Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images



Jeg har ingen anelse om hva en kalender koster, men om du hører med de som lager medlemsbladet deres om hva trykkeriet de bruker tar for trykk og utsending av bladet, så får du jo et visst tak på utgiften, om ikke noe annet. Vi f.eks trykker 1350 medlemsblader på 64 sider (vel, det er det som er planen i hvert fall), og trykk og utsending av de ligger på noen og tjue lapper på trykkeriet vi bruker. En kalender vil koste mindre, fordi det er færre sider, det er både enklere trykk og lettere vekt å sende ut, så da blir jo spørsmålet hvor mye penger dere har til sånt, og om dere kan gi de bort eller om dere må ta noe for det. Jeg tror dog ikke dere skal ta noe annet enn kostpris, så sant dere ikke kan si at dere samler inn penger til en spesifikk sak - det er jo derfor vi får blindehundkalender, fordi vi støtter en god sak. 
Jeg føler at det ble krøkkete forklart [emoji38] Men, you see my point, sant? 

Skjønner hva du mener! [emoji4] Tror kanskje jeg legger prosjektet mitt på is en stund, det blir nok for dyrt...


Dere bør nok ta betalt, ja. Hvis ikke klubben har masse penger på bok, da, og ønsker å gi en gave til medlemmene? Bare porto til utsendelse er jo en betydlig utgift.


Ja det er sant... jeg har nok hatt ett litt urealistisk syn på hva dette vil koste, så bør nok gjøres på en måte slik at man går nærmest i 0.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Nei emoji23.png kanskje vi får sende ut en kalender med bare Casperbilder emoji23.png

:lol: Det hadde jo bitt en stor hit :D 

1 time siden, Pringlen skrev:

Vant han? :lol:

:lol: 

8 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Ja det er sant... jeg har nok hatt ett litt urealistisk syn på hva dette vil koste, så bør nok gjøres på en måte slik at man går nærmest i 0.

Vi solgte hver kalender for kr 150 inkl porto, og mener vi betalte ca 80 kr pr trykte kalender (men da var det vel sånn juletilbud hos Vistaprint :P). 

Vi gikk oss en deilig langtur i finværet, så nå er både hundene og jeg godt fornøyde :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Christine skrev:

Hadde min belger ikke spist på 3 dager hadde jeg vært hos veterinæren, livredd for dødssyk hund :aww::lol: 

Jeg har hatt tre belgere og alle har hatt perioder hvor de har vært småspist. Kanskje det er jeg som har dårlig innflytelse på dem :P Men det jeg mente, var at jeg har aldri begrenset aktiviteten, selv om de har spist lite. Så lenge de har virket friske og vært i form, har vi gjort som vi pleier :)

 

5 minusgrader og stiv kuling fra nord var veldig friskt å gå tur i. Dro buffen (autokorrekturen retta den til biffen :D)over ansiktet og den frøys til is p.g.a varmen fra pusten min :brr:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren også, venninne datt på isen og magen min oppfører seg som en idiot så det blir ikke noe The Wiz på meg ikveld - så hvis det er noen som vil ha to billetter til forestillingen i dag på Jessheim klokken seks så si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh idag fikk valpen leke med 3 andre valper, det syns han var såå kjekt :D Var endel mer lyd i han enn de andre da haha. Så ble det kjøpt en soggy doggy doormat, så er spent på å se hvor effektiv den er :ahappy:

Når valpen våkner skal vi gå igang med klikkertrening, siden jeg endelig fikk kjøpt en klikker haha :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symrapelsen fikk seg en real nedklippings. Ikke helt knallkort, litt isolasjon må man ha om vinteren. Målet var egentlig å klippe så alt er like langt, sånn at vi kan begynne å spare til lang pels, men da må jeg finjustere litt før det er helt jevnt. Har et slags indre bilde av meg selv med to fullpelsete beardiser på tur i vakkert landskap. :aww:

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Symrapelsen fikk seg en real nedklippings. Ikke helt knallkort, litt isolasjon må man ha om vinteren. Målet var egentlig å klippe så alt er like langt, sånn at vi kan begynne å spare til lang pels, men da må jeg finjustere litt før det er helt jevnt. Har et slags indre bilde av meg selv med to fullpelsete beardiser på tur i vakkert landskap. :aww:

Jeg kan levende se for meg det bildet :ahappy: Jeg hadde forresten et sånt indre bilde av skitur på fjellet i strålende solskinn med en briard i fullt firsprang foran før jeg kjøpte min første briard! Og det ble jo sånn :ahappy: Dream come true, liksom :) 

