Kul på skulderen

6 innlegg i emnet

Okei hjelp nå er jeg bekymret! 😨 Satt på gulvet med Melvin nå nettopp og la merke til at han har en kul på venstre skulder som jeg ikke kan huske å ha sett før. Hadde eksamen i hele går så da var han sammen med romkameraten min hele dagen, og har generelt hatt det hektisk siden jul så er usikker på hvor lenge den har vært der. Den kjennes helt myk ut, som om den er fylt med vann med unntak av en klump i midten som er fastere. Han reagerer ikke noe når jeg styrer med den, og har ikke sett noe halting eller endring i oppførsel, han spiser som en hest og har mye energi. 

Det er ikke mikrochippen, den kan jeg kjenne i nakken hans. Har noen her vært borti lignende eller vet hva det kan være?? Livredd for kreft men synes det høres rart ut siden han bare er 12,5 mnd gammel 😨 Har litt hetta nå så går nok til veterinæren i morgen, men kjenner jeg skulle ønske vi var i Norge nå og kunne gå til norsk veterinær 😭 Litt redd de ikke skal ta det på alvor her eller trekke feil konklusjon eller noe.

Har video av den men fikk ikke til å legge ut her 😞

venstre 5F4B40E5-8B40-4B98-81CC-C7EBC2CC10CA.thumb.jpeg.14c6372bf624474d78c5e30d7b53171a.jpeg

høyre, uten kul

BA9B867C-AC81-4E63-81BB-D86F6AC469EC.thumb.jpeg.cc4d70d8f0e092c845fa976320f2fe2c.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min hund hadde noe lignende. Det ble fullstendig krisemaksimering fra veterinærens side, det var garantert kreft (attpåtil svært aggressiv sådan) og vi fikk akuttime til operasjon. Etter at hunden vart lagt inn og i narkose bestemte veterinæren seg for å ikke operere allikevel, men heller prøve antibiotika. Det viste seg at hele greia bare var en betennelse, og etter to runder Antirobe var kulen borte.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Wilhelmina håper det er noe sånt uskyldig!! Har litt angst nå, vet ikke hva jeg gjør hvis det er kreft.

@Mardina kjennes ikke ut som de fettkulene jeg har sett, helt myk som om den er fylt med vann utenom litt fast i midten. Dukket opp raskt, ikke lagt merke til den før i det hele tatt og jeg stryker mye på den hunden.. :( Men håper det er noe sånt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
31 minutes ago, Lerkefuglen said:

@Wilhelmina håper det er noe sånt uskyldig!! Har litt angst nå, vet ikke hva jeg gjør hvis det er kreft.

@Mardina kjennes ikke ut som de fettkulene jeg har sett, helt myk som om den er fylt med vann utenom litt fast i midten. Dukket opp raskt, ikke lagt merke til den før i det hele tatt og jeg stryker mye på den hunden.. :( Men håper det er noe sånt

Fettkuler kan nok dukke opp plutselig også :) Det kan være en verkebyll også. Prøv å ikke ta sorgene på forskudd, det kan vise seg å være noe helt harmløst også vet du :) Selv om det kanskje ikke virker sånn akkurat nå... :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Tina har en liknende, samme sted på kroppen, og det er en fettkul. Dyrlegen i Polen ville sette henne opp for en operasjon sporenstreks uten noe spesiell undersøkelse, og så ta biopsi etterpå "for å se hva det var" (sic!). Jeg sa at jeg ville ha en annen leges vurdering først, og han andre tok prøver og sendte meg med dem til et laboratorium for folk. Fikk resultatene etter ei uke og det viste seg å være en fettkul, som i og for seg ikke er farlig så lenge den ikke vokser, ligger i buken, sprer seg eller hemmer hundens bevegelser. Fikk da beskjed om å følge med, og at en operasjon ikke var nødvendig. Dette var ca 6 mnd siden, og kulen har ikke vokst eller noe siden. Ikke virker den til å være plagsom for Tina heller.

