Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn til hannhund


Tonje
 Share

Recommended Posts

Som regel har jeg hatt det ganske klart med navn til hundene mine, men denne gangen står jeg litt fast altså. Ingen av de jeg har vært innom er sånn "yes, DET må han hete!" og selv om jeg nå tenker at han bare må få komme i hus før jeg finner noe passende så skader det jo ikke å få litt tips herfra også :) Det er en brun kelpie hannhund, ønsker meg et navn med litt futt i, men som ikke er så vanlig. Det må ikke være for langt. Jeg har vært innom både Bravo, Jubel og Skoj, men njæh, jeg vet ikke, det er så vanskelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vet ikke om du tenker futt som i kun ord med den type betydning. For der har jeg lite forslag å komme med desverre. Men jeg har jo noen navn som jeg syns har litt futt i seg likevel, og som ikke er spesielt vanlige: Tamlin, Kieran, Thanos, Silas, Avalon, Dexter.

De syns hvertfall jeg matcher bra med de du allerede har fra før, mens jeg personlig syns at sånn veldige norske navn blir litt kræsj i forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Viggo, Eggbert, Mikke, Sputnik, Harry, Bomber, Happy..

Eggbert? :lol: 

Akkurat nå, Mackenzie skrev:

Hm, vet ikke om du tenker futt som i kun ord med den type betydning. For der har jeg lite forslag å komme med desverre. Men jeg har jo noen navn som jeg syns har litt futt i seg likevel, og som ikke er spesielt vanlige: Tamlin, Kieran, Thanos, Silas, Avalon, Dexter.

De syns hvertfall jeg matcher bra med de du allerede har fra før, mens jeg personlig syns at sånn veldige norske navn blir litt kræsj i forhold. 

Nei altså, ikke ta det med futt i navnet bokstavelig altså, det er ikke noe must :) . Dexter er veldig vanlig, men kult. Får tygge litt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå står jeg igjen med to navn, men klarer ikke bestemme meg. Soniser, hva skal han hete? ; Texas (som blir en liten oppkalling av faren som heter Vegas) eller Skoj, som rett og slett er et artig navn, bokstavelig talt :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe australsk (slangord)? Ace (fantastisk/veldig bra), Dux (det beste/top notch), Choccy (sjokolade). 
Texas passet kanskje best sammen med navnene på hundene du har fra før, men Skoj er jo veldig originalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Yellow skrev:

Hva med noe australsk (slangord)? Ace (fantastisk/veldig bra), Dux (det beste/top notch), Choccy (sjokolade). 
Texas passet kanskje best sammen med navnene på hundene du har fra før, men Skoj er jo veldig originalt. 

Ace blir for likt Blaze, Dux blir for likt duck/ducks og Choccy blir for likt Chicco som hunden til ei venninne heter, sånn for å være vanskelig :P 

Ja, Texas passer best med de andre og jeg liker at man kan legge litt trykk i det. 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Skoj!!! Texas het doberen min. Det var et klønete navn å bruke, så han ble egentlig bare hetende Tex.

Jeg ønsker meg egentlig et navn med to stavelser, det er en av grunnene til at jeg sliter med å bestemme meg, men ser for meg at det fort kan bli en del Tex også og da er jo Skoj bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoj passer best til en kelpie, syns jeg :D 

Navn er vanskelig, men det er jo bare å vente til han er kommet i hus før du bestemmer deg helt :) Jeg stod mellom et par forslag før jeg hentet Tidi. Jeg lente meg mot Tidi veldig lenge, men jeg bestemt meg ikke helt før jeg hentet henne. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...