Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar


mokken
 Share

Recommended Posts

7 timer siden, Perfect Image skrev:

Hva er deres must i tacoen?

Rømme! Får ikke til å spise taco uten rømme. Samma filla om det er fisk, kikerter, vanlig kjøttdeig osv, texmex generelt uten rømme funker ikke for mine smaksløker :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

Oppe og ikke gråter. Jobbehelg på meg, så nå lader jeg opp til 7 morgenstell og medisinutdeling. Og tilbereding og servering av mat.

Gi meg en jobb der jeg kan komme til ferdig stelte beboere, slippe medisinansvar, bare servere god mat og lage kos og prate og synge med de. 

Sånn ellers, så må dere ha en fin søndag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer alltid hvor dårlig jeg sover med nylaget piercing [emoji85] Bare 6 mnd til jeg kan sove normalt igjen. Går fort! (hadde også glemt at ørepropper utgår i samme periode). Jeg er god på planlegging!

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var det så kaldt på soverommet at selv om jeg lå med klær og tykt fleeceteppe under dyna, måtte jeg flytte meg til stua for å få sove. Jeg må vel investere i vinterdyne, for den lærva av ei helårsdyne gjør virkelig ikke jobben når det er kaldt. :brr: Og jeg lurer virkelig på om de kan ha glemt å isolere det soverommet, for selv om det riktignok ikke er mulighet for oppvarming der inne skal det da vitterlig ikke bli så vanvittig bikkjekaldt. 

Nå har jeg spist muffins til frokost. Helg og sånn :sleep: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var det så kaldt på soverommet at selv om jeg lå med klær og tykt fleeceteppe under dyna, måtte jeg flytte meg til stua for å få sove. Jeg må vel investere i vinterdyne, for den lærva av ei helårsdyne gjør virkelig ikke jobben når det er kaldt. :brr: Og jeg lurer virkelig på om de kan ha glemt å isolere det soverommet, for selv om det riktignok ikke er mulighet for oppvarming der inne skal det da vitterlig ikke bli så vanvittig bikkjekaldt. 
Nå har jeg spist muffins til frokost. Helg og sånn [emoji99] 
Hvorfor kjøper du ikke en billig panelovn?

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Jeg har en lignende knøttliten sak på soverommet her. Har heller ikke plass til panelovn, men den der gjør jobben :) Veldig enkel å flytte på ved behov, og jeg bruker den bare om vinteren.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Etter å ha badet puddelen i går kveld så fikk hun en klipp på morran i dag - den gror pels.
Å blåse tørr puddel har forøvrig blitt en litt vanskelig oppgave, for terven vil også blåses så han hiver fremparten opp på stellebordet og borrer seg imellom - ikke vil han ned heller...... men jeg har lært, man blåser ikke belger inne.

Ad å løfte på beinet - alle gutta jeg har hatt har begynt å løfte beinet rundt halvannet års alder - runt 18 måneder ca. og de har alle sittet å tisset når målet har vært å tisse - hele livet. Greie gutter i alle settinger.
Poden - lillebror - aka Sam derimot, har nå løftet beinet i nesten en måned - han blir ni måneder uken som kommer. Og han er i ferd med å bli en skikkelig pissenisse - resultatet er at han må gå i kort bånd på tur, for jeg kjenner at det er skikkelig uaktuelt å ha en hund som markerer for hver meter - så da får han lære at man tisser når jeg sier det er greit og ikke ellers. Han vurderer også dørkarmer, blomsterpotter og annet inventar - og det er ikke greit. Denne fyren er bare så gjennomført annerledes enn noen annen terv jeg har hatt at jeg ser for meg at han kan bli en liten utfordring.......

Nå skal vi ut på ski - jeg oppdaget at det var skiløyper rett utenfor huset her, og jeg håper de går over jordene og ikke bare er en snarvei ned til stasjonen (100 meter langs jordekanten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så dumt, takk for tipset! [emoji4] 

[emoji4]
Jeg har en lignende knøttliten sak på soverommet her. Har heller ikke plass til panelovn, men den der gjør jobben [emoji4] Veldig enkel å flytte på ved behov, og jeg bruker den bare om vinteren.

Samme her, liten søt sak! Den klarer ikke å gjøre det supervarmt, har digert soverom, men gjør at temperaturen blir slik at Casper ikke fryser iallefall. Synes egentlig det er best å sove på kaldt rom, men når det er -15 / -18 blir det for kaldt uten varme for meg og altså. Brrr!

 

...

 

Var -16 da jeg sto opp og nå er det -17. Det går feil vei! Nydelig vær ute da... kunne det ikke vært -3 istedenfor! Eller stygt vær, snøstorm! Da kunne jeg sittet inne med boka mi og god samvittighet.