I dag ble det impulsmiddag... dvs jeg hadde ingen anelse om hva jeg skulle lage før jeg tok en titt i kjøleskap og fryser. Etter titten ble det en god middag med en ovnsstekt kotelett, ovnsbakte småpoteter, ristede hasselnøtter, stekte aspargestopper - og rå gulrot og kålrot til. Toppet med creme fraiche og litt rørte tyttebær :ahappy: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg kan levende se for meg det bildet :ahappy: Jeg hadde forresten et sånt indre bilde av skitur på fjellet i strålende solskinn med en briard i fullt firsprang foran før jeg kjøpte min første briard! Og det ble jo sånn :ahappy: Dream come true, liksom :) 

I dag ble det impulsmiddag... dvs jeg hadde ingen anelse om hva jeg skulle lage før jeg tok en titt i kjøleskap og fryser. Etter titten ble det en god middag med en ovnsstekt kotelett, ovnsbakte småpoteter, ristede hasselnøtter, stekte aspargestopper - og rå gulrot og kålrot til. Toppet med creme fraiche og litt rørte tyttebær :ahappy: 

Man skal ikke kimse av indre bilder! Hvor var vi uten dem? :aww:

Nå skal lille søte få en runde ute, og så skal en av oss lage middag mens den andre står og følger interessert med. Det kan vel tenkes at det vanker en godbit eller to underveis.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Siri skrev:

 

I dag ble det impulsmiddag... dvs jeg hadde ingen anelse om hva jeg skulle lage før jeg tok en titt i kjøleskap og fryser. Etter titten ble det en god middag med en ovnsstekt kotelett, ovnsbakte småpoteter, ristede hasselnøtter, stekte aspargestopper - og rå gulrot og kålrot til. Toppet med creme fraiche og litt rørte tyttebær :ahappy: 

Her laget jeg en pakke nudler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Turen var helt fantastisk i strålende sol, vindstille, og sikkert 6-7 grader i sola :D  
Møtte på en hel del hunder og andre turgåere også underveis, og ikke en eneste gang har Sjef vært dårlig i magen! :o Det pleier jo å være konsekvensen av å kjenne på mye tispelukter, men ikke i dag nei. Så tydeligvis så har Adaptil hatt effekt, bare ikke på det jeg vilel det skulle ha effekt på. Det er eneste forskjellen mellom i dag og ellers, så det er det eneste jeg kan tenke meg at det kan være. 

Etter turen så tok jeg turen videre til bror for å klippe negler på den hunden han har lurt seg til å låne. 
Sjef syntes den der var ekkel. Ville ikke hilse eller kose, bare kjefte. Så den tok han omveier rundt :P Han møtte hester for første gang også, og det var oppskrytte greier det. Han løp bort til gjerde, snuste og kikket litt, og så gikk han vekk og overså dem. Helt greit. Da vet jeg i hvert fall at han ikke står i fare for å bli sparket når vi er der :P 

20180203_172849.thumb.jpg.0be67f3430fb5d71b78cf049ed13db7a.jpg

20180203_172923.thumb.jpg.f3f7c2dc102a56a7d48ac0a9c5d6f1da.jpg

Nå er det på tide å lage pizzabunn og få startet helga :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Skrekkfilm kveld ikveld! Både IT og Hjemsøkt står på programmet :shocked: Jeg har fortsatt traumer etter å ha sett IT ulovlig den gangen jeg var 11-12 år, så dette blir spennende :sleep:

Vi så den på jobb i Sverige - to av kollegaene mine planla å dukke opp med ballonger og spille av musikken utenfor vinduet mitt.. heldig for meg var butikkene stengt når de kom på ideen :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Stine skrev:

Skrekkfilm kveld ikveld! Både IT og Hjemsøkt står på programmet :shocked: Jeg har fortsatt traumer etter å ha sett IT ulovlig den gangen jeg var 11-12 år, så dette blir spennende :sleep:

De gleder jeg meg veldig til selv :D 
Som liten var IT dritskummel, men om jeg ser de originale i dag blir det vel en skuffelse. Den nye er enda mer tro mot boka visstnok, så jeg er spent :D  

Gubben ville forresten skaffe røde ballonger og henge utenfor her på Halloween. Jeg tviler på at ungene rundt her hadde tatt referansen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...