendig tom for ideer om hva jeg skal ha...!  Fader så irriterende. :aww: 

Yep - jeg prøver å skrive handleliste...

 

 

Tenke systematisk. Middager - brødmat - drikke - såpe/vaskemidler - osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent om dagen, lurer på om det blir ny jobb eller ei.. veldig slitsom prosess altså. Nå har jeg vært til 2 intervjuer, så fikk jeg et test case som jeg måtte gjøre og komme og vise. Alt samtidig med at jeg tross alt har en ganske hektisk jobb og masse å gjøre der. Så langt har jeg bestått, for nå skal jeg ta personlighets/evnetest (og jeg liker ikke slike tester, synes de er så vanskelige) og så enda et intervju.. puuuh.  Veldig stressende.  Og stakkars bisker blir litt forsømte, og det hater jeg. Ellers er det så mye dyp løssnø her at bikkjene ikke får beveget seg unntatt akkurat der jeg går.  Så i helgen får jeg sende ut gubben og tråkke opp skiløyper så vi får litt lengre strekninger å gå på. Og akkurat som i fjor vinter, har begge bisker fått steinharde klør som det smeller i så snart man prøver å klippe litt.. Strider blir veldig veldig betenkt han. Han som er så flink til å klippe klør helt frivillig i motsetning til sprellemonstret, hun får klippet klør uansett, men Strider er det verre med synes jeg. Jeg verdsetter veldig høyt at han er så flink til kloklipp. Han liker det ikke men stiller seg opp frivillig og ser døende ut men holder potene helt stille mens man klipper. Men når det smeller i kloen da skvetter han altså.  Det er bare en løsning for både snø-problemer og kloklipp - vår&sommer asap!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Artemis skrev:

Har (hittil) kost meg med fem timer med skiskyting. :lol:  Synd jeg må legge meg etter hvert. :P  

:lol:  

Har ligget på sofaen og sett tv i hele kveld. Og skal fortsette med det. Ok, jeg støvsugde og vaska gulvene først altså ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Er spent om dagen, lurer på om det blir ny jobb eller ei.. veldig slitsom prosess altså. Nå har jeg vært til 2 intervjuer, så fikk jeg et test case som jeg måtte gjøre og komme og vise. Alt samtidig med at jeg tross alt har en ganske hektisk jobb og masse å gjøre der. Så langt har jeg bestått, for nå skal jeg ta personlighets/evnetest (og jeg liker ikke slike tester, synes de er så vanskelige) og så enda et intervju.. puuuh.  Veldig stressende.  Og stakkars bisker blir litt forsømte, og det hater jeg. Ellers er det så mye dyp løssnø her at bikkjene ikke får beveget seg unntatt akkurat der jeg går.  Så i helgen får jeg sende ut gubben og tråkke opp skiløyper så vi får litt lengre strekninger å gå på. Og akkurat som i fjor vinter, har begge bisker fått steinharde klør som det smeller i så snart man prøver å klippe litt.. Strider blir veldig veldig betenkt han. Han som er så flink til å klippe klør helt frivillig i motsetning til sprellemonstret, hun får klippet klør uansett, men Strider er det verre med synes jeg. Jeg verdsetter veldig høyt at han er så flink til kloklipp. Han liker det ikke men stiller seg opp frivillig og ser døende ut men holder potene helt stille mens man klipper. Men når det smeller i kloen da skvetter han altså.  Det er bare en løsning for både snø-problemer og kloklipp - vår&sommer asap!

Jeg har aldri lengta så mye etter sommer som jeg har gjort denne vinteren! Og lykke til med jobb. Evnetester og denslags tror jeg bestemt at du kommer til å klare med glans! :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, TonjeM skrev:

Er spent om dagen, lurer på om det blir ny jobb eller ei.. veldig slitsom prosess altså. Nå har jeg vært til 2 intervjuer, så fikk jeg et test case som jeg måtte gjøre og komme og vise. Alt samtidig med at jeg tross alt har en ganske hektisk jobb og masse å gjøre der. Så langt har jeg bestått, for nå skal jeg ta personlighets/evnetest (og jeg liker ikke slike tester, synes de er så vanskelige) og så enda et intervju.. puuuh.  Veldig stressende.  Og stakkars bisker blir litt forsømte, og det hater jeg. Ellers er det så mye dyp løssnø her at bikkjene ikke får beveget seg unntatt akkurat der jeg går.  Så i helgen får jeg sende ut gubben og tråkke opp skiløyper så vi får litt lengre strekninger å gå på. Og akkurat som i fjor vinter, har begge bisker fått steinharde klør som det smeller i så snart man prøver å klippe litt.. Strider blir veldig veldig betenkt han. Han som er så flink til å klippe klør helt frivillig i motsetning til sprellemonstret, hun får klippet klør uansett, men Strider er det verre med synes jeg. Jeg verdsetter veldig høyt at han er så flink til kloklipp. Han liker det ikke men stiller seg opp frivillig og ser døende ut men holder potene helt stille mens man klipper. Men når det smeller i kloen da skvetter han altså.  Det er bare en løsning for både snø-problemer og kloklipp - vår&sommer asap!

Ekstra olje i maten til Strider? Idde hadde veldig tørre klør når han kom til meg, spraket når jeg klipte dem. Gitt ganske store mengder av den oljen som heter Nutrolin skin and coat og jeg synes klørne har blitt mye bedre, virker som om det er mer fleksibilitet i dem på en måte... 

Men jeg er også litt lei vinter nå altså - få steder å gå og kontinuerlig dårlig samvittighet av kortere turer eller kjipe fortausturer. 

Lykke til på intervju og tester - håper de oppdager at du er gal på rett sett :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...