 

Leser Origin av Dan Brown, og den er spennende den, men ganske forutsigbar. Han har en oppskrift, og den følger han gitt. Men, forhåpentligvis blir det noen overraskelser nå som jeg er godt over halvveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fyrt i peisen, og det er ensbetydende med at whippeten ligger på gulvet å varmer seg :P

Og der dukket solen opp bak fjellet :ahappy: ny dag med "påskevær" :ahappy:

Tror kanskje jeg skal stikke ned på butikken å kjøpe pølser, lumpe og marshmallows også invitere søster med samboer også griller vi litt i hagen :ahappy: det hørtes fint ut!

 

Planen her er å være veldig streng med Melvin, mye strengere enn med de andre hundene mine når det kommer til å være tissenisse :aww: synd for Casper, for da må nok han også være med på "leken" :aww: ikke at jeg lar hannhunden min tisse over alt, men det hadde vært greit å sluppet å ta den diskusjonen hver dag. For nei, det er ikke ok å tisse på gjerde til naboen, eller i hagen eller på andre sine eiendeler eller på hekken folk har plantet. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuh.. tatt de der jobb-testene nå.. vanskelige var de også, i hvert fall for en som har lett for å overtenke. Men nå er det unnagjort i hvert fall!

"Vinteren-spytter-meg-i-øyet" vær her, sol snø og svinkaldt. Strider fikser ikke -15 grader han, blir fort frossen selv med fullt antrekk på seg. I dag var han og Shy med gubben ut og fikse ved. Shy løp og hoiet rundt mens Strider står jo bare der og ser på gubben jobbe, hjelper til med å bære en eller annen vedkubbe, og blir kald av å være så mye i ro, og han får lett stramme,vonde ryggmuskler om han fryser. Håper det blir varmere utover dagen, og så skal biskene være med på en liten skitur, det bør gå fort nok til at selv små Strider-gutter ikke blir kalde. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti så kaldt i morges. Riktig nok ikke på lagt nær så kaldt som andre steder, men vi er ikke vant til den slags vær her:sleep: -8 i morges, men føltes som -13 stod det på yr. Er på jobb til kl 15, men hsr så innmari vondt i magen. Gikk hjem litt tidligere i går kveld og hadde håpet at det gikk over til i dag... men nope. Så i dag gjøt jeg ikke mer enn jeg må. Er vondt med en gang jeg reiser meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Casper er en tissenisse tydeligvis emoji16.png Det ser man på gården her, gule flekker på hver en snøfonn...

Min Casper også :P hvis han får muligheten, og når han går løs så gjør han sitt for å spre om seg med lukter :aww:

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så teit når man begynner å irritere seg over skrivemåten i ei bok, når plottet strengt tatt er spennende... Vedder på at boka kunne vært bare halvparten så tykk om forfatteren hadde greid å skrive LITT kortere setninger og droppet tåpelige og "maleriske" beskrivelser av den minste lille ting... og boka ble liksom en enorm kontrast til den jeg akkurat leste ut som hadde et så himla lett og fint språk, og som fenget fra første setning. Men min OCD sier jo at jeg MÅ lese ut boka - jeg kan ikke legge fra meg ei påbegynt bok :aww: 

Sola skinner inn vinduet her jeg sitter ved frokostbordet, og varmer i kinnene. Det blir  nok LITT annerledes å komme ut til -20 grader... Men vi må prøve oss på en liten skitur, Yasmine og jeg. Willy skal få ligge igjen hjemme, stakkars. Han overlever sikkert. 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vekta snill med meg igjen, etter at den viftet med pekefingeren etter Londonuka :P  I dag har jeg egentlig lyst til å gå tur i byen, Hjertepromenaden, men da må jentene vente i bilen mens jeg er på sykehuset. Det er 5 minus og neppe mye varmere selv om jeg står i P-huset. Hva tror dere? Hvor lenge kan de vente da?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det er så teit når man begynner å irritere seg over skrivemåten i ei bok, når plottet strengt tatt er spennende... Vedder på at boka kunne vært bare halvparten så tykk om forfatteren hadde greid å skrive LITT kortere setninger og droppet tåpelige og "maleriske" beskrivelser av den minste lille ting... og boka ble liksom en enorm kontrast til den jeg akkurat leste ut som hadde et så himla lett og fint språk, og som fenget fra første setning. Men min OCD sier jo at jeg MÅ lese ut boka - jeg kan ikke legge fra meg ei påbegynt bok :aww: 

Sola skinner inn vinduet her jeg sitter ved frokostbordet, og varmer i kinnene. Det blir  nok LITT annerledes å komme ut til -20 grader... Men vi må prøve oss på en liten skitur, Yasmine og jeg. Willy skal få ligge igjen hjemme, stakkars. Han overlever sikkert. 

 

Eller når oversetter gjør en håpløst dårlig jobb.. Jeg leste engang en bok om Inspector Morse som var oversatt til norsk. La meg si det slik, det ble med den ene.. Leser man bøkene på originalspråket får man jo ikke akkurat inntrykk av at Morse er oppvokst og uttaler seg på måter som henleder tanken på tjukkeste østkanten .. Oversettere er forøvrig interessante skruer..:P Når man ser en del oversettelser og da kanskje særdeles på TV, så tar man seg jo i å undres over om de har noe som helst kjennskap til originalspråket..:huh:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...