Skriver dette slik at du kan være obs på hvis legen presser på operasjon uten å ta prøver først. Da kan du be om biopsi, og har de ikke et laboratorium der og vil sende prøva videre, så kan du spørre om henvisning til en labb for folk - det blir mye dyrere hvis legen sender prøver til en dyrelabb og det blir også dyrt hvis legen er skalpell-ivrig og vil kjøre anestesi og en operasjon med det hele uten å ta prøver først (Tinas dyrlege i Polen var en sånn skalpell-ivrig kirurg - kjempefin klinikk, mange ansatte og press på operasjoner, antibiotika, vaksiner og mye unødvendig styr og smerte for dyra uten mye undersøkelse for det er der pengene ligger; du vil fort føle på deg om de har denne innstillinga). 

Også må du levere prøvene selv på en vanlig labb, for dyrlegen har normalt ikke lov til til å ha sine prøver gjennom en labb for folk. 

Fant også en liten artikkel på norsk om fettkuler hos hunder. Dette går bra, krysser fingrene og ikke bekymre deg på forhånd :)

http://www.hundehelse.no/fettkuler/

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Var du samme med han når du var 16-17 år?  For det er en forskjell der. Jeg har et søskenbarn som er gift med en som er 25 år eldre enn henne. Han er like gammel som faren hennes. Men de ble sammen når hun var voksen, og da er saken helt anderledes. Fordi man tenker anderledes som voksen enn man gjør når man er ungdom. Som ungdom så forstår man ikke helt konsekvensene av hva man gjør. Det skal man ikke heller, fordi det er endel av det å bli voksen. Derfor skal et voksent menneske være svært svært forsiktig med å ha sex med en ungdom. Fordi man lett kan utnytte en ungdom som er usikker på seg selv, som ikke forstår konsekvensene av valgene man tar. 
    • Jeg bidro til en samtykkende vinkel, og det har ingenting med daddyissues å gjøre (selv om det var en veldig lett måte å "ta" meg på). Tro meg, alt som har med det individet å gjøre har gjort meg kvalm i alle år Npr det kommer til forskjellen mellom å samtykke og ledere av forskjellig type som prøver å dra fordeler av posisjon er det egentlig veldig selvforklarende. 
    • Tja, jeg er mer bekymra for hva som avles på. Og at oppdrettere stikker hodet i sanden og tar på skylappene fordi whippet er SÅ frisk uten helseproblemer. Ikke at folk kjøper rasen fra seriøse oppdrettere. Klart, støtter man useriøst oppdrett, så er det noe annet. Det er det jo en viss risiko for når man anbefaler en rase. 
    • Men det er jo du som definerer at kaninene dine kunne hatt det bedre. At du holder de - i grunnen med viten og vilje - i dårligere bostedsforhold enn hva de ideelt sett skulle hatt. I motsetning til en hund som i et gjennomsnittlig hjem får både frihet til å bevege seg og dekket sine behov på en helt annen måte. Det er helt legitimt at du føler de utgjør en nytte, spørsmålet er hvorvidt det er en legitim nytte. Gjør de "litt mindre kjipe, men trossalt kjipe" livene til kaninene dine, at færre kyr i Norge lider? Eller færre gris? Eller færre kylling? Vil lidelsene til en kanin hos deg, skape en netto bedre karma-balanse (eller, bedre dyrelidelse-balanse) i verden? Hvor mange kyllinger må reddes (dvs.. ikke produseres, I guess) for at lidelsene til en kanin er legitimert? Og hvor mange i Norge stoppes fra å importere kinesiske kaninskinn gjennom ditt kaninhold? Food for thought  
    • Jeg veit, for igjen - jeg kan også lese artikler i nettavisene. I følge en de samme artiklene:  Tirsdag gikk Trine Skei Grande (V) ut og kommenterte sex-ryktene hun har vært utsatt for på nett. I et intervju med VG i går, fortalte den nå 26 år gamle mannen som ryktene omhandlet, sin versjon av historien. Trine Skei Grande: Jeg er ingen sex-overgriper Jeg er ingen overgriper (Aftenposten, betalingsmur - legg merke til datoen) Han var 17, Skei Grande var 38: Nå forteller han sin historie (igjen - legg merke til datoen) Vi skyver ikke skylda over på guttungen, gjør vi vel? 
  • Nylig opprettede emner