Gå til innhold
Hundesonen.no

Alaska husky trenger nytt hjem


Guest Snusmumrikk
 Share

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

Jeg har en fantastisk huskygutt som jeg dessverre må finne et nytt hjem til. Han er en veldig herlig fyr. Enkel og grei, vant til å bo ute og inne, normalt sett grei med andre hunder, men han har en side som gjør at han ikke passer inn i flokken. Det står mer om han her: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=111964904 Nå bor jeg jo langt nord, men jeg tenker at det skader ikke å prøve her og.

Det er ikke for hans del at jeg søker nytt hjem til han, det er ikke for min del, jeg skulle veldig gjerne kunnet beholde han, men det er for de andre hundene mine sin skyld. Hadde jeg hatt bare han eller han og en hund til, så hadde det ikke vært noe problem. Men her bor han sammen med en flokk som ofte leker løs sammen, og møter veldig mange andre spann på smale spor. Det går nesten alltid fint, problemet er at han blir skikkelig sint om noen provoserer litt. Nesten som en terrier. Han går fint sammen med de andre, kan gå ved siden av hvem som helst i spannet, men om noen gir litt uttrykk provokasjon eller noen andre stopper litt opp og måler hverandre, så fyker han inn. Det er selvfølgelig stort sett rundt hannhunder det kan skje, men han er ikke egentlig en yppete hannhund. Han har bare vært i en slosskamp, men jeg har stoppet mye som kunne blitt noe. Dessverre er det ikke et godt salgstriks å være ærlig, men dette er også den eneste dårlige siden hans (det står litt mer om det i finnannonsen). Eller, han har ganske sterkt jaktinstinkt også, så han går stort sett i bånd, men han er ikke en sånn som stikker av. Mister jeg båndet hans er det bare å rope på han. Han er aktiv, kosete, sjarmerende klønete når han koser, jobber bra i spannet, kan gå foran og kan kommandoer (men er ikke en veldig god lederhund), har ikke snørekjørt så mye med han alene, men veldig fin å snørekjøre med sammen med andre (og vil sikkert bli fin å snørekjøre med alene også med litt trening), vant til bo inne i leilighet i tettbebygd strøk og ute i hundegård i skogen, trygg og fin, kan slappe av rundt andre hunder og jobber godt rundt andre hunder, sosial med alle folk, veldig turvandt og sover der du binder han, god kløvhund, rolig og fin innendørs og takler fint rolige perioder. Jeg digger den hunden. Men han passer bedre hos noen som ikke har så mange hunder. Gjerne som eneste hund, men kan også funke fint sammen med en tispe. 

Han ønsker seg jo et aktivt hjem. Om det er gåturer, sykkel, ski, pulk el. har ikke så mye å si, men han må få bruke seg litt. Han bryr seg ikke så mye om mental trening, dette er nok ikke hunden for deg om du ønsker deg en hund å komme på landslaget i lydighet med, men han er en fantastisk ukomplisert turkompis. Han bør få en del tur. Han kan ikke gå pent i bånd, men kan gå bak/ved siden av meg på kommando. Han er ganske stor. Høy, veldig langbeint og veier 28 kg. Bilder og sånt ligger på Finn, men dere kan også søke opp Ymse husky på facebook, der ligger det noen av han og mange av resten av flokken. 

Er du interessert eller kjenner noen han kan passe hos, så er det bare å ta kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...