Gå til innhold
Hundesonen.no

Godbiter til liten hund


Snoffe
 Share

Recommended Posts

De godbitene jeg bruker gjør at valpen (dvergpuddel 4-5mnd) blir dårlig i magen av hvis han får mer enn 4 stykker. Noe som gjør at det blir veldig få repetisjoner, og da blir det ikke mye trening :P

Så trenger tips til godbiter som er små (kan deles opp veldig smått), er myke og ikke for dyre og kan kjøpes i litt store mengder ( type minst 500g av gangen)

Jeg orker ikke lage selv, og ferske godbiter holder seg ikke ferskt veldig lenge. Så vil ha noe annet til hverdagen, fersk bruker jeg når jeg trenger noe ekstra :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vanskelig å foreslå hva du skal bruke i stedet, når du ikke skriver hva han får nå :P 

Men, jeg gir Monster kattegodbiter, fordi de er små. Ikke så små at hun ikke trenger å tygge de, men mindre enn hundegodbiter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøttene til olivers bruker jeg mye. Du får små godbiter også. Deler jeg de i to blir de passe str synes jeg.  (boks nr tre på bildet)

16300247_1180968068669043_51922956138220

 

Meatlove sine pølser er jeg veldig fornøyd med! Rimelige og faste i fisken, samt lette å dele med kniv. Kommer i mange typer.

20017NO-2_1.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Vel, vanskelig å foreslå hva du skal bruke i stedet, når du ikke skriver hva han får nå :P 

Men, jeg gir Monster kattegodbiter, fordi de er små. Ikke så små at hun ikke trenger å tygge de, men mindre enn hundegodbiter :) 

Har brukt sånne små hundebein som kommer i plastbøtter :P

Hvilke kattegodbiter er det du kjøper?

1 time siden, simira skrev:

Gulrotbiter, så kutter du så smått du vil? De minihjertene du får kjøpt i bokser ymse steder, om det ikke er de hun blir dårlig av?

Orker ikke kutte selv hver gang jeg skal trene litt på stuegulvet.

Er noe tilsvarende de hjertene han blir dårlig av :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Snoffe skrev:

Har brukt sånne små hundebein som kommer i plastbøtter :P

Hvilke kattegodbiter er det du kjøper?

Er det de fra Olivers? Det kan være verdt å prøve andre merker, for det varierer nok i innhold. Lurer på om det heter pegasus, et annet merke med myke treningsbiter som jeg har kjøpt i store pakker (500g)..

26 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Jeg har brukt tørrfor fra Fish4Dogs som godbiter, frøkna elsker det og bitene til småhunder er ikke så store. Eneste problemet var at hun ble så feit av det...

Enig med deg, bortsett fra at de blir feite :P Små fine biter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bellare skrev:

Naturens Menu godbitar, mjuke og enkle å dele/bite av liten bit, og dei kjem i pose som kan lukkast :) 

Disse kommer vel bare i små poser? Men de er fine ?

på hjemmesiden til hundehuset.no har de en variant i 700 g, som heter treinees, laks/potet og struts/potet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tmp skrev:

Disse kommer vel bare i små poser? Men de er fine ?

på hjemmesiden til hundehuset.no har de en variant i 700 g, som heter treinees, laks/potet og struts/potet.

Stemmer det, så litt dyre då. Men er veldig gode! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby and mothercat fra rc har bittebittebitte små biter, og smaker veldig mye. Men jeg har ikke sett noe særlig på innholdet :P

Vi brukte nettopp opp en pose som vi hadde stående, og da ble noen av de godbiter til hundene. Kulene er så små at til og med katten hadde litt problemer med at de trillet ut av munnen hennes da hun tygde :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, tmp skrev:

Er det de fra Olivers? Det kan være verdt å prøve andre merker, for det varierer nok i innhold. Lurer på om det heter pegasus, et annet merke med myke treningsbiter som jeg har kjøpt i store pakker (500g)..

 

Nei, har kjøpt fra høøks, Europris og musti.. forskjellige merker, men puddelen tåler dårlig flere enn 4 biter om dagen på alle.

Men skal sjekke ut de fra olivers. :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Snoffe said:

Hvilke kattegodbiter er det du kjøper?

fish.jpg

Og nå så jeg at de var hypoallergenic :lol: Du får den typen til hund også, men de er større.

Jeg har brukt helt vanlig katte-tørrfôr og jeg, til mellompudlene. Den gule Friskies-boksen som selges på butikker. Fordi - hvorfor ikke? :P Jeg gidder ikke stå og skjære opp små nok godbiter, og da blir de ikke mette etter tre økter ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

fish.jpg

Og nå så jeg at de var hypoallergenic :lol: Du får den typen til hund også, men de er større.

Jeg har brukt helt vanlig katte-tørrfôr og jeg, til mellompudlene. Den gule Friskies-boksen som selges på butikker. Fordi - hvorfor ikke? :P Jeg gidder ikke stå og skjære opp små nok godbiter, og da blir de ikke mette etter tre økter ;) 

Får man kjøpt de på matbutikken eller må man i dyrebutikken?

Kattetørrfor syntes ikke mine er bra nok, med mindre de klarer å stjele fra katteskålen nede hos svigermor. Da har kattetørrfor veldig høy verdig, type sluke flest mulig munnfuller på den tiden det tar å gå fra sofa til skålen :lol: kan kanskje ha noe med at det vi forer på har kjempe store kuler, tror de er større enn kulene i foret til Casper :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Snoffe said:

Får man kjøpt de på matbutikken eller må man i dyrebutikken?

Alpha Spirit-godbitene har jeg kjøpt på dyrebutikken :) 

Just now, Snoffe said:

Kattetørrfor syntes ikke mine er bra nok, med mindre de klarer å stjele fra katteskålen nede hos svigermor. Da har kattetørrfor veldig høy verdig, type sluke flest mulig munnfuller på den tiden det tar å gå fra sofa til skålen :lol: kan kanskje ha noe med at det vi forer på har kjempe store kuler, tror de er større enn kulene i foret til Casper :lol:

Særinger du har da, mine syns alt er godt så lenge de får det fra lomma de :teehe: Det er bare for at hun ikke skal tygge i halve evigheter jeg vil ha de så små som mulig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Alpha Spirit-godbitene har jeg kjøpt på dyrebutikken :) 

Særinger du har da, mine syns alt er godt så lenge de får det fra lomma de :teehe: Det er bare for at hun ikke skal tygge i halve evigheter jeg vil ha de så små som mulig :) 

Er fisefine gutter jeg har skjønner du :aww:

Har samme grunn til å ville ha små godbiter :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe denne eller denne. De siste kan man rulle ut og rive i småbiter og kommer ikke i store pakker, men er ca like billig per kilo likevel.

Min er ekstremt pirkete på hva som er bra nok å jobbe for, men disse liker hun godt :aww:

Ellers har jeg kjøpt adventuros strips på matbutikken og klippet opp i småbiter, eller en av de posene med tørket "filet" til hunder og klipper opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mini cubes fra Anipuro https://www.hundsomhobby.no/beef-mini-cubes.html De er bittesmå, men kan likevel deles med fingrene i enda mindre biter og smaker digg i følge Knerten. De best er de med biffkjøtt. :)

Jeg synes at mye av godbitene som selges inneholder mest fargestoffer og rare fyllingredienser så jeg prøver å styre unna det. Jeg hadde ikke spist det sjøl liksom. Orijen sine frysetørka biter er også veldig lette å dele, men det blir innmari mye smuler da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...