Gå til innhold
Hundesonen.no

Klosaks Stor hund


Recommended Posts

Lurte på om noen har tips til en god og litt holdbar klosaks til relativt kraftige Rottweilerklør?

har en millers forge 743 og den var bra i starten,men nå etterhvert har pelsen blitt mer og mer motvillig til kloklipp.

Jeg tror den har begynt å bli sløv. saksa har vært i bruk i ca 4 mnd med klipp ca hver uke og har fungert greit,men om noen har tips til en tilsvarende skarp saks med lengre levetid tar jeg gladelig imot råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mumle Mu skrev:

Kan ikke fordra Millers, de vrir klørne om de er store nok. Her brukes kun Resco Giljotin. Får kjøpt nye blader til den, veldig enkelt å bytte når den begynner å bli skjem.

Kan det handle om hvilken retning du klipper? Jeg har alltid klipt vertikalt og ikke horisontalt på klørne.. men jeg vet ikke jeg altså, var bare en tanke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mumle Mu said:

Kan ikke fordra Millers, de vrir klørne om de er store nok. Her brukes kun Resco Giljotin. Får kjøpt nye blader til den, veldig enkelt å bytte når den begynner å bli skjem.

tror jeg vil prøve denne! burde jeg bestille medium eller large? den saksa jeg har hatt er jo relativt liten men stor nok i massevis for klørne. tenker mer på om den største vil kutte lettere kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ingidano said:

Det kan være greit å prøve å klippe etter tur, spesielt dager det regner. Da er som oftest klørne litt mykere. 

har klippa både etter tur og dusj. vinter og mye snø i nord så det blir lite slitasje, derav endel klipping,spesielt bak men saksa e ikke god nok i lengden. kan kjøpe samme og bruke en kort periode men vil heller prøve no anna. tenke æ går for den giljotinen som blei nevnt over her med utskiftbare blad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...