Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar


mokken
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Raksha skrev:

Shit den sure vinden er effektiv altså - 6 minus og skikkelig vind = begynnende frostskade på hanekam på ene hanen. Så nå har jeg tatt fra dem muligheten til å gå ut, og stengt dem inne med halm og varmelampe.  De har fått lov til å gå i hele gamlefjøset og da har de mulighet til å gå ut hos hestene.  Den andre hanen blir snart hundegodis, for jeg likte IKKE holdningen hans mot lillemor. Han gjorde ikke annet enn å gjøre seg STOR og sperre veien for henne, men det var mer enn nok til at hun ble redd. 

Nuh lager jeg steker jeg hamburger mens Kodakpusen tar igjen forsømt kos. :aww: Må vel flytte henne og ut og snu dem snart. 

 

 

Coq au vin :drool: Dumme haner blir verdens beste mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

Sett OL (irritert meg over sendingene, reklame og masse rart på siden av skjermen og sånn...), ryddet litt og vasket mengder av sengetøy idag. Dro for å trene med Idde i hallen, men de fjernet snø fra taket av hallen og da tok vi bare en kort treningsrunde. Imponert over hvor fint Idde klarte å fokusere selv med snøras fra taket, han skvatt litt i begynnelsen, så bare begynte han å jobbe fint. Så vi feiret med fastelavensboller når vi kom hjem :D Idde fikk kremen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Verdens kjekkeste valp er 9 mnd i dag! :D Han er super altså! 

IMG_20171224_162957_005.jpg

Hjelpes så fin da! :wub: 

Jeg har gått på ski! :D 
Det starta pinlig nok med "Shiri, neeeeei, det går nedover. Ro neeeed!" i en pinlig slakk helling, men panikken slo inn...
Tipper ungene i sånn type barnehagealder var søkkimponert over ferdighetene mine (hvis de hørte meg, kan jo håpe de ikke gjorde det!).
Gikk et stykke før vi fant en stygg bakke.
Planla å leve til i morgen, så snudde. 
Shiri var uenig i avgjørelsen, og planta rompa midt i sporet. Så der sto jeg (hun satt jo) og blomstra en stund. 
Kan jo ikke slippe henne, og jeg vil virkelig ikke gå på trynet oppå henne, så i morgen får vi prøve på nytt (jeg får heller plukke av skiene og gå ned den dumme bakken :P )
Jeg har ikke gått på ski siden 2009 (med et unntak, hvor jeg slo meg bortimot helseløs pga manglende evne til å stoppe :P ), så er litt rusten. Det skal det gjøres noe med, for det ER moro å gå på ski med hund :yes:

Laga tikka masala til middag, men spiste litt i overkant mye cookie dough i forkant, så nå er jeg kvalm...
Skal snaaaart begynne å steke cookies da :) 

  • Like 1
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på konsert/forestilling med koret til mamma. De har en fast oppsetning hvert år rettet mot barn hvor alle i koret kler seg ut og baserer forestillingen på barnesanger og kjente figurer. Maja storkoste seg, og var veldig kry da hun fikk hilse på både kaptein Sabeltann og hanen til Vaiana :lol: Fin kveld, men jeg er skikkelig sliten i hodet kjenner jeg. Kakao og bok høres ut som en grei plan nå. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
1 time siden, Stine skrev:

Så de 4-5 kommentarene som har kommet idag ødelegger AN tråden?

Skjønner hvorfor folk ikke gidder å være her mer når det skal være så mye regler om alt mulig. Så lenge det ikke blir flere sider på rad med noe så er det bare å scrolle forbi det man synes er uinteressant.

Det var absolutt ikke slik ment. :) Var mer at om det er mange som følger med med stort engasjement så kan det være kjekt å ha en egen tråd. Jeg scroller som regel jeg. Og forstår godt engasjement selv om jeg ikke er interessert i det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Casper skulle funnet på å mase så stiller han seg bare med rumpen i været og ser på meg med hodet i bakken og de tristeste øynene du kan tenke deg :P men det skjer ikke så ofte, egentlig bare hvis han blir dårlig i magen (og da er det lov!).

 

Vi har hatt taco til middag, veldig godt! Ble ikke den tradisjonelle norske tacoen, men en liten vri :ahappy:

Puddelen er ikke helt fornøyd med meg :P tror han av og til skulle ønsket seg whippeten sin pels :lol: 

Fått kjøpt hårføner til puddelen og meg, vi skal dele :aww: spent på å teste den ut i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Teserere skrev:

Søting! Sånn maser mine og :ahappy:

Det går faktisk ikke an å motstå slikt :ahappy: 

27 minutter siden, mushi skrev:

Verdens kjekkeste valp er 9 mnd i dag! :D Han er super altså! 

