Melder dere på champion NUCH på utstilling i Norge?

4 innlegg i emnet

Melder dere på champion NUCH på utstillinger i Norge? Kan man da få andre titler?

Vet det er annerledes på dogs4all da det er norsk vinner titler man kan få.

Men på de vanlige som NKK arrangerer?

Hva slags titler kan en allerede champion få mere av? 

Hvordan er reglene ang. CACIB ?

Jeg har ikke penger nok til å reise langt eller til utlandet med hotell opphold og alt og i tillegg så tør jeg det heller ikke da jeg er veldig pysete av meg å gjøre sånt alene. :icon_redface:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har meldt på champion ved noen anledninger, og da handler det om at jeg og hunden trives med utstilling og få vist henne frem. Nå tar vi imidlertid pause til hun er veteran om et år tenker jeg. Hun har tre norske cacib, så det handler ikke om det heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På noen av NKKs utstillinger deles det ut nordic cert, som du kan samle mot et nordic championat. Da må du ha Nordic cert fra to andre nordiske land også.

CACIB deles ut på noen av NKKs utstillinger, og for å bli internasjonal champion må du i hovedsak ha minst fire CACIB fra minst tre land for minst tre forskjellige dommere, og det må gå 365 dager eller mer mellom første og siste. 

Mange stiller sine championer fordi det er hobbyen deres, fordi de samler poeng til mestvinnendekonkurranser i raseklubben, fordi de aspirerer til BIR og dermed konkurrere om gruppeplassering, fordi de vil vise fram sitt avlsarbeid, fordi det tilfredsstiller konkurranseinstinktet, eller fordi de vil ha det sosiale. Og mange andre årsaker. 

Utstilling kan være en dyr hobby, og om en ikke bor veldig sentralt må en regne med å reise litt for å kjempe om titler. Men for det sosiale og som en trivelig hobby holder det jo å delta på de lokale utstillingene.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stiller kun for gøy og det å ha noe å fylle dagene med. En hobby. Og sosialisere hundene og det er fin miljøtrening. Skal uansett ikke brukes i avel.

Jeg er heldig der da at jeg bor ganske sentralt på Østlandet og har kun valgt utstillinger på Østlandet som jeg kan kjøre frem og tilbake til på samme dag. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Du kan jo spørre de som har hatt f. eks. Slettåsflokken "på trappa" hva de mener om det...
    • Veeeldig opphengt i disse klistremerkene.  Hvor får man kjøpt de Hvilken kompetanse besitter du på jakt generelt, og rovviltjakt spesielt som gjør deg kvalifisert til å uttale deg om at "jakta kunne vært planlagt bedre, utført mye bedre og håndtert bedre generelt"?
    • Uhm, hadde ulven holdt til i et boligfelt, og i tillegg blitt oppfattet som aggressiv, hadde den garantert blitt skutt så det er vel egentlig ingen forskjell der
    • Ulv på gårdstunet er visst greit.  Elg blir skutt... https://www.rb.no/nyheter/natur/dyr/hageelgene-skutt-etter-flere-klager/s/5-43-685050
    • Ang klistremerkene.. Om noen har disse på bilene sine så er det jo ganske tydelig hva de mener om ulven. De trenger ikke nødvendigvis HATE den, eller være ekstremister, men de vil absolutt ikke ha den i norske skoger. Og da kan jeg se for meg at de synes ulvejakta er fint å drive med. Og med en slik holdning synes jeg ikke man burde få delta i jakta fordi jeg mener alle parter burde vært nøytrale i forhold til om de liker ulven eller ikke. Og ja det er vanskelig å oppdrive mange nok jegere som "ikke misliker ulven" - den tar jo tross alt opp kampen om jakta på elg og villt. Men hvorfor var det slikt et hastverk med å få skutt mest mulig ulver på kortest mulig tid da? Da kunne man heller ha utsatt jaktfristen istedet for å omtrent drive med "stress"jakting, slik jeg føler det har vært under denne jakta. Jeg synes virkelig man kunne hatt mer respekt for naturen. Hadde det vært slik at flokkene hadde skabb så hadde det vært noe HELT annet. Nå var det vel EN ulv som ble funnet med skabb? Og å bruke det som en unnskyldning til at det er greit å skyte så mange blir litt feil. Og forebygge smitte ved å ta ut dyr som allerede er i overflod er jeg med på. Alle her synes nok ikke noe om ville dyr, uansett art, som dør en pinefull død pga sykdom. Men å ta ut hele flokker fordi deres revir nå går utenfor grensene VI har satt opp til dem synes jeg ikke mye om. Og at de nå kanskje åpner for å drepe de siste ulvene de misset, som går der inne og leter etter flokken sin synes jeg ihvertfall er drøyt... Det er altså måten jakta ble utført på de fleste reagerer på. Og at begrunnelsene for at de utvalgte dyrene ble gitt dødsdommen er helt på jordet, og gir lite mening. Det kunne blitt planlagt mye bedre, utført mye bedre og håndtert bedre generelt. Det er sterke følelser i sving fra alle parter i en slik sak, og det vil nesten alltid finnes folk som går langt utover det som er grei oppførsel. Jeg er for ulv i Norge - absolutt! Jeg mener den tilhører norsk natur på lik linje med bjørn, rev, jerv, gaupe og hele pakka. Jeg synes vi skal forvalte ulvebestanden forsvarlig og med respekt, ikke med en massakre. Jeg synes det er flaut å være norsk for tiden når jeg ser folk i andre land demonstrere for våre ulver. Land som har mange ulver og som klarer å leve med disse...
  • Nylig opprettede emner