Gå til innhold
Hundesonen.no

Fasanjakt & vestfold fuglehundklubb - NRK avslører

Recommended Posts

På 18.5.2018 at 11:57 PM, spot skrev:

Det er jo uansett et betydelig problem med dyrevelferd her? Med tanke på at klubben må sette ut ny fugl hvert år og den ikke blir jaktet på, må det jo være mye fugl som dør hver vinter, og det er ikke greit. Vi kan ikke sette ut dyr i naturen for at de skal sulte eller fryse i hjel. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 22.6.2018 at 6:59 PM, spot said:

med null respekt for dyr...så lenge bikkja får jaga no fugl så er alle midler tillatt og ingen hensyn tas??
Bra de faktiskt SØKTE om å få sette ut fugl i år da, og at det settes en frist for når de skal settes ut. 

Har de rydda opp i dette også? Eller synes de fleste det er greit å trene sånn? https://www.nrk.no/vestfold/varsler-om-ulovlig-hundetrening-pa-innestengte-fugler-1.14022862

Endret av Meg
  • Like 2
  • Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, Meg skrev:

Har de rydda opp i dette også? Eller synes de fleste det er greit å trene sånn? https://www.nrk.no/vestfold/varsler-om-ulovlig-hundetrening-pa-innestengte-fugler-1.14022862

https://www.nrk.no/vestfold/varsler-har-politianmeldt-haerverk-og-trusler-1.14043521

Du verden, for en trivelig gjeng disse jegerne er. Jeg pleide å ha et nyansert syn på jegere og jakt, i den form at jeg personlig ikke ser sjarmen og moroa med å skyte og drepe andre skapninger, og at jeg synes trofé- og sportsjakt er usmakelig, men at jeg fullt ut aksepterte jakt der man bruker hele dyret, og begrenser det til matauk. Nå, både med ulvesaken og etter disse fuglehundgreiene, så kjenner jeg at jeg begynner å bli sterk motstander av all form for jakt. Tidligere var jeg naiv nok til å tro på alle bedyrelsene om "respekt for naturen" og "dyrenes beste først", men nå ser jeg at det bare er røyktepper. Disse menneskene har ikke fnugg av respekt for verken dyr eller andre mennesker. De driter jo langt i egen bikkjes sikkerhet, og setter den i livsfare. Som du, Meg, nevner, så er det andre, og langt større farer ved jakt for hunder enn rovdyr, f.eks. skutt av andre jegere eller egen eier. Så er de faktisk så freidige av den ene gangen en hund blir tatt av ulv, så skal det gås fakkeltog, mens alle de som blir skutt av jegere, de holder man kjeft om. Og her gir man jamt f**n i fuglers velferd, de er bare et verktøy for å kunne fôre eget ego. Kan jo dra hi-treningen med i dragsuget også, siden jeg bor i Hølen, hvor det faktisk er et prøveanlegg. Sikkert kjempetrivelig for den stakkars reven som må sitte i bur og vente på å bli nesten-tatt av den ene kjøteren etter den andre. Ikke stressende i det hele tatt. Men igjen, kun et verktøy. Det samme gjelder jo forsåvidt kjøteren også, for alt for mange. Folk med så liten respekt for dyr og natur burde rett og slett miste retten til å jakte. 

Jada, jeg vet at ikke alle jegere er så usympatiske og uempatiske. Den ene jegeren jeg kjenner er FOR mangfold (nå skal det sies at hun er biolog, kan ha noe med det å gjøre). Men andelen som mangler respekt for liv er langt større enn jeg trodde, alt for stor til at det skal aksepteres, og de har veltet meg fra gjerdet og over på siden for motstandere. Ikke mot jakt, som prinsipp, men motstandere av jegere. Nærmere bestemt alle dem som mener at de og deres hobby bør gå foran alt, inkludert arters rett til eksistens og dyrs velferd. 

• Thanks 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
På 22.6.2018 at 8:29 PM, Meg skrev:

med null respekt for dyr...så lenge bikkja får jaga no fugl så er alle midler tillatt og ingen hensyn tas??
Bra de faktiskt SØKTE om å få sette ut fugl i år da, og at det settes en frist for når de skal settes ut. 

Eriksen er en person som kjører et eget hevntokt i mot en klubb han har blitt korrigert av for å si det sånn ...  Men noen jegerhatere ønsker jo ukritisk å kjøpe hans versjon....  Uten å ville innse at en sak har minst 3 sider....Lavlands trening / prøver følger regelverket.  Men så klart en del prøver stadig å sette jegere i et dårlig lys til tross for at dette enda en gang er grundig gjennomgått av myndighetene...  Lykke til!

Endret av spot

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 hours ago, spot said:

Eriksen er en person som kjører et eget hevntokt i mot en klubb han har blitt korrigert av for å si det sånn ...  Men noen jegerhatere ønsker jo ukritisk å kjøpe hans versjon...  Uten å ville innse at en sak har minst 3 sider...Lavlands trening / prøver følger regelverket.  Men så klart en del prøver stadig å sette jegere i et dårlig lys til tross for at dette enda en gang er grundig gjennomgått av myndighetene...  Lykke til!

det har du nok rett i, en sak har minst tre sider. Men jeg håper ingen driver med trening i hegn. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive