Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny i ringen ;)

Recommended Posts

Jeg har lest meg godt opp og føler meg greit forberedt til utstilling, men har et par spørsmål angående det praktiske.... Mottar du startnummer og ‘alt sånt’ i posten eller på Mail? Og hvor lenge før utstillingen får du det? Jeg fikk også en bekreftelse på Mail, denne var ikke nok som bevis på at jeg hadde betalt, men skal jeg ha den med likevel? 

Og skal man ha med vaksinasjonskort og stamtavle? Herregud, jeg vet visst litt lite! Har hatt mest fokus på hvordan jeg skal stille meg opp og alt det der. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får startnummer og oppmøtetid/ringoversikt på mail ca en uke før utstillingen. 
Ta med vaksinasjonskortet ja. Usikker på om du må ha med stamtavlen, har alltid med mine pga de ligger i samme bok som vaksinasjonskortene. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan du melder på avgjør hvordan du får startnummeret, men om du melder på elektronisk via "Min Side" så kommer startnummer og infoskriv på epost. Ved manuell påmelding, at du sender inn printet påmeldingsskjema i posten, så får du PM i posten. Normalt kommer dette en ukes tid før utstillingen.

Det er ikke nødvendig å ha med stamtavle på norske utstillinger, men pass/vaksinekort skal være med. Noen arrangører sjekker vaksinasjonen på alle hunder ved inngangen, noen arrangører opererer med stikkprøver. Men du må være forberedt på å vise fram dokumentasjon på vaksinasjon, selv om jeg må legge til at det er sjelden jeg har måttet vise noe på mine hunder de siste årene. Det tar enormt mye tid, så dette blir veldig ofte løst som en tillitssak - men den dagen jeg glemmer å ta med passene, så kan du være sikker på at jeg blir tatt ut for kontroll :P 

Husk å ta med kontanter for parkering, og beregn god tid så du slipper å stresse. Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

24A78861-9AEB-4CED-B63E-DEC0BFF1E646.jpeg.5f3af23f912c5b128b67a873cadf0840.jpegDa var dagen over! Det var så gøy :) Hun ble BIR (i sterk konkuransse med/mot seg selv), med en flott kritikk: 

6 mnd, utmerket type og balanse, utmerket hode, velformet, feminint uttrykk, meget god hals, overlinje, godt bryst, samlet kropp, noe glad hale, velvinklet, meget god pels og farge for alder, meget gode bevegelser 

Gleder meg allerede til neste gang :)

• Like 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
18 minutter siden, frk-franzen skrev:

24A78861-9AEB-4CED-B63E-DEC0BFF1E646.jpeg.5f3af23f912c5b128b67a873cadf0840.jpegDa var dagen over! Det var så gøy :) Hun ble BIR (i sterk konkuransse med/mot seg selv), med en flott kritikk: 

6 mnd, utmerket type og balanse, utmerket hode, velformet, feminint uttrykk, meget god hals, overlinje, godt bryst, samlet kropp, noe glad hale, velvinklet, meget god pels og farge for alder, meget gode bevegelser 

Så kjekt at det gikk bra, gratulerer! 😁 Hun er nydelig, jeg  er også enig i at pelsen er flott for alderen :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 10.2.2018 at 6:32 PM, frk-franzen skrev:

Så gøy! Gratulerer så mye!

Har du stelt pelsen selv, eller fått hjelp?

Kjenner jeg er meget stresset over denne puddelpelsen :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Snoffe, pelsen har vi fått hjelp med ;) Jeg har veldig lyst å lære meg det selv, og håper å få gå på kurs en gang! Hun ser jo ut til å ha meget med pels, men sammenlignet med de voksne så hadde hun jo kjempelite :) Med storpuddel var det flere forskjellige klipper, det var kult å se. Veldig mange fine, jeg bare ELSKER pudler :) Takk for gratulasjon forresten!

og takk takk @Katharina :) Vi er veldig fornøyde! Hun koste seg, og det er like viktig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 minutter siden, frk-franzen skrev:

@Snoffe, pelsen har vi fått hjelp med ;) Jeg har veldig lyst å lære meg det selv, og håper å få gå på kurs en gang! Hun ser jo ut til å ha meget med pels, men sammenlignet med de voksne så hadde hun jo kjempelite :) Med storpuddel var det flere forskjellige klipper, det var kult å se. Veldig mange fine, jeg bare ELSKER pudler :) Takk for gratulasjon forresten!

