Gå til innhold
Hundesonen.no

Country hunter natures menu


Kaisen
 Share

Recommended Posts

Noen som har erfaring med dette? Skulle egentlig kjøpe VH boller av lam, men ble også tipset om kjøttbollene fra country hunter. Så jeg kjøpte en pose av disse med lam, bare for å prøve det.:P men jeg finner ikke så mye info om det egentlig. Jeg ser jo at det inneholder litt mindre kjøtt enn VH, og noe frukt etc. Jeg finner jo en drøss av engelske linker når jeg googler, men er elendig i engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere var fornøyde @simira og @Tuvane :) (glemte å sitere så får tagge dere istedet).

her har hun fått smake for første gang i dag. Og det gikk ned på høykant:shocked: hun har aldri vært spesielt matglad, men både dette og VH elsker hun visst. Men altså; de stinker jo død og fordervelse?! Tok opp 2 boller i går kveld, så de var tint til i morges. Holdt jo på å gå i bakken når jeg åpnet boksen:lol: litt usikker på hvor mye jeg skal gi da..får se om hun blir feit. Har ikke så god erfaring med å følge foringstabellen, så vi får prøve oss frem. Hun får tørrfor fra acana i tillegg da.

Kan det  brukes som fullfor, eller må man gi tørt i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kaisen said:

Så bra at dere var fornøyde @simira og @Tuvane :) (glemte å sitere så får tagge dere istedet).

her har hun fått smake for første gang i dag. Og det gikk ned på høykant:shocked: hun har aldri vært spesielt matglad, men både dette og VH elsker hun visst. Men altså; de stinker jo død og fordervelse?! Tok opp 2 boller i går kveld, så de var tint til i morges. Holdt jo på å gå i bakken når jeg åpnet boksen:lol: litt usikker på hvor mye jeg skal gi da..får se om hun blir feit. Har ikke så god erfaring med å følge foringstabellen, så vi får prøve oss frem. Hun får tørrfor fra acana i tillegg da.

Kan det  brukes som fullfor, eller må man gi tørt i tillegg?

Jeg har kjøpt sånne kjøttboller en gang, og da ga jeg de frosne. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt kjøttbollene av og til, men mine er langt ifra like gira på dette som mush, v&h eller provit :) 

om jeg husker riktig, så ble det i 2016 tatt prøver fra forskjellige typer råfôr ved veterinærinstituttet (tror jeg det var?) og kjøttbollene fra naturen mens var de eneste det ble funnet salmonella i og større mengder av (tror det var: ) e.coli-bakterier. Ta det jeg skriver litt med en klype salt, da jeg ikke husker den rapporten helt, men det var iallefall eneste råfôret det ble funnet salmonella i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Monikawt said:

om jeg husker riktig, så ble det i 2016 tatt prøver fra forskjellige typer råfôr ved veterinærinstituttet (tror jeg det var?) og kjøttbollene fra naturen mens var de eneste det ble funnet salmonella i og større mengder av (tror det var: ) e.coli-bakterier. Ta det jeg skriver litt med en klype salt, da jeg ikke husker den rapporten helt, men det var iallefall eneste råfôret det ble funnet salmonella i.

Hadde vært veldig interessert i å se den rapporten om du/noen andre hadde klart å  hente den frem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Yellow said:

Hadde vært veldig interessert i å se den rapporten om du/noen andre hadde klart å  hente den frem :) 

https://www.vetinst.no/overvaking/fortrygghet/_/attachment/download/39843f6c-ca83-40f1-a227-4c58bde2496b:938d7eb2c82c969957f5944e3cd09c7b4652874e/2017_OK_Feed_Report 2016 ferdig.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det blir ikke mer av disse kjøttbollene.. den eneste butikken som er forhandler, skal slutte å selge de. Fikk med meg en pose med kanin, ellers var det helt tomt. Men jeg syns kløen hennes har tatt seg opp etter at jeg begynte med de:icon_confused: de inneholder jo bare lam de også, som tørrforet jeg gir.. så kanskje det er lam hun reagerer på.. får se nå når hun får de med kanin...den lista begynner å bli litt lang nå syns jeg.. foreløpig tåler hun ikke kylling, storfe, svin og nå muligens lam. Så hvis det er det som er tilfelle så er jeg litt usikker på hva jeg skal fore med:P for som er basert på fisk liker hun ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde allergihund lagde jeg mye hundemat selv, det fungerte i grunn helt fint. Men til de dagene jeg ikke orket eller hadde tid så kjøpte jeg boksmat med monoprotein, dvs kun hest/and/kanin/kalkun/hjort osv. Jeg kjøpte boksene på Zooplus.no. http://www.zooplus.no/shop/hund/vatfor_hund/allergi Boksmat er veldig smakelig og kan være verdt et forsøk. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lemen skrev:

Da jeg hadde allergihund lagde jeg mye hundemat selv, det fungerte i grunn helt fint. Men til de dagene jeg ikke orket eller hadde tid så kjøpte jeg boksmat med monoprotein, dvs kun hest/and/kanin/kalkun/hjort osv. Jeg kjøpte boksene på Zooplus.no. http://www.zooplus.no/shop/hund/vatfor_hund/allergi Boksmat er veldig smakelig og kan være verdt et forsøk. :)  

Vet du, det skal jeg ærlig inrømme at jeg verken har ork eller interesse til:icon_redface: 

vi har kun gitt for med et protein og det vil jeg jo helst fortsette med. Både country hunter kjøttbollene og acana inneholder kun lam. men jeg skal ta en titt på zooplus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...