IMG_20171224_162957_005.jpg

Å helledussen så herlig da! :wub: 

Når jeg egentlig skulle gå tur ble det oppdaget at det manglet litt til middagen i morgen. Sånn går det når mannfolk går på butikken på selvstyr :P 
Så da måtte vi ut og handle det. Og det eneste stedet man får tak i annet enn champignon her i nærheten er selvfølgelig på samme butikk jeg har vært i de siste 3 dagene. Det fristet ikke særlig der og da, men det måtte jo til. 

Underveis i handleturen begynte det å blåse opp, så jeg hadde lite lyst til å gå tur etterpå. Sjef også. Så jeg later som at han ikke fikk det som han ville når jeg tok en middels lang tur på rundt 45 minutter i stedet for å gå en time. Jeg kunne jo ha avsluttet lenge før fordi han gikk som en tulling. :aww: 

Om ikke lenge er det pizza, og da er det skikkelig helg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snoffe skrev:

Kan noen hjelpe meg?

Jeg er på randen av å bli gal i hodet!! Den helvetes bikkja har lagt å pepet i ett sett i en time! Før det har han pepet av og på siden 7 i morges. Før det pep han av og på fra 06.30 til vi la oss i 12 tiden om kvelden i går. Han pep store deler av torsdagen også:gaah:

Ingen ting hjelper! Har bedt han ti stil, flyttet han fra der han var, luftet han, oversett han, brølt til han. Blir seriøst helt gal! 

Føler det er ille når valpen på 5 mnd er mer behagelig å ha med å gjøre, enn en voksen hund på 2 år.

Han piper mye hjemme hos seg selv også, så er ikke bare fordi han er hos oss. Noe han forøvrig er vandt til, han er her ofte i korte og lengre perioder.

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Han skal være her til mandag. Greit nok. Men så skal vi ha han igjen om en til to måneder, og det kjenner jeg at jeg gruer meg veldig til nå.

Hva slags rase er denne hunden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har null interensse av å gå ut i dag, utover de aller mest nødvendige æren. Var ute med dem da Bonden og barnet kom fra butikken og gikk til bilen og møtte dem. Kasko hoppet inn i den varme bilen og nektet å komme ut igjen. Bonden lempet han ut og da måtte vi løpe til døra alle tre fordi han var så kald. Lupin hadde det også travelt med å komme inn igjen. Ekle ekle vinden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til jobb istad, sur som en sitron fordi jeg holdt på å fryse ihjel i vinden. 
Kom frem til jobb, og ble møtt av sjefen som sier "Åh.. Er du her? Men, ehh. Bare gå hjem du. Har dobbeltbooka. Sleng beina på bordet og skriv timer som normalt."  
Var ikke like sur på tilbakeveien, foråsiresånn. :sleep:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Pringlen said:

Å, det må du prøve. Jeg tror seriøst det er det beste som finnes!

 

1 hour ago, Teserere said:

Da bør du prøve å lage det! En litt mer voksen type hønsefrikasse :D Supergodt!

Hva er den beste oppskriften da? 

 

Jeg er skikkelig snurt over at man må betale for å følge med på femundløpet. Skikkelig snurt faktisk, før har resultater og sånt blitt lagt ut på siden men nå må man betale for ALT der inne... Får litt gratis på fbsiden, men blæh. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vondt i magen av hun som straffer barnet med å låse det inne. Det hadde jeg aldri klart. 
Synes det er bra at du bryr deg Mud. Tenk om det hadde skjedd noe. Da er synd om folk ikke stiller opp og bryr seg. 

Er hjemme alene i helga siden gubben er på årsmøte i Trondheim. I dag morges gikk jeg 1,5 times tur med to trekkhunder foran og ungen i bæremeis bak. Ble i overkant litt lang tur så sliten på vei hjem. Begynner å bli tungt å ha frøkna på ryggen gitt, men vi fikk da trimmet. 

I går kjøpte jeg en madrass til ene senga på hunderommet, tenkte de kanskje ville ha noen myke plasser å ligge. Sjekket web kamera mens jeg var ute på handletur. Tittet etter 20 min og da var allerede madrassen makulert i 10000000 småbiter. Ja ja, da får dere ta til takke med sofaen dere har delvis dratt av trekket på og gulvteppet (og to plastsenger med fleecetepper, teppene ligger riktignok aldri i senga). Det var penger rett ut av vinduet. Skulle tro to hunder på 5 og 9 år klarte å oppføre seg litt bedre. Løse i huset ødelegger de aldri noe, men på hunderommet MÅ vist alt ødelegges. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja har fått en runde med kjøkkensaksa. Den duger den:lol: ble ikke så ille. Litt hakkete ved rompa, men pyttsann. Hun har så forferdelig pels, så det blir mye bedre for henne nå når den er kortere, og lettere for meg å børste. Har børstet henne hver kveld en periode, men den blir liksom like flokete uansett hvor ofte jeg har børstet. Nå skal vi ut på kveldstur før jeg stuper i godisskålen:innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...