Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til navnevalg

Recommended Posts

Hei!

Sikkert tusen tråder om det samme her inne, men håper noen vil komme med forslag likevel. Vi får hjem en sort labrador, hannhund, om ikke så lenge, og vi klarer ikke å lande navnediskusjonen helt.. vil helst styre unna tradisjonelle hundenavn som er mye brukt. Samboer liker Bundy, men jeg er  ikke overbevist..redd for at folk tenker på Ted Bundy :-o

Vi er en familie som er glad i friluftsliv, og vi kommer til å prøve hunden på jakt. Har vært inne på navn som f.eks Pan og Nansen, men har som sagt ikke blitt enige. Forslag tas imot med takk! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
29 minutter siden, Dufus skrev:

Samboer liker Bundy, men jeg er  ikke overbevist..redd for at folk tenker på Ted Bundy :-o

Jeg tenkte Al Bundy :lol: 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Jeg også :lol: Jeg ville gått for Bundy glatt! Artig navn :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Al Bundy samboer var "inspirert" av da han foreslo navnet ;) hvis de fleste tenker Al og ikke Ted når de hører Bundy kan jeg gå med på det :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
20 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Hahaha gjorde ikke jeg. Jeg tenkte Ted med en gang og tenkte at det var litt morsomt for en labrador som tross alt spiser alt... :P *sorry om noen synes det er ekkelt* 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Turb skrev:

Hahaha gjorde ikke jeg. Jeg tenkte Ted med en gang og tenkte at det var litt morsomt for en labrador som tross alt spiser alt... :P *sorry om noen synes det er ekkelt* 

Haha :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Snusmumrikk
1 time siden, mushi skrev:

Hva med Buddy i stedet for Bundy? :) 

Jeg har en som heter Buddy. Det ser helt greit ut på papiret, men er det styggeste navnet når du har sagt det en del ganger :lol: Bøddi :lol: BøddiBøddibøddi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Snusmumrikk skrev:

Jeg har en som heter Buddy. Det ser helt greit ut på papiret, men er det styggeste navnet når du har sagt det en del ganger :lol: Bøddi :lol: BøddiBøddibøddi

Hahaha :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reagert om noen fortalte meg at hunden het Bundy. Hadde nok tenkt på Ted Bundy da jeg har sett minimalt, og for mange år siden, på serien hvor Al Bundy er en karakter, men nå kjenner jeg noen med hesten Saddam og katten Hussein så jeg er kanskje litt "kurert". Dessuten heter egne hunder ting som en del folk får tungekrøll av eller synes er stygge (vel, en tilfeldig dame synes i alle fall synd på hunden fordi navnet var så stygt). 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Yellow

Forrest, Ørn, Falk, Bjørn, Varg, Gran, Eik, Løv, Mose, Kongle, Sporty, Pil(en), Lyn, Torden, Ergo, Kaliber.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger og tips alle sammen :) samboer synes Nansen er greit, men han falt ikke helt for det. Pan liker han bedre, så det får stå på navnelisten :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje.. Selv om jeg ikke helt ser hva testosteron har med dårlig oppførsel ifht folk å gjøre.. Men, det er strengt tatt ikke lov da. Kastrering og andre inngrep er kun lov når det er nødvendig, av medisinske årsaker. Og ved å ta vekk testosteronet vil du og kunne risikere at evt usikkerhet blir større og oppførsel verre. Bruk heller noen kr på en god trener og tren vekk problemet, det er mulig, og hunden blir eldre, og mer moden, den må bare bli ferdig med pubertet og hormoner som styrer(og det skal de i denne alderen, det er en vanskelig tid for flere arter inkl oss mennesker).  
    • Ellers så kan det være at man ikke helt vet hva man skal gjøre? For det første, så er det mange som sitter hjemme eller på nett og banner og sverter, men å snakke med katteeieren, og da på en skikkelig måte, nei, det kan de ikke gjøre. Vanskelig å gjøre noe med det man ikke vet om. 
      I tillegg er det ikke alltid så lett å vite hva man faktisk kan gjøre. Vi prøver vårt beste, utstyrer naboer med vanngevær om nødvendig, har erstattet en oppblåsbart basseng som kanskje(!) ble punktert av en av våre katter, og generelt prøver å gjøre det vi kan. Vi er ikke mer interesserte i at våre katter skal være en plage enn noen er i å bli plagd av dem. Så vi prøver så godt vi kan. Det eneste jeg nekter å fire på er deres rett til å gå ute, det er ikke aktuelt å ofre deres livskvalitet. Og jeg forlanger at folk snakker ordentlig til meg, tar det opp på en saklig måte, så er jeg så samarbeidsvillig at du aner ikke. Starter man derimot med å truet med skyting, så blir jeg mindre trivelig. Altså, ta opp saken før det blir et stort irritasjonsmoment, og temperaturen stiger, så vil antakelig de fleste prøve å hjelpe til. Katteforum og kattegrupper bugner i hvert fall av folk som vil ha råd om hva de kan gjøre for at katta deres skal plage naboen mindre. 
    • Bonita er redd raketter. Så vi tilbringer nyttårsaften langt under dyna og masse tv-titting. Prøvde med tilvenning men hun stresset så under hele prosessen at jeg sluttet. Men hun reagerer på skudd, røykvarslere som piper osv også. Så vi bare kommer oss gjennom når det er som værst på en eller annen måte. 
    • Skal trøkke ned en av borzoiene i en sidevogn om ikke lenge -  kan bli interessant
    • For meg er det ganske ubegripelig at mer eller mindre fanatiske katteeiere ikke har et bedre svar på naboproblematikken enn å trekke på skulderene «sånn er det bare». Nei, beklager, som nabo godtar jeg ikke at jeg må passe på all mine eiendeler hele tiden for at ikke katter skal ødelegge dem, at jeg ikke kan lufte på dagtid (vi snakker nemlig om hus her, ikke bare om garasjer og uthus) og at barna ikke kan sove i vogn på terrassen. Inngjerdet tomt med hund som er særdeles lite glad i katter er en god løsning for noen, mens andre tar seg av katteproblematikken på andre mindre greie måter. Dette gjør man ikke fordi man er dyrehater, men fordi det er et reelt problem og fordi mange katteeiere er i en helt egen liga av fornektelse.
  • Nylig opprettede emner