Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

Akkurat nå, 2ne skrev:

Syns å huske at det var en gang snø og hund ikke var fullt så mye jobb :P 

Jeg er blitt veldig glad i blåseren min, btw :teehe: 

Tipper det var før puddeltiden! :P

 

 

....har jeg meldt meg inn i en til klubb. De har innetrening i hallen hvor det skal være stevne i mars, så da får jeg testet underlaget der sånn at jeg vet om ryggen min synes det er noe greit å løpe på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@QUEST nyere biler har lås på tankåpningen slik at den åpner seg kun ved riktig pistol. Vi har det på vår.. 

ellers er det veldig normalt at på innsiden av lokket, så står det en klistrelapp der der står om det er diesel eller bensin. 

I tillegg lukter det bensin fra bensinbilen :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
28 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Det er vel ikke lov for vanlige folk å fylle avgiftsfri diesel? Jeg forstod det sånn at MarieR stod mellom vanlig diesel og "super diesel" som er en påstått renere diesel som gjør at bilen går lengre og at det ikke blir så mye skitt i filteret. Jeg kjøper ikke det, men kjører 3litern vår på vanlig diesel. Klarer å presse 6 sylinderen ned i 5.0L/100km selv uten superdiesel, noe jeg er ganske så fornøyd med :ahappy: Så ja, diesel er diesel. 

Nei, lov er det ikke. Men han fylte i 100 liters fat på farens pickup. 

Jeg har faktisk ikke sett noe til superdiesel her. På pumpene her er det merket med et bilde av personbil, og et bilde av lastebil. Så jeg tok det for gitt at det var avgiftsfri det var snakk om :P 

Jeg tror nok ikke det er så store forskjellen jeg heller altså. Min er så rimelig i drift uansett at de kronene alt som heter super-ett-eller-annet koster ekstra er ikke verdt det i det lange løp. 

26 minutter siden, 2ne skrev:

Det er fortsatt farge på avgiftsfri diesel, men nå er den grønn, ikke rød? Bota for å kjøre med feil diesel på tanken lå på 20 lapper i 2014, første gangen man ble tatt. Jeg kjører ikke så mye at det lønner seg å sjanse på å ikke bli avslørt en gang, ikke for å spare 3 kr literen, liksom. 

 

Ja, ikke vet jeg. Har aldri kjørt på avgiftsfri nettopp fordi det er surt å bli tatt. 
Han her kjørte så mye i sin tid at han hadde fri kilometer, og lett brukte opp nesten 2 tanker i uka. Ikke kjørte han i jobb heller, så jeg skjønner ikke hvordan han fikk det til en gang :P 

Han sa i hvert fall selv at han sparte så mye på det at om han ble tatt så skulle han heller ta den boten, for det var uansett ikke dyrere å betale den enn å fylle vanlig. 

17 minutter siden, Krutsi skrev:

Lastebiler har ikke lov å bruke avgiftsfri diesel.. farging er det fortsatt, og fargen går ikke bort bare fordi man bruker vanlig et par tanker :P 

Jeg aner ikke hvor han fikk det fra, men det var i hvert fall logikken :P 
Jeg har ikke tenkt til å prøve selv for å si det slik :P 


Endelig er januar over, og til nå har februar vært en god måned. 
Jeg var på plass rett før 9 i dag og slettet passord og nettleserhistorikk. Når leder kom gav jeg beskjed om at jeg har ikke tid til å vente på at noe nytt skal skje slik at det blir mulig å faktisk tjene noe. 
Joda, det var jo forståelig det da. Men det er jo sånn når man starter opp en bedrift liksom. Ja, for de som starter så bør det forventes. For meg som var der for å få inn lønn så er det ikke noe jeg skal måtte forvente :P 

Sjef virket rimelig forvirret over at jeg kom hjem igjen da. Han ble sittende midt på gulvet og kikke på meg. :P Han skulle bare skjønt hvor mye han har å glede seg til. Da hadde han vel overfalt meg i ren lykkerus :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