og takk takk @Katharina :) Vi er veldig fornøyde! Hun koste seg, og det er like viktig :)

Jeg ha også lyst å gå kurs, men det ser ikke ut som det er noen som kommer til å arrangere i Hordaland med det første. Fikk inntrykk av klubben at man måtte ta initiativ for å få ordnet med kurs her selv. Så får se om jeg orker det på et tidspunkt. Kan jo umulig være bare meg/oss som vil lære å klippe puddel :P

Gleder meg veldig til å se puddel i utstillingskondisjon, har ikke sett det på nært hold før :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, frk-franzen skrev:

Når var det dere skulle på utstilling @Snoffe? Kommer dere til Varhaug noen av dagene?

Vi skal 24-25 februar i nord Hordaland :) Varhaug, er det i Stavanger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Vi skal 24-25 februar i nord Hordaland :) Varhaug, er det i Stavanger?

Nja, det er på Jæren :) Ca 5 mil sør for Stavanger :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, frk-franzen skrev:

Nja, det er på Jæren :) Ca 5 mil sør for Stavanger :) 

Alt sør for Stord er Stavanger :P neida :lol: tror det blir litt langt å reise for oss, rettere sagt meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Min hannhund markerer inne hos andre dersom det bor hund der eller dersom hunder har vært på besøk der for ikke altfor lenge siden. Problemet løses enkelt med at han holdes i bånd eller i min umiddelbare nærhet når vi er hos andre. Det er veldig lett å se når han har tenkt å markere, så det går fint an å stoppe han. Men han gjør det uansett ikke når jeg er rett ved siden av. Han markerer aldri hjemme hos oss. Hadde han gjort det, hadde jeg vurdert Belly Band, men på besøk trenger han ikke gå fritt omkring uansett.
    • Jeg vet, veldig fine bilder  Vi har jo gjort litt siden sist også da, så kan jo oppdatere litt  I vår gikk vi nosework kurs, som vi begge likte veldig godt. Utrolig nesten, hvor gøy hun synes det er å søke etter bjørk (og anis). Vi har trent med litt ujevne mellomrom. Plutselig nå i september så jeg annonse på LGT, å da måtte vi jo bare slenge oss med!  Ja, å det fikk da ganske så fint det! Hun travet fort og systematisk opp den første rekken med esker, hun begynte raskt på rekke to, og plutselig markerte hun som en helt på en eske!  Hun brukte rundt 10 sekunder, og hørte noen rykter om at hun var hunden med raskest funn den dagen! På agility fronten løp hun i september inn sitt siste napp i hopp2 og kan nå rykke opp til klasse 3 hopp. Så mumler vi noe om at vi ikke har ett eneste napp i agility.. ...vi har også blitt ambassadør for team bissevov! Det tror jeg blir gøy, og vi skal kose oss med masse gøye triks fremover . Fremgang og hva vi får til blir nok dokumentert, å du skal ikke se bort i fra at jeg legger det ut her også! Om noen har lyst til å gå vinteren i møte med triksetrening får dere 10% rabatt ved å skrive inn KRISTIN10 ved påmelding. For å se hvilke kurs man kan velge mellom besøk https://www.bissevov.no/online-kurs. Det er en fin ryddig hjemmeside (man får sin egen bruker), og man får servert alt man trenger av filmer og tekst for å sette igang treningen! Det er også tilknyttede facebook-grupper for å holde kontakten med instruktør, de andre på kurset og vise frem fremgang/spørre om råd. 
    • Hør med retrieverklubben angående fugl  (Mat)Blod får du kjøpt på litt større matbutikker, f eks Meny og OBS. Finnes i frysedisken, små bokser på ca halv liter. Kan være retrieverklubben kan hjelpe med det også. 
    • Hei, vi har en tollervalp på 4 måneder som vi ønsker å bruke til andejakt og ettersøk.
      Han er svært flink på å søke spor og veldig engasjert. 
      Dessverre har vi ikke fått tak i noen ender i år og ønsker å prege han så tidlig som mulig.
      Har sett at folk selger levende ender på finn.no men det blir jo ren henrettelse...
      Vi kjenner heller ingen som har drevet noe særlig med andejakt og har ender i fryseren. 
      Er det noen som vet hvor man kan få tak i ender som er skutt? (Og blod til blodsporsøk?)

• Nylig opprettede emner