Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar


mokken
 Share

Recommended Posts

6 hours ago, maysofie said:

Nå har jeg fått illsinte PM/DM fordi jeg stilte spørsmål i rasegruppe og NKK Bø-arrangementet om det var åpnet for border collie å stille uten brukskravet - sånt får man nemlig ikke gjøre :fear: 

Forstår ikke hvorfor vi ikke kan få stille for å få denne hersens gulsløyfa på nordiske, må begynne å reise til fauske er vel mer enn jeg gidder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

Akkurat nå, AnnikenK skrev:

Ja, men det var jo det jeg syns jeg huska. Kanskje det var oppskriften som var feil? Har du oppskrift?

Jeg lagde denne: http://www.bama.no/oppskrifter/good-to-the-bone/ Hadde en følelse av å sitte og spise grønn maling :P

Innser at jeg har laget spinat/neslesuppe på slump :P

1 løk (liker best sjalottløk), 3 fedd hvitløk (vi er veldig glad i hvitløk, så bruk gjerne mindre hvis du ikke er så glad i det). En pakke frossen spinat eller ca. en liter fersk. Ca. 5dl kraft. Godt med fløte (er ryker gjerne en hel boks :P ), også salt og pepper.

Ha smør i en kjele og stek løk og hvitløk, ha så i spinaten og stek litt tid. Tilsett kraft og la det hele koke 15 min. Bruk stavmikser eller blender, tilsett så fløten og kok videre i 5-10 min. Smak til med salt og pepper :)

 

Noe sånt pleier jeg å gjøre :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Død hund funnet under bro (med håndkle rundt seg, så noen har lagt den der...)  i Trøms viser seg å være en collie som ble medlt savnet fra Trøndelag for en mnd siden... 
så verden er full av skrullinger som også stjeler hunder og tar livet av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Død hund funnet under bro (med håndkle rundt seg, så noen har lagt den der...)  i Trøms viser seg å være en collie som ble medlt savnet fra Trøndelag for en mnd siden... 
så verden er full av skrullinger som også stjeler hunder og tar livet av dem...

What? Var dette Bølla? Sykt.. Trøms? Er det en skrivefeil? Hvis det er Tromsø det er snakk om, så er det jo en distanse på 120 mil..

Det var Bølla..dette er jo meget merkelig..hunden burde vært obdusert, hvis det ikke er for sent.

 

Endret av QUEST
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:

Forstår ikke hvorfor vi ikke kan få stille for å få denne hersens gulsløyfa på nordiske, må begynne å reise til fauske er vel mer enn jeg gidder :P

Syntes det er helt greit frem til raseklubben har delt sin mening, jeg. Heldigvis flere INT-utstillinger enn Fauske, også nærmere :) 

Nå hadde vi tenkt oss hjem til Fauske likevell, så det passet i grunnen fint at sen var INT :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, enna said:

Død hund funnet under bro (med håndkle rundt seg, så noen har lagt den der...)  i Trøms viser seg å være en collie som ble medlt savnet fra Trøndelag for en mnd siden... 
så verden er full av skrullinger som også stjeler hunder og tar livet av dem...

det er helt sykt :( Stakkars hund :(

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg dette buret, men jeg klarer ikke slå det opp. :lol:

I bruksanvisningen står det at jeg bare skal føre stengene oppover så skal det gå, men de passer ikke? Må jeg bruke rå kraft? Får jeg det fra hverandre igjen? Hjelp...

321147_BL.jpg?sw=1200&sh=1200&q=100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Har kjøpt meg dette buret, men jeg klarer ikke slå det opp. :lol:

I bruksanvisningen står det at jeg bare skal føre stengene oppover så skal det gå, men de passer ikke? Må jeg bruke rå kraft? Får jeg det fra hverandre igjen? Hjelp...

 

Er det ikke fjærer i plastbiten som skal koble dem sammen? Altså at du trekker den tilbake, fører dem sammen og slipper opp slik at den dekker skjøten? :) 

Endret av maysofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Snoffe skrev:

Innser at jeg har laget spinat/neslesuppe på slump :P

1 løk (liker best sjalottløk), 3 fedd hvitløk (vi er veldig glad i hvitløk, så bruk gjerne mindre hvis du ikke er så glad i det). En pakke frossen spinat eller ca. en liter fersk. Ca. 5dl kraft. Godt med fløte (er ryker gjerne en hel boks :P ), også salt og pepper.