I tillegg lukter det bensin fra bensinbilen :P 

Godt poeng men.. Jeg er slett ikke sikker på at alle kjenner det om de enn nå stod midt i en dam med bensin.. Hvis man skal gå ut fra mengden med gyselig parfyme de heller på seg selv, sånn 1,5 liter i gangen tipper jeg, ut fra den kvelende stanken som kjennes på flere meters hold..:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Godt poeng men.. Jeg er slett ikke sikker på at alle kjenner det om de enn nå stod midt i en dam med bensin.. Hvis man skal gå ut fra mengden med gyselig parfyme de heller på seg selv, sånn 1,5 liter i gangen tipper jeg, ut fra den kvelende stanken som kjennes på flere meters hold..:sleep:

Det er en tanke som gjør meg nesten litt skremt :lol: For det er et snev sannhet i den der ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, *Kat84* said:

Ja, ikke vet jeg. Har aldri kjørt på avgiftsfri nettopp fordi det er surt å bli tatt. 
Han her kjørte så mye i sin tid at han hadde fri kilometer, og lett brukte opp nesten 2 tanker i uka. Ikke kjørte han i jobb heller, så jeg skjønner ikke hvordan han fikk det til en gang :P 

Han sa i hvert fall selv at han sparte så mye på det at om han ble tatt så skulle han heller ta den boten, for det var uansett ikke dyrere å betale den enn å fylle vanlig. 

Om han har 50 liters tank, og fyller to ganger i uka, så snakker vi fortsatt bare om en drøy tusenlapp i måneden. Jeg syns ikke det er verdt å få 20 lapper i bot :P 

Men folk er jo passe idioter når det kommer til drivstoff. Kjører gjerne en mil for å spare 10 øre literen, liksom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 2ne skrev:

Syns å huske at det var en gang snø og hund ikke var fullt så mye jobb :P 

Jeg er blitt veldig glad i blåseren min, btw :teehe: 

Av og til tenker jeg det er fordeler med langbeinte hunder :D Mine hadde snøklumper bare nederst på beina etter morgenturen :D 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

ellers er det veldig normalt at på innsiden av lokket, så står det en klistrelapp der der står om det er diesel eller bensin. 

I tillegg lukter det bensin fra bensinbilen :P 

Jeg vedder ganske mye på at de færreste studerer hva som står på innsiden av lokket på bensintanken når man skal fylle... Årsaken til at man fyller feil er jo at man ikke tenker seg om, sant? Og jeg tviler også på om man overhodet reflekterer særlig over om det lukter diesel eller bensin når man står der... Man skal bare fylle drivstoff, sant? Det er enkelt, det... som regel... :P 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg har faktisk ikke sett noe til superdiesel her. På pumpene her er det merket med et bilde av personbil, og et bilde av lastebil. Så jeg tok det for gitt at det var avgiftsfri det var snakk om :P 

Ehhhhh... altså... Avgiftsfri diesel får man ikke fylt på de vanlige pumpene. Pumpene med slik diesel står for seg selv. At det er knapper med lastebil og personbil på pumpa, er at man kan fylle raskere på lastebilen om man trykker på knappen for lastebil - de tåler at det kommer diesel fortere ut av pumpa enn vanlige biler gjør. Men det er ofte et par ulike "typer" diesel man kan fylle (som da ikke er den avgiftsfrie dieselen), den ene dyrere enn den andre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Av og til tenker jeg det er fordeler med langbeinte hunder :D Mine hadde snøklumper bare nederst på beina etter morgenturen :D 

Jeg vedder ganske mye på at de færreste studerer hva som står på innsiden av lokket på bensintanken når man skal fylle... Årsaken til at man fyller feil er jo at man ikke tenker seg om, sant? Og jeg tviler også på om man overhodet reflekterer særlig over om det lukter diesel eller bensin når man står der... Man skal bare fylle drivstoff, sant? Det er enkelt, det... som regel... :P 

Ehhhhh... altså... Avgiftsfri diesel får man ikke fylt på de vanlige pumpene. Pumpene med slik diesel står for seg selv. At det er knapper med lastebil og personbil på pumpa, er at man kan fylle raskere på lastebilen om man trykker på knappen for lastebil - de tåler at det kommer diesel fortere ut av pumpa enn vanlige biler gjør. Men det er ofte et par ulike "typer" diesel man kan fylle (som da ikke er den avgiftsfrie dieselen), den ene dyrere enn den andre.

