Gå til innhold
Hundesonen.no

Stemmen på hund


Guest lijenta
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Rådvill på hvor det er best å sette denne.

Tino er jo en Schipperke og dem er jo kjent for å ha lyd mye lyd, men han her er enda helt stille. Han kan pipe i lek med Niri men da bittelitt. Han piper musepip ca tre stykk om morgenen når jeg kommer fra soverommet ellers totalt tyst. Det er for meg noe som ikke stemmer her men vet ikke hva. Har dere noen erfaring med sant så vil jeg gjerne høre det. 

KAN det være sykdom? Kan det være at han er skremt så mye at han velger å ikke si noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart. Hadde ikke fått med meg at du har fått schipperke btw, gratulerer! De er jo søte. Fra Anne Marie, eller et annet sted?

Hva sier oppdretter? Har veterinær sjekket/sagt noe? Jeg må jo si meg enig i at det skurrer litt med en lydløs schipperke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, simira skrev:

Så rart. Hadde ikke fått med meg at du har fått schipperke btw, gratulerer! De er jo søte. Fra Anne Marie, eller et annet sted?

Hva sier oppdretter? Har veterinær sjekket/sagt noe? Jeg må jo si meg enig i at det skurrer litt med en lydløs schipperke. :P

En omplassering hanhund på to år som kommer fra vestlandet. Har ikke snakket med oppdretter om saken enda. Veterinær har ikke sjekket ut noe enda. Har bare hatt han en måned men han virker jo god ellers da. Så noe blokkeringer i starten ved nei så jeg prøver å unngå nei og da kommer han seg

Så klart vil jeg ta det videre med vetrinær og sant hvis det ikke bedrer seg men fortsatt så har vi prioritert det å være hund og han er atid glad i mat og pelsen har alt gått til mye bedre. Har også god kontakt med Ann Marie så han blir ivaretatt men det med stemmen lurer jeg mer og mer på. Den er ikke bare en stille Schipperke men det er stillere enn som så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Jankaa skrev:

Hvor lenge har dere hatt den?

Jeg har hatt den en måned før det sto han fjorten dager i kennel og lagde ingen lyd der heller. 

 

Nå husker jeg i hvertfall at oppdretter sa at mor peste lett som han her gjør og at mor bjeffa i lek og ved døra når det skjedde noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med schipperke! Det er en rase jeg gjerne skulle hatt om den bare ikke hadde røytet. De er så skjønne synes jeg. :)

Det kan jo hende at Tino bare trenger lang tid på seg til å bli så husvarm at stemmen kommer frem? Var Tino til helsejekk før du overtok han? Hvis ikke så er det en grei sak å ta en ny helsesjekk nå og ha spesielt fokus på mandlene/halsen på hunden? Jeg vet at hunder kan få tonsillitt, men da har de ofte problemer med å spise osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Lemen skrev:

Grattis med schipperke! Det er en rase jeg gjerne skulle hatt om den bare ikke hadde røytet. De er så skjønne synes jeg. :)

Det kan jo hende at Tino bare trenger lang tid på seg til å bli så husvarm at stemmen kommer frem? Var Tino til helsejekk før du overtok han? Hvis ikke så er det en grei sak å ta en ny helsesjekk nå og ha spesielt fokus på mandlene/halsen på hunden? Jeg vet at hunder kan få tonsillitt, men da har de ofte problemer med å spise osv.

Takker :)

Ja Tino var på helsesjekk så jeg stresser ikke med det

Han har et motsatte av problemer med å spise. Vom og hundematen blir inhalert hehe og tennene treffer gjerne mine fingre på jakt av godbiten den og skal fort ned samme med maten til Niri når dem spiser i sammen.

Jeg håper på at han bare trenger lang tid men magefølelsen sier noe annet men hva? Nei krysser fingrene for at han finenr stemmen sin san bittelitt. Ellers så skal dem røyte lite omtrent bare når dem har røyte tider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det hender jo at man finner individer av bråkeraser som er stille. Jeg var nettopp på trening med en schäfer som var helt stille på trening og har vært det siden han var valp. Det er jo ikke vanlig, men det hender jo en gang hvert tiår eller så :lol: 

Jeg tenker at om hunden virker frisk ellers, så hadde jeg nytt stillheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

 

hehe i dag morgen så hørte jeg noe som med litt godvilje kan høres ut som bjeffing :D. Men det var bare til morgenen. Han var så tyst at det kunne bli et hinder for han siden han jo er se svart liten klump men i dag ja da ble det :wub: JA de lydene kan en enda se det på denne måten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...