Ha smør i en kjele og stek løk og hvitløk, ha så i spinaten og stek litt tid. Tilsett kraft og la det hele koke 15 min. Bruk stavmikser eller blender, tilsett så fløten og kok videre i 5-10 min. Smak til med salt og pepper :)

 

Noe sånt pleier jeg å gjøre :P

 

Takk, da skal jeg prøve din oppskrift - med litt mindre hvitløk, for det er ikke jeg så altfor glad i :ahappy:

Akkurat nå, mushi skrev:

Har kjøpt meg dette buret, men jeg klarer ikke slå det opp. :lol:

I bruksanvisningen står det at jeg bare skal føre stengene oppover så skal det gå, men de passer ikke? Må jeg bruke rå kraft? Får jeg det fra hverandre igjen? Hjelp...

321147_BL.jpg?sw=1200&sh=1200&q=100

Tror jeg har det samme og der er det et «håndtak», med fjærbelastning, som trekkes til siden slik at stengene kan settes sammen. Det er ganske trangt, så jeg må bruke litt krefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
24 minutter siden, enna skrev:

Død hund funnet under bro (med håndkle rundt seg, så noen har lagt den der...)  i Trøms viser seg å være en collie som ble medlt savnet fra Trøndelag for en mnd siden... 
så verden er full av skrullinger som også stjeler hunder og tar livet av dem...

Stakkars hund :( Folk kan virkelig være ondskapsfulle :no: 

Akkurat nå, mushi skrev:

Har kjøpt meg dette buret, men jeg klarer ikke slå det opp. :lol:

I bruksanvisningen står det at jeg bare skal føre stengene oppover så skal det gå, men de passer ikke? Må jeg bruke rå kraft? Får jeg det fra hverandre igjen? Hjelp...

321147_BL.jpg?sw=1200&sh=1200&q=100

Det ser ut til å være det samme jeg har. Det er gjenger på mine stenger, men selv om jeg skrur dem helt inn slik at stengene blir så korte som mulig må jeg bruke skikkelig kraft på den siste stanga. Heldigvis er det ikke ofte jeg har behov for det buret, for det er et helt prosjekt bare det. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Stakkars hund :( Folk kan virkelig være ondskapsfulle :no: 

Det ser ut til å være det samme jeg har. Det er gjenger på mine stenger, men selv om jeg skrur dem helt inn slik at stengene blir så korte som mulig må jeg bruke skikkelig kraft på den siste stanga. Heldigvis er det ikke ofte jeg har behov for det buret, for det er et helt prosjekt bare det. 


 

 

Akkurat nå, AnnikenK skrev:

Takk, da skal jeg prøve din oppskrift - med litt mindre hvitløk, for det er ikke jeg så altfor glad i :ahappy:

Tror jeg har det samme og der er det et «håndtak», med fjærbelastning, som trekkes til siden slik at stengene kan settes sammen. Det er ganske trangt, så jeg må bruke litt krefter.

 

2 minutter siden, maysofie skrev:

Er det ikke fjærer i plastbiten som skal koble dem sammen? Altså at du trekker den tilbake, fører dem sammen og slipper opp slik at den dekker skjøten? :) 

Takk dere! Det er fjær på min. Da skal jeg se om jeg kan skru på noe i tillegg. Føler at stengene er 3 cm for lange og jeg ødelegger de hvis jeg bare presser alt opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, QUEST skrev:

Er det mulig å legge ved private bilder i PM? Har prøvd og finner ingen plass at det går? Det er ingen ' Legg til andre filer' boks i PM..:hmm:

Jeg har fått det til ved å kopiere bildet, og så lime inn. Det er det eneste som fungerer. Men det er dumt at det ikke går an å gjøre det på vanlig måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg har fått det til ved å kopiere bildet, og så lime inn. Det er det eneste som fungerer. Men det er dumt at det ikke går an å gjøre det på vanlig måte. 

Aha, takk :) Da skal jeg prøve det. Men helt enig, den funksjonen burde vært tilgjengelig på en eklere måte ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Paranomia skrev:

e47d962a651851f92ddb8ac281e91f7a.jpg

????