Jeg er dronninga av overtenking og dobbelsjekking, så jeg aner ikke hva Ola dunk fungerer :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, 2ne skrev:

Om han har 50 liters tank, og fyller to ganger i uka, så snakker vi fortsatt bare om en drøy tusenlapp i måneden. Jeg syns ikke det er verdt å få 20 lapper i bot :P 

Men folk er jo passe idioter når det kommer til drivstoff. Kjører gjerne en mil for å spare 10 øre literen, liksom :lol: 

Nei, jeg skjønner det ikke jeg heller. Og det var vel ikke penger det stod på heller med tanke på at han på det tidspunktet var ungkar og hadde rundt 40.000 i måneden og leide i kjelleren til foreldrene frem til han ble gift :P 

Eneste jeg kjører hit og dit for på bensinstasjoner er luftpistoler som faktisk funker. :P 

Akkurat nå, Siri skrev:

Ehhhhh... altså... Avgiftsfri diesel får man ikke fylt på de vanlige pumpene. Pumpene med slik diesel står for seg selv. At det er knapper med lastebil og personbil på pumpa, er at man kan fylle raskere på lastebilen om man trykker på knappen for lastebil - de tåler at det kommer diesel fortere ut av pumpa enn vanlige biler gjør. Men det er ofte et par ulike "typer" diesel man kan fylle (som da ikke er den avgiftsfrie dieselen), den ene dyrere enn den andre.

Aha! Det har jeg aldri tenkt over, jeg har bare automatisk tatt den merket med personbil jeg :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg er dronninga av overtenking og dobbelsjekking, så jeg aner ikke hva Ola dunk fungerer :lol: 

:lol: NORMALE folk fyller bare det de alltid gjør... om de ikke har bytta bil som har annen type drivstoff enn det de er vant med :P Vi lever et enkelt liv, vi :D 

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Aha! Det har jeg aldri tenkt over, jeg har bare automatisk tatt den merket med personbil jeg :P 

Nå er jo knappen for lastebil og personbil plassert på samme pumpe da :P Men om man ikke trykker på noe som helst, så kommer det diesel ut i normalt tempo/mengde :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Det er en tanke som gjør meg nesten litt skremt :lol: For det er et snev sannhet i den der ??

Jeg er rimelig sikker på at ganske mange kjøper parfyme pallevis.. Det må de jo gjøre, skal man dømme etter den kjemiske krigføringen de bedriver. Jeg har forlatt butikker av den årsak at annen kunde har forpestet hele lokalet.

Verstingene i så måte er unge tenåringsgutter og damer i alle aldre. Jeg er faktisk oppriktig nysgjerrig på hvordan de får til å puste selv, i gasståka de omgir seg med :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, mokken skrev:

Ny mnd, nye muligheter! :ahappy:

 

Og er det egentlig positivt.

Jeg har spurt universet om tegn til at jeg skal droppe stevne til helga. Siden det går kennelhoste i klubben, for venta jeg å høre Primahost- men nei det var visst skyss til stevnestedet som ble hompen. Og jeg tror ikke jeg gidder å styre med det, så der gikk det stevnet. Pytt pytt. Vurderer å avlive Prima , og tarmeg i samme slengen...blæh.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, QUEST skrev:

Jeg er rimelig sikker på at ganske mange kjøper parfyme pallevis.. Det må de jo gjøre, skal man dømme etter den kjemiske krigføringen de bedriver. Jeg har forlatt butikker av den årsak at annen kunde har forpestet hele lokalet.

Verstingene i så måte er unge tenåringsgutter og damer i alle aldre. Jeg er faktisk oppriktig nysgjerrig på hvordan de får til å puste selv, i gasståka de omgir seg med :blink:

Det er ikke ofte jeg møter på slike på kjøpesentre (men det er kanskje fordi jeg hater å gå i folkemengder fordi alle er tregere enn meg :lol:), men når jeg først møter på slike så tar jeg heller en omvei. Eller går inn i en annen butikk. 

