Gå til innhold
Hundesonen.no

100% stilling og valp


ElinJ
 Share

Recommended Posts

31 minutter siden, Lerkefuglen skrev:

Så jeg tror det kan ha mye med hvordan de modner mentalt også, og om de ser sammenhenger/mønster eller ikke ? For noen tar det lenger tid å legge merke til sånne ting ser det ut til, hvis de er for opptatte med å være kokko og gjøre rampestreker :P 

... eller om de faktisk får BESKJED om at det ikke er akseptabelt å tisse inne. Dette handler egentlig ikke så mye om modning heller, men oppdragelse fra eier. Det ER lov til å si NEI når bikkja har blitt 5 mnd og fortsatt tisser inne liksom. De dør ikke av det, de begynner ikke å gjemme seg for å tisse "i smug" av det (om de ikke er særdeles dårlig mentalt da...). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Siri said:

... eller om de faktisk får BESKJED om at det ikke er akseptabelt å tisse inne. Dette handler egentlig ikke så mye om modning heller, men oppdragelse fra eier. Det ER lov til å si NEI når bikkja har blitt 5 mnd og fortsatt tisser inne liksom. De dør ikke av det, de begynner ikke å gjemme seg for å tisse "i smug" av det (om de ikke er særdeles dårlig mentalt da...). 

Nei var det jeg og fant ut :) Har ikke hatt valp før og synes jeg leste over alt at tissing inne skal bare ignoreres og man skal kun jobbe 100% positivt osv osv, men så jo etter hvert at det fungerte heller dårlig for oss. Men tror helt ærlig ikke han var så mottakelig for å bry seg om sånne beskjeder før han begynte å roe seg heller da, han hadde fryktelig dårlig tid som liten. Men igjen, han er min første så hvem vet, mulig noen av dere hadde fått han stueren på 2 uker ??‍♀️

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når Harly var valp tok jeg ut 2 uker ferie + noen dager med avspasering. Jeg jobbet dag/kveldsturnus og samboer jobbet dag. De dagene jeg hadde dagvakt tok jeg han med i bilen på jobb. Stoppet å luftet en tur på vei til jobb, luftet i lunsjen og noen dager en 5 min lufting i løpet av vakten. De dagene jeg hadde seinvakt var han hjemme sammen med den andre hunden. Da var de alene ca 2-4 timer til samboer kom hjem.

Når Birk var valp var han alene hjemme sammen med den andre hunden etter mine ferieuker var over. De første 5-6 ukene ble de luftet i lunsjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...