 

*****

Casper sovnet fort hos veterinær i halv 11 tiden så da er han vel kanskje ferdig beskåret nå da... ba dyrlegen ta en liten kul på albuen og, de syntes det var festlig at jeg i det hele tatt hadde funnet den, for den er bitteliten ? men tenker jo at det er greit å bruke den narkosen for det den er verdt. Skulle gjerne tatt tenner og, men det gjør de visst ikke samtidig med operasjon pga bakterier.  Og det er jo greit da. Tror tenna er ganske greie uansett. 

Jeg ble syk og hadde feber i hele natt og tror jeg har det nå og, så da dro jeg hjem fra jobb, og blir hjemme i morgen og. Passet jo "bra" da, selv om jeg hadde hatt pass til Casper.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Raksha skrev:

:lol: !!! Kjenner at jeg bare MÅ Få vite om han svarer :D

 

Fikk et rolig svar om at det var så viktig at alle så de beskjedene, han sa at han ikke visste at han "ropte og skrek". Jeg er spent på om han har fått en liten ahaopplevelse eller om han fortsetter. Tenkte å svare at rektor, avdelingsleder og fagleder også har viktige beskjeder av og til, men at jeg aldri har sett at de har brukt annet enn normal skrift og bare i unntakstilfeller ett -1- utropstegn. Men jeg ser det an.

12 timer siden, Raksha skrev:

Viktig at det blir likt ja :wub:    

Hender hun lurer på hvorfor jeg kun kjefter på henne og aldri på Kasko og Lupin :lol: !

 

:lol:

4 timer siden, *Kat84* skrev:

De to så jo ut til å kose seg skikkelig :)  
Men når det sitter 10-12 små i en grind og tisser, bjeffer, og kaver seg opp synes jeg det er unødvendig å ta dem med. I hvert fall burde de vært skjermet. 
De aller fleste har heldigvis hunder som takler utstillingsstresset. Men enkelte gjør det ikke. Og når de må vasse i våte tisselaken og tepper så blir det veldig annerledes enn at man har med 2 hunder som faktisk slapper av og koser seg. :) 

 

Ja, jeg ser også mye stress blant småhunder på utstilling. Pippin koste seg bare han fikk være sammen med oss han. :heart:

Jeg lurer faktisk på om jeg skal gjøre om sykedagen i morgen til feriedag. Det er allerede ordnet med vikar, men jeg må tilstå at jeg er bra nok til å jobbe i morgen. Bare vanlig forkjøla nå, ikke feber. Da slipper jeg å føle meg som en unnasluntrer. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, QUEST skrev:

What? Var dette Bølla? Sykt.. Trøms? Er det en skrivefeil? Hvis det er Tromsø det er snakk om, så er det jo en distanse på 120 mil..

Det var Bølla..dette er jo meget merkelig..hunden burde vært obdusert, hvis det ikke er for sent.

 

Hun ble funnet i Troms. Merkelig sak og jeg håper de finner ut hva som har skjedd.  Forferdelig trist!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det snøstorm i dag og jeg sitter inne på nett og vindusshopper blomster. Jeg trenger noen valmuer i hagen ikke sant? Og da er det lurt å kjøpe de som barrot sånn at de rekker å vokse til før brunsnilene går til angrep, også kanskje jeg burde ha enda flere peoner..? Omg, jeg er så lei av vinteren! Gi meg vår og sol og blomster nå..!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte inn skiene mine til prepping i går og han bak disken lo da han så hvor hvit sålen var :icon_redface:. Jeg har kjent det selv også at de var blitt veldig seige å gå med, men fin trening da :P . Skal hente de i morgen og gleder meg til å teste de på lange turer i helga. Jeg har nemlig et vagt minne om at de var helt himmelske sist jeg fikk fiksa på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Hahaha Casper lever iallefall, nå ringte de og jeg hørte nesten ikke hva de sa fordi han ulte som en ulv i bakgrunnen ?

Jeg hadde min inne til tannrens i går, jeg hørte han når jeg kom inn på klinikken. Så mye folk å kose så nærme og så skal han sitte i bur og våkne helt for seg selv... 

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Jeg hadde min inne til tannrens i går, jeg hørte han når jeg kom inn på klinikken. Så mye folk å kose så nærme og så skal han sitte i bur og våkne helt for seg selv... 

Hvor mye betalte du for tannrens? Mi skal inn i mai, men jeg aner ikke ca prisen en gang:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...