Og det minner meg på en kunde de viste i Ullared. Han testet flere forskjellige typer cologne i butikken. Helte godt oppi handa og smurte inn hele ansiktet. Med flere forskjellige. Det var nesten som jeg fikk åndenød bare av å se på :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Av og til tenker jeg det er fordeler med langbeinte hunder :D Mine hadde snøklumper bare nederst på beina etter morgenturen :D 

:lol: Ja, det var ikke like mye på mellompudlene, liksom. Men når du har så stutte bein at det ikke skal mer enn 10 cm snø til før magen subber nedi, da blir man en liten snøball da :teehe: 

Just now, Siri said:

Jeg vedder ganske mye på at de færreste studerer hva som står på innsiden av lokket på bensintanken når man skal fylle... Årsaken til at man fyller feil er jo at man ikke tenker seg om, sant? Og jeg tviler også på om man overhodet reflekterer særlig over om det lukter diesel eller bensin når man står der... Man skal bare fylle drivstoff, sant? Det er enkelt, det... som regel... :P 

Nemlig :aww: Det er bare rett etter at jeg har hørt historier om folk som har fylt feil (og det er som regel folk som har både diesel og bensinbil i husholdningen sin) jeg blir litt småparanoid og sjekker at det faktisk er dieselpumpa jeg tar i - hvilket er noe nevrotisk, jeg har ikke hatt bensinbil på 10 år eller noe :lol: 

Just now, *Kat84* said:

Nei, jeg skjønner det ikke jeg heller. Og det var vel ikke penger det stod på heller med tanke på at han på det tidspunktet var ungkar og hadde rundt 40.000 i måneden og leide i kjelleren til foreldrene frem til han ble gift :P 

Det er jo en grunn til at noen har mer penger enn andre, og det er ofte at de ikke bruker penger unødvendig/er gjerrige/sparsommelige - kall det hva du vil :lol: Bestefattern var en sånn en, han kjøpte klær på billigbutikker til tross for at han ikke rakk å bruke opp alle sparepengene sine, liksom. Det er et problem jeg slipper å forholde meg til, heldigvis :P 

Just now, *Kat84* said:

Eneste jeg kjører hit og dit for på bensinstasjoner er luftpistoler som faktisk funker. :P 

Ah.. Pappa har i garasjen sin han, så jeg trenger ikke det jeg :P Og det pappa ikke har i garasjen sin, det har lillebror i garasjen sin :lol: 

Og med det kom jeg på at jeg ikke har testa om pipelyden i Roomsteren har blitt borte etter at pappa fiksa den i går. Håper jeg slipper på et par dager til - jeg skal rett nok være sosial etterpå (fordi jeg har lovet å hjelpe til), men utover det så føler jeg at jeg er inne i en ekstrovert periode for øyeblikket :P 

Greit å ha hund så jeg må ut av huset, kanskje :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er jo en grunn til at noen har mer penger enn andre, og det er ofte at de ikke bruker penger unødvendig/er gjerrige/sparsommelige - kall det hva du vil :lol: Bestefattern var en sånn en, han kjøpte klær på billigbutikker til tross for at han ikke rakk å bruke opp alle sparepengene sine, liksom. Det er et problem jeg slipper å forholde meg til, heldigvis :P 

Ja, det er jo sant nok :P 
Men å spare seg til fant kan jeg ikke se poenget i. Opphavet er så ekstrem at han er ikke en gang gjerrig. Det dekker det ikke nok. Mer som en onkel Skrue uten pengebingen. Har sparepærer i alle lamper, men skrur de aldri på for det er for dyrt. Ikke er det varme på badet i det hele tatt, og det var nærmest forbudt å dusje daglig der for det var dyrt å varme opp vann. 

Jeg fatter ikke hvordan slike er skrudd sammen. Hva skal man med flere hundretusener på konto hvis man er livredd for å bruke dem, eller i det minste ha det litt behagelig? 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ah.. Pappa har i garasjen sin han, så jeg trenger ikke det jeg :P Og det pappa ikke har i garasjen sin, det har lillebror i garasjen sin :lol: 

Her er det kun 2 bensinstasjoner som har fungerende utstyr. Heldigvis er den ene nyåpnet og rett ved her. Enn så lenge :P Det er jo så populært her å sette opp lapp om at man må gå inn og hente dem. Eller at de bare ikke fungerer. Like gøy hver gang man ser at dekket ikke er helt som det skal være. Som oftest merkes det når man ikke er i nærheten av utstyr som funker også. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Det er ikke ofte jeg møter på slike på kjøpesentre (men det er kanskje fordi jeg hater å gå i folkemengder fordi alle er tregere enn meg :lol:), men når jeg først møter på slike så tar jeg heller en omvei. Eller går inn i en annen butikk. 

