Gå til innhold
Hundesonen.no

Hygen på God morgen Norge


Pringlen
 Share

Recommended Posts

Just now, Pringlen said:

Trenger ikke jakte. Behøver bare en peiler og et jaktterreng ;)

Hihi når du sier det sånn så. Jeg fabler jo om jegerprøven engang, så kanskje det blir en nordmann på meg istede for tysker :o 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Hihi når du sier det sånn så. Jeg fabler jo om jegerprøven engang, så kanskje det blir en nordmann på meg istede for tysker :o 

 

Det er jo i så fall genialt! Du bor jo midt i smørøyet!  Det krever ingenting annet enn tid, og en peiler som virker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pringlen said:

Det er jo i så fall genialt! Du bor jo midt i smørøyet!  Det krever ingenting annet enn tid, og en peiler som virker...

Da får du komme opp og være med de første gangene, så jeg ikke vår nervøst sammenbrudd. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pringlen skrev:

Trenger ikke jakte. Behøver bare en peiler og et jaktterreng ;)

Jeg har et undrende spørsmål vedrørende dette... Jeg har jo sett at enkeltr har visse hunder løs med peiler i hytt og gevær på alle turer. Er det virkelig greit? For jeg vil da si at man ikke har kontroll på hunden what so ever?? At hunden springer din egen tur en time eller to ? Kan være du mente dette kun gjaldt i jaktområder? Men jeg vet at det er folk med drivende hunder som gjør dette i hverdagen på de fleste turer i skog og mark...

 

Totalt ot ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, Shlush said:

Jeg har et undrende spørsmål vedrørende dette... Jeg har jo sett at enkeltr har visse hunder løs med peiler i hytt og gevær på alle turer. Er det virkelig greit? For jeg vil da si at man ikke har kontroll på hunden what so ever?? At hunden springer din egen tur en time eller to ? Kan være du mente dette kun gjaldt i jaktområder? Men jeg vet at det er folk med drivende hunder som gjør dette i hverdagen på de fleste turer i skog og mark...

 

Totalt ot ?

Signeres. Med mindre det er reell jakttrening i jaktterreng så synes jeg hverken settere eller andre jakthunder ute på egenhånd er greit. Jeg var i et selskap der en skulle passe en annens hund, og fikk beskjed om at "hun har gps-halsbånd så det er bare å slippe henne ut i skauen, så finner du henne igjen etter en time eller to". Hunden er snill den, men så lenge hun kan finne på å oppsøke fremmede folk og hunder så er det problematisk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Shlush skrev:

Jeg har et undrende spørsmål vedrørende dette... Jeg har jo sett at enkeltr har visse hunder løs med peiler i hytt og gevær på alle turer. Er det virkelig greit? For jeg vil da si at man ikke har kontroll på hunden what so ever?? At hunden springer din egen tur en time eller to ? Kan være du mente dette kun gjaldt i jaktområder? Men jeg vet at det er folk med drivende hunder som gjør dette i hverdagen på de fleste turer i skog og mark...

 

Totalt ot ?

Går de tur da liksom? Bikkjene går nemlig ikke "tur" når de er ute for å jage/trene. De arbeider i søk ut fra fører. Så finner de en fot de nøster opp, som forhåpentligvis ender med los. At du møter hunden i løpet av dette arbeidet, skal godt gjøres. Det er evt om drevet krysser eller følger grusveger (harer kan løpe veg, så det skjer jo) Kontroll — tja, man vet jo hvor hunden er og hva den gjør. Og man kan kalle den inn om nødvendig. Men hvis de du møter bare suser rundt på tur, så høres det ut som fryktelig dårlige hunder :D

Red: ja det simira nevner, er jo bare idiotisk. Ikke veldig lurt å gjøre med en drivende hund som virker, i hvertfall... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...