Og det minner meg på en kunde de viste i Ullared. Han testet flere forskjellige typer cologne i butikken. Helte godt oppi handa og smurte inn hele ansiktet. Med flere forskjellige. Det var nesten som jeg fikk åndenød bare av å se på :lol: 

Haha..kjenner meg igjen der.. :lol: Få opp farta og stå ikke i veien! Typ bre seg godt utover trapper, så det ikke er mulig å komme forbi, stoppe opp å prate med venninner ( gjerne med 2-3 barnevogner) foran utganger og trapper eller bruke evigheter i kassa selv om det er ørten stykker bak.. ( og nå snakker jeg ikke om eldre eller syke ) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På innsiden av lokket på min diesel-bil står det DIESEL med store feite bokstaver. Var greit i starten for ei som bare har hatt bensinbiler, bortsett fra første bilen jeg hadde for endel år siden. :P 

 

Akkurat nå skal jeg grave meg ned i jobb et par timer til, og så ut på skogstur med hunder. Ugrei dag i dag så skal holde meg unna folk i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, QUEST skrev:

Haha..kjenner meg igjen der.. :lol: Få opp farta og stå ikke i veien! Typ bre seg godt utover trapper, så det ikke er mulig å komme forbi, stoppe opp å prate med venninner ( gjerne med 2-3 barnevogner) foran utganger og trapper eller bruke evigheter i kassa selv om det er ørten stykker bak.. ( og nå snakker jeg ikke om eldre eller syke ) 

 

Ja ikke sant! Hva feiler det sånne folk? De står midt i på steder hvor det er dårlig fremkommelighet, og gir man tegn til at man skal forbi så smiler de og flytter seg 2 cm. Altså... Det hjalp ikke stort! Jeg har veldig lyst til å bare gå rett på med handlekorga når folk står slik inne på matbutikken. Men jeg har ikke gjort det enda. Enda.. :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, *Kat84* said:

Ja, det er jo sant nok :P 
Men å spare seg til fant kan jeg ikke se poenget i. Opphavet er så ekstrem at han er ikke en gang gjerrig. Det dekker det ikke nok. Mer som en onkel Skrue uten pengebingen. Har sparepærer i alle lamper, men skrur de aldri på for det er for dyrt. Ikke er det varme på badet i det hele tatt, og det var nærmest forbudt å dusje daglig der for det var dyrt å varme opp vann. 

Jeg fatter ikke hvordan slike er skrudd sammen. Hva skal man med flere hundretusener på konto hvis man er livredd for å bruke dem, eller i det minste ha det litt behagelig? 

Nei, det skjønner ikke jeg heller. Jeg kan til dels skjønner hvorfor bestefattern var sparsommelig, han stifta familie rett etter krigen og gifta seg med bestemuttern som hadde tre unger fra før av, da er du nødt til å spare litt, liksom. Men på denne siden av milleniumsskiftet så var liksom ikke det et tema lenger, så hva han sparte til aner jeg ikke. 

Just now, *Kat84* said:

Her er det kun 2 bensinstasjoner som har fungerende utstyr. Heldigvis er den ene nyåpnet og rett ved her. Enn så lenge :P Det er jo så populært her å sette opp lapp om at man må gå inn og hente dem. Eller at de bare ikke fungerer. Like gøy hver gang man ser at dekket ikke er helt som det skal være. Som oftest merkes det når man ikke er i nærheten av utstyr som funker også. :aww: 

Tror det er populært overalt jeg, og jeg tror det er fordi folk stjeler alt som ikke er bolta fast :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, 2ne skrev:

Nei, det skjønner ikke jeg heller. Jeg kan til dels skjønner hvorfor bestefattern var sparsommelig, han stifta familie rett etter krigen og gifta seg med bestemuttern som hadde tre unger fra før av, da er du nødt til å spare litt, liksom. Men på denne siden av milleniumsskiftet så var liksom ikke det et tema lenger, så hva han sparte til aner jeg ikke. 

I den generasjonen så er det veldig forståelig at de har et innarbeidet mønster ja. Men om det fører til at man har en million eller to på bok så må vel til og med de ønske å ha noe glede ut av det? :P 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Tror det er populært overalt jeg, og jeg tror det er fordi folk stjeler alt som ikke er bolta fast :P 

Ja det er ikke måte på hvor mye unyttig folk har bruk for ser det ut som. Personlig ville jeg heller skaffet nye dekk framfor å måtte fylle så ofte som de tydeligvis har behov for å gjøre :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...